Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

rasman

Mooie bij Emotiva passende meubels (vind ik) is de Spectral High End serie. Dan met name de HE684 en HSL614 met zwarte glasplaten. Past alles prima in, ook de XPA-5.
Staat er nog 1 op MP (al tijden-maar wordt steeds opnieuw geplaatst), dus voor de liefhebbers:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/overige-audio-tv-en-foto/m631214043-spectral-audiomeubel-hsl614-zwenkwieltjes-zwart-12-mm-glas.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

RobMeul

Spectral High End meubels. Diep genoeg!

http://www.spectral.nl/tv-meubels/high-end/?specs

Ik heb het meubel van 2 meter breed.  De HE2003.
Erg tevreden, een sieraad in de woonkamer en de Emotiva elementen kunnen er makkelijk in.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

warcow

Had een tijd terug een nieuw hdmi board voor mijn UMC-1 toegestuurd gekregen omdat ik erg veel problemen heb met de hdmi ingangen. De UMC-1 raakt dan steeds het signaal kwijt of er komt steeds een waas overheen van een kleur. De board verhielp het probleem niet en nu willen ze dat ik het hele apparaat naar een zaak breng om hem door te laten meten.
Is dit het geld waard, en zo ja waar zou ik dit kunnen laten doen?

Heb er niet zoveel voor over aangezien de waarde van dit apparaat echt maar een paar honderd euro is. Zolang ik de hdmi ingangen niet gebruik is er geen probleem... :/
(Heb nu zoveel mogelijk alles op andere manieren aangesloten, dan heb ik nog redelijk wat aan de UMC-1)

Miesepies

Vreemd probleem. Heb je al getest of het misschien aan een van de apparaten ligt die je aangesloten hebt ? Of misschien is je kabel van UMC-1 naar TV defect ? Of misschien ligt het aan je TV ?  Heb je deze puzzel al uitgeprobeerd ?

clockwork

en komt het bij een bepaalde bron voor? Met name set top boxes vormen vaak een probleem voor de UMC.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dennis75

Ik heb er ook last van. Vooral tijdens het schakelen van hdmi bron naar een andere hdmi bron. Dan kan je op het gemak koffie zetten en even pissen voordat je geluid hebt. Bij mij werkt dan het heen en weer schakelen.

Maar heb je hem gekocht vanwege de upgradecard voor de XMC-1? Ik wel namelijk. Even doorbijten dus.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Erwin.VL

Citaat van: Dennis75 op januari 10, 2013, 10:38:31Maar heb je hem gekocht vanwege de upgradecard voor de XMC-1? Ik wel namelijk. Even doorbijten dus.

Ik niet. Wel vanwege de upgradecard naar de RMC-1  ;D (of hoe ze de XPR-achtige pre-pro ook zullen noemen). De UMC-1 wou ik verkopen, maar heb die gisteren dan toch maar in de plaats van mijn Yamaha RX-V2700 gezet. De XPR-5 had ik al.

Zonder ook nog maar iets gecalibreerd of geset te hebben speelt hij zonder problemen met de Satelliet receiver (HDMI), de CD (RCA) en de airport express (optical). Dit weekend eens deftig de settings instellen.
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

clockwork

heb jij enig idee of die RMC er ook echt gaat komen? Jij bent volgens mij wel erg actief op het Emotiva forum dus wellicht weet jij meer....

En hoe vind je de UMC klinken?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rasman

Citaat van: MegaJ op januari  8, 2013, 21:56:58
Dank je voor je antwoord. 55 cm, poeh dat is wel veel! :crazy:
Op de emotiva site staat 19" als diepte opgegeven, wat ongeveer 48 cm is. De resterende 7 cm (tot de 55 die je noemt) is dus voor de connector op de XPA en de interconnect of alleen voor de interconnect? M.a.w. steekt er nog een connector op de XPA uit voorbij de genoemde maat van 19"?
Het is namelijk wel heel diep, 50 cm zou ik wel kwijt kunnen maar dan moet ik denk ik wel een interconnect vinden met een 90 graden connector als die bestaan  ::)

MegaJ; ik zou nog ff voor je meten, maar het valt allemaal mee. Toen ik hem speciaal voor jou uit de doos haalde  :clapping: kwam ik op de volgende maatvoeringen:

Lengte/diepte: incl. de connectoren (van 2,5 cm) = 48,5 cm
Breedte: 43 cm
Hoogte + voetjes: 19,3 cm
Hoogte - voetjes: 17,5 cm
Terugval voetjes vanaf de voorzijde: 6 cm
Terugval voetjes vanaf de zijkant: 2,5 cm

Note: de schroefconnectoren achterop kun je gebruiken i.c.m. bananen (=extra diepte), spades, ofwel ongetermineerde speakerkabel (laatstgenoemde 2 betekent geen extra diepte nodig). Interlinks met haakse connectoren bestaan ook trouwens, ik dacht dat Oelbach deze in het assortiment had.

Hoop dat je hier wat aan hebt, bij mij speelt het inmiddels en onder de indruk (als newby weinig gewend 8))

Grt,
Rene
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

MegaJ

Citaat van: rasman op januari 10, 2013, 22:34:16
MegaJ; ik zou nog ff voor je meten, maar het valt allemaal mee. Toen ik hem speciaal voor jou uit de doos haalde  :clapping: kwam ik op de volgende maatvoeringen:

Lengte/diepte: incl. de connectoren (van 2,5 cm) = 48,5 cm
Breedte: 43 cm
Hoogte + voetjes: 19,3 cm
Hoogte - voetjes: 17,5 cm
Terugval voetjes vanaf de voorzijde: 6 cm
Terugval voetjes vanaf de zijkant: 2,5 cm

Note: de schroefconnectoren achterop kun je gebruiken i.c.m. bananen (=extra diepte), spades, ofwel ongetermineerde speakerkabel (laatstgenoemde 2 betekent geen extra diepte nodig). Interlinks met haakse connectoren bestaan ook trouwens, ik dacht dat Oelbach deze in het assortiment had.

Hoop dat je hier wat aan hebt, bij mij speelt het inmiddels en onder de indruk (als newby weinig gewend 8))

Grt,
Rene

Thanks! Ik denk dat een XPA-5 dan toch een optie kan zijn. E.e.a. zou net moeten passen in mijn meubel.

Veel plezier met je nieuwe opstelling   :bigsmile:

Groet,

Jorn
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

rasman

Graag gedaan en goed om te horen dat hij mogelijk toch gaat passen.
Ik heb slechts 1 avondje gespeeld/getest, maar ben er al heel tevreden mee.

Suc6 met je keuze!

Groet,
Rene

warcow

Heb de UMC-1 gekocht voor de certificate naar de XMC-1, dus in die zin valt het mee. Wel jammer alleen dat ie op deze manier 2ehands een lagere waarde heeft.
Heb alles al getest bij die UMC-1, andere kabels, andere monitor/tv, ander bronapparaat. Het verschilt wel per bron hoe erg het is, het probleem is het ergst bij 1080p en een hogere verversingsfrequentie. (>23 Hz, bij 50 of 60 Hz is het probleem heel erg)

Dennis75

Op het Emotiva forum nog geen nieuws mbt tot de XMC-1.

Helaas nog even wachten. Komt mij wel goed uit want heb enige tijd geleden de Oppo 95 gekocht.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

FeaR1986

Iemand al eens geprobeerd of gedacht aan het vervangen van de pootjes van een XPA? Mijn apparatuur heeft allemaal van die chromen/alu pootjes, leek me wel mooi om de poten van de XPA's ook voor zoiets te vervangen. De rubbere pootjes ogen wel erg goedkoop. Of zou het juist een flexibel materiaal moeten zijn in verband met het gewicht van de apparatuur?
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

rovinggecko

Bij mij staan de pootjes onder m'n xpa-5 zo ver naar achter, die zie je niet, zelfs niet als ze zouden glimmen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Erwin.VL

Citaat van: clockwork op januari 10, 2013, 17:07:46
heb jij enig idee of die RMC er ook echt gaat komen? Jij bent volgens mij wel erg actief op het Emotiva forum dus wellicht weet jij meer....

En hoe vind je de UMC klinken?
Op dit ogenblik doet de staf er zelfs het zwijgen toe betreffende de XMC-1. Officieel dus zeker geen bevestiging omtrent de Reference Media Controller, behalve de informele uitleg tijdens Emofest 2012. In se zou de RMC een XMC zijn met vooral extra processor-capaciteit en 12 kanalen ipv 8, wellicht 9.3. Ik twijfel niet dat die er komt, maar durf niet wedden dat het nog dit jaar zou zijn. Anders had ik die UMC-1 niet gekocht, want die aankoop geeft 40% korting op +/- $3,000!

Ik heb deze middag pas de Emo-Q meting uitgevoerd, mijn nageslacht zit nu met de PS3 (met koptelefoon) te spelen dus we zullen pas vanavond meer weten. Zonder Emo-Q klinkt de UMC-1 verdacht veel zoals de Yamaha. Het is te zeggen, mooi helder. Misschien ietsje meer laag. We hebben nog geen Blu-ray bekeken, enkel teevee.

Alles schijnt goed te werken. Emo-Q is wel geen Audyssey MultEQ XT32, maar dat verwacht ik ook niet. De meting verliep perfect.

Ik heb dus een perfecte Yamaha RX-V2700 titanium te koop...
En in een nieuwe center heb ik ook wel zin. Nu hebben we de B&W CMC wengé. Liever de CM centre 2, die zal gelijkwaardig zijn aan de CM7 (L+R)
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

RvD

Citaat van: FeaR1986 op januari 12, 2013, 18:02:51
Iemand al eens geprobeerd of gedacht aan het vervangen van de pootjes van een XPA? Mijn apparatuur heeft allemaal van die chromen/alu pootjes, leek me wel mooi om de poten van de XPA's ook voor zoiets te vervangen. De rubbere pootjes ogen wel erg goedkoop. Of zou het juist een flexibel materiaal moeten zijn in verband met het gewicht van de apparatuur?

Bij mij heeft CineMike de poten vervangen omdat de rubberen maar cheapass was en kosten besparing was vanuit Emotiva.  ;) Je ziet er overigens niks van dat er anderen onder zitten.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

rovinggecko

CineMike pootjes... heeft dat een significante verbetering van het geluid opgelevert? Levert CineMike dit als een losse (zeer betaalbare) mod misschien?  :angel:  ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Erwin.VL

Citaat van: rovinggecko op januari 12, 2013, 18:16:37
CineMike pootjes... heeft dat een significante verbetering van het geluid opgelevert? Levert CineMike dit als een losse (zeer betaalbare) mod misschien?  :angel:  ;)
:clapping:

FeaR1986

Citaat van: rovinggecko op januari 12, 2013, 18:04:52
Bij mij staan de pootjes onder m'n xpa-5 zo ver naar achter, die zie je niet, zelfs niet als ze zouden glimmen...

Mijn XPA's staan redelijk ver naar voren. De voorste pootjes zie je dus wel. Alleen als de zon er op een manier op staat, maar dat was vandaag dus zo en sindsdien vraag ik het met dus af.

Citaat van: RvD op januari 12, 2013, 18:14:34
Bij mij heeft CineMike de poten vervangen omdat de rubberen maar cheapass was en kosten besparing was vanuit Emotiva.  ;) Je ziet er overigens niks van dat er anderen onder zitten.

Fotootje? Of een indicatie van hoe ze er uit zien? Ik hoop op zoiets

Als het een beetje gelijk is aan de Denons die ik heb en aan de HDI Dune Smart D1 dan overweeg ik het serieus  :P Zo duur zal het allemaal niet zijn gok ik zo.

Ja... je kan maar ergens je geld aan uit willen geven  :hehe:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

RvD

Citaat van: rovinggecko op januari 12, 2013, 18:16:37

Kom gerust eens langs met je standaard XPA-5 voor een vergelijk als je dit aan durft.  ;D

Citaat van: FeaR1986 op januari 12, 2013, 19:04:01
Mijn XPA's staan redelijk ver naar voren. De voorste pootjes zie je dus wel. Alleen als de zon er op een manier op staat, maar dat was vandaag dus zo en sindsdien vraag ik het met dus af.

Fotootje? Of een indicatie van hoe ze er uit zien? Ik hoop op zoiets

Als het een beetje gelijk is aan de Denons die ik heb en aan de HDI Dune Smart D1 dan overweeg ik het serieus  :P Zo duur zal het allemaal niet zijn gok ik zo.

Ja... je kan maar ergens je geld aan uit willen geven  :hehe:

Ja die lijken er wel op een foto ga ik niet maken dan moet ik ze uit het meubel halen.. Voor jou geld ook kom gerust luisteren en neem een standaard XPA mee voor vergelijk. De voetjes lijken me niet zo duur een paar tientjes gok ik.

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

FeaR1986

Citaat van: RvD op januari 13, 2013, 13:53:07
Voor jou geld ook kom gerust luisteren en neem een standaard XPA mee voor vergelijk.

Haha, ik ben wellicht het tegenovergestelde van plan...
Twijfel behoorlijk om de XPA-2 en XPA-5 te verkopen en dan iets van een AVR-4520 terug te kopen. Een processor a la de AV-8801 van Marantz kost me los al meer dan die Denon. En ga ik al dat vermogen nodig hebben met mijn set. Volgens mij is het pure overkill...

Enige is dat ik het wellicht nodig heb als ik toch opeens die Focal Grande Utopia neer ga zetten  :P

RvD

Die nieuwe Marantz lijkt me ook goed inderdaad, als je eenmaal een losse processor en eindversterker gehad hebt ga je echt niet meer terug vrijwillig.  ;)

De XPA-2 kun je misschien aan Vik kwijt in de toekomst maar die komt binnenkort luisteren bij mij.  ;)

FeaR1986

Citaat van: RvD op januari 15, 2013, 18:23:02
Die nieuwe Marantz lijkt me ook goed inderdaad, als je eenmaal een losse processor en eindversterker gehad hebt ga je echt niet meer terug vrijwillig.  ;)

De XPA-2 kun je misschien aan Vik kwijt in de toekomst maar die komt binnenkort luisteren bij mij.  ;)

Dat is ook echt waar ik op hoop: dat mijn AVR-2809 de boel zo nekt dat ik lang niet alles uit mijn speakers en XPA's haal. Want, eerlijk is eerlijk, het staat wel gewoon heel tof twee van die eindversterkers en dan nog een processor er bij.

Flavio

Citaat van: FeaR1986 op januari 15, 2013, 18:16:09
Haha, ik ben wellicht het tegenovergestelde van plan...
Twijfel behoorlijk om de XPA-2 en XPA-5 te verkopen en dan iets van een AVR-4520 terug te kopen. Een processor a la de AV-8801 van Marantz kost me los al meer dan die Denon. En ga ik al dat vermogen nodig hebben met mijn set. Volgens mij is het pure overkill...

Enige is dat ik het wellicht nodig heb als ik toch opeens die Focal Grande Utopia neer ga zetten  :P

Misschien is een andere optie voor je om een wat goedkopere receiver te kopen en die i.c.m. de Emotiva versterkers te gebruiken. Ik denk dat het verschil in (geluids)kwaliteit van de processing an sich tussen een receiver van €2.500 en een receiver van €1.000 minder zal zijn dan het verschil tussen de Emotiva eindversterkers en de eindversterkers in de receiver.
Met bv. een Onkyo TX-NR818 heb je in principe alle features (o.a. MultEQ XT32) van de duurdere modellen en die kost momenteel nog maar rond de €800. Of je geeft iets meer uit voor bv. een Anthem MRX-300. Zit je nog maar op de helft van de prijs van een Denon 4520.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE