Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

mel

Citaat van: rasman op april 29, 2013, 21:59:56
Nog niet overtuigd dus  :(  Wel wat luisteruurtjes beleefd?

En PM nog gezien btw?

jaja pm zeker gelezen, bedankt daarvoor. Ik probeer elke dag te luisteren/vergelijken.Als sla je me dood ....ik hoor het niet :(
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

rasman

Hmm, dat zou jammer zijn, maar misschien was je set al prima qua samenstelling. Dat kan natuurlijk ook.

Mocht je t.z.t. toch besluiten je XPA eruit te doen (ik stimuleer niks), let me know.
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

Roeru117

Citaat van: mel op april 29, 2013, 18:15:02
en op welk vlak hoor jij de verbetering? zou nog gaan denken dat ik iets aan mijn oren heb ::)

Het algehele geluidsbeeld lijkt een stap vooruit te zijn gegaan. Ruimtelijker en dynamischer, ten opzichte van de Marantz maar ook ten opzichte van de XPA-200. Bij stereo is er een verbetering, maar vooral bij het surround-deel vind ik het echt merkbaar beter. Het klopt allemaal veel meer.

Bij mij is het echt een stap verder en de Marantz doet het goed als pre, maar nu begin ik wel een beetje nieuwsgierig te worden naar de UMC-200  :-X
NAD M66 - NAD M23 (2x, bridged) - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - LHY AS6 - Audioquest - Tellurium Q

wfk

Jammer dat er nog geen NL dealer cq verdeelpunt is.

Zou evt. best interesse hebben in een UMC-200 in combi met een UPA-700 of een XPA-5 ( al weet ik niet of die dan weer veel beter is dan de UPA-700 of de UPA-500)

Geen zin in al dat gedoe met douane , tax enz.

mel

Citaat van: Roeru117 op april 30, 2013, 16:47:43
Het algehele geluidsbeeld lijkt een stap vooruit te zijn gegaan. Ruimtelijker en dynamischer, ten opzichte van de Marantz maar ook ten opzichte van de XPA-200. Bij stereo is er een verbetering, maar vooral bij het surround-deel vind ik het echt merkbaar beter. Het klopt allemaal veel meer.

Bij mij is het echt een stap verder en de Marantz doet het goed als pre, maar nu begin ik wel een beetje nieuwsgierig te worden naar de UMC-200  :-X

Dit gevoel had ik ook toen ikvan mijn allereerste surround receiver overstapte naar de onkyo, veel betere kanaalscheiding enz enz. misschien heb jij dit gevoel met de xpa omdat je een andere pre hebt?
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

clockwork

U
Citaat van: wfk op april 30, 2013, 17:01:02

Geen zin in al dat gedoe met douane , tax enz.

Dat is echt alleen een kwestie van de acceptgiro, die je van Fedex krijgt, betalen. Verder Helemaal geen 'gedoe' hoor.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

mel

Citaat van: rasman op april 30, 2013, 00:26:38
Hmm, dat zou jammer zijn, maar misschien was je set al prima qua samenstelling. Dat kan natuurlijk ook.

Mocht je t.z.t. toch besluiten je XPA eruit te doen (ik stimuleer niks), let me know.

zo gulzig? je hebt er al ene?  ;D

rasman

Ach, altijd op zoek naar beter, ook in de woonkamer 8) Maar test alles zelf rustig uit, da's veel belangrijker!
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

rasman

Emotiva Spring Savings started..

http://us4.campaign-archive1.com/?u=932a2354c1740f054c855be6f&id=16b3d6a4cc&e=0d56991748
* Amplifiers (http://shop.emotiva.com)
* Pres & Pros (http://shop.emotiva.com/collections/processors)
* Sources (http://shop.emotiva.com/collections/sources)
* Speakers (http://shop.emotiva.com/collections/speakers)
* Interconnects (http://shop.emotiva.com/collections/interconnects)
* Accessories (http://shop.emotiva.com/collections/accessories)

http://shop.emotiva.com/collections/spring-savings http://emotiva.com/faq/
Spring savings from Emotiva!

For a limited time take 10% off the following Emotiva favorites:
XPR-5 Five-channel reference power amplifier
(http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpr5) - $1,799 | was $1,999
XPR-2 Stereo reference power amplifier
(http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpr2) - $1,529 | was $1,699
Airmotiv4 Powered studio monitor
(http://shop.emotiva.com/collections/pro-series/products/airmotiv4) - $314 | was
$349
UPA-700 Seven-channel power amplifier
(http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/upa700) - $449 | was $499
UPA-200 Stereo power amplifier
(http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/upa200) - $314 | was $349

mel

Ik heb sinds vorige week hier een XPA-5 staan die me niet echt kan overtuigen. Ik ga hem dit weekeind verder nogmaals ::) uitgebreid testen. Moest hij me nog niet kunnen overtuigen is de kans reeel dat ik hem terug verkoop. Hij is in spic en span staat, perfekte staat dus als nieuw. moest er interesse zijn hoor ik het graag

Ik vraag me nog enkel af of een andere pre een verbetering zou kunnen brengen 8)

Maro

Vast een Integra 80.3 of Marantz AV 8801...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

magicbas

Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Maro

Citaat van: magicbas op mei  3, 2013, 17:24:12
Of de umc-1 ;)

Met alle respect hoor maar ik zie dat niet in een lijn met de door mij genoemde modellen. Hij wil upgraden tov zijn Onkyo.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mario D

Citaat van: mel op mei  3, 2013, 17:18:50

Ik vraag me nog enkel af of een andere pre een verbetering zou kunnen brengen 8)

Verbetering is persoonlijk vind ik, smaken verschillen en wat voor de een goed klink is dat voor de andere niet.

Wat mis je en wat verlang je in je set.?

Persoonlijk vind ik mijn Marantz (AV8003/mm8003) het best klinken bij mijn B&W set van alles dat hier al in huis is geweest maar dat is weer puur persoonlijk.  ;D

Als je dus nu niets mist zou ik gewoon verder genieten, al dan niet met de XPA-5.  ;)

mel

Ik heb net nog enkele uren zitten vergelijken met de emotiva XPA-5  en de onkyo 805, moet eerlijk zeggen dat ik verschillen begin te horen ( denk ik toch   :hehe: ) Ik heb de indruk dat ik moet 'leren' luisteren. Ik hoor meer detail en meer diepere bas met de emotiva.  tot vandaag was het 1-0 voor de onkyo, ik geloof dat het nu 2-1 wordt voor de emotiva  ;D

rovinggecko

:) luisteren blijft lastig. Las vandaag in een ander topic waar iemand klachten had over de bas in een nummer van Adele in zijn setup, ik luisteren en moest echt even zoeken maar ineens was helemaal duidelijk wat hij bedoelde, maar als ik er niet voor was gaan zitten en naar zocht was het me niet opgevallen. (gelukkig klonk het bij mij wel top :)).
Ben benieuwd hoe het verder luisteren je vergaat Gino. Heb je eea nog opnieuw in geregeld op de xpa?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

mel

nee, heb eigenlijk niets ingeregeld, gewoon enkele uren aan het vergelijken. binnenkort komt een forumgenoot die in de buurt woont en heel wat meer luister ervaring  en versterker ervaring heeft de XPA 5 mee beoordelen.

mel

tis mss niet echt in de juiste rubriek geplaatst, maar kan iemand mij eens uitleggen wat de technische termen willen zeggen van onderstaande versterkers

bedankt

unknown

Weet ook niet of ik dit in de juiste rubriek plaats, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om in stereomode mijn subwoofer mee te laten spelen met mijn muziek.
Ik gebruik dit eigenlijk enkel als ik een hardstyle plaatje draai omdat m'n fronts wat te ontlasten. Lijkt me dat dit toch moet kunnen.

Andere muziek draai ik altijd in direct mode, maar zou graag willen dat als ik hem in stereo zet de subwoofer meespeelt. Heb hier al een keer naar gezocht, maar kan dat echt nergens vinden.

Bij mijn low-budget Onkyo werkte dit wel gewoon op bovenstaande manier :)
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver

magicbas

Citaat van: unknown op mei  7, 2013, 14:01:41
Weet ook niet of ik dit in de juiste rubriek plaats, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om in stereomode mijn subwoofer mee te laten spelen met mijn muziek.
Ik gebruik dit eigenlijk enkel als ik een hardstyle plaatje draai omdat m'n fronts wat te ontlasten. Lijkt me dat dit toch moet kunnen.

Andere muziek draai ik altijd in direct mode, maar zou graag willen dat als ik hem in stereo zet de subwoofer meespeelt. Heb hier al een keer naar gezocht, maar kan dat echt nergens vinden.

Bij mijn low-budget Onkyo werkte dit wel gewoon op bovenstaande manier :)

Heb je in het setupmenu van de UMC-1 aangegeven dat je een subwoofer hebt? Misschien even aanzetten en met de autoEQ door de UMC-1 de sub laten herkennen.
Ik heb nu een UMC-200, maar hiervoor met de UMC-1 nooit problemen gehad met subwoofer in Stereo mode.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210

magicbas

Kreeg net een mailtje van Emotiva dat de Bluetooth module voor de UMC-200 beschikbaar is! Niet dat ik hem ga gebruiken, maar toch ;)

Citaat van: emotiva
We hope you are enjoying your new UMC-200 home theater preamplifier/processor. It's an amazing product that gives you high-end performance that no other processor near its price can match.

We wanted to let you know that the BTM-1 bluetooth module, available as an optional accessory, is now in stock. Once you plug the BTM-1 into your UMC-200, you'll be able to beam high-quality music directly to your home theater system from your Bluetooth-enabled phone or audio player.

The BTM-1 allows you to send music or audio directly from any Bluetooth enabled music player or smart phone to your UMC-200. Your device will show up just like any other input on the UMC-200, and will even remain paired if you temporarily switch to another input. The advanced apt-X audio CODEC assures you excellent audio quality, and the BTM-1's long-range performance will truly astound you.

FEATURES
•      Fully Bluetooth 3.0 compliant.
•      apt-X audio CODEC for CD-quality audio.
•      Long range and reliable connections.
•      Supports Play Control (on devices that offer it).
•      Can be set to automatically start playing when it senses your Bluetooth device within
       range.
•      Acts just like a regular input on the UMC-200.
•      Remains paired even if you switch the UMC-200 to another input.
•      User-configurable display names for each Bluetooth device.

Special Offer!
Take $10 off. As a thank you for being an early UMC-200 adopter, we'd like to offer you the BTM-1 for $39.99 instead of the regular price of $49.99.  Simply enter the code BTM10 at checkout. (Expires 6/3/13).

MegaJ

Ik heb die e-mail ook gehad. Lijkt me op zich wel grappig om eens mee te spelen. Het is tenslotte niet echt duur.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

FeaR1986

Citaat van: mel op mei  4, 2013, 00:11:18
tis mss niet echt in de juiste rubriek geplaatst, maar kan iemand mij eens uitleggen wat de technische termen willen zeggen van onderstaande versterkers

Heel kort: de Emotiva levert meer vermogen  :tongue2:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

mel

das idd heel kort  ;D

clockwork

Gaat nog iemand de Emotiva stand in Munchen bezoeken?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling