Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Xstream

Nou, ik heb Emotiva even benaderd m.b.t. EmoQ die maar niet wil. Ze denken dat m'n mic stuk is, dus sturen een nieuwe op.
In ieder geval netjes geregeld, geeft vertrouwen :)
Nu maar hopen dat 't met de nieuwe mic wel gaat werken :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nooff

Citaat van: Midcall op januari 30, 2012, 14:17:55
Ik geloof er echt niks van dat Emotiva zelf achter enige ontwikkeling van de processor zit (versterkers zijn misschien een ander verhaal). Als je ziet hoe lang de ontwikkeling van de XMC gaande is, hoeveel er constant veranderd en hoe weinig er verkocht wordt vanwege eeuwig vooruitschuivende releasedata, zou dit een enorm verlieslijdende operatie zijn voor Emotiva. Ik denk eerder dat ze een wensenlijstje bij de fabrikant hebben neergelegd waar het apparaat aan moet voldoen, en dan moeten afwachten waar hun fabrikant mee op de proppen komt.
Nogal gedurfde uitspraken. Heb je enig fundament hiervoor of zijn dit gewoon losse flodders?

Flavio

Ik heb nog eens even zitten Googlen en Jade Design heeft ook als OEM voor o.a. Krell en Sunfire gewerkt.
De afstandsbediening voor de Krell 300i lijkt bv. heel erg op die van de UMC-1.
Jade Design is sinds vorig jaar ook eigenaar van Sherbourn.

Dus het lijkt me echt niet onwaarschijnlijk dat ze zelf de ontwikkeling doen. Dat het ontwerpen van een goed functionerende SSP niet makkelijk is, is wel duidelijk.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Nooff

Citaat van: Flavio op januari 30, 2012, 19:06:48
Ik heb nog eens even zitten Googlen en Jade Design heeft ook als OEM voor o.a. Krell en Sunfire gewerkt.
De afstandsbediening voor de Krell 300i lijkt bv. heel erg op die van de UMC-1.
Jade Design is sinds vorig jaar ook eigenaar van Sherbourn.

Dus het lijkt me echt niet onwaarschijnlijk dat ze zelf de ontwikkeling doen. Dat het ontwerpen van een goed functionerende SSP niet makkelijk is, is wel duidelijk.
Jade design is een OEM voor Sherbourn (waren ze ook al, alleen nu zijn ze ook nog eigenaar), Advance Acoustic, Tone Winner, Krell, Sunfire, Rotel en nog een aantal.

thommy

Sherbourn PT-7020A

UMC-1

Flavio

De Sherbourn is $1.999 en de Emotiva is $499! Voor die $1.500 extra krijg je dan wel gebalanceerde uitgangen.

http://www.sherbourn.com/index.php/home-theater-products/preprotuners/32

Als je wat verder kijkt op de Sherbourn site zie je ook de PT-7020B die waarschijnlijk ook als UMC-1 3D zal uitkomen, volgens mij is dat al door Emotiva aangekondigd.
En de PT-7020C4 die als extra nog een Control4 controller heeft maar voor de rest identiek is aan de PT-7020A.

De PA 7-350 is trouwens wel een leuke eindversterker, 7x 350W aan 8 Ohm!
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20

thommy

Citaat van: Flavio op januari 30, 2012, 21:50:56
De Sherbourn is $1.999 en de Emotiva is $499! Voor die $1.500 extra krijg je dan wel gebalanceerde uitgangen.

man, man man, je moet je eens voorstellen hoeveel winst dat sommigen proberen te meken op hun toestellen, wetende dat  Emotiva hun producten ook niet gratis verkoopt  :eh:

Flavio

Wat zou een UMC-1 aan materialen kosten?

Ik weet dat nieuwe mobiele telefoons ook altijd gelijk uit elkaar gehaald worden om te kijken wat de materiaalkosten zijn. Een iPhone 4S 16GB kost bv. $188.

Het is knap dat Emotiva met die lage prijzen en de lage productieaantallen (<10.000?) er toch nog winst op weet te maken.

Midcall

Citaat van: Nooff op januari 30, 2012, 18:54:33
Nogal gedurfde uitspraken. Heb je enig fundament hiervoor of zijn dit gewoon losse flodders?
Niks gedurfds aan, Emotiva is gewoon een relabelaar zoals er wel meer zijn. Hoef het niet verder te verduidelijken, anderen zijn me voor gegaan en die uitleg is meer dan verhelderend, toch?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Citaat van: Midcall op januari 30, 2012, 23:28:12
Niks gedurfds aan, Emotiva is gewoon een relabelaar zoals er wel meer zijn. Hoef het niet verder te verduidelijken, anderen zijn me voor gegaan en die uitleg is meer dan verhelderend, toch?
Dat dacht ik al, geen bijdrage aan het topic zoals gewoonlijk. Move along!

Nooff

Citaat van: Flavio op januari 30, 2012, 21:50:56

http://www.sherbourn.com/index.php/home-theater-products/preprotuners/32

Als je wat verder kijkt op de Sherbourn site zie je ook de PT-7020B die waarschijnlijk ook als UMC-1 3D zal uitkomen, volgens mij is dat al door Emotiva aangekondigd.
En de PT-7020C4 die als extra nog een Control4 controller heeft maar voor de rest identiek is aan de PT-7020A.

De PA 7-350 is trouwens wel een leuke eindversterker, 7x 350W aan 8 Ohm!
Die Sherbourn is overigens nooit echt op de markt verschenen wegens perikelen binnen het bedrijf dat op dat moment niet goed draaide. Als ik me niet vergis wil Emotiva de geplande PRO lijn uitbrengen onder de naam van Sherbourn.

daxie

Citaat van: Nooff op januari 31, 2012, 00:02:16

Waarom, is perfect duidelijk voor mij.

hansvk

Citaat van: Midcall op januari 30, 2012, 23:28:12
Heb je de recente podcast van Emotiva over de XMC-1 beluisterd? Daaruit blijkt volgens mij dat het toch een beetje anders in elkaar steekt.
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

Nooff

Citaat van: daxie op januari 31, 2012, 07:51:57
Waarom, is perfect duidelijk voor mij.
Wat is je duidelijk, leg eens uit? Ik lees namelijk niets anders dan ongefundeerd geroep. Het is mij ook duidelijk dat Midcall niet weet hoe de vork in de steel steekt. Als je gaat roepen dat Emotiva re-labeled, of duidelijk denkt te weten wat de verkoopaantallen zijn, dan zou ik daar graag wat onderbouwing in terug zien. Die is er niet, want hij heeft sowieso al niet begrepen dat Jade Design van 1 en dezelfde persoon is, de OEM achter alle voorgaand opgenoemde merken. Samenwerkingsverbanden om een processor op de markt te zetten zijn volstrekt normaal namelijk.

daxie

Citaat van: Nooff op januari 31, 2012, 10:21:33
Wat is je duidelijk, leg eens uit? Ik lees namelijk niets anders dan ongefundeerd geroep. Het is mij ook duidelijk dat Midcall niet weet hoe de vork in de steel steekt. Als je gaat roepen dat Emotiva re-labeled, of duidelijk denkt te weten wat de verkoopaantallen zijn, dan zou ik daar graag wat onderbouwing in terug zien. Die is er niet, want hij heeft sowieso al niet begrepen dat Jade Design van 1 en dezelfde persoon is, de OEM achter alle voorgaand opgenoemde merken. Samenwerkingsverbanden om een processor op de markt te zetten zijn volstrekt normaal namelijk.

Zo had ik ook zijn opmerkingen begrepen. Je opmerking op hem voegt mi nog veel minder toe aan het topic dan de zijn. En de mijne op zijn beurt alweer minder.
Met andere woorden je opmerking zorgde ervoor dat het niveau van dit draadje naar beneden ging.
Posts die je niet hoort kunnen kan je rapporteren. Reageren dat de post waarop je reageert weinig bijdraagt is per definitie zelf niet-bijdragend.

En nu ga ik weer in mijn gebruikelijke silent-mode.

Nooff

Citaat van: daxie op januari 31, 2012, 10:25:13
Zo had ik ook zijn opmerkingen begrepen. Je opmerking op hem voegt mi nog veel minder toe aan het topic dan de zijn. En de mijne op zijn beurt alweer minder.
Met andere woorden je opmerking zorgde ervoor dat het niveau van dit draadje naar beneden ging.
Posts die je niet hoort kunnen kan je rapporteren. Reageren dat de post waarop je reageert weinig bijdraagt is per definitie zelf niet-bijdragend.

En nu ga ik weer in mijn gebruikelijke silent-mode.
Duidelijk  ;)

Xstream

Ik heb de boel nu een weekje draaien. Moet nog wel e.e.a. tweaken.
Alleen de UMC bevalt me nog niet helemaal. Geluid is verder top. Maar het gedurende film lijkt 't wel of 't geluid soms harder en dan weer zachter gaat. Nu al zooi films op gelet en lijkt elke keer te gebeuren.
Zit er een soort functie in dat die gaat normalizen ofzo, dat een rustige scene na een drukke scene ineens zachter klinkt, want daar lijkt 't wel op.
Iemand enig idee wat ik eraan kan doen? Want het is behoorlijk irri ;)

Ook mis ik de 1e paar seconde geluid als ik iets opstart, of bij muziek afspelen bij elk nr, omdat ie dan moet detecteren wat voor source 't is. Is daar nog wat aan te doen? (waarschijnlijk niet), want ook dat is redelijk irri.
Daarnaast de gebruikelijke sync probs ook gehad, al kan ik die wel tunen met m'n Dune gelukkig, al moet je dan de hele tijd tweaken, ook niet ideaal.
Dus de UMC is 't nog niet helemaal voor me ... Althans, in gebruikersvriendelijkheid en qua kuren.

Kzal sowieso m'n firmware ff checken en updaten, al las ik niet dat er op dit vlak veel verbeterd was ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Miesepies

Heb je toevallig Dolby Volume aan staan ?

Xstream

Citaat van: Miesepies op februari  6, 2012, 20:08:17
Heb je toevallig Dolby Volume aan staan ?
Zou zomaar kunnen. Dat knopje weleens vaker ingedrukt omdat dat op elke andere remote bij mij de return is. Leek erop dat die aanstond inderdaad. Ik ga 't zo eens testen, thanks!  :headbanging:

norman

Mensen hier die de XMC-1 al besteld hebben ?
Ziet er erg goed uit die specs...
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Citaat van: norman op februari  7, 2012, 18:40:26
Mensen hier die de XMC-1 al besteld hebben ?
Ziet er erg goed uit die specs...

Helaas pas vanaf juni leverbaar. En er schijnt al een hele oude wachtlijst te bestaan die wordt gevolgd.  :crazy:

Maar de specs zien er inderdaad erg lekker uit.  :pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Rob Eric Blank

Citaat van: Nooff op januari 31, 2012, 00:02:16
Same here, is toch goed mogelijk. En als het zo is, wat dan nog?

Nooff

Citaat van: Rob Eric Blank op februari  8, 2012, 16:29:53
Same here, is toch goed mogelijk. En als het zo is, wat dan nog?

Er zit een verschil tussen reageren en stoken op basis van eigen theorieën, gebaseerd op onwaarheden die al talloze keren zijn uitgelegd, niet begrepen worden of als onzin verworpen worden (nog steeds op niets gebaseerd).

Reageren in dit topic heb ik geen moeite mee, maar val dan niet anderen persoonlijk aan opdat ze alles moeten verantwoorden, en dan zelf wel je eigen theorie proberen te verkopen als waarheid.

Midcall

Citaat van: Nooff op februari  8, 2012, 16:41:20
Er zit een verschil tussen reageren en stoken op basis van eigen theorieën, gebaseerd op onwaarheden die al talloze keren zijn uitgelegd, niet begrepen worden of als onzin verworpen worden (nog steeds op niets gebaseerd).

Reageren in dit topic heb ik geen moeite mee, maar val dan niet anderen persoonlijk aan opdat ze alles moeten verantwoorden, en dan zelf wel je eigen theorie proberen te verkopen als waarheid.
Als je modellen uit dezelfde fabriek ziet rollen, maar onder verschillende merken, is het dan zo moeilijk om de beschreven conclusies te trekken? Dat Emotiva nu al twee jaar geen flauw idee heeft wanneer 'hun eigen' XMC uitkomt, welke specs hun ontwerp heeft en daarnaast al hun potentiële klanten veel te vaak met foutieve informatie heef opgescheept, mag jou dan wel nog tot een goedgelovige Emotiva-aanhanger hebben gemaakt, maar je mag het mij toch niet kwalijk nemen (ook al doe je dat wel) dat ik daardoor een sceptische emotiva-aanhanger ben geworden? Ik ben iets minder onwetend dan je denkt wellicht denkt, ik zit enigszins in deze handel. Het kost je ongeveer de prijs van een knappe twee onder een kap woning om via Jade Design een merk a la Emotiva te mogen beginnen, dus eigen bedachte naam/merk, tenminste, dat was een aanbod die ik 3 jaar geleden ontving, geen idee wat de prijzen nu zijn. Daarmee krijg je voorwaardelijke rechten op exclusiviteit van hun ontwerpen en modellen, en had je recht om zelf wijzigingen op hun ontwerp aan te brengen als je dacht daarmee betere en/of betrouwbaardere producten te krijgen. Ik ontken dus niet dat ze veel van hun producten (deels) hebben (her)ontworpen, ik spreek alleen een sterk vermoeden uit dat de ontwerprol van Emotiva toch wat wordt overschat door een enkeling. Jade Design heet natuurlijk ook niet voor niets Jade Design nietwaar.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Flavio

Je vergeet dat Jade Design en Emotiva dezelfde eigenaar hebben, 'Big Dan Laufman'. Emotiva is gewoon de internet-direct tak van Jade en of je nou zegt of Emotiva het ontwerpt of Jade Design, dat komt m.i. op hetzelfde neer.