Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Flavio

Citaat van: Thesqualer op december 27, 2011, 13:29:53
Gister eens de EMOq laten lopen. Heb hier voor een microfoon van denon (DM-S305 ( schijnt beter te zijn als die van emotiva zelf)) gebruikt deze kreeg ik bij de emotiva.
En het geluid is toch wat beter in evenwicht. Wordt met de dag blijer :headbanging:

Heb de fm ook in gebruik en hier is absoluut niks mis mee. Hooguit dat er geen RDS op zit maar dit mis ik eigenlijk niet  :music:

Het is m.i. niet raadzaam een andere microfoon te gebruiken omdat als het goed is de meegeleverde Emotiva microfoon gecalibreerd is op de UMC-1.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Thesqualer

Citaat van: Flavio op december 27, 2011, 13:34:16
Het is m.i. niet raadzaam een andere microfoon te gebruiken omdat als het goed is de meegeleverde Emotiva microfoon gecalibreerd is op de UMC-1.

Ik heb imiddels met de emotiva microfoon gemeten en dit geeft andere waarde en klinkt iets beter.

Heeft iemand overigens ervaring met emotiva en klipsch. Klipsch vind ik wel mooi en zijn makkelijker aan te sturen.
De klipsch RF82 lijkt mij een leuke speaker.

Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

hr15

Citaat van: Thesqualer op december 29, 2011, 16:14:53
Ik heb imiddels met de emotiva microfoon gemeten en dit geeft andere waarde en klinkt iets beter.

Heeft iemand overigens ervaring met emotiva en klipsch. Klipsch vind ik wel mooi en zijn makkelijker aan te sturen.

Ik draai met een umc-1 en upa-7 op klipsch rf35 en vind het een lekker geluid. Iets minder warm dan met mijn marantz maar vind dat persoonlijk net iets lekkerder klinken met live muziekopnames (welke ik het meest luister)

Cobraatje

Nieuws van Big Dan over de XMC-1:

Hi guy's,
Happy New Year!

Without going into too much detail now, the new XMC-1 is going to be a fantastic product! I want to be very clear that we are not going down the road of re-badging a product from one of the big Asian makers. This is a new product from the ground up and has a completely new design architecture developed by Emotiva and our design team, and is exclusively for our use only. A couple of details to whet your appetites:

Sophisticated ARM based main processor running Linux for overall system control and flexible interface support.

Dual, high performance TI Aureus DSP's for audio decoding and post processing

Professional grade Burr Brown 24/192 oversampling DAC's and DA's

Analog Devices HDMI v1.4 video switching and management

ARC and CEC support

Many cool features TBA, and the ability to be EASILY upgraded via USB flash drive, and much, much more.

The XMC-1, as it is now designed will reset your expectations for performance and sound quality and stability. Yes, I said it, and I mean it. I believe it is going to be the most exciting and sought after product ever released by Emotiva. I'd hang on to those upgrade cards! They're going to be like gold!!

Be well and we'll talk to you in 2012!

Cheers,
Big Dan
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Maro

Welke feature is nu speciaal Emotiva? Ik lees alleen maar optie's die de concurentie al jaren ingebouwd heeft. Burr Brown 24/192 Dac's HDMI 1.4, ARC CEC...oud nieuws allemaal. Of zie ik iets over het hoofd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

clockwork

Voor zover ik dat kan inschatten wel kwaliteit componenten. Het blijft een goede verkoper: ik word toch wel benieuwd.

Waar stond deze tekst? Ik kan het niet vinden.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

yorkie13

iedereen de beste wensen voor 2012

ik wil een XCM-1 . :D

Ejorne

Citaat van: Maro op januari  1, 2012, 11:16:47

Welke feature is nu speciaal Emotiva? Ik lees alleen maar optie's die de concurentie al jaren ingebouwd heeft. Burr Brown 24/192 Dac's HDMI 1.4, ARC CEC...oud nieuws allemaal. Of zie ik iets over het hoofd.

Zover ik in het stukje kan lezen vertellen ze dat ze een eigen ontworpen architectuur gebruiken welke alleen voor Emotiva gebruikt gaat worden, ofwel een apparaat dat niet onder een ander labeltje verkocht gaat worden.   

Cobraatje

Citaat van: clockwork op januari  1, 2012, 12:14:46
Voor zover ik dat kan inschatten wel kwaliteit componenten. Het blijft een goede verkoper: ik word toch wel benieuwd.

Waar stond deze tekst? Ik kan het niet vinden.
http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=20474&page=12

Waar ik erg benieuwd naar ben is wat voor vorm van EQ(automatische roomcorrectie) er gebruikt gaat worden.
Mag hopen dat Emo-Q de prullenbak in is gegaan of sterk is verbeterd.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

yorkie13

ze hebben het toch over ARC

Flavio

Citaat van: RA SUBS op januari  1, 2012, 13:35:33
ze hebben het toch over ARC

Dat is Audio Return Channel en niet Anthem Room Correction!
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20

clockwork

Citaat van: Flavio op januari  1, 2012, 14:05:42
Dat is Audio Return Channel en niet Anthem Room Correction!

Helaas. :nopompom:
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Midcall

Citaat van: Maro op januari  1, 2012, 11:16:47

Nope
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Flavio

Dat berichtje van Big Dan is volgens mij gewoon een poging om weer wat tijd te rekken.
Allemaal vage uitspraken en dat houdt m.i. in dat de definitieve spec nog steeds niet vast ligt en dat betekent m.i. dat de XMC-1 er niet eerder dan Q3/2012 zal zijn.

