Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Korvagroen

Hallo allemaal,
Een newbie hier,
Ik zit al een tijdje te kijken op dit topic en ben van plan nu een order te plaatsen.

Voor de moment heb ik Jmlabs cobalt 806s, een cc800v en een sw700v aangesloten op een instap Onkyo van een jaar of 10 geleden.
Aangezien deze laatste het regelmatig laat afweten heb ik besloten een separate aan te schaffen.
Voor de pre is mijn oog is gevallen, mede door dit topic, op de UMC-200.
Ik heb niet het gevoel ooit uit te breiden naar een 5.1 of 7.1.
Welke amp past nu het beste bij mijn setup? De XPA-5 wordt hier vaak geprezen, maar aangezien ik toch nooit surrounds ga
aansturen heb ik dan niet voldoende aan de XPA-3?
Graag wat reacties,

knubbe

Persoonlijk zou ik voor de xpa5 gaan. Volgens mij is het verschil met de xpa3 dermate klein dat ik de 5 zou kiezen omdat hij wat beter door te verkopen is. Maar die gedachte kan voortkomen uit het feit dat ik nogal regelmatig van spullen wissen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Erwin.VL

Ik denk niet dat Korvagroen lijdt aan overmatige upgraditis, dus de XPA-3 is perfect voor de job. De XPA-5 heeft een grotere voeding omdat hij 5 x 200 Watt bij 8 ohm moet kunnen leveren, maar dat zal je niet horen.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Korvagroen

Je hebt het bij het juiste eind Erwin.
Dit is ook de reden waarom ik nu voor een seperate ga.
Een goeie amp die hopelijk jaren meekan, en mocht er dan wat nieuws op de markt komen kan ik nog steeds van pre wisselen.
Iemand advies over de bekabeling?
Ik zit te denken een bestelling te plaatsen bij Bluejeans.

Witalik

Gooi er maar eens een zoek opdracht uit in dit forum over kabels  ;D Jaren lees voer !
Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

FeaR1986

Citaat van: knubbe op december  8, 2013, 07:18:46
    Persoonlijk zou ik voor de xpa5 gaan. Volgens mij is het verschil met de xpa3 dermate klein dat ik de 5 zou kiezen omdat hij wat beter door te verkopen is. Maar die gedachte kan voortkomen uit het feit dat ik nogal regelmatig van spullen wissen :)

Dat is ook de reden dat ik naast mijn XPA-2 een XPA-5 heb staan voor de rears en center. Aan de ene kant zonde dat je twee kanalen niet gebruikt, maar ik zag eigenlijk alleen voordelen:
    • Toch de mogelijkheid ooit uit te breiden naar 7.x
    • Doorverkoop van een XPA-5 lijkt makkelijker te gaan dan een XPA-3
    • Grotere voeding in de XPA-5 dan in de XPA-3 dus met drie kanalen belast heeft de XPA-5 net wat meer headroom
    [/list]
    Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Midcall

Citaat van: Korvagroen op december  8, 2013, 22:59:41
    Je hebt het bij het juiste eind Erwin.
    Dit is ook de reden waarom ik nu voor een seperate ga.
    Een goeie amp die hopelijk jaren meekan, en mocht er dan wat nieuws op de markt komen kan ik nog steeds van pre wisselen.
    Je kiest al voor een veroudere surround pre-amp terwijl je alleen stereo draait... je begint dus al fout denk ik.
    Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
    HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Witalik

Hij heeft toch ook een center ?
    Sony X80L - Marantz SR-7011 - Bowers en Wilkins 603-S1 / HTM6S2AE / 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels

"Showcase"

Midcall

Citaat van: Witalik op december  9, 2013, 01:32:22
    Hij heeft toch ook een center ?
    Ja, klopt, ik zie het. Was op het verkeerde been gezet omdat hij aangaf nooit surrounds aan te gaan sturen. Maar het blijft een ietwat verouderde pre-amp naar mijn mening.
    Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
    HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

MegaJ

Citaat van: Midcall op december  9, 2013, 01:41:17
    Ja, klopt, ik zie het. Was op het verkeerde been gezet omdat hij aangaf nooit surrounds aan te gaan sturen. Maar het blijft een ietwat verouderde pre-amp naar mijn mening.

Een verouderde pre-amp?
    Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Korvagroen

Midcall, mooi maar kan je me ook vertellen wat ik fout doe?

Erwin.VL

Citaat van: FeaR1986 op december  9, 2013, 00:04:01

Dat is ook de reden dat ik naast mijn XPA-2 een XPA-5 heb staan voor de rears en center. Aan de ene kant zonde dat je twee kanalen niet gebruikt, maar ik zag eigenlijk alleen voordelen:
      • Toch de mogelijkheid ooit uit te breiden naar 7.x
      • Doorverkoop van een XPA-5 lijkt makkelijker te gaan dan een XPA-3
      • Grotere voeding in de XPA-5 dan in de XPA-3 dus met drie kanalen belast heeft de XPA-5 net wat meer headroom

Je eerste twee punten gelden niet voor Korvahoen en de laatste, headroom, is ook te betwijfelen of je dit ooit hoort... Dit gezegd zijnde, ik gebruik zelf een XPR-5. Maar wel alle 5 kanalen natuurlijk. Het enige kanaal waar ik dikwijls de led's van zie oplichten, is de center omdat die slechts 84 dB per Watt geeft. Die center (B&W CMC) klinkt wel stukken beter dan vroeger met de AVR. Ik heb lang overwogen om die te upgraden naar een CMC-2, maar nu niet meer. Ik kocht de XPR-5 voor ons HT in aanbouw, maar heb daarna beslist om met actieve speakers te gaan werken.
    2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
    9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Erwin.VL

Citaat van: Korvagroen op december  8, 2013, 22:59:41

De XMC-1 zal zeker de moeite waard zijn om op te wachten.

Bluejeans kabels zijn prima.
    Zelf koop ik de laatste tijd gewoon pro kabels hier:
    http://www.evsound.be/nl/kabel-plug/aansluitkabel/xlr-kabel
    Waarom meer betalen? Put the money where it counts. In akoestische middelen bijvoorbeeld.

RalphH

Ik vraag me al enige tijd af of eindversterking nog wat extra's zou brengen in mijn huidige setupje. Niet dat het nu niet leuk genoeg is, maar de centjes moeten toch ergens heen af en toe :).
    Vrij recent heb ik een flinke center aangeschaft, deze doet het al aardig op de receiver maar wellicht kunnen de fronts en center met wat meer sap, nog wat meer zingen.

Is er iemand die een (Emotiva) eindversterker heeft en open staat voor een testsessie op locatie in Den Bosch? Kan me voorstellen dat het op sleeptouw nemen van apparatuur wellicht niet gewenst is, maar niet geschoten, is altijd mis ;D
    Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
    Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Midcall

De meerwaarde in betere/zwaardere eindversterkers wordt erg vaak overschat naar min mening. Er is aanzienlijk meer winst te boeken bij een vergelijkbare investering in het voorversterker deel, een vaak sterk onderschat onderdeel van een audio-setup.

RalphH

Thnx voor de tip. Dit heb ik inderdaad eerder eens gehoord, maar ben toch ook wel een beetje van het proefondervindelijke soms ;D.

De Tannoys zijn in wezen al vrij makkelijk aan te sturen en hebben dus inderdaad wellicht helemaal geen extra sap nodig. Een receiver upgrade is wel een dingetje. Zou de stap nog wel willen zetten naar iets met fatsoenlijke EQ (xt32 spreekt me wel aan), maar heb het idee dat ik dan wel flink bij moet schokken om tov de huidige 808 een slag te maken.
    Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

FeaR1986

Citaat van: RalphH op december 12, 2013, 12:28:46
    Is er iemand die een (Emotiva) eindversterker heeft en open staat voor een testsessie op locatie in Den Bosch? Kan me voorstellen dat het op sleeptouw nemen van apparatuur wellicht niet gewenst is, maar niet geschoten, is altijd mis ;D

Mocht je interesse hebben: ik heb een XPA-2 en XPA-5 en ben woonachtig in Zaltbommel. Slepen met 35 kilo de stuk aan Emotiva-apparatuur is niet mijn favoriete hobby maar als er een gezellige middag muziek luisteren en kletsen over audio tegenover staat wordt het al een stuk aantrekkelijker  :tongue2:

Overigens ben ik het met Midcall eens betreffende het toevoegen van vermogen. Ik heb hier ergens nog een topic over of ik iets aan mijn XPA's heb als ik mijn AVR-2809 zou vervangen door een pre/pro of de gehele set voor een Denon AVR-4520 aangezien ik nu niets merkte. Maar goed, het ziet er wel tof uit en ik heb nu makkelijk aan te sturen speakers en wellicht kan dat ooit veranderen. Zo op papier hebben jouw Tannoy een behoorlijk hoog rendement met 93 dB, maar aan de andere kant is een 10" woofer wel flink.

Maar goed als je wilt testen om het zeker te weten, doe mij een berichtje :smile:
    Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

RalphH

Citaat van: FeaR1986 op december 12, 2013, 15:43:42
    maar als er een gezellige middag muziek luisteren en kletsen over audio tegenover staat wordt het al een stuk aantrekkelijker  :tongue2:

Dat is bij bezoekjes bijna wel uitgangspunt nummer 1! ;D
    Mijn escape lokkertjes waren overigens versche Bossche bollen van De Groot :pompom:, maar kan me voorstellen dat je die al genoeg te verteren krijgt, Zaltbommel is redelijk in de buurt, of valt dat mee? Dan komen die er natuurlijk als bonus bij.

Lang verhaal kort; Graag! Lijkt me gezellig.

MegaJ

Citaat van: FeaR1986 op december 12, 2013, 15:43:42
    Mocht je interesse hebben: ik heb een XPA-2 en XPA-5 en ben woonachtig in Zaltbommel. Slepen met 35 kilo de stuk aan Emotiva-apparatuur is niet mijn favoriete hobby maar als er een gezellige middag muziek luisteren en kletsen over audio tegenover staat wordt het al een stuk aantrekkelijker  :tongue2:

Overigens ben ik het met Midcall eens betreffende het toevoegen van vermogen. Ik heb hier ergens nog een topic over of ik iets aan mijn XPA's heb als ik mijn AVR-2809 zou vervangen door een pre/pro of de gehele set voor een Denon AVR-4520 aangezien ik nu niets merkte. Maar goed, het ziet er wel tof uit en ik heb nu makkelijk aan te sturen speakers en wellicht kan dat ooit veranderen. Zo op papier hebben jouw Tannoy een behoorlijk hoog rendement met 93 dB, maar aan de andere kant is een 10" woofer wel flink.

Maar goed als je wilt testen om het zeker te weten, doe mij een berichtje :smile:

Citaat van: RalphH op december 12, 2013, 16:04:53
    Dat is bij bezoekjes bijna wel uitgangspunt nummer 1! ;D
    Mijn escape lokkertjes waren overigens versche Bossche bollen van De Groot :pompom:, maar kan me voorstellen dat je die al genoeg te verteren krijgt, Zaltbommel is redelijk in de buurt, of valt dat mee? Dan komen die er natuurlijk als bonus bij.

Lang verhaal kort; Graag! Lijkt me gezellig.

Mag ik mijzelf dan ook uitnodigen :blush:? Ik krijg die XPA van mij heel ongemakkelijk uit mijn opstelling, ik zat er wel over na te denken maar toen zag ik de post van Fear  ;D en ik weet dat het bij hem een stuk makkelijker gaat. Ik kom ook uit Zaltbommel.  :hehe:
    Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

RalphH

Ja leuk! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

RalphH

Zal ik wat dagen pmmen?

FeaR1986

Citaat van: RalphH op december 12, 2013, 16:16:42
    Zal ik wat dagen pmmen?

Is goed, dit moet zonder al te veel moeite te regelen zijn  :smile:

MegaJ

Citaat van: RalphH op december 12, 2013, 16:16:17
    Ja leuk! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Citaat van: RalphH op december 12, 2013, 16:16:42
    Zal ik wat dagen pmmen?

Prima, ik ben de komende 3,5 week vrij!  :colgate:

FeaR1986

Citaat van: MegaJ op december 12, 2013, 16:22:37
    Prima, ik ben de komende 3,5 week vrij!  :colgate:

Die luxe heb ik dan weer niet  :hmmm:
    Doe mij eens appen welke datum je de PS4 komt checken en gezellig komt doen  ;)

MegaJ

Citaat van: FeaR1986 op december 12, 2013, 16:24:21
    Die luxe heb ik dan weer niet  :hmmm:
    Doe mij eens appen welke datum je de PS4 komt checken en gezellig komt doen  ;)

Haha ja komt goed. Ik moet eerst even het schema van de baas (vriendin) checken, zit nu te wachten op mijn vlucht terug uit Wenen naar Amsterdam (zakenreis). Maar laat wel even wat weten in de komende dagen.

En iets meer ontopic: RalphH de UMC-200 kan ik evt wel gemakkelijk meenemen als je dat interessant vindt? Alleen de interlinks dan weer niet, dus die moet je dan wel beschikbaar hebben of Fear.