Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

mP

Hmm, jammer, ik dacht even mooi uit te komen met de upa-200 :d
-

unknown

Citaat van: mP op december 27, 2012, 18:40:17
Hmm, jammer, ik dacht even mooi uit te komen met de upa-200 :d

Ik denk inderdaad dat jij er gewoon onderuit komt dan hoor, ik moest namelijk iets meer dan 181 euro aan fedex betalen.
Dat is op de aanschaf van een XPA-5 met wat accessoires. Jij zult dus een stuk minder aan fedex moeten betalen :)
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver

Gerbrand

Hallo

vandaag heb ik weer even verder gespeeld met de UMC-200. Het small/large mysterie lijkt opgelost: met wat boost in de onderste regionen kunnen mijn speakers inderdaad voor "large" doorgaan. De center heb ik nog wel op small gezet.

Daarnaast heb ik nog wel een lastig dingetje ontdekt: mijn center lijkt te zacht te staan (mogelijk mijn surrounds ook). Ik heb dit aangepast vanuit het menu (trim), maar het lijkt erop dat de UMC-200 deze setting weer vergeet na in- en uitschakelen.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

balboa

Ze hebben het recentelijk verlaagd naar zo'n 125e werd mij laatst verteld. Te veel mensen die waarschijnlijk de factuur niet betaalde oid. Kan ze geen ongelijk geven.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Gerbrand

Grappig. Volgens mijn berekeningen moet ik zo'n 250 euro betalen, maar toch niets vooraf hoeven betalen. Misschien helpt het dat ik al een keertje eerder netjes betaald hebt.

Gerbrand

unknown

Citaat van: Gerbrand op december 28, 2012, 01:07:21
Grappig. Volgens mijn berekeningen moet ik zo'n 250 euro betalen, maar toch niets vooraf hoeven betalen. Misschien helpt het dat ik al een keertje eerder netjes betaald hebt.

Gerbrand

Je hebt een UMC-200 besteld en moet daarvoor 250 euro aan btw en invoerrechten betalen? :blink:
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic

Gerbrand

clockwork

@Gerbrand: het volume van de center en surorunds moet je instellen bij Speaker setup. Als je dat doet bij Trim gaat hij na uitschakelen inderdaad weer terug naar de standaardinstellingen van de speaker setup. Heb je een Db meter? Eventueel een IPhone app (decibel ultra oid).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Gerbrand

Het rare is dat de setting in trim menu volgens de handleiding wel permanent is. Ik was al van de setting uit het speakermenu te proberen. Ik heb een goede DB meter: Emc8000 microfoon icm met de Room eQ wizard software.

Ik zal binnenkort voor de gein eens wat curves met en zonder emoq posten.

Gerbrand

Nooff

Fout in de software van de UMC zorgt er voor dat bepaalde settings verwijderd worden na uitschakelen. Ze werken al aan een fix.

unknown

Oke, even wat klagen over Fedex.

Krijg ik maandag de factuur voor de btw en inklaringskosten, betaal die vervolgens netjes en mail die vriendelijke meneer nog even of het sneller gaat als ik daar een printscreentje van stuur. Niks meer gehoord, dus ik dacht dat zit wel goed.

Vandaag zou hij eigenlijk afgeleverd worden, maar staat al sinds gistermorgen op clearance delay. Ik ff gebeld net, zegt die vrouw ja hij staat daar te wachten op inklaring totdat het bedrag binnen is! :baaa:

Ik stel de vraag of een printscreentje nog helpt, waarop haar antwoord ja is :withstupid:

Nu dus het printscreentje gestuurd en zij gaat haar best doen om de inklaring maandag ochtend te regelen en hem dezelfde dag nog met een bezorger mee te sturen. Ik hoop dus(ga ervan uit) dat hij er maandag is.

:unsure:

Maar het punt waar ik het meeste van baal is dat dankzij zo'n *piep* *piep* *piep* die gewoon niks meer terug stuurt, mijn zending een onnodige vertraging van 3 dagen oploopt.

tiptop

Een nieuw jaar, een nieuw begin... ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

FeaR1986

Vraagje:
Als ik mijn XPA-2 aanzet dan gebeurt er niets vreemd. LED-jes gaan branden op het apparaat meer zie en hoor je niet. Als ik mijn XPA-5 aanzet dan komt er een ruis uit mijn rear speakers, ook als ik de XPA-5 uitzet dan hoor je een duidelijke *plop* uit de speakers komen. Nu heb ik maar drie speakers op de XPA-5 staan, dus heb al uitgangen gewisseld, maar op elke uitgang heb ik dit fenomeen. Is dit schadelijk voor je speakers?
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

mP

Fear,

Ik heb ook een keer plopjes en ruis gehad. Bij mij was toen de interlink poort van mijn XPA-3 verbogen. Later had ik problemen dat de versterker na het aanschakelen zichzelf weer uitzette.

Weet niet of dit ook bij jou zo is, maar het kan het controleren waard zijn.
-

mP

Voor diegenen die de UMC-200 heeft, deze staat nu in de Logitech Harmony database :)
-

FeaR1986

Citaat van: mP op december 29, 2012, 19:23:27
Fear,

Ik heb ook een keer plopjes en ruis gehad. Bij mij was toen de interlink poort van mijn XPA-3 verbogen. Later had ik problemen dat de versterker na het aanschakelen zichzelf weer uitzette.

Weet niet of dit ook bij jou zo is, maar het kan het controleren waard zijn.

Zojuist even gekeken en alles zit nog goed en recht. Gekke is wel dat de Emotiva interlinks naar de XPA-5 op de kant van de receiver wat losser zitten dan de ProfiGold die ik gebruik voor naar de XPA-2. Wellicht maar eens een setje nieuwe interlinks kopen om dat uit te sluiten. Dit zijn volgens mij nog de oude Emotiva interlinks, zien er relatief goedkoop uit en dus niet met de stoffen (?) mantel van de nieuwe. Zal De Markt eens in de gaten houden  :smile:

Overigens is de ruis relatief zacht en alleen met inschakalen, verder is alles muisstil. De plop uit de rears is pas sinds ik de Boston Acoustics A25 heb, de oude Magnat hadden er geen last van. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de Focal Chorus 816W gaat doen. Maar zo ver is het nog niet...
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

unknown

Citaat van: mP op december 29, 2012, 19:33:17
Voor diegenen die de UMC-200 heeft, deze staat nu in de Logitech Harmony database :)

Zag dat de XPA-5 er zelfs in staat, maar wat moet je daarbij met een afstandsbediening regelen? :blink:

Ik ben trouwens erg blij dat de UMC-1 ook in die database staat, scheelt een hoop gedoe met het aanleren van commando's denk ik ;D

mP

Citaat van: unknown op december 29, 2012, 20:28:08
Zag dat de XPA-5 er zelfs in staat, maar wat moet je daarbij met een afstandsbediening regelen? :blink:

Ik ben trouwens erg blij dat de UMC-1 ook in die database staat, scheelt een hoop gedoe met het aanleren van commando's denk ik ;D

de XPA-5 heeft, zo ver ik weet, geen "oog". Beetje raar dat deze er tussen staat  :unsure:
-

weust

De XPA-3 die ik gehad heb had ook wat ruis als ie aan ging,
Werkte verder prima.

Nieuwe kabels omdat de connector niet super strak vast zitten lijkt mij wat overdreven.
As er geluid door komt, zonder vaag gekraak enzo, dan is er niets met de kabel mis.
Contact is contact in dat geval.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

unknown

Mijn XPA-5 is maandag bezorgd, ben er nu al erg tevreden mee!

rovinggecko

Citaat van: unknown op januari  1, 2013, 21:50:35
Mijn XPA-5 is maandag bezorgd, ben er nu al erg tevreden mee!
Cool! Kon ook bijna niet missen! Wordt alleen maar beter :) Hoe bevalt de umc-1 er bij? Gok op een prima ht ervaring!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

unknown

Citaat van: rovinggecko op januari  1, 2013, 21:56:04
Cool! Kon ook bijna niet missen! Wordt alleen maar beter :) Hoe bevalt de umc-1 er bij? Gok op een prima ht ervaring!

Heb nog geen film gekeken moet ik bekennen, heb een beetje met de instellingen zitten spelen(altijd weer even wennen met een nieuw merk).

Tot nu toe heb ik hem met name in stereo laten spelen(via optische kabel vanaf mijn pc) en moet zeggen dat me dat heel aangenaam verbaasd heeft. Het hoog/midden is veel gedetailleerder dan met de Onkyo en ook is er ineens veel meer laag aanwezig. Ik vind het in stereo nu al top klinken eigenlijk. Ben benieuwd hoe het dan wel niet zal klinken als ik via een DAC en stereo-pre op de xpa-5 aansluit ;)

Ik ga morgen maar eens een filmpje proberen, om de instellingen ff te optimaliseren en ga dan gelijk nieuwe kabels bestellen voor mijn fronts. De kabels die ik nu heb zijn net te kort om de UMC-1 en XPA-5 op hun definitieve plek te krijgen.

Zodra ze op hun definitieve plek staan zal ik ook even foto's maken.

mP

Ik maak gebruik van de UMC-200 met een 5.1 opstelling.
Weet iemand of ik de uitgang van de achterspeakers moet aansluiten op LB & RB of LSB & RSB
Of maakt dat geen verschil? :mellow:
-

Midcall

Waar heb je jouw rears opgesteld? Achter je, of naast je?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

mP

Deze staat naast mij opgesteld.
-