Het is toch knap van Emotiva dat ze keer op keer de deadlines missen en ze er elke keer mee wegkomen.

treky22

Citaat van: RA SUBS op januari  1, 2012, 12:36:04
iedereen de beste wensen voor 2012

ik wil een XCM-1 . :D

Van hieruit ook iedereen de beste wensen.

Zodra de XMC-1 er is, toch eens kijken of ik de UMC-1 kwijt kan  :unsure:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Midcall

Citaat van: Flavio op januari  1, 2012, 14:44:49
Dat berichtje van Big Dan is volgens mij gewoon een poging om weer wat tijd te rekken.
Allemaal vage uitspraken en dat houdt m.i. in dat de definitieve spec nog steeds niet vast ligt en dat betekent m.i. dat de XMC-1 er niet eerder dan Q3/2012 zal zijn.

Het is toch knap van Emotiva dat ze keer op keer de deadlines missen en ze er elke keer mee wegkomen.

Ze komen er niet mee weg... Dit kost ze erg veel klanten, op een enkele Emotiva die-hard na dan, die straks eigenlijk gewoon weer een verouderde processor koopt. Maar daar hoeft in ieder geval niet de hoofdprijs voor betaald te worden, dus erg veel zal er niet te klagen zijn.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Raphie

wow ook in 2012 is de Emotiva haat weer zeer aanwezig:
- mailtje met wat high level specs, de haters weten al weer precies dat het "achterhaald" is (t.o.v. wat vraag ik me dan af?)
- vraag je zelf eens af, waar de de concurrentie al zo veel verder?
- EV's en speakers innoveren niet zo hard, en daar heeft Emotiva de meeste fans
- Emotvia die "weer" niet levert? ik speel toch al redelijke tijd naar volle tevredenheid met hun spul

Dit is weer het typisch Emotiva bashen door niet Emotiva gebruikers. Toch grappig dat een merk met zo veel tevreden gebruikers, dit losmaakt bij mensen
JBL PRX Power!

evilniek

Maar wees nou is eerlijk, echt vlekkeloos zijn de Emotiva AV-processor's nooit geweest, er zitten, voor mij dan, te veel haken en ogen aan zo'n UMC-1. Als ik nu zou moeten kiezen voor een A/V Pre-Pro, zou het denk ik een Onkyo of een Marantz worden, die hebben nú gewoon alles piekfijn voor mekaar, en niet pas over een halfjaar ofzo. Je kunt de reactie's wel afdoen als bashen, maar de kritiek komt niet zomaar uit de lucht vallen hé.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Raphie

Citaat van: evilniek op januari  1, 2012, 15:52:47
Maar wees nou is eerlijk, echt vlekkeloos zijn de Emotiva AV-processor's nooit geweest, er zitten, voor mij dan, te veel haken en ogen aan zo'n UMC-1. Als ik nu zou moeten kiezen voor een A/V Pre-Pro, zou het denk ik een Onkyo of een Marantz worden, die hebben nú gewoon alles piekfijn voor mekaar, en niet pas over een halfjaar ofzo. Je kunt de reactie's wel afdoen als bashen, maar de kritiek komt niet zomaar uit de lucht vallen hé.
Nee UMC-1 heeft wel wat uitdagingen met hdmi handshake, maar EVs zijn bijv weer waanzinnig goed.
JBL PRX Power!

Dennis75

Ik begin steeds meer in de ban te raken van dit merk. Ik heb dit topic een beetje globaal doorgelezen en uiteraard heb ik nu een vraag. Ik zit er aan te denken om de xpa 5 en de umc 1 te gaan kopen, echter pas over een maand of 5. Maar hoe sluit ik dit nu aan. Ik neem aan dat mijn speakers in de xpa 5 gaan en dan? Er moet toch een link naar de umc 1 gaan?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Thesqualer

Citaat van: Thesqualer op december 29, 2011, 16:14:53

Verder nog iemand ervaringen met klipsch en emotiva?
Ben benieuwd of het niet gauw schel klinkt of zo.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Cobraatje

Citaat van: Dennis75 op januari  1, 2012, 16:51:00
Ik begin steeds meer in de ban te raken van dit merk. Ik heb dit topic een beetje globaal doorgelezen en uiteraard heb ik nu een vraag. Ik zit er aan te denken om de xpa 5 en de umc 1 te gaan kopen, echter pas over een maand of 5. Maar hoe sluit ik dit nu aan. Ik neem aan dat mijn speakers in de xpa 5 gaan en dan? Er moet toch een link naar de umc 1 gaan?

Speakers aansluiten op XPA-5, van XPA-5 naar pre outs receiver via RCA/XLR kabel (voor elk kanaal waar een speaker is aangesloten, 1 aparte kabel).

Dennis75

Cobraatje, bedankt, zoiets had ik ook gedacht. Zit nu naar een unboxing filpje van de xpa 5 en een previeuw van de umc 1 te kijken. Ben zeer benieuw naar dit merk. Niet zo verwonderend ook dat dit topic zo groot is!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

CineSmurf

Citaat van: evilniek op januari  1, 2012, 15:52:47

Lijkt me ook. Precies de keuze die ik heb gemaakt. En het klinkt geweldig. Je moet echt uitkijken dat je het niet te hard zet, je hoort gewoon niet dat het hard staat!
Die UMC vond ik ook teveel gedoe, met de onkyo draait het geweldig!
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

clockwork

Citaat van: Thesqualer op januari  1, 2012, 17:00:43
Verder nog iemand ervaringen met klipsch en emotiva?
Ben benieuwd of het niet gauw schel klinkt of zo.

Ik zou zo snel geen gebruikers weten met deze combinatie. Wie weet op het Emotiva forum? Daar lijkt de kans me vrij groot.