Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

mel

Citaat van: unknown op april 25, 2013, 15:20:12
Ja, ik heb geen idee wat ze dan aan verzendkosten rekenen. De prijs voor de kabels zelf is niet verkeerd volgens mij en je houdt er geen over.

Hou er wel rekening mee dat je voor de XPA-5 goed afgeschermde kabels moet gebruiken geloof ik.

Die profigolds komen op mij niet echt geweldig over.(Maar dat kan ook mijn gevoel zijn ;) )

mm, ik heb ze net besteld, staat wel bij dat ze dubbel afgeschermd zijn, hopelijk is dat genoeg. we zien ( horen ) wel. Als ik tot een overeenkomst kan komen ga ik de XPA wss zaterdag halen. kom ik gelijk nog eens in het buitenland  ;D
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

FeaR1986

Citaat van: unknown op april 25, 2013, 15:20:12
Die profigolds komen op mij niet echt geweldig over.(Maar dat kan ook mijn gevoel zijn ;) )

Profigold heeft de naam niet echt meer mee, maar ze hebben op zich nog wel goede kabels. Ik heb aan mijn XPA-2 een Profigold Oxypure hangen en qua kabel zelf ziet het er beter uit dan de (veel duurdere) Van den Hul - The Rock Hybrid 3T die ik ook heb liggen. Klanktechnisch heb ik ze nooit vergeleken om eerlijk te zijn.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

mel

Morgen de XPA-5 ophalen ( als alles er goed uit ziet  )
Ben benieuwd of ik verschil zal horen met mijn huidige ONKYO TX-SR 805, zou toch moeten...de emotiva heeft beduidend meer vermogen.
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

rasman

Citaat van: mel op april 26, 2013, 14:08:56
Morgen de XPA-5 ophalen ( als alles er goed uit ziet  )
Ben benieuwd of ik verschil zal horen met mijn huidige ONKYO TX-SR 805, zou toch moeten...de emotiva heeft beduidend meer vermogen.

Toch die van MP of? Maakt niet uit ook, heel veel (luister-)plezier ermee.
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

mel

Citaat van: rasman op april 26, 2013, 15:03:55

nee, iemand van het forum

rovinggecko

Mel heeft mijn XPA-5 net opgehaald. Ook al heb ik een schappelijke vervanger, toch met pijn in het hart  :( . Gaat hij vast veel plezier aan beleven!

Hij had z'n integra meegenomen om te testen, naar we kregen geen geluid (wel beeld) uit de hdmi out van mijn htpc of mac mini, eea deed het wel perfect op m'n squeezebox.
Mel gaat nu thuis eea uitproberen met zijn bluray player. Ligt natuurlijk niet aan de xpa-5 maar intrigeert wel! Hoop dat het soepeltjes gaat zo meteen (en dat hij de xpa-5 zonder rug problemen op z'n plek krijgt).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

mel

Gisteren dus idd de XPA gaan ophalen. beest van een versterker :omg:
vandaag beginnen te vergelijken: enkel mijn onkyo TX SR 805 en daarna met de XPA-5 erbij. Ik kom er eigenlijk niet goed uit, ik bedoel hiermee: het verschil is zeker niet enorm in mijn oren. Maar hoe kan je nu een deftig vergelijk maken??? ik vind  dat zeer moeilijk. Het is elke keer een stukje muziek of film beluisteren en dan alle draden versteken en terug datzelfde stukje beluisteren, pfffff :crazy:
Iemand tips??

Mucho gracias

Mario D

Citaat van: mel op april 28, 2013, 14:45:52
Gisteren dus idd de XPA gaan ophalen. beest van een versterker :omg:
vandaag beginnen te vergelijken: enkel mijn onkyo TX SR 805 en daarna met de XPA-5 erbij. Ik kom er eigenlijk niet goed uit, ik bedoel hiermee: het verschil is zeker niet enorm in mijn oren. Maar hoe kan je nu een deftig vergelijk maken??? ik vind  dat zeer moeilijk. Het is elke keer een stukje muziek of film beluisteren en dan alle draden versteken en terug datzelfde stukje beluisteren, pfffff :crazy:
Iemand tips??

Mucho gracias

Je voorversterker bepaald voor een groot stuk de klankkleur, je zal nu wel meer controle hebben over je speakers met de XPA.

Ik weet nog van bij mijn XPA-2 dat er meer contole was maar de klankkleur bleef hetzelfde.

Er zijn wel eindversterkers die de klankkleur wat kunnen "veranderen" maar voor wonderen moet je hierboven zijn.  ;)

mel

Citaat van: kalimero op april 28, 2013, 15:17:11
Je voorversterker bepaald voor een groot stuk de klankkleur, je zal nu wel meer controle hebben over je speakers met de XPA.

Ik weet nog van bij mijn XPA-2 dat er meer contole was maar de klankkleur bleef hetzelfde.

Er zijn wel eindversterkers die de klankkleur wat kunnen "veranderen" maar voor wonderen moet je hierboven zijn.  ;)

ja maar ik heb het helemaal niet over de klankkleur, maar wel over controle...ik kan alleen veronderstellen dat die er meer is, zelf horen en vergelijken is voor mij uiterst moeilijk 8)
Ik kies een stuk uit een film of muziek en beluister dat een aantal keren zonder de xpa. dan sluit ik de xpa er bij en beluister ik hetzelfde stuk....

unknown

Citaat van: mel op april 28, 2013, 16:34:14
ja maar ik heb het helemaal niet over de klankkleur, maar wel over controle...ik kan alleen veronderstellen dat die er meer is, zelf horen en vergelijken is voor mij uiterst moeilijk 8)
Ik kies een stuk uit een film of muziek en beluister dat een aantal keren zonder de xpa. dan sluit ik de xpa er bij en beluister ik hetzelfde stuk....

Je zou natuurlijk kunnen overwegen om je Onkyo te verkopen en een UMC-1 te kopen als pre. Deze combinatie was bij mij ten opzichte van de Onkyo TX-SR508 een hele grote verbetering! :)
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver

magicbas

En mocht je inderdaad die kant op willen gaan, dan heb ik hier nog een UMC-1 staan ;)
Heb zelf de UMC-200 nu in gebruik, dus stuur me bij interesse maar een PM.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

mel

Citaat van: unknown op april 28, 2013, 19:20:46
Je zou natuurlijk kunnen overwegen om je Onkyo te verkopen en een UMC-1 te kopen als pre. Deze combinatie was bij mij ten opzichte van de Onkyo TX-SR508 een hele grote verbetering! :)

en op welk vlak was dit een verbetering? Maar volgens mij zit er tussen jou onkyo en de mijne al een heel verschil, zonder mezelf op de borst te willen slaan ;D

mel

Citaat van: magicbas op april 28, 2013, 19:22:41
En mocht je inderdaad die kant op willen gaan, dan heb ik hier nog een UMC-1 staan ;)
Heb zelf de UMC-200 nu in gebruik, dus stuur me bij interesse maar een PM.

mmm, de UMC-1, is dat die pre waar er redelijk wat problemen mee waren in het verleden? of vergis ik me nu?

clockwork

Met name in het verleden. Sinds de laatste firmware werken de (meeste) UMC-1's probleemloos. 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

unknown

Citaat van: mel op april 28, 2013, 19:29:56
en op welk vlak was dit een verbetering? Maar volgens mij zit er tussen jou onkyo en de mijne al een heel verschil, zonder mezelf op de borst te willen slaan ;D

Ja dat sowieso. Jouw Onkyo is volgens mij iets ouder, maar wel een stuk beter dan die ik destijds had.

Eigenlijk is het bij mij op alle vlakken een verbetering. Ben geen held in het omschrijven in audiofiele termen, maar zowel in surround als in stereo is het een hele vooruitgang.

Op het surroundvlak krijg je veel meer het bioscoopgevoel, de surroundbubble is veel meer aanwezig.
In stereo is het hoog veel gedetailleerder en helderder zonder storend te worden. Er is veel meer bass aanwezig, maar wel veel gecontroleerder. (dus niet alsof je een goedkope autoradio met dikke sub en versterker in een VW Golf hebt gebouwd ;) )
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver

magicbas

Citaat van: mel op april 28, 2013, 19:35:29
mmm, de UMC-1, is dat die pre waar er redelijk wat problemen mee waren in het verleden? of vergis ik me nu?

Nee je hebt helemaal gelijk. Gelukkig hebben ze in de afgelopen periode de bugs grotendeels weten te elimineren.
De UMc-1 werkte bij mij prima, ik heb hem pas relatief laat bij Emotiva gekocht, dus de nieuwste firmware stond er al af-fabriek op. Ik ben overgestapt naar de UMC-200 omdat ik een 3D TV gekocht heb, en ik alles via mijn processor wil laten lopen.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210

mel

Het komt er jammer genoeg altijd op neer dat je iets over(koopt) zonder van te voren te weten of het een verbetering is ;)
Zo ook met de xpa-5. Ik heb de indruk dat hij beter klinkt en wss zal dat ook wel zijn maar volgens mij zijn de verschillen niet enorm, en zoals ik al zei...vergelijken vind ik pokkemoeilijk (= Belgisch woord ;D )

magicbas

Haha, dat is het ook :)
Maar dat is tevens een onderdeel van de hobby, toch ;)

mel

heel juist, maar het merendeel van de HT forum leden woont in nederland, de XPA-5 ophalen heeft me 420 km doen rijden. :hehe:

magicbas

Agh, bezorgen vanuit Amerika is ook niet gratis :P

rasman

Citaat van: magicbas op april 28, 2013, 20:38:24
Agh, bezorgen vanuit Amerika is ook niet gratis :P

Nope, dan zit je ruim boven het bedrag van je verbruikte brandstof  ;)
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

Roeru117

Citaat van: rasman op april 26, 2013, 15:03:55

Die staat nu heel erg mooi naast mijn Marantz te spelen  ;D

Wat een verbetering, ook ten opzichte van de xpa-200. Morgen eens goed opendraaien  :music:
NAD M66 - NAD M23 (2x, bridged) - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - LHY AS6 - Audioquest - Tellurium Q

rasman

Oh, heb jij 'm  ;D

Van harte en veel plezier ermee.

mel

Citaat van: Roeru117 op april 28, 2013, 22:24:44
Die staat nu heel erg mooi naast mijn Marantz te spelen  ;D

Wat een verbetering, ook ten opzichte van de xpa-200. Morgen eens goed opendraaien  :music:

en op welk vlak hoor jij de verbetering? zou nog gaan denken dat ik iets aan mijn oren heb ::)

rasman

Nog niet overtuigd dus  :(  Wel wat luisteruurtjes beleefd?

En PM nog gezien btw?