Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Flavio

Ik heb ooit een Dirac systeem in mijn BMW gehad en dat klonk wel heel erg goed maar of Dirac nou echt zo veel ervaring heeft op hifi gebied weet ik niet. Ik snap niet dat Emotiva niet een Audyssey licentie neemt, dat is beproefd en bekend en dan kunnen ze de XMC-1 op de audiofiele kenmerken verkopen t.o.v. de concurrentie en zijn er geen twijfels over de room EQ.
Let op miijn woorden, die XMC-1 komt er in 2013 niet meer!
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Nooff

Omdat ze Audyssey niet goed vinden en niet on the fly aangepast kan worden.

mel

Daar ik elders weinig respons krijg wil ik de vraag hier nog eens  stellen.
Momenteel versterk ik mijn 5 speakers van mijn HT met een emotiva XPA-5. Is het een voordeel om bvb enkel de 2 fronts en de center door de emotiva te versterken en de 2 rears door de onkyo receiver ?

Mvg
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Dennis75

Citaat van: mel op juni 19, 2013, 20:29:57
Daar ik elders weinig respons krijg wil ik de vraag hier nog eens  stellen.
Momenteel versterk ik mijn 5 speakers van mijn HT met een emotiva XPA-5. Is het een voordeel om bvb enkel de 2 fronts en de center door de emotiva te versterken en de 2 rears door de onkyo receiver ?

Mvg

Gewoon die Onkyo dumpen en een processor kopen. Bij voorbeeld de UMC-200 of je gaat gelijk een stap hoger, Onkyo pr 5509.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

clockwork

Wat denk je daarmee te winnen? Wil je 2 kanalen van de xpa-5 ongebruikt laten?
Of de fronts bi-ampen?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

mel

Citaat van: clockwork op juni 19, 2013, 20:37:13
Wat denk je daarmee te winnen? Wil je 2 kanalen van de xpa-5 ongebruikt laten?
Of de fronts bi-ampen?

nee, niet bi-ampen. ik dacht mss dat de XPA meer vermogen kon leveren op de drie gebruikte kanalen als ik er 2 niet gebruik. ;)
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

knubbe

Heb je vermogen te kort dan met alle kanalen in gebruik?!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mel

ik vind dat zowiezo zeer moeilijk te beoordelen. het heeft weken geduurd van testen en vergelijken voor ik er uit was of de emotiva een meerwaarde was t.o.v. mijn onkyo receiver. ik wil de gewoon weten of er mensen ervaring hadden met wat ik voorstelde in mijn vraag, nl 3 kanalen van de emotiva gebruiken en 2 van de onkyo. m.a.w. kan op deze manier zowel de emotiva als de onkyo meer vermogen leveren??

MegaJ

Beste mensen,

Ik heb een verzoek m.b.t. de eigenaren van een XPA-5, die geen problemen hebben met het apparaat;

Ik heb namelijk al een 4 - 5 maanden een probleem met mijn nieuwe XPA-5 met brom en kom er met Emotiva niet uit, zie het volgende topic eventueel: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131540.0.
Zijn er mensen bereid een foto te maken van de binnenkant van hun XPA-5? Vooral m.b.t. de routering van de diverse bekabeling?

Als je een foto wilt posten dan is het denk ik ook beter om in bovengenoemd topic te doen, bedenk ik me net. Het zou mij in ieder geval helpen om uit te sluiten dat mijn XPA op het punt van routering van bedrading niet afwijkt van de exemplaren zonder brom.

Mijn dank is groot voor jullie eventuele bijdrage!
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

desmo

Ik heb een vraagje aan de emotiva umc-1 bezitters.

Mijn umc heeft altijd prima gewerkt (1 jaar in bezit) tot Hij voorkort kuren ging tonen.
Het is begonnen met het wegvallen van het geluid. Dit was in het begin nog te verhelpen door even van source te wisselen. Maar na een week hielp dat niet meer en viel ook kort daarna het beeld weg.
Alleen uitzetten en aanzetten hielp nog.
Maar ook dat ging snel over, want na het opnieuw aanzetten komt de umc in een soort van rebootloop terecht.
Het apparaat is nu dus niet meer te gebruiken.
Ik heb hier met emotiva contact over gehad en die hebben mij een nieuw HDMI board opgestuurd (top service!).
Echter heeft dit het probleem niet verholpen.
Nu kan ik het apparaat wel opsturen naar de US, maar dat kost me minimaal 250 euro retour.

Hebben jullie wellicht nog andere (goedkopere) opties, om weer te kunnen genieten van film en muziek?
Ik hoor het graag.

Nooff

Al eens een andere kabel geprobeerd voordat je dusdanig grote ingrepen gaat doen?

desmo

Yep,

Verschillende stroomkabels, hdmi kabels, connectors, nieuwe firmware.

Helaas.....

Nooff

Als je met een nieuw HDMI board nog steeds problemen ondervindt dan is het hoogstwaarschijnlijk de software implementatie die niet goed is. Opnieuw flashen of terug naar een oudere firmware mbv een andere laptop of pc dan je nu gebruikt.

magicbas

Neem daar wel even de tijd voor, want het is niet de simpelste manier van firmware updaten ;-) Geef ook niet op als het de eerste keer niet lukt, de aanhouder wint immers!
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Mario D

Voor de liefhebbers, op MP staat een XPR-5 te koop.   :headbanging:

Miesepies

Das snel...  beviel kennelijk toch niet helemaal?

Mario D

Citaat van: Miesepies op augustus  4, 2013, 10:46:21
Das snel...  beviel kennelijk toch niet helemaal?

Misschien wat teveel zekeringen gesprongen, dit beest vraagt minimum voor hem alleen een 20 Ampere groep.  :crazy:  :D

rovinggecko

Is ook meer voor de winter zo'n apparaat, van de warmte van de elektriek leidingen alleen blijft je huis warm... en dat is met deze temperaturen wellicht wat teveel van het goede.

Vraag me overigens wel af wat je met zo iets wilt aansturen. Er is ook zo iets als te veel overhead.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Citaat van: rovinggecko op augustus  4, 2013, 10:53:42
...
Er is ook zo iets als te veel overhead.
hebben we het hier nog steeds over versterkers?  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Citaat van: Dynky op augustus  4, 2013, 11:38:35
hebben we het hier nog steeds over versterkers?  :dontgetit:
Hij bedoelt headroom.

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

ok, dus te veel headroom...nooit geweten dat dat kon  :hmmm:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Citaat van: Dynky op augustus  4, 2013, 12:03:44
ok, dus te veel headroom...nooit geweten dat dat kon  :hmmm:
Te veel is iig niet optimaal.
Kan bij amps ook betekenen dat de volumeknop bijna onbruikbaar wordt.

warcow

Citaat van: desmo op juli  6, 2013, 09:30:55
Ik heb een vraagje aan de emotiva umc-1 bezitters.

Mijn umc heeft altijd prima gewerkt (1 jaar in bezit) tot Hij voorkort kuren ging tonen.
Het is begonnen met het wegvallen van het geluid. Dit was in het begin nog te verhelpen door even van source te wisselen. Maar na een week hielp dat niet meer en viel ook kort daarna het beeld weg.
Alleen uitzetten en aanzetten hielp nog.
Maar ook dat ging snel over, want na het opnieuw aanzetten komt de umc in een soort van rebootloop terecht.
Het apparaat is nu dus niet meer te gebruiken.
Ik heb hier met emotiva contact over gehad en die hebben mij een nieuw HDMI board opgestuurd (top service!).
Echter heeft dit het probleem niet verholpen.
Nu kan ik het apparaat wel opsturen naar de US, maar dat kost me minimaal 250 euro retour.

Hebben jullie wellicht nog andere (goedkopere) opties, om weer te kunnen genieten van film en muziek?
Ik hoor het graag.

Soortgelijke problemen bleek bij mij uiteindelijk de voedingprint te zijn. (ook eerst hdmi board geprobeerd)

clockwork

Emotiva maakt voor de Sherbourn uitverkoop van het 'Netherlands warehouse'. Ik neem zo maar aan dat dit in Amsterdam staat.

http://emotivalounge.proboards.com/thread/32146/emotiva-merges-sherbourn-product-letter?page=1&scrollTo=551721

Zou dit het voorzichtige begin zijn van de langverwachte Europese vestiging? Lijkt me wel cool om je Emotiva gear zelf op te pikken.  :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling