Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

rasman

Als ze naast je staan, zou ik zeggen instellen op SL en SR i.p.v. SBL en SBR, zie ook onderstaande link waarin verschillende opstellingen staan uitgelegd, met dank aan forumsponsor Garmt (credits for him).

http://freetvdown.blogspot.nl/2009/09/hoe-plaats-je-dolby-71.html

@Midcall, correct if I'm wrong.

Suc6
Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

MegaJ

Volgens mij bestaan in een 5.1 opstelling de SBL en SBR niet dus SL en SR aansluiten in dat geval.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

rasman

Samsung / Oppo / Emotiva / Denon X4500h / HiFi Rose RS520 / Eversolo / B&W / Velodyne / WBT / Chord Company / AudioQuest / Lapp / Wattgate / PS Audio / Furutech / Spectral / Epson / Celexon / Synology / Auralex / Intel NUC / Roon / Tidal /

mP

Citaat van: rasman op januari  3, 2013, 11:54:09
Eens
Rasman en MegaJ,

bedankt voor de reacties. Ik ga deze vanavond omzetten.
-

Erwin.VL

Hadden jullie deze review al gezien van de UMC-200 op Audioholics:

http://www.audioholics.com/reviews/processors/umc-200-a-v-processor

2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

Erwin.VL

Ik heb hier nog een paar maand geleden gekochte UMC-1 nieuw in de doos staan, omdat ik later een RMC-1 voor een HT wil kopen (upgrade cert). Mijn AVR is 6 jaar oud, de Yamaha RX-V2700, en die werkt nog steeds perfect als nieuw.

Kan maar niet besluiten of ik ofwel de UMC-1 van de hand doe minus de certificate ofwel de AVR. Met de UMC-1 moet ik wel een UPA-700 bijkopen.

Wat zouden jullie doen?
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

magicbas

Citaat van: MegaJ op januari  3, 2013, 11:39:18
Volgens mij bestaan in een 5.1 opstelling de SBL en SBR niet dus SL en SR aansluiten in dat geval.

Van wat ik heb begrepen uit de Emotiva Lounge, is het niet eens mogelijk om SBL/SBR te selecteren als je niet eerst SL/SR kiest (of te wel, bij 5.1 kan je alleen SL/SR kiezen en bij 7.1 komen de SBR/SBL pas vrij).

Overigens wacht ik nu ook de levering van mijn UMC-200. Hij is onderweg en dan lekker aan de gang met kloten om het allemaal weer aan de praat te krijgen.
Scheelt me weer 1 hdmi kabel naar de TV (nu aparte kabel voor 3d content) :)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

clockwork

Citaat van: Erwin.VL op januari  4, 2013, 20:53:13
Hadden jullie deze review al gezien van de UMC-200 op Audioholics:

http://www.audioholics.com/reviews/processors/umc-200-a-v-processor

Ja, lijkt me een reeele eerlijke review.

Citaat van: Erwin.VL op januari  4, 2013, 21:07:26
Ik heb hier nog een paar maand geleden gekochte UMC-1 nieuw in de doos staan, omdat ik later een RMC-1 voor een HT wil kopen (upgrade cert). Mijn AVR is 6 jaar oud, de Yamaha RX-V2700, en die werkt nog steeds perfect als nieuw.

Kan maar niet besluiten of ik ofwel de UMC-1 van de hand doe minus de certificate ofwel de AVR. Met de UMC-1 moet ik wel een UPA-700 bijkopen.

Wat zouden jullie doen?

ik zit met hetzelfde 'probleem' in de woonkamer. Als ik een XMC voor de dedicated ruimte zou kopen, heb ik een UMC over. Die zou ik in de woonkamer kunnen neerzetten in plaats van de Marantz 1402 die daar nu staat. Mijn UMC werkt met de laatste software nu volstrekt probleemloos. Dus ik neig naar houden in combinatie met een UPA-500. Jouw Yammie ken ik niet, maar ik neem aan dat de UMC/UPA combinatie minstens even goed is.

Citaat van: magicbas op januari  7, 2013, 13:09:29
Van wat ik heb begrepen uit de Emotiva Lounge, is het niet eens mogelijk om SBL/SBR te selecteren als je niet eerst SL/SR kiest (of te wel, bij 5.1 kan je alleen SL/SR kiezen en bij 7.1 komen de SBR/SBL pas vrij).

klopt helemaal. Komt je UMC vandaag?  :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

mP

Citaat van: magicbas op januari  7, 2013, 13:09:29

Overigens wacht ik nu ook de levering van mijn UMC-200. Hij is onderweg en dan lekker aan de gang met kloten om het allemaal weer aan de praat te krijgen.
Scheelt me weer 1 hdmi kabel naar de TV (nu aparte kabel voor 3d content) :)

Erwin,

Je hebt helemaal gelijk. Als sl en sr niet aanstaat kan de andere poorten niet aangezet worden.
-

magicbas

Citaat van: mP op januari  7, 2013, 15:03:43
Erwin,

Je hebt helemaal gelijk. Als sl en sr niet aanstaat kan de andere poorten niet aangezet worden.

Erwin?  8)

Citaat van: clockwork op januari  7, 2013, 13:46:38
klopt helemaal. Komt je UMC vandaag?  :pompom:

Nee, daar lijkt het niet op. Het geld is net overgemaakt, dus zal wel meegaan in de volgende levering (13/01). Ik heb de tijd! :)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210

mP

Citaat van: magicbas op januari  7, 2013, 15:50:15
Erwin?  8)

Nee, daar lijkt het niet op. Het geld is net overgemaakt, dus zal wel meegaan in de volgende levering (13/01). Ik heb de tijd! :)

magicbas  :worship: :angel: ;)
-

rasman

Erwin,

ik kende de review niet, waarvoor dank.  :pompom:

De antwoorden die magicbas en clockwork en mP inmiddels gepost hebben had ik je niet kunnen geven (thnx!). Ben ook nog een newby  en druk lerende, vandaar. Maar wel vandaag mijn XPA-5  :inlove: binnen gekregen, dus ben benieuwd i.c.m. de UMC-1 die ik al had. HT is nog lang niet af, maar je kunt het maar vast hebben.

Ik blijf meelezen, leerzaam genoeg. Suc6 met de beslissingen.

Grt,
Rene

T.Rodenburg93

Heeft iemand trouwens een idee hoe je het board van het front panel kan verwisselen op een UMC-1? Ik had namelijk issues met mijn volumeknop waarvoor ik een vervangend board heb toegestuurd gekregen maar nu heb ik hem zo ver open dat ik het board kan verwijderen maar deze kan niet verder aangezien de ledjes van de knop de boel blokkeren. Nu zegt mijn gut-feeling dat ik hem er maar gewoon uit moet trekken maar wil de boel ook niet beschadigen. Heeft iemand dit zelf al eens gedaan? En ook belangrijk, hoe!? :P Bij voorbaat dank
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

clockwork

Gelukkig heb ik geen idee.  ;)

Maar ik zou gewoon even met Emotiva mailen. Meestal heb je binnen een dag antwoord van de technische jongens.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

MegaJ

Ik zit na te denken over de aanschaf van een aparte pre/pro en EV. Kan iemand mij vertellen hoeveel ruimte je nodig hebt voor een XPA-5 als je er ook nog wat op aansluit aan de achterkant? Ik had namelijk wel wat maten gevonden op de emotiva website maar daarvan is mij niet echt duidelijk of daarbij dan interlinks / interconnects nog weer verder uit zullen steken...
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

magicbas

Citaat van: MegaJ op januari  8, 2013, 21:23:19
Ik zit na te denken over de aanschaf van een aparte pre/pro en EV. Kan iemand mij vertellen hoeveel ruimte je nodig hebt voor een XPA-5 als je er ook nog wat op aansluit aan de achterkant? Ik had namelijk wel wat maten gevonden op de emotiva website maar daarvan is mij niet echt duidelijk of daarbij dan interlinks / interconnects nog weer verder uit zullen steken...

Ik heb mijn XPA-3 net even opgemeten (is uit dezelfde serie, dus ik ga er vanuit dat de maten overeenkomen) en ik kom uit op minimaal 55 cm.
Als je soepele speakerkabels en interconnects hebt, kan het wat minder zijn. Heb je van die grondkabels, dan moet je rekening houden met wat meer.

T.Rodenburg93

Citaat van: clockwork op januari  8, 2013, 20:19:00
Gelukkig heb ik geen idee.  ;)

Maar ik zou gewoon even met Emotiva mailen. Meestal heb je binnen een dag antwoord van de technische jongens.

Edit: Voortaan eerst even controleren welke versie er op de UMC-1 staat, dit is al de 7.4.19 dus de nieuwste, dat verklaart wel waarom het niet werkte  :hehe:
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

MegaJ

Citaat van: magicbas op januari  8, 2013, 21:29:07
Ik heb mijn XPA-3 net even opgemeten (is uit dezelfde serie, dus ik ga er vanuit dat de maten overeenkomen) en ik kom uit op minimaal 55 cm.
Als je soepele speakerkabels en interconnects hebt, kan het wat minder zijn. Heb je van die grondkabels, dan moet je rekening houden met wat meer.

Dank je voor je antwoord. 55 cm, poeh dat is wel veel! :crazy:
Op de emotiva site staat 19" als diepte opgegeven, wat ongeveer 48 cm is. De resterende 7 cm (tot de 55 die je noemt) is dus voor de connector op de XPA en de interconnect of alleen voor de interconnect? M.a.w. steekt er nog een connector op de XPA uit voorbij de genoemde maat van 19"?
Het is namelijk wel heel diep, 50 cm zou ik wel kwijt kunnen maar dan moet ik denk ik wel een interconnect vinden met een 90 graden connector als die bestaan  ::)

magicbas

Citaat van: MegaJ op januari  8, 2013, 21:56:58De resterende 7 cm (tot de 55 die je noemt) is dus voor de connector op de XPA en de interconnect of alleen voor de interconnect? M.a.w. steekt er nog een connector op de XPA uit voorbij de genoemde maat van 19"?

De connector steekt nog een behoorlijk stuk (2 cm ofzo) uit bij mij, dus ik vermoed dat dit niet is meegerekend in de 19" die in de specificaties staan.

rasman

Donderdag kan ik je de exacte maat geven incl. connectoren, haal ik hem speciaal voor je uit de doos  :hehe:

MegaJ

Citaat van: magicbas op januari  8, 2013, 22:10:14
De connector steekt nog een behoorlijk stuk (2 cm ofzo) uit bij mij, dus ik vermoed dat dit niet is meegerekend in de 19" die in de specificaties staan.

Ok dank je. Dat zou nog hele uitdaging zijn voor mij om te plaatsen.

@rasman: vast niet alleen voor mij komt ie uit de doos  :P

Verder nog wel geïnteresseerd of er pootjes / voetjes of iets onder zitten en op welke afstand van de voorkant van het apparaat. Afhankelijk daarvan zou ik een XPA-5 nog ietsje uit kunnen laten steken uit het meubel. Ga denk ik ook eens wat reviews lezen van de UPA-500.

rasman

Nou haast dan  8)

Maar ik wil alles wel ff voor je opmeten hoor, wordt dan donderdag en post ik het ff. Maar het is een bakbeest(je)  :pompom:

Erwin.VL

Na een paar dagen nadenken: ik ga het er maar op wagen. Morgen heb ik tijd. Ik ga een aantal RCA interconnects halen en dan ga ik aan de slag. Ik heb al de XPR-5 in anticipatie van de homecinema en dus ga ik die eerst gebruiken, voor ik eventueel later de UPA-700 bestel. Dan kom ik nog 2 versterker-kanalen tekort voor "den bureau" maar gelukkig (?) heb ik nog een prachtige Chinese HEDO 2 x 80 Watt Class A in reserve...

De Yamaha RX-V2700 komt dus te koop, als de test naar wens verloopt.

MegaJ

Citaat van: rasman op januari  8, 2013, 22:52:38
Nou haast dan  8)

Maar ik wil alles wel ff voor je opmeten hoor, wordt dan donderdag en post ik het ff. Maar het is een bakbeest(je)  :pompom:

Super, alvast mijn dank. Veel plezier met aansluiten en genieten van de mooie spullen  ;D

hansvk

Citaat van: MegaJ op januari  8, 2013, 22:46:14
Ok dank je. Dat zou nog hele uitdaging zijn voor mij om te plaatsen.

....
Bij mij is de uitdaging dusdanig dat ik een kast op maat laat maken, bij gebrek aan een kant en klaar meubel wat ook nog in het interieur past qua sijl.
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770