Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Xstream

Toch vind ik 't maar een lelijk ding ...
Zoveel knopjes, en dan allemaal dat foute blauw ... Erger me er al een beetje aan bij de UMC, maar dat is bij deze nog een tandje meer.
Leuk die ontwikkelingen die maar een paar jaar uitlopen, als je er dan ook qua design nog verbetering in zag, maar dat is ook niet zo.

Maargoed, ik wacht 't nog wel even af ... Heb natuurlijk toch die korting n.a.v. aanschaf UMC.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

simsalabim

Als dit niet volledig dimbaar is zou het zowiezo nooit mijn ht binnenkomen.
Ik vind de blauwe leds op mijn xpa al zeer storend, zeker omdat ze niet uit kunnen (!) voor ht gebruik gewoon onbegrijpelijk design.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Xstream

Citaat van: simsatit op oktober 28, 2012, 17:02:23
Als dit niet volledig dimbaar is zou het zowiezo nooit mijn ht binnenkomen.
Ik vind de blauwe leds op mijn xpa al zeer storend, zeker omdat ze niet uit kunnen (!) voor ht gebruik gewoon onbegrijpelijk design.
+1
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

weust

Wat betreft min XPA-3 merk ik het niet eens.
En zeker 's avonds is het best donker in mijn woonkamer.
Maar er zijn ook mensen die een pest hekel hebben aan Ambilight....
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

FeaR1986

Citaat van: simsatit op oktober 28, 2012, 17:02:23

Die LEDjes op de XPA kunnen toch gewoon uit? Alleen de "E" blijft altijd aan.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

simsalabim

Citaat van: FeaR1986 op oktober 28, 2012, 17:30:13
Die LEDjes op de XPA kunnen toch gewoon uit? Alleen de "E" blijft altijd aan.

ik heb zeg maar een batcave, en bij 'dat ene ledje' van die xpa kun je dus een boek lezen, daar gaat je contrast van je dure beamer..  ik zet er altijd een dvd doosje voor, maar komop zeg, dit moet dimbaar zijn!!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

clockwork

Citaat van: twani op oktober 28, 2012, 13:58:39
Dat is dan het "Stream Unlimited 700 board" wat inmiddels in heel veel streamers zit, van "Lowfi tot Highend. Prima board en kwa software lekker stabiel...

Overigens vind ik juist de looks van een Transporter geweldig ;)

Ik zal eens kijken in welke streamers dat board nog meer zit. Thanks.

De looks en kwaliteit van de Transporter vind ik ook nog steeds top. Ik doelde meer op de eenheid in looks als ik zo veel mogelijk van hetzelfde merk heb. Mocht Emotiva geen streamer uitbrengen blijf ik lekker met de Transporter spelen. Niets mis mee.

Citaat van: weust op oktober 28, 2012, 14:04:06
Welke transporter?

Deze:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Citaat van: clockwork op oktober 29, 2012, 10:44:26Ik zal eens kijken in welke streamers dat board nog meer zit. Thanks.

O.a. Pro-ject Streambox, MF M1 CliC, Ayon S3 en de YBA MP100.

Had ook een ervaringen vraag topic over deze spelers geopend (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127234.0) maar helaas nog geen response... 

clockwork

kijk dat scheelt me weer uitzoekwerk. Ik ga maar eens wat reviews van deze spelers bekijken. :coffee:

Zou (zelfs) de gemiddelde HT-forumer wel weten wat voor board er in zijn streamer zit? Moet je de titel niet wat aanpassen met streamer typenummers oid? Wellicht krijg je dan wat meer respons.
:sigh:

Wordt dit overigens je eerste ervaring met streaming?
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Miesepies

Ja, zat ook al te denken om de titel en vraagstelling iets aan te passen ;)

Nee, geen echte ervaring. Heb tot nu toe altijd met een iPod in dock gewerkt, maar wilde al een tijdje naar streaming over. Was alleen nog niet uit over het apparaat.

De Emotiva speler zie ik alleen niet zo snel verschijnen, dus ben nog hard aan het denken wat mijn volgende stap gaat worden. Heb nu een SBT thuis liggen, maar nog ingepakt (kan nog terug ;)). Maar zit ook te denken om wat meer te investeren in de bron, bijvoorbeeld een eerder genoemde mediaspeler, Linn of Naim.

clockwork

lastige vraagstukken dus in huize Miesepies.  ;D

Er is zoveel moois op de markt. Kiezen is inderdaad best wel moeilijk.

Die Emotiva zie ik ook niet 1-2-3 komen (gezien de ervaringen in het verleden). De 'opstelling' tijdens het Emofest gaf niet veel vertrouwen in een snelle introductie.  :crazy:

Miesepies

Citaat van: clockwork op oktober 29, 2012, 12:33:33lastige vraagstukken dus in huize Miesepies.  ;D

Ja ja, de lijst wordt steeds langer :)

RvD

De XSP-1 is vandaag verstuurd naar me.  8)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

balboa

Citaat van: RvD op oktober 29, 2012, 16:42:32
De XSP-1 is vandaag verstuurd naar me.  8)

Die van mij ook;) Nu ff afwachten hoe dat met Sandy verloopt!

Ben erg benieuwd!
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Flavio

Ik hoop dat de XMC-1 en/of UMC-200/500 snel beschikbaar komen want ik begin me al weer behoorlijk te ergeren aan de UMC-1.
Erg trage HDMI switching en gisteren waren opeens een aantal bronnen op niet visible gezet zonder verklaarbare reden?
Ook die metalen remote is niet mijn favoriet. Ziet er wel mooi uit maar qua bediening niet echt handig.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

clockwork

en je hebt hem toch nog maar net? Blijkbaar voor de upgrade card gekocht? :D

Ik heb hier geen last van trage HDMI switching. In een heel enkel geval krijg ik geen handshake en moet ik even heen en weer tussen de bronnen schakelen.

De AB is inderdaad een verhaal apart. Ik vind de knoppen erg onlogisch geplaatst (elke keer zoek ik me een breuk naar de Menu-knop :crazy:) en zelfs het design vind ik niet zo mooi. ook is het onbegrijpelijk voor een HT appartaat dat de knoppen niet verlicht zijn.

Maar verder is er wat mij betreft niets mis met de UMC.  :angel:

tiptop

Hoop dat degene met de XPC's hier een mooie review zullen plaatsen. Benontzettend nieuwsgierig. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

clockwork

Citaat van: tiptop op oktober 30, 2012, 15:26:22
Hoop dat degene met de XPC's hier een mooie review zullen plaatsen. Benontzettend nieuwsgierig. 8)

Same here! Hoewel ik wel wat vertraging verwacht door Sandy. Wat een chaos..... :butbut:

weust

Er word verscheept vanuit Texas, welke niet door Sandy is getroffen, en verstuurd met FedEx wat ergens in de buurt van waar Emotiva zit, vliegt.

Vanuit daar gaat het rechtstreeks naar Parijs, en dan door naar Ridderkerk per vrachtwagen (dat naar Ridderkerk was dacht ik met de vrachtwagen iig).

Dus, geen probleem.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Miesepies

Citaat van: tiptop op oktober 30, 2012, 15:26:22..XPC...

xMc of xpR  ??   ;)

edit: of is XPC de combinatie van die 2, een geintegreerde versie ?  :P

clockwork

tiptop

Citaat van: Miesepies op oktober 30, 2012, 16:17:00
xMc of xpR  ??   ;)

edit: of is XPC de combinatie van die 2, een geintegreerde versie ?  :P
Oh ja. :-[ :P Al die afkortingen ook. :unsure: ;D

Ik bedoelde de XSP :blush:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

twani

Citaat van: Miesepies op oktober 29, 2012, 11:15:44
O.a. Pro-ject Streambox, MF M1 CliC, Ayon S3 en de YBA MP100.

Had ook een ervaringen vraag topic over deze spelers geopend (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127234.0) maar helaas nog geen response...
Inmiddels in nog heel veel meer, tientallen zelfs, Consonance enz

Je herkent ze allemaal makkelijk aan het display wat erbij hoort.........

Midcall

Zijn de emotiva spulletjes overigens geschikt voor 220V EN 110V? Mijn nieuwe processor wil ik namelijk per se 110V hebben, zou wel handig zijn als die dingen zelf het goede voltage kiezen (of met een switch om te schakelen).
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

weust

Emotiva componenten hebben voedingen die automatisch wisselen.
Valt dan te zien aan de LED op de achterkant welk voltage gebruikt word.

Of het voor echt alle componenten geld durf ik zo niet te zeggen, maar de meesten wel iig.
Staat overigens ook bij de specificaties.
Van elk component.