Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: Midcall op oktober 30, 2012, 17:52:17
Zijn de emotiva spulletjes overigens geschikt voor 220V EN 110V? Mijn nieuwe processor wil ik namelijk per se 110V hebben, zou wel handig zijn als die dingen zelf het goede voltage kiezen (of met een switch om te schakelen).
Als je 110V aansluit kiest het apparaat automatisch. Althans de meeste van Emotiva. Kan ook zijn dat sommige een switch achterop hebben, maar het kan altijd. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

clockwork

De meeste apparaten kiezen zelf en een klein aantal moet je zelf instellen.

Hoezo? Had je plannen Midcall?

Edit: oeps, tiptop was me (ver) voor... :blush:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Midcall

Citaat van: clockwork op oktober 30, 2012, 18:16:46
De meeste apparaten kiezen zelf en een klein aantal moet je zelf instellen.

Hoezo? Had je plannen Midcall?

Edit: oeps, tiptop was me (ver) voor... :blush:
Plannen te over ;-) En zodra ik het woord 'Plannen' kan vervangen door het woord 'Geld', dan kom ik ook nog eens ergens. Maar de crisis is zeer irritant wat dit betreft, dus kan nog wel even duren. In dat kader is Emotiva helemaal mijn merk... die hebben 'het kan nog wel even duren' als lijfspreuk uitgevonden.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Citaat van: Midcall op oktober 30, 2012, 18:23:50
Plannen te over ;-) En zodra ik het woord 'Plannen' kan vervangen door het woord 'Geld', dan kom ik ook nog eens ergens. Maar de crisis is zeer irritant wat dit betreft, dus kan nog wel even duren. In dat kader is Emotiva helemaal mijn merk... die hebben 'het kan nog wel even duren' als lijfspreuk uitgevonden.

Lol! ( alleen over je laatste opmerking overigens). Blijkbaar heb je je huis nog steeds niet verkocht. Balen.
Maar waaraan denk je dan? De XMC? Dat lijkt me voor jou de enige optie.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

weust

Als je een drie-kanaals eind versterker van Emotiva zoekt, dan valt er wat te bespreken.
Heb besloten om helemaal op stereo over te gaan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Midcall

Voor mij is alleen de processor interessant. Looks zijn voor mij niet zo boeiend, dus dat foeilelijke ding mag hier best komen, desnoods zet ik hem achterstevoren om die blauwe kerstverlichting maar niet te hoeven zien.

Maar eer dat hij uit is..... Dat oneindig uitstellen is een uitermate slecht teken overigens, dat betekent simpelweg dat er veel mis is wat maar niet opgelost wordt. En om die reden ga ik ook zeker niet, zodra ze met die processor de markt op gaan, direct zo'n ding bestellen. Ik zal dan nog zeker een half jaar wachten om te zien hoe de vlag er werkelijk voorhangt en of de bugs die naar boven komen op dat moment nog showstoppers zijn.

Gelukkig heb ik dus nog die tijd. En ontevreden over mijn Onkyo ben ik zeker niet, dus kan het allemaal nuchter aanschouwen allemaal.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Zelf vind ik die looks in de praktijk wel meevallen. Zeker met zwarte trims of helemaal zonder. Oke, het is geen Classe, maar het kan er echt wel mee door.

Waarom wil je overigens op 110V draaien?

RvD

De XSP-1 is net afgeleverd maar goed dat ik vandaag een vrije dag heb.  ;D
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Miesepies

Citaat van: RvD op november  1, 2012, 12:14:36

:pompom:  :headbanging:

Eerste impressies graag... en snel  :D

clockwork

je hebt nu maar liefst 4 uur de tijd gehad. Waar blijft de review......

:popcorn:

:D

Vik

Citaat van: RvD op november  1, 2012, 12:14:36

He Rudy weer een nieuw speeltje?  :) Waarom nou deze keuze?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

RvD

Het aansluiten kost even tijd om hem in de set op te nemen want wil natuurlijk meteen de ht troughput gebruiken, dus moest wat kabels omsteken.  ;)

@ Vik waarom deze keuze dit apparaat heeft al mijn aandacht sinds ik de XPA-2 + XPA-3 kocht na bijna 3 jaar wachten  :o is die er dan eindelijk en ik wilde hem toch proberen ondanks de AV7005 CineMike upgraded. Het stereo gedeelte van de AV7005 vond ik niet echt geweldig als ik analoog mijn Linn Majik DS aangesloten heb.

Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer blij ben dat ik hem gekocht heb want ben zeer tevreden over het resultaat, de Marantz is wat meer laidback en de XSP-1 geeft me echt het live gevoel dit kan ook liggen aan de samenwerking met de Emotiva XPA-2 let op mijn XPA-2 is wel geupgrade door CineMike. De kans is wel groot dat ik de XSP-1 ook laat upgraden in de toekomst kijken wat er nog meer uit te halen valt.  ;)

De HT troughput werkt perfect het enige wat ik jammer vind is dat je het display niet volledig kunt uitschakelen alleen dimmen dat alles nog lichtjes blauw blijft branden.

Wat foto's voor de liefhebbers.  ;D

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Miesepies

Cool! Jammer van de leds  8) dat is weer een gemiste kans van Emotiva. Veel plezier ermee.

clockwork

Mooi hoor! Ik word toch wel nieuwsgierig. :eh:
Eerst maar eens mijn huidige pre verkopen. Dan zie ik wel verder.

Veel plezier ermee! Maar dat zal zeker lukken.  :clapping:

tiptop

Citaat van: weust op oktober 30, 2012, 18:56:12
Als je een drie-kanaals eind versterker van Emotiva zoekt, dan valt er wat te bespreken.
Heb besloten om helemaal op stereo over te gaan.
Je hebt PM
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Vik

Citaat van: RvD op november  1, 2012, 18:42:54
Het aansluiten kost even tijd om hem in de set op te nemen want wil natuurlijk meteen de ht troughput gebruiken, dus moest wat kabels omsteken.  ;)

@ Vik waarom deze keuze dit apparaat heeft al mijn aandacht sinds ik de XPA-2 + XPA-3 kocht na bijna 3 jaar wachten  :o is die er dan eindelijk en ik wilde hem toch proberen ondanks de AV7005 CineMike upgraded. Het stereo gedeelte van de AV7005 vond ik niet echt geweldig als ik analoog mijn Linn Majik DS aangesloten heb.

Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer blij ben dat ik hem gekocht heb want ben zeer tevreden over het resultaat, de Marantz is wat meer laidback en de XSP-1 geeft me echt het live gevoel dit kan ook liggen aan de samenwerking met de Emotiva XPA-2 let op mijn XPA-2 is wel geupgrade door CineMike. De kans is wel groot dat ik de XSP-1 ook laat upgraden in de toekomst kijken wat er nog meer uit te halen valt.  ;)

De HT troughput werkt perfect het enige wat ik jammer vind is dat je het display niet volledig kunt uitschakelen alleen dimmen dat alles nog lichtjes blauw blijft branden.

Wat foto's voor de liefhebbers.  ;D

Duidelijk.  :)

Klopt van de AV 7005, stereo RCA moet je zeker niet gebruiken. Gewoon enkel HDMI is de beste samenwerking.

Veel plezier. ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

tiptop

@RvD.

Feli met nieuwe aanwinst! 8)

Kan je vandeweek een wat ruimere omschrijvng geven van de klankverschillen met de Marantz?! Ben erg benieuwd. :) (net als de meeste denk ik)

OMD

Hier een zeer tevreden XPA-3 gebruiker sinds vanavond.
Wat was mijn Onkyo een prutser qua geluid zeg op mijn luidsprekers.

weust

Hier een gebruiker met een Emotiva component minder sinds vanavond :)

Alleen de ERC-2 nog verkopen en dan ben ik weer helemaal Emotivaloos.
En dat binnen een half jaar tijd ongeveer.

Reden is dat ik volledig stereo ga, en meteen volledig audio streamen.
Mocht iemand een goed bod willen doen voor de ERC-2, pm even.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

balboa

Damm, die van mij staat nog bij de douane........

Veel plezier al vast!
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

tiptop

Citaat van: OMD op november  1, 2012, 22:34:20
Ah, jij was het. >:( Net voor mijn neus weggekaapt. >:(..................Veel plezier ervan ;)

T.Rodenburg93

Citaat van: OMD op november  1, 2012, 22:34:20

Gaat lekker zo! :) En hoe zijn je ervaringen met de Emotiva? Wel jammer om te horen dat het met de Onkyo niet helemaal wilde lukken, gebruik je die nog wel steeds als pre-amp?
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

OMD

Citaat van: T.Rodenburg93 op november  2, 2012, 21:24:19
Gaat lekker zo! :) En hoe zijn je ervaringen met de Emotiva? Wel jammer om te horen dat het met de Onkyo niet helemaal wilde lukken, gebruik je die nog wel steeds als pre-amp?

Met de Emotiva is het echt heel goed. Ben er zeer blij mee. Het geluid van de Onkyo valt mij echt vies tegen, heb het zelfs een audio nitwit het verschil laten horen en die sloeg zelfs achterover.

Gebruik de onkyo nu als pre-amp inderdaad. Ga hem ook maar verkopem denk ik en dan een een marantz 7701 ofzo als pre amp. Ik kijk wel. Voorlopig weer even genoeg aangeschaft  ;D

Hoe gaat het met jouw zoektocht?

weust

OMD, of een Denon AVR-3808. Je weet nu wel hoe je moet rijden ;)

T.Rodenburg93

Citaat van: OMD op november  2, 2012, 22:21:06
Met de Emotiva is het echt heel goed. Ben er zeer blij mee. Het geluid van de Onkyo valt mij echt vies tegen, heb het zelfs een audio nitwit het verschil laten horen en die sloeg zelfs achterover.

Gebruik de onkyo nu als pre-amp inderdaad. Ga hem ook maar verkopem denk ik en dan een een marantz 7701 ofzo als pre amp. Ik kijk wel. Voorlopig weer even genoeg aangeschaft  ;D

Hoe gaat het met jouw zoektocht?

Helaas nog steeds speakerloos, aangezien de enige reactie die ik tot nu toe heb gehad een oplichter was ;)
Ach.. ik heb geduld heb momenteel mijn DIY speakers met een gevoeligheid van 84db op de Emotiva's en dat is toch ook niet gek.
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase