Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dennis75

Citaat van: clockwork op mei 16, 2013, 18:51:36
Pssst!

Secret warehouse sale in progress

http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=updates&action=display&thread=30736&page=1

Ik hoop dat de XMC nu eens een keer uitkomt. Mijn UMC begint steeds meer handshake problemen te krijgen. Daar komt nog eens bij dat ik eindelijk mijn speakers compleet heb dus deze willen graag een andere processor.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

simsalabim

Citaat van: Dennis75 op mei 16, 2013, 20:33:46
Ik hoop dat de XMC nu eens een keer uitkomt. Mijn UMC begint steeds meer handshake problemen te krijgen. Daar komt nog eens bij dat ik eindelijk mijn speakers compleet heb dus deze willen graag een andere processor.

als je handshake issues hebt met de umc (neem aan dat je de laatste firmware hebt) wie zegt dan dat je dat niet precies weer gaat krijgen met de xmc??
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Dennis75

Citaat van: simsatit op mei 19, 2013, 20:04:43
als je handshake issues hebt met de umc (neem aan dat je de laatste firmware hebt) wie zegt dan dat je dat niet precies weer gaat krijgen met de xmc??

De XMC krijgt geen upscaling mogelijkheid. Heeft geeft het signaal onbewerkt door.

magicbas

De firmware update voor de UMC-200 is eindelijk gereleased!
Moet er nog mee aan de gang, maar hopelijk lost dit de kleine bugs op...

http://emotiva.com/help/resources
http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=30791
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

MegaJ

Update van de UMC-200 is bij mij geslaagd, maar niet op de methode die Emotiva in hun PDF file aanraadt. Op hun forum stond een andere methode in de thread die in de post hierboven gelinkt is.

CiteerDenist has suggested an alternate sequence, which works better for some people:

1) start the updater program on your PC with the UMC-200 Off (or disconnected)

2) leave the updater set to update all four modules (all four checked).
(BE SURE TO SELECT RE-PROGRAM.)

3) hit START on the updater.
(At this point you will get an error box. DO NOT click OK on the box.)

4) NOW connect and power on the UMC-200.
(The error box should disappear and your load should proceed normally.)

Op deze manier lukte het bij mij, anders niet.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

mP

Citaat van: MegaJ op mei 22, 2013, 20:46:49
Update van de UMC-200 is bij mij geslaagd, maar niet op de methode die Emotiva in hun PDF file aanraadt. Op hun forum stond een andere methode in de thread die in de post hierboven gelinkt is.

Op deze manier lukte het bij mij, anders niet.

Hier werkte het ook op die manier die MegaJ aangeeft.
-

Flavio

Ik vind het ongelooflijk dat na het gedoe met het updaten van de UMC-1 dit verhaal zich herhaalt met de UMC-200. Voor een normale gebruiker is dit toch bijna niet te doen?

Ik heb een LG TV, een Dune mediaspeler en een Onkyo receiver (gehad) en bij allemaal kan je zonder gedoe de firmware via internet updaten en bij de LG en de Dune krijg je netjes een melding als er nieuwe firmware is.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

yorkie13

Daarom hier de UMC-1 eruit en terug naar Onkyo.

magicbas

Nou...het is gelukt!  :pompom:

Maar vraag me niet hoe  :nopompom:

Uiteindelijk maar een mix geprobeerd van de verschillende update strategieën (want zo kan je het wel noemen), en met succes! Heeft me wel ruim 2 uur aan koppijn gekost :P
Naja, nu maar gaan friemelen met de instellingen enz en dan hopelijk voorlopig even geen update meer :)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210

Gerbrand

Ik heb gisteren nog even gekeken op de site van Emotiva, maar kon geen lijstje vinden waarin staat wat ze nu allemaal gefixt hebben. Weet iemand waar dat staat?

Voor mij zelf zou de "center channel bug" en het tweemaal schakelen van de trigger-output de moeite van het upgraden waard zijn.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

magicbas

Wat is de center channel bug?

Voor wat betreft het dubbel triggeren van de eindversterkers, dat probleem is niet opgelost, maar de work-around werkt nog wel: in de setup moet je bij features "standby video" aan zetten.

Gerbrand

Center channel bug is dat de center na auto-setup te zacht staat.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

magicbas

Citaat van: Gerbrand op mei 27, 2013, 19:54:18
Center channel bug is dat de center na auto-setup te zacht staat.

Gerbrand

Ahh, die is volgens mij wel opgelost.
Ik had zelf de calibratie nog aangepast vorige keer, maar na de firmware update heeft de auto calibratie het eigenlijk vrijwel perfect ingeregeld.

mP

Helaas onthoud de umc-200 de trim setting nog niet na de update :(
-

MegaJ

Om dit soort wijzigingen permanent te maken lees ik op de proboards dat men de trim instellingen opschrijft en vervolgens onder speaker levels de levels wijzigt met de hoeveelheid trim die genoteerd was.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

mP

Hoe kan het menu van de emotiva verkleint worden? Voor de update was dit mooier
-

clockwork

Eindelijk nieuws over de XMC-1 surround processor. :pompom:

Het blijkt nu dat Tact niet viel in te passen in het XMC ontwerp. Dat traject is daarom nu afgekapt.

In plaats van Tact komt nu het Dirac Live 7.2 Room Correction System. Dit is een vergelijkbare technologie die wordt gebruikt in oa. de Theta Casablanca. Meer nieuws volgt in de aangekondigde Podcast van vandaag. 

http://www.dirac.se/en/technologies/dirac-live/overview.aspx
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Miesepies

Zucht...  dat ding gaat er nooit komen  :nopompom:  Dit wisten ze toch al langer ? En nu ineens lukt het niet meer ?

Staaled

Citaat van: clockwork op juni 18, 2013, 09:25:49
Eindelijk nieuws over de XMC-1 surround processor. :pompom:

Het blijkt nu dat Tact niet viel in te passen in het XMC ontwerp. Dat traject is daarom nu afgekapt.

In plaats van Tact komt nu het Dirac Live 7.2 Room Correction System. Dit is een vergelijkbare technologie die wordt gebruikt in oa. de Theta Casablanca. Meer nieuws volgt in de aangekondigde Podcast van vandaag. 

http://www.dirac.se/en/technologies/dirac-live/overview.aspx

Tact is al enige tijd een audio-zombie en geen betrouwbare partner.
Eens met Miesepies, komen ze laat achter.

Dat Dirac zie je wel leuke dingen van. :thumbs-up: :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

clockwork

Emotiva zelf blijft optimistisch. Volgens Emo-medewerkers op het forum zijn ze nu aan het beta testen. Ach, ik zit er zelf niet zo mee als het wat langer duurt.

En ik begrijp idd ook niet zo goed waarom ze zo lang doorgemodderd hebben met Tact. Ik neem aan dat ze eigenlijk niet met hangende pootjes naar de concurrent wilden gaan. :confused: 

De produktpagina van de XMC-1 is inmiddels ook aangepast. 

Ben wel benieuwd naar de Podcast  ;D

Miesepies

Mare... als ik naar de Dirac Live reference customers kijk zie ik eigenlijk alleen auto implementaties  :wacko: 

Naja, misschien is deze verandering maar goed ook. Zoals Hipster ook al zei, Tact lijkt een beetje dood...

Xstream

Wat extra tijd nemen om 't goed te doen is 1 ding. Maar het tot 2 a 3 x zo lang uitstellen als de initiele planning was is wat over de top. Volgens mij zou die 2 jaar geleden al komen ...
Bovendien is 't dan alsnog de vraag of 't goed is eer die uitkomt (als die uberhaupt ooit komt) en ze niet weer 101 software bugs hebben.

Dat ze nog steeds enthousiast zijn valt bij mij inmiddels averechts, ze zouden zich eigenlijk moeten schamen. Gewoon gepruts eigenlijk ...
Tenzij 't verder dan ook in 1x goed is zonder gezeik, dan neem ik m'n woorden terug uiteraard, maar ik zie 't nog niet gebeuren.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

We zullen zien.  ::)

Maar als ik even verder lees lijkt deze techniek toch wel wat anders dan Tact. Tact past de room correctie toch continue aan? Dat kan ik bij Dirac niet terugvinden.