Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Erwin.VL

Citaat van: Midcall op januari 19, 2013, 00:07:55
Sinds wanneer zijn spare parts waardeloos? Ik begrijp best dat mensen het vervelend vinden om belasting te betalen, maar helaas is het zo dat alles wat van waarde wordt geïmporteerd van buiten de EU nu eenmaal onderhevig zijn aan tenminste BTW heffing.

Dat is de zaak niet. Het gaat om garantie, dat is wat clockwork bedoelt. Toegevoegde waarde is nul, want de originele betaalde prijs is inclusief vijf jaar garantie. Dus ook geen belasting op toegevoegde waarde.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Mario D

Als je dit meld bij emotiva zijn ze misschien wel bereid om terug te betalen.

(BV;bij de aankoop van mijn XPA-2 bleek ik te veel verzending te hebben betaald, dit werd door hun zelf opgemerkt en ik kreeg de correctie gewoon teruggestort. Ze zijn dus zeker niet moeilijk en heel correct.)

clockwork

Citaat van: Erwin.VL op januari 19, 2013, 05:09:21
Dat is de zaak niet. Het gaat om garantie, dat is wat clockwork bedoelt. Toegevoegde waarde is nul, want de originele betaalde prijs is inclusief vijf jaar garantie. Dus ook geen belasting op toegevoegde waarde.

Dat was inderdaad mijn punt. Ik heb een tijd geleden een aantal vervangende boards gekregen voor mijn UMC, maar daar werd keurig op aangegeven dat het spare parts betroffen. Ik kreeg dan ook geen douane heffing.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Midcall

Citaat van: Erwin.VL op januari 19, 2013, 05:09:21
Je slaat hier de plank mis. Het defecte onderdeel is niets meer waard, het nieuw geimporteerde deel heeft gewoon waarde (het zorgt er immers voor dat een waardeloos geworden apparaat weer werkt en dus meer waarde krijgt) en dus moet je er belasting over betalen. De douane heeft geen enkele boodschap aan waar dat waardevolle deel voor gebruikt gaat worden, garantiekwesties zijn voor de douane totaal irrelevant (dat is iets tussen leverancier en klant). Eigenlijk zou hij dus de rekening van de douane moeten verhalen bij Emotiva, maar ik weet niet precies welke garantievoorwaarden Emotiva hanteert.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

magicbas

Om duidelijk te zijn, de waarde van het XPA board werd door Emotiva op de pakbon als $ 50,00 opgegeven. Daar kwam $46,00 aan transportkosten bij.
Over dit totale bedrag heft de douane 21% btw en voegt de expediteur nog € 13,00 aan inklaringskosten toe. Zo komt het bedrag op € 28,54.
Natuurlijk vind ik het zonde, maar ik ben het met Midcall eens dat dit normaal is en ik ga daar dan ook verder mijn tijd niet aan besteden.
Gaat het nou om bij wijze van spreken € 250,00 die ik volledig terug zou kunnen krijgen, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal  ;)

Citaat van: rovinggecko op januari 18, 2013, 19:38:47
Dat is cool knutselen! Blijft toch wel helemaal top die service van Emotiva! Hoeveel bedrijven sturen nu gewoon de parts op? En hebben een ontwerp waar dat eigenlijk heel goed mee kan als je een klein beetje handig bent?
Tjah, als je handig bent met een soldeerbout en kleine vingers hebt...;) Dat geldt voor mij niet, dus even wat hulptroepen inschakelen om het board te vervangen, haha

Edit: Kent iemand toevallig een leuk HiFi zaakje in de regio Mijdrecht, Uithoorn, Aalsmeer die dit soort reparaties goed en voor een acceptabele prijs uitvoert?
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

simsalabim

Emotiva is toch altijd wel heel netjes met dit soort zaken, netjes.
Maar wanneer gaat er nu een distributie komen voor EU want dat zou de boel toch wel vergemakkelijken...
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

magicbas

Net als de meeste deadlines bij Emotiva, kunnen we daar nog wel even op wachten vermoed ik zo. Maar inderdaad, dat zou voor ons europeanen wel een stuk gunstiger zijn!
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210

rovinggecko

Citaat van: magicbas op januari 19, 2013, 13:08:56
Edit: Kent iemand toevallig een leuk HiFi zaakje in de regio Mijdrecht, Uithoorn, Aalsmeer die dit soort reparaties goed en voor een acceptabele prijs uitvoert?

Haarlem, Speaker en Co misschien? Titus is handig genoeg :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

warcow

Weet iemand hier zo nog antwoord op ? :
"Kan ik de analoge uitgang van mijn computer en / of tv ook direct aansluiten op de eindversterker? Uiteraard met het volume in eerste geval op minimaal... "

Als dit niet kan moet ik even voor in de tussentijd een andere receiver/processor regelen.. :/

magicbas

Aangezien je een volumeregeling in je PC hebt, zou dit in theorie wel moeten werken....Ik raad je wel aan om het volume eerst volledig uit (zacht) te zetten en dan langszaam op te bouwen.
Overigens zou ik nog even wachten op een antwoord van iemand anders, aangezien ik dit nooit zelf geprobeerd heb, en niet verantwoordelijk wil zijn voor een overleden versterker c.q. speakers  :wacko:

treky22

Citaat van: clockwork op januari 18, 2013, 19:43:34
Ik zou overigens wel bezwaar maken tegen die douane heffing. Als het goed is hoef je die niet te betalen op spare parts.  >:(
Ik heb toen voor de vervangende boarden niks hoeven te betalen.
Zelfs de boarden die ik toen terug moest sturen, kostte mij niks.
Wat dat betreft echt super service van Emotiva!!
Ik heb toen alle boarden vervangen gekregen, omdat ze het probleem niet konden vinden.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

En het plaatsen van de boarden was een piece of cake!!
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

magicbas

Citaat van: treky22 op januari 19, 2013, 16:46:50
En het plaatsen van de boarden was een piece of cake!!

Gelukkig is het voor jou een koud kunstje! Ik durf het zelf niet aan, dus ik ga van de week even langs Zandvliet Audio/Video in Aalsmeer om te kijken wat hij voor me kan betekenen. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar de kleine ondernemer ipv de grote zaken, dus ik ben benieuwd  ;D

Miesepies

Is het dan zoveel werk, zo'n versterker module ?  Voor de UMC was het alleen borden om wisselen en wat kabels prikken... Maar als ik het goed begrijp moet er ook gesoldeerd worden voor die module ?

Erwin.VL

Citaat van: magicbas op januari 19, 2013, 13:08:56
Om duidelijk te zijn, de waarde van het XPA board werd door Emotiva op de pakbon als $ 50,00 opgegeven. Daar kwam $46,00 aan transportkosten bij.
Over dit totale bedrag heft de douane 21% btw en voegt de expediteur nog € 13,00 aan inklaringskosten toe. Zo komt het bedrag op € 28,54.
Natuurlijk vind ik het zonde, maar ik ben het met Midcall eens dat dit normaal is en ik ga daar dan ook verder mijn tijd niet aan besteden.
Gaat het nou om bij wijze van spreken € 250,00 die ik volledig terug zou kunnen krijgen, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal  ;)

Je verhaal spoort toch niet met de ervaring van Midcall...

Als er effectief een waarde op de bon staat zoals in jouw geval, dan is het uiteraard volstrekt normaal dat er ook BTW en douane bijkomt. Ik weet niet of er een bepaalde minimum-waarde is waaronder niets verschuldigd is?

Ik heb hier al een heel leger Emotiva apparaten staan, maar heb nog nooit een beroep moeten doen op de garantie.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

balboa

Het is heel simpel. Producten vertegenwoordigen altijd een waarde. Ook defecte. Denk maar aan oude (defecte) auto's die worden geïmporteerd en recyclemateriaal. Zou mooi zijn als spare parts geen waarde zouden hebben of dat er geen rechten over betaald hoeven te worden. Wat zou dat betekenen voor auto-onderdelen e.d.? Als je geen aanslag hebt gehad heb je simpelweg geluk.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

magicbas

Citaat van: Miesepies op januari 20, 2013, 12:10:16
Is het dan zoveel werk, zo'n versterker module ?  Voor de UMC was het alleen borden om wisselen en wat kabels prikken... Maar als ik het goed begrijp moet er ook gesoldeerd worden voor die module ?

Helaas moet er wel gesoldeerd worden. De Ground, de speaker aansluiting en nog een draadje waar ik de functie niet van weet. De soldeerpuntjes zijn echter dermate klein dat ik dit niet zelf ga proberen. Ongetwijfeld is dit voor een hobbyist geen probleem, maar zoveel soldeer ervaring heb ik nou ook weer niet ;)

RubenV.

Solderen kon ik tot voor kort ook niet, althans dat dacht ik... Even wat tutorial filmpjes kijken op youtube en een oefen kitje van de Conrad voor een tientje en voor je het weet kan je zelf ook solderen  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rasman

Zo simpel kan het zijn  8) Secuur werken, voor de rest is het geen rocket science.
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

magicbas

Agh..ieder z'n ding hè ;)

rasman

zo is het inderdaad  8)
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

Dennis75

Als we puur naar de prijs en specs kijken in welk segment moet de XMC-1 geplaatst worden?

Ik weet dat het koffie dik kijken is maar er moeten wat keuzes gemaakt gaan worden.

Binnenkort een nieuwe processor maar ik twijfel tussen de bijvoorbeeld de nieuwe AV 8801 of de 5009 van Onkyo of wellicht de Integra.
Deze zijn allen een stuk duurder maar hoort de XMC-1 erbij of hoort hij een stuk lager in de rangorde?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Flavio

Citaat van: Dennis75 op januari 28, 2013, 23:22:04
Als we puur naar de prijs en specs kijken in welk segment moet de XMC-1 geplaatst worden?

Ik weet dat het koffie dik kijken is maar er moeten wat keuzes gemaakt gaan worden.

Binnenkort een nieuwe processor maar ik twijfel tussen de bijvoorbeeld de nieuwe AV 8801 of de 5009 van Onkyo of wellicht de Integra.
Deze zijn allen een stuk duurder maar hoort de XMC-1 erbij of hoort hij een stuk lager in de rangorde?

Dat is onmogelijk te voorspellen. Emotiva zal zelf ongetwijfeld zeggen dat de XMC-1 zich met deze apparaten kan meten maar ten eerste is de XMC-1 is er nog niet en ten tweede zal die in eerste instantie nog geen room eq hebben.
Als je binnen 3 maanden iets wil aanschaffen zou ik de Emotiva uit je hoofd zetten. Qua features verliest de Emotiva het sowieso van de Japanners.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Dennis75

Citaat van: Flavio op januari 28, 2013, 23:32:21
Dat is onmogelijk te voorspellen. Emotiva zal zelf ongetwijfeld zeggen dat de XMC-1 zich met deze apparaten kan meten maar ten eerste is de XMC-1 is er nog niet en ten tweede zal die in eerste instantie nog geen room eq hebben.
Als je binnen 3 maanden iets wil aanschaffen zou ik de Emotiva uit je hoofd zetten. Qua features verliest de Emotiva het sowieso van de Japanners.

Tja, daar was ik al bang voor. Ik heb wel het vermoeden dat hij met release met tact geleverd gaat worden. Dat is ook wat er op het Emotiva forum word gedacht.
Qua features verliest hij het inderdaad. Er zit dacht ik ook geen videoscaler in. Om bijvoorbeeld dvd te upscalen. Alleen pass trough.

Afwachten maar...
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

magicbas

Ben net gebeld door Zandvliet, het solderen is klaar! € 35,00 had ik wellicht kunnen besparen door het zelf te doen, maar dit voelt toch veiliger  :angel:
Van de week weer aansluiten en dan wachten op de umc-200 die binnenkort verstuurd zal worden  :pompom:
Het is nog niet zover, maar als iemand interesse heeft in een door mij gekochte en gebruikte UMC-1, laat het dan even weten  ::)