Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

rallufff

Citaat van: Nooff op april 28, 2012, 01:12:54
Nope!  ;) Integra gebruikt betere onderdelen en betere voedingen.

Ik heb het ook gelezen en gehoord van een dealer. Onkyo is de Toyota en Integra de Lexus..... Maar alle 2 valt het onder hetzelfde concern.

En nee... Ik ben zelf niet in de fabriek geweest... Maargoed, het zal altijd wel vaag blijven.

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Midcall

Citaat van: rallufff op april 28, 2012, 01:24:09
Ik heb het ook gelezen en gehoord van een dealer. Onkyo is de Toyota en Integra de Lexus..... Maar alle 2 valt het onder hetzelfde concern.

En nee... Ik ben zelf niet in de fabriek geweest... Maargoed, het zal altijd wel vaag blijven.

De Pre/Pro's komen uit een andere fabriek dan hun receivers en andere audiospullen en hebben een veel kleinere oplage. Ze worden grotendeels met de hand in elkaar gezet, en een stuk minder high-tech dan je zou verwachten. Voor de 'gewone' integra lijnen zit er verschil, maar de Integra Pre/Pro's zijn er alleen maar om een visuele match te verkrijgen met de rest van de Integra lijn. Het is onrendabel voor dat kleine Onkyo-fabriekje om twee aparte lijnen te hebben, de verkochte aantallen zijn veel te klein hiervoor.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Ik heb het ook gelezen en gehoord van een dealer. Onkyo is de Toyota en Integra de Lexus
Klopt, Integra gebruikt betere onderdelen en test deze ook naar specificatie. Daarnaast zijn de voedingen gemiddeld gezien ongeveer 20% sterker (dit is ook terug te meten in de power output), zijn er meer CI features, gebruikt Integra betere DACs en hebben Integra producten ook een langere garantie. Integra moet overigens niet verward worden met Integra Research, welke echt compleet op zichzelf staat.

Maro

Citaat van: Nooff op april 28, 2012, 01:59:14
Klopt, Integra gebruikt betere onderdelen en test deze ook naar specificatie. Daarnaast zijn de voedingen gemiddeld gezien ongeveer 20% sterker (dit is ook terug te meten in de power output), zijn er meer CI features, gebruikt Integra betere DACs en hebben Integra producten ook een langere garantie. Integra moet overigens niet verward worden met Integra Research, welke echt compleet op zichzelf staat.

Ik heb het juiste besluit genomen als ik dit ook zo lees.  :D

Citaat van: Midcall op april 28, 2012, 01:53:00
De Pre/Pro's komen uit een andere fabriek dan hun receivers en andere audiospullen en hebben een veel kleinere oplage. Ze worden grotendeels met de hand in elkaar gezet, en een stuk minder high-tech dan je zou verwachten. Voor de 'gewone' integra lijnen zit er verschil, maar de Integra Pre/Pro's zijn er alleen maar om een visuele match te verkrijgen met de rest van de Integra lijn. Het is onrendabel voor dat kleine Onkyo-fabriekje om twee aparte lijnen te hebben, de verkochte aantallen zijn veel te klein hiervoor.

Hier begrijp iik werkelijk niks van.. :wacko:

Maar goed. Ik kan beter een Intergra topic openen misschien.

Back to Emotiva.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Midcall

Citaat van: Nooff op april 28, 2012, 01:59:14
Klopt, Integra gebruikt betere onderdelen en test deze ook naar specificatie. Daarnaast zijn de voedingen gemiddeld gezien ongeveer 20% sterker (dit is ook terug te meten in de power output), zijn er meer CI features, gebruikt Integra betere DACs
Behalve dus voor de Pre/pro's.

Inderdaad nu weer terug naar Emotiva.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Maro

Kan het niet laten om toch een Onkyo/Integra vraag te stellen...snel nog even.

Niet dat de Onkyo Pre nou bepaald slecht is dus al zou het precies het zelfde zijn is het nog goed. Exclusiviteit is ook iets. Onkyo's koop je bij de Hifi boer om de hoek, voor Integra's moet je iets beter je best doen. :D  Hoe zit dat dan bij de EV die bij de Pre hoort? Is dat ook de Onkyo of heeft deze wel de door Nooff genoemde extra's?

Zal maar een topic openen zodra ik de spullen binnen heb...
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff

Citaat van: Maro op april 28, 2012, 08:01:33
Ik heb het juiste besluit genomen als ik dit ook zo lees.  :D

Hier begrijp iik werkelijk niks van.. :wacko:

Ze gebruiken de opzet van Onkyo, maar de onderdelen verschillen wel degelijk van elkaar. Ook de Pre/Pro heeft betere voedingen, en beter gespecificeerde onderdelen. De onderdelen die men bij Integra niet geschikt vindt gaan naar Onkyo, wat overigens niet inhoudt dat ze slecht zijn. Als je de interne foto's opzoekt van de Integra tegenhanger van de 885/886 van Onkyo, dan zie je sowieso dat de Toroidal al groter is.

Citaat van: Maro op april 28, 2012, 10:44:19

Niet dat de Onkyo Pre nou bepaald slecht is dus al zou het precies het zelfde zijn is het nog goed. Exclusiviteit is ook iets. Onkyo's koop je bij de Hifi boer om de hoek, voor Integra's moet je iets beter je best doen. :D  Hoe zit dat dan bij de EV die bij de Pre hoort? Is dat ook de Onkyo of heeft deze wel de door Nooff genoemde extra's?

De hoofdreden dat Integra een stukje duurder is, komt door het feit dat Integra alleen door geauthoriseerde dealers verkocht wordt. Voor de EV geldt hetzelfde als eerder, betere onderdelen, sterkere voedingen.

Cobraatje

Net de podcast van 27-04 gehoord.
De XSP-1 is in produktie en vanaf juli leverbaar;
de UPA-5 is vanaf mei leverbaar;
de XMC-1 ligt nog steeds op schema;
er komen dit jaar ca. 15 nieuwe produkten uit.

Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Midcall

Citaat van: Maro op april 28, 2012, 10:44:19

Er zit een verschil tussen alle integra's en Onkyo's, behalve in de pre/pro lijn. De pre/pro van Onkyo wordt door 1 team gemaakt, de integra versie is er alleen om een complete integra lijn te hebben voor de integra dealers. De integra versie is duurder omdat alle integra's duurder zijn dan de onkyo modellen, gewoon een marge kwestie in dit geval.

Maro

Citaat van: Nooff op april 28, 2012, 10:51:20
Ze gebruiken de opzet van Onkyo, maar de onderdelen verschillen wel degelijk van elkaar. Ook de Pre/Pro heeft betere voedingen, en beter gespecificeerde onderdelen. De onderdelen die men bij Integra niet geschikt vindt gaan naar Onkyo, wat overigens niet inhoudt dat ze slecht zijn. Als je de interne foto's opzoekt van de Integra tegenhanger van de 885/886 van Onkyo, dan zie je sowieso dat de Toroidal al groter is.
De hoofdreden dat Integra een stukje duurder is, komt door het feit dat Integra alleen door geauthoriseerde dealers verkocht wordt. Voor de EV geldt hetzelfde als eerder, betere onderdelen, sterkere voedingen.

Bottum Line....verschillen zullen zeer klein zijn...maar dat geldt eigenlijk voor de meeste receivers Pre/Pro's in een zelfde prijs klasse. Zoals ik al zei..exclusiviteit is ook een punt. Half Nederland heeft een Onkyo..en ik ook maar ik noem hem Integra.  :D

Klaar... O0

Dennis75

Citaat van: Cobraatje op april 28, 2012, 10:57:49

Goed nieuws!

Echter ik heb besloten om de Marantz AV7005 te kopen, samen met de UD5005. Forumsponsor HcHifi.nl had een zeer scherpe aanbieding. Dus binnen 3 weken komt mijn UMC-1 te koop te staan.

Dus geen XMC-1 voor mij. Ik moet wel zeggen dat ik de Marantz bij iemand heb zien staan en de processor zag er heel goed uit.Ook de menu's zien er duidelijk uit. De looks doen het ook erg goed. Het geluid viel echter niet te vergelijken omdat hij andere eindversterker en speakers heeft.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Nooff

de UPA-5 UPA-500 is vanaf mei leverbaar;

Prijskaartje wordt 399 dollar, enorm cheap voor een EV!

Midcall

Citaat van: Nooff op april 28, 2012, 10:51:20
Als je de interne foto's opzoekt van de Integra tegenhanger van de 885/886 van Onkyo, dan zie je sowieso dat de Toroidal al groter is.
Inderdaad veel groter (sorry als ik bij deze een illusie doorprik).
De Onkyo

De Integra

Maro

Kun je ook naakt foto's van de Onkyo 5509 en de Integra 80.3 pre/pro's vinden? Ik heb gezocht maar zal wel onhandig doen.

clockwork

Citaat van: Nooff op april 28, 2012, 11:44:51

Dat is goed nieuws (ervan uitgaande dat dit een 5 kanaals ev is). Dan kan ik de umc weer naar de woonkamer verhuizen ipv de Marantz die er nu staat.  :D
Ik kon namelijk geen betaalbare 5 kanaals ev vinden.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Maro

Citaat van: Nooff op april 28, 2012, 11:44:51

Nog even en ze staan op de balie als kassa koopje bij de Aldi... :D

Ejorne

Citaat van: Maro op april 28, 2012, 12:24:48
Kun je ook naakt foto's van de Onkyo 5509 en de Integra 80.3 pre/pro's vinden? Ik heb gezocht maar zal wel onhandig doen.

Zit er hier niet eentje tussen?

Maro

Citaat van: Ejorne op april 28, 2012, 12:35:23
Zit er hier niet eentje tussen?

Wel 1tje van de Onkyo maar van de Integra kan ik nog niets vinden. Misschien moet ik hem straks maar eens de kap uittrekken en een fototje schieten.

Ejorne

Citaat van: Maro op april 28, 2012, 12:41:41
Wel 1tje van de Onkyo maar van de Integra kan ik nog niets vinden. Misschien moet ik hem straks maar eens de kap uittrekken en een fototje schieten.

Ja, als je hem dan even hier plaatst dan kun je er straks met google wel eentje vinden...  :P

Hier staan ze beide volgens mij...

Nooff

Citaat van: Midcall op april 28, 2012, 11:46:17
Inderdaad veel groter (sorry als ik bij deze een illusie doorprik).
De Onkyo

De Integra

Veel groter? Nee, groter. Maar genoeg nu.

rallufff

Klinkt goed! Ben benieuwd.....!

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Midcall

Citaat van: Nooff op april 28, 2012, 13:06:03
Veel groter? Nee, groter. Maar genoeg nu.
Ze zijn 100% identiek, op de stikker die er op geplakt is na dan en het prijskaartje wat er aan hangt.

Nooff

Citaat van: Maro op april 28, 2012, 12:32:27
Nog even en ze staan op de balie als kassa koopje bij de Aldi... :D
:D

FeaR1986

Dat is het hele punt, dealers en (ex)eigenaren zeggen allemaal dat de Integra beter is dan de Onkyo, maar meer onpartijdige personen (om het zo maar te noemen) kunnen nooit verschillen ontdekken. Maar goed, het duurt nog wel even voordat ik me pas echt druk ga maken over een processor. Nu eens weer lekker een muziekje luisteren over de XPA-2, eens zien of we vandaag verder dan het derde LEDje kunnen komen  :devil:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

clockwork

Citaat van: FeaR1986 op april 28, 2012, 16:50:34Nu eens weer lekker een muziekje luisteren over de XPA-2, eens zien of we vandaag verder dan het derde LEDje kunnen komen  :devil:

Dat is best een uitdaging!  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling