Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Dennis75

Ik heb het vermoeden dat deze XMC 1 voor mij de duurste aankoop tot nu toe gaat worden op het gebied van HT.
Als je die Dan en Lonny zo hoort is het een super apparaat!
XMC in combinatie met de XPA 5 kan ik weer jaren vooruit!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Thesqualer

We gaan het wel zien wat het gaat worden met de phono. Moet toch eerst even sparen en wil de reviews even afwachten.

Ben ook erg benieuwd naar de XPR eind versterkers. Zeker naar de XPR-2. Hopelijk wordt deze per kanaal volledig mono opgebouwd dan lijkt het mij een pracht versterker. Met voldoende output per kanaal geloof 500w in 8 ohms. En dat met een  volledige mono opbouw dat wil wel.
Dat zou voor,eens hoop mensen aparte mono,blokken overbodig maken.

We shall see what emotiva brings.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Flavio

Voordat de meeste firmware bugs er uit zijn zit je al in 2013 dus wie weet wat er dan allemaal voor mooie alternatieven te koop zijn.
Een Onkyo 5509 is tegen die tijd waarschijnlijk ook voor rond de €1.000 te krijgen en die is ook niet misselijk!
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

RobMeul

Citaat van: Thesqualer op januari 28, 2012, 11:33:31
Op de voorkant staat phono maar in de specs wordt hier niks over gezegd. En op de achterkant is er geen aparte input voor en een  ground aansluiting.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen

Op de voorkant staat phones, koptelefoon aansluiting!

Geen Phono aansluiting.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Thesqualer

Citaat van: RobMeul op januari 28, 2012, 13:08:39
Op de voorkant staat phones, koptelefoon aansluiting!

Geen Phono aansluiting.

kijk maar eens goed bij input select onder het scherm ;)
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:

RobMeul

Citaat van: Thesqualer op januari 28, 2012, 13:11:08
kijk maar eens goed bij input select onder het scherm ;)

:blink: Excuse me....... Maar niet op de achterkant iig!
Afwachten maar.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Xstream

Ik wacht 't allemaal wel af. Ook na de release. Eerst maar 's kijken wat de ervaringen ermee zijn, zo hier te lezen komt dat wel goed :P
Heb ook pas net de UMC, dus nog geen prio nu. Al zal ik 'm zeker vervangen als de XMC echt zo waanzinnig wordt ;)
Al zie ik 't nog wel gebeuren dat er een deadline verschoven wordt. Maargoed, eindelijk wel wat meer info.

Vandaag gaat de UMC pas aan. Afgelopen dagen bezig geweest met aansluiten en inrichten HT ruimte.
Ik was eigenlijk klaar, en toen dacht ik ineens, ow ja, de sub nog :P Die moet ik nog high aansluiten ook, en de kabels op m'n XPA zitten echt maatwerk erin zegmaar (vrij kort), dus alles moet er weer uit om er fatsoenlijk bij te kunnen :)
Ach ja, 't houd je van de straat :D

PS: wat is die XPA5 toch loeizwaar :P En staat op een glazen plaat die eigenlijk maar 15KG schijnt te ondersteunen max. Dus heb de plaat nu wat extra ondersteunt met paar metalen staven, in de hoop dat 't genoeg is. Vooralsnog hoor ik nog geen krak in ieder geval :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Dennis75

Het is onderdaad een leuke hobby! Erg prijzig ook!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Miesepies

Citaat van: Thesqualer op januari 28, 2012, 12:33:42Hopelijk wordt deze per kanaal volledig mono opgebouwd

Laatste wat ik te horen kreeg van Emotiva is de XPR lijn uiteindelijk maar 1 trafo heeft. Dus geen apart gevoede kanalen zoals de MPS-2 had. Dus een volledig dual-mono setup... nee, denk het niet. Maar...dingen willen nog wel eens veranderen bij Emotiva ;)

Xstream

Nou, de boel draait (UMC/XPA5). Nog niet zo heel veel tijd gehad om e.e.a. te tunen en er 's mee te spelen, maar 1e indruk is wel goed iig.
Alleen EmoQ blijft maar failed aangeven. Tis toch gewoon unit in mic uitgang aansluiten en draaien maar, of mis ik wat?

Heb 't nu handmatig enigszins kunnen instellen, maar zou 't wel fijn vinden om vanuit de basis van EmoQ te werken.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Cobraatje

Qua specs ziet de XMC-1 er goed uit, nog beter dan ik verwacht had.
7 gebalanceerde outputs, goede processor, Burr-Brown DAC(Sabre is niet mijn geluid), goede processor, 'echte' bypass en waar ik van uit ga een fatsoenlijke EQ:Tact TCS 3.
Vind dat het uiterlijk wat soberder en minder knopjes had gekund(gelukkig is alles dimbaar) en maar 1 hdmi out.

Wie kent Tact TCS 3 en kan hoe is TACT tav Audyssey?
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Miesepies

Citaat van: Xstream op januari 29, 2012, 01:51:37Alleen EmoQ blijft maar failed aangeven.

Mja, bij die ambient test hè ?  Zijn diverse dingen die je kan proberen... een daarvan is je vingers tegen elkaar wrijven bij de mic tijdens de ambient test. Een ander waar ik ook tegen aan liep is dat wanneer de UMC-1 op een input staat met video via HDMI het ook fout kan gaan. Power off/on (schakelaar achter) voor het draaien van EmoQ, reset defaults etc...  Soms is het gewoon geluk hebben  :(

Xstream

Ah ok, thanks :)
Haha, klinkt wel des Emotiva's in ieder geval. Ze maken leuke spullen, maar helemaal werken doet 't nog niet altijd.
Ik ga 't eens proberen :D Staat nu in ieder geval op HDMI video inderdaad. Vingers wrijven daarna maar ff proberen :)

EDIT: nou, nog geen succes. Zal later nog wel ff op m'n gemak kijken, doe 't nu misschien te gehaast, krijg zo visite. Klinkt allemaal nog niet zoals ik 't graag hoor in ieder geval. Maarja, moet dan ook nog flink tweaken ivm nieuwe ruimte.

Thesqualer

Citaat van: Miesepies op januari 28, 2012, 14:31:17
Laatste wat ik te horen kreeg van Emotiva is de XPR lijn uiteindelijk maar 1 trafo heeft. Dus geen apart gevoede kanalen zoals de MPS-2 had. Dus een volledig dual-mono setup... nee, denk het niet. Maar...dingen willen nog wel eens veranderen bij Emotiva ;)

Ja emotiva veranderd dingen met de minuut. Dus ik wacht wel af tot dat deze officieel gereleased worden en wat de specs zijn. Wanneer zou dit eigenlijk gaan gebeuren?

Het zou mijn ook niks verbazen als er nog het een en ander wijzigt aan de xmc-1.

Ach is wachten. Maar voorlopig heb ik een emotiva set en ben daar dan ook zeer tevreden is

Lounge:

qinq

Citaat van: Xstream op januari 28, 2012, 14:24:20
Ik wacht 't allemaal wel af. Ook na de release. Eerst maar 's kijken wat de ervaringen ermee zijn, zo hier te lezen komt dat wel goed :P
Heb ook pas net de UMC, dus nog geen prio nu. Al zal ik 'm zeker vervangen als de XMC echt zo waanzinnig wordt ;)
Al zie ik 't nog wel gebeuren dat er een deadline verschoven wordt. Maargoed, eindelijk wel wat meer info.

Vandaag gaat de UMC pas aan. Afgelopen dagen bezig geweest met aansluiten en inrichten HT ruimte.
Ik was eigenlijk klaar, en toen dacht ik ineens, ow ja, de sub nog :P Die moet ik nog high aansluiten ook, en de kabels op m'n XPA zitten echt maatwerk erin zegmaar (vrij kort), dus alles moet er weer uit om er fatsoenlijk bij te kunnen :)
Ach ja, 't houd je van de straat :D

PS: wat is die XPA5 toch loeizwaar :P En staat op een glazen plaat die eigenlijk maar 15KG schijnt te ondersteunen max. Dus heb de plaat nu wat extra ondersteunt met paar metalen staven, in de hoop dat 't genoeg is. Vooralsnog hoor ik nog geen krak in ieder geval :)

Is die 15kg niet als je een gewicht exact in het midden van de plaat zou hebben? Moet wel lukken zo een versterker lijkt me.

treky22

Component-out zit er niet op ?
En helaas geen dubbele HDMI-out.
Heb hier een plasma (hdmi), en een beamer (comp.), dus dat gaat em niet worden.
En hij ziet er een stuk drukker uit dan de UMC-1 ......

Oogjes dwalen ook nog steeds richting de Marantz AV7005, zou zeker een upgrade kunnen zijn
voor dit jaar :-)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

hansvk

Citaat van: treky22 op januari 29, 2012, 23:02:50
Component-out zit er niet op ?
En helaas geen dubbele HDMI-out.
Heb hier een plasma (hdmi), en een beamer (comp.), dus dat gaat em niet worden.
Heb je daar niet een splitter voor?
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

Miesepies

Een splitter levert vaak issues wanneer beide display apparaten verschillende features ondersteunen.

Ik had een splitter voor mijn processor...als de splitter als eerste lockt met mijn tv, werd er alleen stereo geluid doorgestuurd, ook naar mijn processor. Andersom, als hij als eerste lockt met mijn processor, kreeg ik dts, dolby e.d. maar gaf de tv geen krimp, die kan niet met die signalen om...

Ik vermoed dat zoiets ook kan gebeuren bij bijvoorbeeld de 3D flags die worden doorgestuurd in de hdmi handshake.

Midcall

Citaat van: Thesqualer op januari 29, 2012, 15:13:43
Ja emotiva veranderd dingen met de minuut. Dus ik wacht wel af tot dat deze officieel gereleased worden en wat de specs zijn. Wanneer zou dit eigenlijk gaan gebeuren?

Het zou mijn ook niks verbazen als er nog het een en ander wijzigt aan de xmc-1.
Emotiva kan er ook niet zo veel aan doen, het is de fabrikant waar ze afhankelijk van zijn die de zaken veranderen/herontwerpen. Als Emotiva zelf achter de ontwikkeling had gezeten hadden ze hun (potentiële) klanten tenminste GOED kunnen informeren wat betreft features/specificaties en release data.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

daxie

Citaat van: Midcall op januari 30, 2012, 13:52:17
Emotiva kan er ook niet zo veel aan doen, het is de fabrikant waar ze afhankelijk van zijn die de zaken veranderen/herontwerpen. Als Emotiva zelf achter de ontwikkeling had gezeten hadden ze hun (potentiële) klanten tenminste GOED kunnen informeren wat betreft features/specificaties en release data.

dat slaat nergens op. Moeten ze maar betere afspraken maken met hun fabrikant of een betere fabrikant kiezen. Als bedrijf ben je altijd verantwoordelijk voor wat je naar voor brengt.

Flavio

Citaat van: Midcall op januari 30, 2012, 13:52:17

Volgens mij zit Emotiva via de parent company Jade Design wel degelijk zelf achter de ontwikkeling. Dat ze het ergens in China laten produceren is niks bijzonders, dat doen de meeste electronica fabrikanten.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Midcall

Citaat van: Flavio op januari 30, 2012, 13:59:36
Volgens mij zit Emotiva via de parent company Jade Design wel degelijk zelf achter de ontwikkeling. Dat ze het ergens in China laten produceren is niks bijzonders, dat doen de meeste electronica fabrikanten.
Ik geloof er echt niks van dat Emotiva zelf achter enige ontwikkeling van de processor zit (versterkers zijn misschien een ander verhaal). Als je ziet hoe lang de ontwikkeling van de XMC gaande is, hoeveel er constant veranderd en hoe weinig er verkocht wordt vanwege eeuwig vooruitschuivende releasedata, zou dit een enorm verlieslijdende operatie zijn voor Emotiva. Ik denk eerder dat ze een wensenlijstje bij de fabrikant hebben neergelegd waar het apparaat aan moet voldoen, en dan moeten afwachten waar hun fabrikant mee op de proppen komt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Midcall

Citaat van: daxie op januari 30, 2012, 13:57:42
dat slaat nergens op. Moeten ze maar betere afspraken maken met hun fabrikant of een betere fabrikant kiezen. Als bedrijf ben je altijd verantwoordelijk voor wat je naar voor brengt.
Helemaal mee eens. Maar er zijn niet zo heel veel Chinese oem-fabrikanten die zo een breed pakket aanleveren waar Emotiva gebruik van maakt. Ik kan me voorstellen dat ze bij Emotiva zelf er ook helemaal gek van worden.

daxie

Citaat van: Midcall op januari 30, 2012, 14:20:48
Helemaal mee eens. Maar er zijn niet zo heel veel Chinese oem-fabrikanten die zo een breed pakket aanleveren waar Emotiva gebruik van maakt. Ik kan me voorstellen dat ze bij Emotiva zelf er ook helemaal gek van worden.

dat kan ik me inbeelden, maar je moet niet 2 jaar op voorhand dingen beginnen roepen waarvan je niet zeker bent dat je ze kan leveren...

Midcall

Citaat van: daxie op januari 30, 2012, 14:26:33
dat kan ik me inbeelden, maar je moet niet 2 jaar op voorhand dingen beginnen roepen waarvan je niet zeker bent dat je ze kan leveren...
Inderdaad... dat heeft met marketingstrategie te maken en daar zijn ze zelf volledig verantwoordelijk voor. Ik vind het een signaal van minachting voor hun klanten door zoveel misleidende informatie te verstrekken en op termijn zal dit zeker tegen ze werken.