Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Miesepies

2 weekjes terug begaf een van mijn surround kanalen het. Af en toe een tik, ruis, meer niets. Emotiva gemaild en iets meer als een weekje later een vervanged DAC bord ontvangen.  5 minuutjes schroeven en was weer back in business.  Ging erg makkelijk en scheelt heen en weer sturen naar Amerika :)

simsalabim

Das wel netjes van Emotiva.

BTW, jammer dat de UPA1 niet meer te koop is, ik heb nu een xpa2 voor fronts en een upa1 voor de center, zou best de fronts ook met upa1 willen..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Marco66

Citaat van: simsatit op november 13, 2012, 14:57:14

BTW, jammer dat de UPA1 niet meer te koop is, ik heb nu een xpa2 voor fronts en een upa1 voor de center, zou best de fronts ook met upa1 willen..

Heb zelf ook 2 upa 1 op de fronts, klinkt erg lekker moet ik zeggen en voldoende power met mijn 4 ohm speakers.

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Heb zelf ook 2 upa 1 op de fronts, klinkt erg lekker moet ik zeggen en voldoende power met mijn 4 ohm speakers.

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

FeaR1986

XPA-2 is toch (veel) krachtiger dan twee maal een UPA-1?
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

clockwork

Je zou ze voor de zekerheid nog een keer kunnen mailen. Wie weet staan er nog een paar in een hoekje van het pakhuis. :xmas:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

unknown

Citaat van: Miesepies op november 13, 2012, 14:39:35
Oh, geinig tooltje :)   Volgens dit tooltje wordt $1500 ongeveer €1485 met alles erbij. Dus inderdaad,  $ = € gaat weer even op.

Ik had het zelf berekend en kwam toen ook op €1480,- uit ongeveer, had ik het toch goed geschat ;)

Ik zit er trouwens over te denken om als ik bestel een mailtje naar Fedex te sturen, of het mogelijk is dat als ik het tracking nr. heb ik mijn contact gegevens mail, zodat ze toch contact met mij op kunnen nemen. Dat lijkt mij het verzendproces wel bespoedigen.

Bij Emotiva, hebben ze het over 7 dagen, dat valt me erg mee! :)
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic
speakers: Sonus Faber Liuto Luidsprekerkabel: Canare 4s11
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver

simsalabim

Citaat van: FeaR1986 op november 13, 2012, 15:56:13
XPA-2 is toch (veel) krachtiger dan twee maal een UPA-1?

upa1 zijn wel fijn in de weergave, xpa2 is idd krachtiger..
Ik kan ook een xpa2 erbij nemen dan heb ik fronts en center en 1 rear met de xpa2 en de andere rear met een upa1.
Nu is mijn idee; fronts xpa2 center upa1 rears upa2, dan zou ik een upa2 er bij moeten kopen bij Emotiva, of heeft hier iemand nog een upa2 over?? grijns

simsalabim

Citaat van: clockwork op november 13, 2012, 16:03:30
Je zou ze voor de zekerheid nog een keer kunnen mailen. Wie weet staan er nog een paar in een hoekje van het pakhuis. :xmas:

Ik denk dat ik dat nog even doe, goeie tip.

Qlivian

ik vroeg me af voor de xpa-2 eigenaren wat zo'n eindversteker nu doet.en veranderd de klankkleur nu ook echt.Zelf heb ik een Anthem met usher speakers en ben even benieuwd wat dat zoal gaat doen.heb nog verder geen eindversterker erachter gehad maar was gewoon ff aan het rondsnuffelen.verder vind ik emotiva er goed uitzien en genoeg power zo te zien.

Ik ben nu helemaal niet in de slag voor een eidnversterker ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

yorkie13

een eindversterker geeft meer controle over de luidsprekers, het geluid kan iets veranderen.

FeaR1986

Citaat van: Qlivian op november 13, 2012, 17:46:52
ik vroeg me af voor de xpa-2 eigenaren wat zo'n eindversteker nu doet.en veranderd de klankkleur nu ook echt.Zelf heb ik een Anthem met usher speakers en ben even benieuwd wat dat zoal gaat doen.heb nog verder geen eindversterker erachter gehad maar was gewoon ff aan het rondsnuffelen.verder vind ik emotiva er goed uitzien en genoeg power zo te zien.

Persoonlijk merkte ik maar zeer weinig verschil, een iets strakker laag maar dat kan ook tussen de oren gezeten hebben. Persoonlijk denk ik nog steeds dat het voor de gemiddelde set niet uitmaakt of je een hele dikke receiver neerzet of losse voor- en eindversterking. Maar moet zeggen dat ik ook wel hoop dat mijn huidige receiver die als pre/pro dient de bottleneck is en dat ik meer kwaliteit krijg zodra deze vervangen wordt door een echte dedicated processor. Feit blijft wel dat het er gewoon tof uit ziet een paar van die eindbakken. Vijf keer een XPA-1 op elkaar zou echt wel meester zijn.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

unknown

Citaat van: FeaR1986 op november 13, 2012, 18:12:03
Persoonlijk merkte ik maar zeer weinig verschil, een iets strakker laag maar dat kan ook tussen de oren gezeten hebben. Persoonlijk denk ik nog steeds dat het voor de gemiddelde set niet uitmaakt of je een hele dikke receiver neerzet of losse voor- en eindversterking. Maar moet zeggen dat ik ook wel hoop dat mijn huidige receiver die als pre/pro dient de bottleneck is en dat ik meer kwaliteit krijg zodra deze vervangen wordt door een echte dedicated processor. Feit blijft wel dat het er gewoon tof uit ziet een paar van die eindbakken. Vijf keer een XPA-1 op elkaar zou echt wel meester zijn.

