Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Citaat van: MegaJ op februari 14, 2013, 16:59:07
XXLS manual: http://www.bkelec.com/hifi/Sub_Woofers/XXLS400%201-0.pdf volgens mij moet hij low level aangesloten aan de UMC en heeft de BK daarvoor cinch en de UMC alleen een XLR aansluiting toch?

Nee hoor, de UMC heeft ook een RCA. Zit bij de outputs, de vierde van rechts (sw).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

yorkie13

Je bedoeld de High level aansluiting denk ik ?

Gebruikt een Neutrik connector

Dus gewoon de xxls400 via RCA op de LFE subwoofer uitgang aansluiten op de UMC200.

MegaJ

Net maar even gebeld met Emotiva. E-mail schoot niet echt op.

Bijna 300 dollar korting in totaal op de UMC-200 en XPA-5 samen met de warehouse sale, dus ik heb de bestelling geplaatst en net betaald  :pompom:  ;D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Klipsch

Citaat van: Midcall op februari 14, 2013, 00:32:12
Het gaat hier om gerepareerde of door kopers ivm beschadiging geretourneerde apparaten. Dit soort aanbiedingsperiodes zullen dus wel vaker blijven voorkomen, nieuwe lijn of niet.

Ik weet niet of ik iets over het hoofd zie, maar ik kan  nergens vinden dat het gaat om factory renewed products.

http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpa3

Waar kan ik dat vinden?
marantz SR7007  , RF-83, Advance Acoustic Maa 405, RCA Tyralabs en Asus Laptop
LG 350 pk

Miesepies

Citaat van: Klipsch op februari 14, 2013, 20:48:43
Ik weet niet of ik iets over het hoofd zie, maar ik kan  nergens vinden dat het gaat om factory renewed products.

http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?action=display&board=announcements&thread=28951&page=1

Dus niet op de standaard producten pagina...

Klipsch

Citaat van: Miesepies op februari 14, 2013, 20:55:29
http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?action=display&board=announcements&thread=28951&page=1

bedankt voor je snelle feedback.

idd: "This sale will not be on our site"
dus de XPA-3 die op hun site staat voor $599,00 valt daar dus niet onder
LG 350 pk

unknown

Citaat van: Miesepies op februari 14, 2013, 20:55:29

Maar die factory renewed units kun je toch altijd op aanvraag bestellen? Toen ik in December mijn XPA-5 bestelde en vroeg om een prijsopgave voor een factory renewed USP-1 kreeg ik daar gewoon netjes antwoord op...
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver

unknown

Citaat van: Klipsch op februari 14, 2013, 21:01:59

Die is gewoon nieuw gok ik, zijn dezelfde prijzen als de holiday sale volgens mij
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic

Klipsch

Citaat van: unknown op februari 14, 2013, 21:03:32
Die is gewoon nieuw gok ik, zijn dezelfde prijzen als de holiday sale volgens mij

dat denk ik dus ook, want anders zou bv. de XPA-2 ook afgeprijsd zijn maar dus not.
LG 350 pk

MegaJ

Citaat van: clockwork op februari 14, 2013, 17:16:26
Nee hoor, de UMC heeft ook een RCA. Zit bij de outputs, de vierde van rechts (sw).

Oh duh, natuurlijk! Had die aansluiting even gemist (de foto is niet 100% scherp op de emotiva site), maar er staat natuurlijk ook in de specs 7.1 analog out... haha.

Dan hoef ik daar even niet naar te kijken maar moet ik nog wel 5 interconnects regelen voordat het hele spul binnen komt  :P
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Marco66

Citaat van: MegaJ op februari 15, 2013, 09:06:17
Oh duh, natuurlijk! Had die aansluiting even gemist (de foto is niet 100% scherp op de emotiva site), maar er staat natuurlijk ook in de specs 7.1 analog out... haha.

Dan hoef ik daar even niet naar te kijken maar moet ik nog wel 5 interconnects regelen voordat het hele spul binnen komt  :P

Heb nog 5  zo goed als nieuwe RU connected interlinks liggen, pm maar voor de prijs.

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

unknown

Citaat van: Marco66 op februari 15, 2013, 09:55:38
Heb nog 5  zo goed als nieuwe RU connected interlinks liggen, pm maar voor de prijs.

Marco

En dat zijn exact dezelfde als die emotiva zelf verkoopt en die bevallen bij mij tot nu toe prima! ;D

MegaJ

Citaat van: Marco66 op februari 15, 2013, 09:55:38

Marco

Ik moet nog even wat meet- en rekenwerk doen. Ik heb mogelijk interlinks nodig met een haakse aansluiting vanwege de ruimte in mijn meubel. Kwam al iets tegen bij bax-shop: http://www.bax-shop.nl/rca-rca/klotz-alpa006-cinch-recht-2p-cinch-haaks-2p-60-cm-rca-kabels/product-details.html.

Hoeveel cm kost het ongeveer in de lengte om de RU connected interlinks naar beneden of boven te buigen meteen achter de connector (inclusief lengte connector)?

Marco66

Citaat van: MegaJ op februari 15, 2013, 14:17:08
Ik moet nog even wat meet- en rekenwerk doen. Ik heb mogelijk interlinks nodig met een haakse aansluiting vanwege de ruimte in mijn meubel. Kwam al iets tegen bij bax-shop: http://www.bax-shop.nl/rca-rca/klotz-alpa006-cinch-recht-2p-cinch-haaks-2p-60-cm-rca-kabels/product-details.html.

Hoeveel cm kost het ongeveer in de lengte om de RU connected interlinks naar beneden of boven te buigen meteen achter de connector (inclusief lengte connector)?

Als ik hem buig dan is dat vanaf achterkant plug ong 2 á 2,5 cm tot ie naar beneden kan.

Marco
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Erwin.VL

Citaat van: Klipsch op februari 14, 2013, 21:01:59

Er is een soort mini-sale tot 1 maart van de XPA-3, de XPA-1 en de USP-1. Telkens een 15% eraf. Kun je mooi de transport mee betalen.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Klipsch

Citaat van: Erwin.VL op februari 15, 2013, 19:56:45
Er is een soort mini-sale tot 1 maart van de XPA-3, de XPA-1 en de USP-1. Telkens een 15% eraf. Kun je mooi de transport mee betalen.

Hoi,

Wat bedoel je precies met "telkens een 15% eraf" betekent dat ze nog meer afgeprijsd worden?

had mailtje van Emotiva gekregen ivm 2 x XPA-1 inclusief transport
1850 $, ex transport 1500 $, en daar komt nog invoerrechten bij, maar al met al geen slechte koop.
De beste man adviseerde mij 2x XPA-1 te nemen voor mijn klipsch RF-83 omdat deze speaker "high sensitive" is.
De XPA-2 zou een te hoge gain hebben en vervolgens ruis (maar dat hoor je slechts tot op zeer korte afstand tov de speaker) veroorzaken. Laat het nou net zijn dat er een RF-83 gebruiker op het emotiva forum is die daar geen last van heeft met zijn XPA-2, dus ik krijg het vermoeden dat de XPA-1 en XPA-3 niet zulke hardlopers zijn vergeleken met de XPA-2 en 5, en daarom ook eerder geadviseerd worden/afgeprijsd worden.

In ieder geval kijk het rustig ff aan , wellicht dat er nog meer in het vat zit....
LG 350 pk

MegaJ

Citaat van: Marco66 op februari 15, 2013, 15:36:20
Als ik hem buig dan is dat vanaf achterkant plug ong 2 á 2,5 cm tot ie naar beneden kan.

Marco

Ok ik ga het even bekijken, als het past dan kom ik er op terug via PM!  8)

rasman

Citaat van: MegaJ op februari 17, 2013, 17:07:32

Je kan mogelijk ook een RCA adapter halen (haaks), dan kom je ruim onder de 2 cm, schat ik.
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

Marco66

Citaat van: MegaJ op februari 17, 2013, 17:07:32
Ok ik ga het even bekijken, als het past dan kom ik er op terug via PM!  8)

Interlinks zijn inmiddels verkocht!

Marco

MegaJ

Aaaargh wat een gedoe met Fedex en invoerrechten. Kreeg gisteren bericht dat mijn UMC-200 en XPA-5 in Frankrijk waren aangekomen en onderweg naar NL en of ik even een geschat bedrag aan BTW en invoerrechten wou overmaken zodat e.e.a. vandaag bezorgd zou worden. Op zich prima, maar niet als ze de bedragen berekenen over de waarde van de spullen die door emotiva opgegeven is in dollars als zijnde euro's! Dus in plaats van mijn schatting van rond de 300 euro vroegen ze doodleuk iets van 560 euro, grapjassen bij FedEx. Maar goed een aantal telefoontjes en e-mails verder is er een correctie gedaan en worden mijn spullen als het goed is a.s. maandag afgeleverd  :pompom:

Dus dit wordt een lang weekend voor mij, was het maar vast maandag haha.

clockwork

Het is inderdaad erg verstandig om de factuur goed te controleren. Ook de gehanteerde percentages. Soms lijkt het of ze dit voor het eerst doen.

Mijn XSP-1 komt als het goed is ook maandag.  :pompom:
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

balboa

Citaat van: clockwork op februari 22, 2013, 18:13:11
Het is inderdaad erg verstandig om de factuur goed te controleren. Ook de gehanteerde percentages. Soms lijkt het of ze dit voor het eerst doen.

Mijn XSP-1 komt als het goed is ook maandag.  :pompom:

Die XSP-1 ga je waarschijnlijk erg veel plezier aan beleven. Althans ik beleef er veel plezier aan:) Ben wel benieuwd hoe je deze vindt tov de Bel Canto. Daar ben ik ook een tijd in geïnteresseerd geweest.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

clockwork

Daar ben ik zelf ook benieuwd naar. De Bel Canto heb ik na lang twijfelen verkocht. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de XSP vanwege de subwoofer aansluiting en de looks (passend bij de rest).

Op het Emotiva forum heeft aan Australische gebruiker dezelfde switch gemaakt. Hij vond de XSP beter ( voor wat het waard is).

Ik houd je op de hoogte......

unknown

Citaat van: clockwork op februari 22, 2013, 20:25:31
Daar ben ik zelf ook benieuwd naar. De Bel Canto heb ik na lang twijfelen verkocht. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de XSP vanwege de subwoofer aansluiting en de looks (passend bij de rest).

Op het Emotiva forum heeft aan Australische gebruiker dezelfde switch gemaakt. Hij vond de XSP beter ( voor wat het waard is).

Ik houd je op de hoogte......

Ik ben ook erg benieuwd naar de XSP-1 en dan met name het verschil tussen de UMC-1 in stereo en de XSP-1 in stereo. Dat is misschien wel een upgrade die ik ook nog een keer ga maken.

Klipsch

Citaat van: MegaJ op februari 22, 2013, 17:42:06
Aaaargh wat een gedoe met Fedex en invoerrechten. Kreeg gisteren bericht dat mijn UMC-200 en XPA-5 in Frankrijk waren aangekomen en onderweg naar NL en of ik even een geschat bedrag aan BTW en invoerrechten wou overmaken zodat e.e.a. vandaag bezorgd zou worden. Op zich prima, maar niet als ze de bedragen berekenen over de waarde van de spullen die door emotiva opgegeven is in dollars als zijnde euro's! Dus in plaats van mijn schatting van rond de 300 euro vroegen ze doodleuk iets van 560 euro, grapjassen bij FedEx. Maar goed een aantal telefoontjes en e-mails verder is er een correctie gedaan en worden mijn spullen als het goed is a.s. maandag afgeleverd  :pompom:

Dus dit wordt een lang weekend voor mij, was het maar vast maandag haha.

Het wordt eens tijd dat Emotiva in de EU een distributiecentrum opent dan zijn we van dat gezeur af van die invoerrechten (die naar de SNS bank gaan) .
Dat van die BTW is wel dubbelzinnig:
Je betaalt nog eens BTW over een product  waar al BTW over afgedragen is, dus je spekt zowel de US en NL schatkist.
Maar ja niet getreurt , dan is het nog steeds de moeite waard!

In ieder geval veel plezier met je nwe aanwinst en we zien uit naar  je bevindingen.

Groetjes van nog een toekomstige emotiva bezitter die zijn hongerige Klipsch moet voeden.
LG 350 pk