Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

knubbe

Citaat van: Flavio op februari  9, 2012, 02:31:19
Je vergeet dat Jade Design en Emotiva dezelfde eigenaar hebben, 'Big Dan Laufman'. Emotiva is gewoon de internet-direct tak van Jade en of je nou zegt of Emotiva het ontwerpt of Jade Design, dat komt m.i. op hetzelfde neer.

Jade Design is eigenaar van Emotiva & Sherbourn. Zo spannend dit het inderdaad allemaal niet in elkaar.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ejorne

Wat een leuk topic, ik vraag me wel af of ik nu meer hier zit te lezen dan dat ik naar gtst kijk...  :P

clockwork

Citaat van: Ejorne op februari  9, 2012, 11:46:47
Wat een leuk topic, ik vraag me wel af of ik nu meer hier zit te lezen dan dat ik naar gtst kijk...  :P

Zo zijn er toch wel meer topics? Ik lees bijvoorbeeld dat van Frank2 altijd met veel plezier. Hoge entertainment factor.

Citaat van: Midcall op februari  8, 2012, 23:51:17
maar je mag het mij toch niet kwalijk nemen (ook al doe je dat wel) dat ik daardoor een sceptische emotiva-aanhanger ben geworden?

Heb ik dan toch iets gemist? ;) ;D ;)

Wat ik in de korte tijd dat ik me ben gaan interesseren voor audio en video wel heb geleerd, is dat er ontzetten veel 'leentjebuur' wordt gespeeld. En wie nou van wie leent, weet ik ook niet precies. Vooralsnog maakt het me niet zoveel uit. Wat ik me niet kan voorstellen dat Emotiva als relatief kleine speler al haar producten helemaal zelf ontwerpt. De uitspraken van Midcall zullen dan ook volgens mij wel een kern van waarheid bevatten. :angel:  
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Xstream

Het boeit me eerlijk gezegd geen fluit. Emotiva maakt gewoon top spul voor een hele mooie prijs. Wie erachter zit, boeie. Beter goed gejat dan slecht verzonnen etc ...
Ik zie pro's die erachter zitten en "uitlenen" alleen maar als positief. Betekend normaal gesproken dat 't mensen zijn die weten waar ze mee bezig zijn en geen enthousiaste wannabees.
Dat je 't dan Emotiva of Toedeledoki noemt, of het blauwe lampjes heeft, of groene ... als 't goed is, dan is 't goed.

Zullen we 't weer over de producten gaan hebben? :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Ejorne

Citaat van: clockwork op februari  9, 2012, 14:25:23
Zo zijn er toch wel meer topics? Ik lees bijvoorbeeld dat van Frank2 altijd met veel plezier. Hoge entertainment factor.

Gelukkig wel, het moet geen saaie boel worden. Maar hier en daar wat vriendelijker kan denk ik geen kwaad?  ;)

clockwork

Citaat van: Ejorne op februari  9, 2012, 15:23:13
Gelukkig wel, het moet geen saaie boel worden. Maar hier en daar wat vriendelijker kan denk ik geen kwaad?  ;)

Daar ben ik het ook helemaal mee eens!

OT dan maar?

Vooralsnog ben ik helemaal tevreden met mijn Emotiva gear. Ik zie de nieuwe XMC met Tact dan ook helemaal zitten.

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Ejorne

Citaat van: clockwork op februari  9, 2012, 15:45:19
Daar ben ik het ook helemaal mee eens!

OT dan maar?

Vooralsnog ben ik helemaal tevreden met mijn Emotiva gear. Ik zie de nieuwe XMC met Tact dan ook helemaal zitten.

Inderaad, terug OT.
Ik heb zelf geen ervaring met Emotiva. Heb al wel op het punt gestaan om een stereo voor-eind combi over te laten komen. Ik ben erg gecharmeerd van de prijs/kwaliteit verhouding waarover ik zoveel goede dingen lees. Helaas heb ik dat zelf nog niet in praktijk kunnen ervaren.

clockwork

Citaat van: Ejorne op februari  9, 2012, 16:11:44
Inderaad, terug OT.
Ik heb zelf geen ervaring met Emotiva. Heb al wel op het punt gestaan om een stereo voor-eind combi over te laten komen. Ik ben erg gecharmeerd van de prijs/kwaliteit verhouding waarover ik zoveel goede dingen lees. Helaas heb ik dat zelf nog niet in praktijk kunnen ervaren.

is er geen forum lid bij jou in de buurt met een dergelijke opstelling? Thuis klinkt het altijd anders, maar je kunt dan in elk geval een indruk opdoen. :bigsmile:

HermitDion

Ik heb ff een vraagje over een misschien toekomstige stereo set. Is een USP-1 met een XDA beter dan de UMC-1 in stereo? Wat is beter qua eindversterking 2x een UPA1 of 1x XPA2?