€5000,- alleen voor de eindversterkers, wordt een prijzige surround set als je de 'alle compontenten uit dezelfde prijsklasse' regel toepast ;)
Pre: Dion Audio 6AF4 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bron: Chromecast Audio DAC: Cambridge Audio DacMagic

FeaR1986

Citaat van: unknown op november 13, 2012, 18:15:38
€5000,- alleen voor de eindversterkers, wordt een prijzige surround set als je de 'alle compontenten uit dezelfde prijsklasse' regel toepast ;)

Ach, genoeg gekke dingen te vinden. Volgens mij is er op AreaDVD een foto van iemand met Advance Acoustics MAA 705 monoblokken voor zijn 5.x set. En die zijn nog een slag duurder dan de XPA-1. Waarom weet ik overigens niet, ik zou liever de XPA-1 hebben.

Overigens kwam ik laatst een foto tegen van een surroundset met als fronts de Focal Utopia en voor de rest Focal Electra BE's, dan heb je het ook goed bekeken  :wub:

simsalabim

Lijkt me allemaal een beetje overkill, soms is less more.
Mijn ervaring is wel met losse componenten dat het er wel degelijk op vooruit kan gaan, maar meer watts is niet altijd meer kwaliteit.
Zo een xpr5 bv lijkt me voor redelijk makkelijk aanstuurbare speakers nogal overdone.
Als je nou allemaal dikke electrostaten heb staan is het wellicht nog zinvol.
Ik heb beneden nu een 50watt buizenamp staan, wat een heerlijke sound voor stereo, voor ht zijn de emotiva's blijvers (ik plak wel het ledje af).

Weer iemand hier trouwens of het ledje van de powerknop af te koppelen/ van het stroom te zetten is??

FeaR1986

Citaat van: simsatit op november 13, 2012, 20:30:03
Weer iemand hier trouwens of het ledje van de powerknop af te koppelen/ van het stroom te zetten is??

Ik heb mijn XPA-2 redelijk uit elkaar gehad, maar eigenlijk niet gelet op of alles vast zit gesoldeerd of met stekkertjes. Maar hoe dan ook kan het los, desnoods solderen. Aan- en uitzetten zal dan met de 12V trigger moeten.

Qlivian

zit er geen dim functie op? Zoals op bijvoorbeeld mijn Anthem kan je gewoon alles uitschakelen dus zonder led en screen.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

simsalabim

Citaat van: Qlivian op november 13, 2012, 22:15:54
zit er geen dim functie op? Zoals op bijvoorbeeld mijn Anthem kan je gewoon alles uitschakelen dus zonder led en screen.

Helaas niet, de powerled (je weet wel zo een mooie emotiva kermis blauwe) kan niet uit.
Dit had de classe trouwens ook, ik weet niet of de classe pre's een dimfunctie hebben als alles gelinkt is, ik begreep iig dat de umc dit niet heeft en zou het echt vreemd (op zijn zachts gezegd) vinden als de xmc1 dit ook niet kan.

Qlivian

wel vreemd opzich als je zoiets voor ht wilt gebruiken.

MegaJ

Ik weet uiteraard niet hoe de apparatuur er van binnen precies uit ziet, maar als je het echt heel vervelend vindt zo'n ledje dan kan je als dat durft proberen een weerstandje erbij in serie te zetten om um te dimmen  ;D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Dennis75

http://shop.emotiva.com/collections/processors/products/xda2

Zodra ik hem zag dacht ik, die moet ik hebben.
Na tot 3 te hebben geteld tot rust gekomen.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

clockwork

Citaat van: Dennis75 op november 16, 2012, 08:52:22

Niet verkeerd!

weet iemand wat die ASRC bypass mode precies inhoudt? 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Klinkt als upsampling

unknown

Citaat van: Dennis75 op november 16, 2012, 08:52:22

Als ik het goed begrijp is dit dus een DAC en stereo-pre in 1? :)

Ik zit er ook over te denken deze in mijn set op te nemen, alleen jammer dat er geen ht-bypass op zit en ik dus iedere keer kabeltjes om moet prikken in de eindversterker, of een rca-switch moet gebruiken.(iemand daar trouwens ervaring mee of dat nog negatieve effecten heeft op het geluid?)

Midcall

Juist hun DAC's vind ik het minst bijzonder uit hun hele productlijn. Een simpele AD1896 bevestigt dat ook wel een beetje. En DAC's als deze met volume regeling.... brrrrr..... Maargoed, wanneer je al eindversterking van emotiva hebt en je vindt uniform uiterlijk belangrijk, dan is hij het overwegen waard.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.