Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Marco66

Mooie versterker,ga je veel plezier van hebben en inderdaad proberen in 1 x goed neer te zetten  ;D

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

rovinggecko

Citaat van: Dennis75 op februari 21, 2012, 14:33:13
Lees net op de Emotiva site dat de UMC-1 pas eind maart weer leverbaar is. Wel met een geupgrade processor. Nou ja, dan nog maar wat langer wachten.

Heb Mijn UMC-1 in januari gekocht. Op dat moment stond levering eind februari op de site. Maar hij staat al sinds begin feb bij bij thuis in een hoek. Dus als je een beetje geluk hebt.....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Rob Eric Blank

Citaat van: clockwork op februari 21, 2012, 14:46:24
Dat van die geupgrade processor lees ik nergens. Bedoel je niet het 'upgrade certificate'? Dat is een kortings kaart voor de nieuwe XMC-1 die in juni/juli  :hmmm: uitkomt.
In welk jaar ;)

clockwork

Citaat van: Rob Eric Blank op februari 22, 2012, 13:37:58
In welk jaar ;)

ik laat dat niet voor niets in het midden.  ;D

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dennis75

Hoe lang is eignlijk dat upgrade certificaat geldig?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

clockwork

In principe onbeperkt. Geldt voor elke nieuwe generatie Processor.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Dennis75

Nou, ik denk dat ik gewoon die UMC-1 koop. En wie weet gebruik ik die korting nog wel. 40 procent is toch veel. Misschien dat de euro nog stijgt ten opzichte van de dollar.

Die XPA-5 is echt een bakbeest!! Ik moet gewoon een nieuw hifirack kopen.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

daxie

Citaat van: Dennis75 op februari 22, 2012, 13:52:57
Misschien dat de euro nog stijgt ten opzichte van de dollar.
Reken daar maar niet op.

clockwork

Citaat van: Dennis75 op februari 22, 2012, 13:52:57
Nou, ik denk dat ik gewoon die UMC-1 koop. En wie weet gebruik ik die korting nog wel. 40 procent is toch veel. Misschien dat de euro nog stijgt ten opzichte van de dollar.

Die XPA-5 is echt een bakbeest!! Ik moet gewoon een nieuw hifirack kopen.

Alleen de korting is al meer dan de kostprijs van de UMC, dus een leuke deal.

Troost je, ik heb drie van die bakbeesten in mijn rack staan.   :crazy:

Dennis75

Citaat van: clockwork op februari 22, 2012, 14:04:17
Alleen de korting is al meer dan de kostprijs van de UMC, dus een leuke deal.

Troost je, ik heb drie van die bakbeesten in mijn rack staan.   :crazy:

ja ik zie het staan ja, klinkt zeker wel goed die eindbakken?

clockwork

Citaat van: Dennis75 op februari 22, 2012, 14:17:03
ja ik zie het staan ja, klinkt zeker wel goed die eindbakken?

Erg goed. Mijn beste upgrade tot nu toe vind ik zelf.  :headbanging:

Dennis75

Citaat van: clockwork op februari 22, 2012, 14:24:18
Erg goed. Mijn beste upgrade tot nu toe vind ik zelf.  :headbanging:

Tja, ik moet toch zeggen dat het aardig verslavend is. Ik zelf ben 37 jaar en zit pas sinds 2 jaar aan de home cinema. Daarvoor helaas vriendinnen gehad die het helemaal niet zagen zitten. Nu al weer een tijdje vrijgezel en een aardige set aan het opbouwen. Het is wel zo dat het geld dat ik er aan uitgeef eigenlijk teveel is. Maar goed, heb gelukkig geen spijt van de aankoop van die XPA-5. Binnenkort de UMC-1 en daarna gaan we gewoon weer verder met upgraden.

clockwork

Klinkt bekend. Hier ook pas een jaar of 3 wat fanatieker bezig. Daarvoor een of ander Onkyo surround setje en een (inmiddels) vintage stereo set uit mijn studententijd.

Mijn vrouw ziet al die DHL/TNT/FedEx pakketten met lede ogen aan. Ze noemt het mijn 'verborgen gebrek'.   :D

Pas maar op. Dit forum helpt niet om het virus te onderdrukken....... :confused:

Dennis75

Citaat van: clockwork op februari 22, 2012, 14:46:54

Mijn vrouw ziet al die DHL/TNT/FedEx pakketten met lede ogen aan. Ze noemt het mijn 'verborgen gebrek'.   :D

Pas maar op. Dit forum helpt niet om het virus te onderdrukken....... :confused:

hahahaha lol! Ja, al die pakketjes. Ach, zo houden we ook de economie een beetje draaiende.

rallufff

Citaat van: Dennis75 op februari 22, 2012, 14:50:14
hahahaha lol! Ja, al die pakketjes. Ach, zo houden we ook de economie een beetje draaiende.

Het is gewoon al een mooi gevoel als je iets hebt besteld en dat busje van DHL/TNT/FedEx komt aanrijden en stopt voor je huis...  :angel:
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Dennis75

Citaat van: rallufff op februari 22, 2012, 16:29:12
Het is gewoon al een mooi gevoel als je iets hebt besteld en dat busje van DHL/TNT/FedEx komt aanrijden en stopt voor je huis...  :angel:

haha vooral als die hijgend en puffend met een zware doos boven komt!

Rob Eric Blank

Citaat van: clockwork op februari 22, 2012, 14:46:54Mijn vrouw ziet al die DHL/TNT/FedEx pakketten met lede ogen aan. Ze noemt het mijn 'verborgen gebrek'.   :D

Mijn upgrade virus is wat gaan liggen de laatste tijd, gaat nu voorzichtiger. Maar mijn vriendin ziet die pakketjes met lede ogen aan. Ook veel software in het verleden, maar ook voor fotografie komt het nodige met de post en de inhoud is ook niet misselijk.

Blijft een issue in huis ;)

clockwork

Citaat van: Rob Eric Blank op februari 24, 2012, 11:55:22

Blijft een issue in huis ;)

ik denk in wel meer huishoudens. Dat is toch ook een van de redenen voor de populariteit van dit forum? Kunnen we ten minste onder elkaar daarover klagen.  :D

mP

Welke audio meubel gebruiken jullie voor je Emotiva spullen.
Ikzelf heb de UMC en XPA3 en ik blijf maar zoeken naar iets geschikts :google:; Misschien dat een van jullie ideeen heeft.
-

clockwork

Citaat van: mP op februari 27, 2012, 14:40:44
Ikzelf heb de UMC en XPA3 en ik blijf maar zoeken naar iets geschikts :google:; Misschien dat een van jullie ideeen heeft.

Deze wellicht? Ik heb de UMC in het middenvak staan en ik had de XPA-5 in een van de kastjes. Door de steun onderop buigt de kast niet door onder het gewicht van de XPA's.

http://www.good2bhome.nl/producten-home/tv-console.html

Voor de XPA's gebruik ik nu een rack van Nic Audio, maar daar kan ik niets meer over vinden.

Xstream

Deze vink zelf ook fraai. http://www.blokdirect.com/hifi-racks/stax
Ze hebben een XL versie waar de XPA enzo ook in past. Zitten wel wat extra kosten aan vast.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

corival

Citaat van: mP op februari 27, 2012, 14:40:44

Ik heb een dicht modulmodul meubel van Finite ELemente. Daar past alles prima in en is ook voldoende airflow. Ik gebruik vanwege de diepte wel haakse connectoren als interlinks tussen de umc-1 en xpa-5.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

mP

Ik zag bij Finite elemente een mooi rack de Pagode Signature. Maar wat een absurd hoge prijzen!

De BLOK Stax 300 vind ik wel een heel leuk alternatief. Daar heb ik een quote van opgevraagd. :smile:
-

Xstream

Je hebt hier overigens ook leveranciers van in NL. Even googlen en je vind ze wel :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Thesqualer

@clockwork Erg mooi. Zeker die XPA-1's :inlove:
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |