Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

rasman

Was al bekend, zie enkele Posts terug   8)
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

mel

Citaat van: rasman op april 19, 2013, 23:40:26
Mel, mogelijk kun je het ons binnenkort zelf vertellen? Bod op MP ?  ;)

ja, idd maar ik vrees dat ik te laat ben, hij is gereserveerd en niet voor mij >:(
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Cobraatje

Check als je een XPA-5 koopt wel even of je met de XPA-5 geen hum/brom hebt.
Ik heb van allerlei eindversterkers gehad en alleen met de XPA-5 had ik een hum/brom.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

mel

Citaat van: Cobraatje op april 20, 2013, 08:54:07
Check als je een XPA-5 koopt wel even of je met de XPA-5 geen hum/brom hebt.
Ik heb van allerlei eindversterkers gehad en alleen met de XPA-5 had ik een hum/brom.

en heb je die brom dan nooit weg gekregen?
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

rasman

Citaat van: mel op april 20, 2013, 08:48:41
ja, idd maar ik vrees dat ik te laat ben, hij is gereserveerd en niet voor mij >:(
Dat zou jammer zijn :nopompom: met jou naam bovenaan en gereserveerd, ging ik er vanuit dat ie voor jou was/moest zijn..
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

mel

Citaat van: rasman op april 20, 2013, 09:03:27

Dat zou jammer zijn :nopompom: met jou naam bovenaan en gereserveerd, ging ik er vanuit dat ie voor jou was/moest zijn..

je moest eens weten hoe jammer ik het vind ;D

rasman

Ik ken het gevoel, zie enkele Posts terug  :hmmm: wie weet helpt het als je er nog 25/50 euro overheen gaat en dan de aanbieder bellen/mailen. Niet netjes als er al reservering op staat, maar heb ik ook wel eens gedaan. Met goed gevolg.

mel

Citaat van: rasman op april 20, 2013, 09:12:46
Ik ken het gevoel, zie enkele Posts terug  :hmmm: wie weet helpt het als je er nog 25/50 euro overheen gaat en dan de aanbieder bellen/mailen. Niet netjes als er al reservering op staat, maar heb ik ook wel eens gedaan. Met goed gevolg.

zou ik kunnen doen maar ik weet niet of ik er een goed gevoel bij heb op die manier

Cobraatje

Citaat van: mel op april 20, 2013, 08:56:48
en heb je die brom dan nooit weg gekregen?
Had geen zin om dat uit te zoeken en heb een andere versterker gekocht.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

mel

Citaat van: Cobraatje op april 20, 2013, 09:29:45
Had geen zin om dat uit te zoeken en heb een andere versterker gekocht.

en was die brom ook te horen in stillere filmscenes?

rasman

Met de originele rca interlinks (met "dezelfde" van RU connected heeft men ook goede ervaringen lees ik) heb ik geen problemen of last van een brom. Hoor ook de trafo zelf ook nauwelijks.

MegaJ

Citaat van: rasman op april 20, 2013, 09:54:41
Met de originele rca interlinks (met "dezelfde" van RU connected heeft men ook goede ervaringen lees ik) heb ik geen problemen of last van een brom. Hoor ook de trafo zelf ook nauwelijks.

Ik heb de XPA-5 denk ik al 2 maanden staan en ben nog steeds in gesprek met de emotiva tech support. Mijn XPA-5 heeft wel een brom probleem. Gebruik ook ruconnected interlinks. Het zit in de XPA, dus het is inderdaad een beetje oppassen. Inmiddels al 1 onderdeel vervangen trouwens (input board) maar dat was niet de oplossing...
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Nooff

Wanneer heb je de brom? Als je geen brom hebt als je alleen de speakers hebt aangesloten op de Amp zonder de interlinks dan is het naar alle waarschijnlijkheid niet de amp maar de voorversterker die het doet.

MegaJ

Citaat van: Nooff op april 20, 2013, 16:58:10
Wanneer heb je de brom? Als je geen brom hebt als je alleen de speakers hebt aangesloten op de Amp zonder de interlinks dan is het naar alle waarschijnlijkheid niet de amp maar de voorversterker die het doet.

Het is inderdaad niet met alleen de speakers aangesloten. Alleen hij bromt ook met een iPhone als pre-amp, hieruit concluderen ze bij emotiva zelf dat het probleem in de XPA zou moeten zitten. Het sluit sowieso een aardlus uit. Mijn UMC-200 pre staat hier stof te vangen totdat dit probleem opgelost is.

Nog even ter info, ik sluit de iPhone aan middels een kabeltje van jack plug naar 2x (stereo) RCA. Wanneer de 2e RCA geplaatst is dan brommen de speakers die op de betreffende kanalen aangesloten zijn. Ik heb meer informatie staan in ander topic voor de geïnteresseerden: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131540
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

mel

Citaat van: MegaJ op april 20, 2013, 17:59:36
Het is inderdaad niet met alleen de speakers aangesloten. Alleen hij bromt ook met een iPhone als pre-amp, hieruit concluderen ze bij emotiva zelf dat het probleem in de XPA zou moeten zitten. Het sluit sowieso een aardlus uit. Mijn UMC-200 pre staat hier stof te vangen totdat dit probleem opgelost is.

Nog even ter info, ik sluit de iPhone aan middels een kabeltje van jack plug naar 2x (stereo) RCA. Wanneer de 2e RCA geplaatst is dan brommen de speakers die op de betreffende kanalen aangesloten zijn. Ik heb meer informatie staan in ander topic voor de geïnteresseerden: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131540

Maar wat moet ik me voorstellen bij die brom?? Hoor je die constant? Hoor je die eigenlijk wel als je een film bekijkt met al dat filmgeweld?

Dennis75

http://www.audioholics.com//news/trade-show-coverage/emotiva-amps-processors-2012-gtg

Leuke reportage van de CEO van Emotiva.

En de XMC in het echt.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Richi

Leuke reportage. Ziet er schitterend uit zeg, zeker die XMC. Wat een mooi display.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Cobraatje

Citaat van: mel op april 20, 2013, 09:45:04
en was die brom ook te horen in stillere filmscenes?

Ik hoorde de brom dan ook, maar ik ben er ook erg gevoelig voor en 1 surroundspeaker staat dicht bij mijn zitplaats.
De XPA-5 was niet defect ofzo, maar de XPA-5 staat er om bekend. Als je niet dicht bij een speaker zit en er niet gevoelig voor bent, no problemo. Daarna nog als eindversterking: Rotel, Marantz, Proceed en Vincent, bij geen van allen een brom.

wfk

Nog steeds op jacht naar een receiver , dus lekker twijfelen en bladen lezen , viel mijn oog (au) op onderstaand verhaal

Iemand ervaring met deze , en wat heb je nog nodig (in verhouding) om bv een complete combi te maken die wat lijkt op de klasse marantz sr7007 , onkyo 5008  , denon avr4311 oid

magicbas

Citaat van: wfk op april 21, 2013, 18:11:47
Nog steeds op jacht naar een receiver , dus lekker twijfelen en bladen lezen , viel mijn oog (au) op onderstaand verhaal

Iemand ervaring met deze , en wat heb je nog nodig (in verhouding) om bv een complete combi te maken die wat lijkt op de klasse marantz sr7007 , onkyo 5008  , denon avr4311 oid
Ik heb deze staan en hoewel ik het een prima apparaat vind, adviseer ik je om nog even de firmware update af te wachten. Wordt al een tijd aangekondigd, maar nog geen releasedate.
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

clockwork

De UMC-200 wordt uitstekend getest.
http://www.hometheater.com/content/emotiva-umc-200-preampprocessor

Open deur: er moet nog wel een 5 kanaals eindversterker bij zoals de XPA-5. Dan doe je zeker minimaal mee met de receivers die je noemde.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

wfk

Dus ook een UPA-500 of een UPA-700   samen met deze zou een volwaardige set kunnen zijn ?
Of is die XPA-5 weer een stap hoger?

Die UMC-200 wordt nu aangeboden als promotion . Heb geen idee of deze dan weer snel duurser wordt of dat dit std. is bij Emotiva.

Denk dat ik zeker even het hele topic ga doorlezen.
Neem aan dat er geen NL dealer is en vraag mij dan gelijk af hoe de garantie is geregeld.
Even retour of iets dergelijks zal dan een probleem zijn.

mel

Nu ik vorige week 2 B&W front speakers heb aangekocht gaat de jacht verder naar een eindversterker.
Zijn er hier mensen die een XPA-5 bezitten en die vroeger een rotel RMB 1095 hebben gehad en die alsdusdanig kunnen vergelijken?

Mucho gracias

Dennis75

Citaat van: wfk op april 21, 2013, 20:21:48
Dus ook een UPA-500 of een UPA-700   samen met deze zou een volwaardige set kunnen zijn ?
Of is die XPA-5 weer een stap hoger?

Die UMC-200 wordt nu aangeboden als promotion . Heb geen idee of deze dan weer snel duurser wordt of dat dit std. is bij Emotiva.

Denk dat ik zeker even het hele topic ga doorlezen.
Neem aan dat er geen NL dealer is en vraag mij dan gelijk af hoe de garantie is geregeld.
Even retour of iets dergelijks zal dan een probleem zijn.

Dan heb je zeker een volwaardige set!

Ik heb ook de Marantz AV7005 gehad en ik vond de UMC-1 op surround gebied beter. Lekker in your face. Vooral bij films vind ik dat het lekker moet klappen. De Marantz was op stereo wel beter.

Er is geen NL dealer. Garantie is geen enkel probleem. 5 jaar. Mocht je een echt probleem hebben dan moet je het terug sturen naar de VS. Maar daar kies je dan zelf voor mocht je ervoor gaan.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

MegaJ

Citaat van: mel op april 20, 2013, 18:18:02
Maar wat moet ik me voorstellen bij die brom?? Hoor je die constant? Hoor je die eigenlijk wel als je een film bekijkt met al dat filmgeweld?

Het klinkt echt als een 50 Hz brom, een lage frequentie dus. Het wordt niet meeversterkt, dus je hoort er niets van tijdens film of muziek. Behalve als er dus een stil moment is in de film of muziek. Ik vind het ook een principiële zaak, de xpa is duur genoeg om dit soort problemen gewoon niet te accepteren. Ik hoor het dus op mijn luisterplek, er zijn ook andere geluiden zoals gesis uit de speaker door de hoge gain van de XPA, maar dat hoor je bijvoorbeeld alleen met je oor tegen de speaker als me niets speelt en dat is normaal. Een brom is gewoon niet normaal...