Ejorne

Citaat van: clockwork op februari  9, 2012, 16:15:50
is er geen forum lid bij jou in de buurt met een dergelijke opstelling? Thuis klinkt het altijd anders, maar je kunt dan in elk geval een indruk opdoen. :bigsmile:

Het is altijd leuk om bij een forumlid thuis te mogen luisteren. Echter durf ik het met Emotiva op de gok ook wel aan. Maar ik ben wel benieuwd hoe een Emotiva product is qua looks and feel in real life. Ik vermoed echter dat de producten waar ik naar kijk, de USP-1 en de UPA-2 (is het product uit assortiment genomen?) niet bij veel forumleden staat. Volgens mij zijn de processoren en XPA amps meer in trek...

Ejorne

Citaat van: HermitDion op februari  9, 2012, 16:21:22
Ik heb ff een vraagje over een misschien toekomstige stereo set. Is een USP-1 met een XDA beter dan de UMC-1 in stereo? Wat is beter qua eindversterking 2x een UPA1 of 1x XPA2?

Ik heb daar het een en ander over gelezen. Er zijn ervaringen dat de USP-1 wel degelijk een beter stereo geluid geeft dan de surround processor. Sommige hebben daartoe ook speaciaal voor stereo een USP-1 naast de UMC staan. Echter sommige daarvan zeggen geen verschil te horen of juist weer de surround processor te verkiezen boven de USP. Voornamelijk dus smaakafhankelijk denk ik...

clockwork

Citaat van: HermitDion op februari  9, 2012, 16:21:22

Ik heb hier zelf een aparte stereo pre (geen Emotiva) erbij genomen, in plaats van alleen een UMC. Ik vond dat een hele verbetering.
Qua eindversterking denk ik dat de meningen verdeeld zijn. Hangt een klein beetje van je speakers af. Hoewel ze elkaar niet veel ontlopen.

clockwork

Citaat van: Ejorne op februari  9, 2012, 16:28:17
Het is altijd leuk om bij een forumlid thuis te mogen luisteren. Echter durf ik het met Emotiva op de gok ook wel aan. Maar ik ben wel benieuwd hoe een Emotiva product is qua looks and feel in real life. Ik vermoed echter dat de producten waar ik naar kijk, de USP-1 en de UPA-2 (is het product uit assortiment genomen?) niet bij veel forumleden staat. Volgens mij zijn de processoren en XPA amps meer in trek...

Volgens mij zijn er wel een paar met die combi.
Ik heb zelf ook de gok genomen en gewoon besteld. :D

Nooff

Citaat van: Ejorne op februari  9, 2012, 16:30:47
Ik heb daar het een en ander over gelezen. Er zijn ervaringen dat de USP-1 wel degelijk een beter stereo geluid geeft dan de surround processor. Sommige hebben daartoe ook speaciaal voor stereo een USP-1 naast de UMC staan. Echter sommige daarvan zeggen geen verschil te horen of juist weer de surround processor te verkiezen boven de USP. Voornamelijk dus smaakafhankelijk denk ik...

Met een beetje geluk staat de XSP ook zo voor de deur, die is al in productie namelijk. De UPA-2 is overigens inderdaad uit productie en ik denk dat de UPA-1 er ook niet meer lang zal zijn.

Xstream

UPA-2 ben ik erg tevreden mee i.c.m. de XDA (in m'n woonkamer). In m'n vorige woning blies die combo m'n Marantz SR8500 iig weg. Alleen in huidige setup is akoestiek niet top omdat ik met een hoog plafond zit, en (nog) weinig aankleding, dus 't galmt.

Ik vind de XDA aanzienlijk beter als de UMC in stereo vooralsnog. Ik heb dan ook de XDA - UMC - XPA5 hier nu staan (HT kamer). M'n SB Touch aangesloten op de XDA doorgelust via de UMC naar de XPA5. Althans, dat gaat gebeuren. De SB Touch was stuk, heb vandaag nieuwe binnen gekregen. Dus moet 't nog even ondervinden, al heb ik al ervaring met de XDA - UPA combo met m'n andere setje. Dus dat komt wel goed denk ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Marco66

Speel nu zelf al een aantal maanden met UMC-1, UPA-1 mono's en een XPA-3 en ben erg tevreden.
Lekkere sound in surround en mede ( denk ik  ;) ) door de aparte mono versterking voor elke frontspeaker ook erg goed in stereo!

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

yorkie13

Ik heb nu een paar weken de XDA-1 erbij voor muziek, en die is beter als de UMC-1.

Gelukkig ben ik wel in het bezit van 2 x upa-2 met voldoende power om mijn XTZ 99.26 mkII aan te sturen

kabels zijn van Supra .

Marco66

Citaat van: RA SUBS op februari 12, 2012, 10:45:27
Ik heb nu een paar weken de XDA-1 erbij voor muziek, en die is beter als de UMC-1.

Gelukkig ben ik wel in het bezit van 2 x upa-2 met voldoende power om mijn XTZ 99.26 mkII aan te sturen

kabels zijn van Supra .

Grappig, ik heb ook de Supra 6.0 kabels voor de speakers en ook een Supra stekkerblok en Supra powercables.

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

vester86

Citaat van: Ejorne op februari  9, 2012, 16:28:17

staat toevallig bij mij in huis

Thesqualer

Zijn er inmiddels al mensen die ervaring hebben met de subwoofers van Emotiva.

Ben toch erg benieuwd naar de X-REF12 met 600w vermogen.
Hij hoeft maar een ruimte te vullen van 25 m2 maar moet wel lekker trillen als het nodig is en bij muziek ondersteuning bieden.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Xstream

Kheb er zelf ook naar gekeken. De reviews die ik kon vinden waren wel positief, ook op 't Emotiva forum.
Maar ik denk dat iedereen toch nog zit te wachten totdat iemand hier de stap neemt :)

Flavio

Citaat van: Xstream op februari 13, 2012, 16:11:22
Kheb er zelf ook naar gekeken. De reviews die ik kon vinden waren wel positief, ook op 't Emotiva forum.
Maar ik denk dat iedereen toch nog zit te wachten totdat iemand hier de stap neemt :)

Met transport e.d kost een X-Ref 12 al gauw richting de €800,00 en daar koop je in NL ook wel een leuke subwoofer voor, bv. een BK Monolith+ of een dikke zelfbouw subwoofer.
De Emotiva subwoofers zijn dus relatief niet zo scherp geprijsd als de Emotiva versterkers.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Nooff

Maar heb je dan ook een sub met ingebouwde DSP? Dat is waar je eigenlijk naar moet kijken..

Flavio

Citaat van: Nooff op februari 13, 2012, 18:37:53
Maar heb je dan ook een sub met ingebouwde DSP? Dat is waar je eigenlijk naar moet kijken..

2 parametrische equalizerbanden vind ik nog geen DSP. Een Klipsch RW-12d heeft ook een mooi blauw display met wat instelmogelijkheden voor muziek of film en kost €399.

Voor €800 bouw je ook een dikke zelfbouw sub met bv. 2x Tempest-X 15" (€260) en een Behringer iNuke 3000 DSP (€300). Heb je nog €240 over voor de behuizing.

Mijn punt is dat de Emotiva subwoofers gewoon niet zo scherp geprijsd zijn als hun versterkers. Als ze nou een dual 15-inch (ala Epik Empire) aanbieden voor $899 of zo dan wordt het wel interessant.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Thesqualer

Citaat van: Flavio op februari 13, 2012, 18:57:56
2 parametrische equalizerbanden vind ik nog geen DSP. Een Klipsch RW-12d heeft ook een mooi blauw display met wat instelmogelijkheden voor muziek of film en kost €399.

Voor €800 bouw je ook een dikke zelfbouw sub met bv. 2x Tempest-X 15" (€260) en een Behringer iNuke 3000 DSP (€300). Heb je nog €240 over voor de behuizing.

Mijn punt is dat de Emotiva subwoofers gewoon niet zo scherp geprijsd zijn als hun versterkers. Als ze nou een dual 15-inch (ala Epik Empire) aanbieden voor $899 of zo dan wordt het wel interessant.

het jammere van de behringer en andere is dat deze niet automatisch uitgaan als je de rest van het systeem uit zet.
En hij schijnt veel lawaai te maken. Verder een leuke amp.

Het is jammer dat je geen Upa-1 kan gebruiken voor de subwoofers. Deze beschikt dan weer niet over een DSP.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |