Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

simsalabim

Citaat van: Nooff op december 16, 2011, 12:22:52
Als je er wel 2 kunt betalen dan ben je gek als je daar niet voor gaat, dat verschil is echt wel groot.

Noof, heb jij de XPA2 kunnen vergelijken met de XPA1?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Nooff

Citaat van: simsatit op december 16, 2011, 12:28:12
Noof, heb jij de XPA2 kunnen vergelijken met de XPA1?
Ja, heb ze beide kunnen beluisteren op dezelfde set. De XPA-1's zijn echt andere koek, veel opener nog, verfijnder en vooral de bassen zijn strakker en gedefinieerder. Heb je geen mogelijkheid eerst een phantoom center te creëren, of wellicht zonder surround te stellen? Dat zal toch vooral tijdelijk zijn aangezien de XPA-1 toch wel behoorlijk haalbaar is.

bafke

2 x XPA-1 en 1x XPA-3 lik tideaal voor 5 kanalen neen?

If only I had the money zou ik het wel weten..

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Xstream

Surround is doorgaans toch iets minder belangrijk qua aansturing/kwaliteit. Het is ondersteunend. Of je hier veel verschil in zult horen met dikkere versterking betwijfel ik. Leidend blijft toch je fronts en center, want daar komt 't primaire geluid vandaan. Dus daar zou ik op focussen, tenzij je gewoon 't geld hebt, miss dat je iets verschil hoort. Punt is dat je surround nooit los hoort, altijd als " effect" voor de ruimtelijkheid - dus toch secundair.

Dus ik denk dat XPA2 voor fronts, XPA3 voor center en surrounds prima kan. Lijkt me een betere invulling dan de XPA5, zeker als je ook nog weleens gebruik maakt van stereo.
Ideaal gezien misschien 3x XPA1 voor fronts/center. En dan een XPA2 voor je surrounds bijv.
De technische dienst medewerker van Emotiva die ik sprak speelde zelf met een XPA5 (center/surround) en XPA2 (fronts).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Citaat van: bafke op december 16, 2011, 14:18:18
2 x XPA-1 en 1x XPA-3 lik tideaal voor 5 kanalen neen?

If only I had the money zou ik het wel weten..

Adriaan

Klopt wat mij betreft. Ik heb nu 2 kanalen over. Wie weet ooit nog een keer 7.1 :headbanging:
Echt ideaal zou idd nog een xpa1 voor de center zijn.  :unhappy:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

daxie

Citaat van: Xstream op december 16, 2011, 14:31:59
De technische dienst medewerker van Emotiva die ik sprak speelde zelf met een XPA5 (center/surround) en XPA2 (fronts).

Dat vind ik ook een goede balans. De XPA3 is eigenlijk tov de XPA5 een pak minder en de XPA5 heeft wat meer value for the money om het zo te zeggen.
Bovendien is de doorverkoopkans van de xpa5 hoger, men is immers rapper op zoek naar een 5-kanaals dan naar een 3-kanaals.

Xstream

Citaat van: daxie op december 16, 2011, 14:38:57
Dat vind ik ook een goede balans. De XPA3 is eigenlijk tov de XPA5 een pak minder en de XPA5 heeft wat meer value for the money om het zo te zeggen.
Bovendien is de doorverkoopkans van de xpa5 hoger, men is immers rapper op zoek naar een 5-kanaals dan naar een 3-kanaals.
Volgens mij is de XPA3 en XPA5 praktisch 't zelfde, alleen over minder kanalen. Dat vertelde die medewerker ook. Al heb je idd meer power met de XPA5. Ik weet niet of je dat merkt.

Even een quote van medewerker (Matt):
CiteerThe XPA-5 amplifier has 5 separate and fully discrete amp modules within its chassis.  It can easily be used for home theater and stereo applications, especially if it is the same system.  I personally have an XPA-2 driving my front speakers and an XPA-5 doing my center and surround speakers.  The XPA-3 and the XPA-5 are nearly identical amplifiers.  The XPA-5 has 2 additional channels to drive and therefore has a larger power supply, that is pretty much the only difference.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

daxie

Citaat van: Xstream op december 16, 2011, 14:41:29
Volgens mij is de XPA3 en XPA5 praktisch 't zelfde, alleen over minder kanalen. Dat vertelde die medewerker ook. Misschien heeft hij de 5 omdat hij 7.1 heeft. Of omdat hij later pas de XPA2 voor z'n fronts heeft gekregen/gekocht. Daar ben ik verder niet op ingegaan.

Als je een XPA5 inzet met 3 kanalen heb je net wat meer capaciteit per kanaal dan bij de XPA-3, gezien de grotere transformator.
De versterkermodules zijn wel identiek, dat klopt.
Capaciteit van de condensatoren ook.

Maw voor 3-kanaals gebruik is de XPA-5 beter dan de XPA-3, plus dat je er nog eens 2 kanalen bovenop krijgt die kunnen helpen bij de verkoop.

Xstream

Ja, daar heb je een punt.

Raphie

ware het niet dat je al erg je best moet doen om deze verstekers uberhaupt te kietelen, krijg bij m'n XPA-2 amper het 3de ledje knipperend
JBL PRX Power!

Thesqualer

Dit is wat ik van Sarah kreeg wat het zou moeten gaan kosten:

UMC-1                        $499.00
XPA-2                         $699.00                      
Freight                        $212.59 FedEx Economy
Total                           $1410.59

Omgerekend zo'n € 1.067,00

Buiten de bijkomende kosten, zou graag weten hoeveel dat zijn
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

norman

Ongeveer 1400 eur waarschijnlijk
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Thesqualer

Citaat van: norman op december 16, 2011, 20:28:17
Ongeveer 1400 eur waarschijnlijk

Dacht ik ook zo ongeveer.
Het is jammer dat niemand op het forum de xpa-2 en umc-1 wil verkopen  >:D
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:

Thesqualer

Iemand al ervaring met de X-REF 12?
Ziet er leuk uit die subwoofer en kan op 230V.

Key Features:
• Extremely powerful, smooth, and extended bass with excellent transient response in a compact package
• Advanced DSP management system with easy to read backlit LCD display and rotary encoder input
• Fully configurable two-band parametric equalizer for optimal flexibility and precise room matching (variables: Q, frequency, gain)
• Accurate and repeatable selection of crossover points in 1 Hz increments, phase correction in 45-degree increments, and EQ settings in 1 dB increments
• Remote EQ feature automatically selects Music or Movie EQ modes with external trigger from processor
• Powerful, 600-watt RMS high-efficiency amplifier with high current density switch-mode power supply
• Professional balanced (XLR) and unbalanced (RCA) input connections
• Front firing cabinet to simplify placement options and minimize room interactions
• Sealed cabinet design with extensive cross bracing and internal damping produce excellent transient behavior with no port noise
• Rigid die-cast woofer frame with massive 3" vented motor assembly
• 12" long-throw woofer design with woven tinsel leads for low distortion and high reliability
• Proprietary para-aramid blended fiber cone for high rigidity, accurate low frequency response, and minimal breakup
• Heavy-duty, large diameter synthetic Butyl rubber half roll surround
• Sophisticated, digitally-based dynamics processing for optimal system performance
• Elegant, digital soft limiting leaves musical peaks untouched while protecting the system from dangerous overloads
• Includes both aluminum spikes and non-marring rubber feet
• Removable Grill
• Hand rubbed Studio Black satin lacquer finish

Specs:
Drivers: (1) 12" long throw woofer with die-cast frame, Butyl rubber surround, 3" vented motor structure, and proprietary para-aramid blended fiber cone
Power Output: 600 watts RMS, 1000 watts peak
Typical In‐Room Frequency Response: 20Hz‐200Hz
Typical In‐Room Output: 115‐118dB SPL
Nominal input sensitivity:
Balanced Input: 1V
Unbalanced Input: 500 mv.
Phase Adjustment: 0 to 315 degrees (in 45 degree steps)
Low Pass Crossover: 40-150 Hz (in 1 Hz steps)
Parametric Equalizers: EQ1, EQ2 (independent)
Center Frequency: 25 Hz - 150 Hz (in 1 Hz steps)
Gain: -12 dB to +6 dB (in 1 dB steps)
Q: 0.5 to 5.0 (in 0.1 steps)
Input Voltage: 120 VAC 50/60 Hz or 230 VAC 50/60 Hz auto detecting
Dimensions:
Unboxed: 15.625" high x 14.625" wide x 15.5" deep (including 1" high feet)
Weight:
Unboxed: 44 lbs.

Lijkt me wel een leuke subwoofer voor $700 nu $600 met de sale

Lounge:

yorkie13

die zal flink aan de verzendkosten zijn

Thesqualer

Denkt het ook wel. Maar in ieder geval minder als de xpa-2.
Ben benieuwd naar de prestaties. Zeker voor het geld lijkt het een leuke sub met veel power. (600w continu) Ben vooral benieuwd naar de muziek prestaties van het ding.

Of er is altijd nog de X-REF 10.
Een 10'' inch subwoofer met 300W RMS en 500W Piek.
25hz-200hz 112-115dB SPL (de X-REF 12 20-200hz en 115-118dB SPL)

Kan iemand mij vertellen hoe upa-2 zich verhoudt tov een xpa-2?
De upa-2 is dus vrijwel hetzelfde alleen wat minder vermogen.

Denk dat ik het volgende ga doen:

UMC-1 (later een XMC-1)
UPA-2 (later een XPA-2 of 2x XPA-1)
X-REF 10

Lijkt me een leuke set zo. Voorlopig houdt ik toch mijn wharfedale diamond 9.1
De apparaten achter haakjes zijn voor later als er ook nieuwe speakers aan de orde zijn. De xpa-2 is nu misschien wat overkill.

Lounge:

Nooff

De XPA-2 is toch behoorlijk anders, daar kan je beter een UPA-1 tegenover zetten, aangezien die wel een XPA module herbergt.

Thesqualer

Citaat van: Nooff op december 17, 2011, 01:47:12
De XPA-2 is toch behoorlijk anders, daar kan je beter een UPA-1 tegenover zetten, aangezien die wel een XPA module herbergt.

Ohhh. Nou ja de upa-2 wordt namelijk hier op het forum aangeboden dus leek me wel interessanter dan een amp uit amerika laten komen (lees goedkoper)
Ik kom van marantz PM-7003. En de wharfedale's zijn niet heel erg hongerig. ze vragen 100w en hebben een gevoeligheid van 86 dB

Lounge:

CineSmurf

Wat voor XLR aansluiting zit er nu achter op zo'n UPA1? Ik kan dat heel slecht op het plaatje zien, maar ik heb de indruk dat ik een XLR kabel nodig heb met aan de ene kant een mannetje en aan de andere kant een vrouwtje, of niet?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

clockwork

Citaat van: CineSmurf op december 17, 2011, 12:48:39
Wat voor XLR aansluiting zit er nu achter op zo'n UPA1? Ik kan dat heel slecht op het plaatje zien, maar ik heb de indruk dat ik een XLR kabel nodig heb met aan de ene kant een mannetje en aan de andere kant een vrouwtje, of niet?

Klopt ja. Maar dat zijn toch (vrijwel) alle xlr kabels die je in de winkel koopt?
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

CineSmurf

Ik zag het ook bij emotiva ja. Zijn die kabels van emotiva een stuk beter dan wat je in een gemiddelde winkel koopt?

Ga me verder eens verdiepen in hoe die dingen naar NL te halen, dat staat hier wel ergens in het topic, toch? Beste als één pakketje verzenden en dan douane betalen, of blijf je met één UPA1 onder de norm en kan je ze beter per stuk laten overkomen? (weet eigenlijk niet meer wat de norm is waaronder je geen invoerrechten moet betalen).

Hoe lang moet je op rekenen dat het duurt om ze hier te hebben?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

clockwork

Citaat van: clockwork op december 15, 2011, 21:08:35
Procedure: via de website een international quote aanvragen. Je krijgt dan per mail een prijs incl verzendkosten. Als je die accepteert (ook per mail) krijg je een betalingsverzoek. Je kunt betalen via paypal of bankoverschrijving.
Als het geld binnen is bij Emotiva en ze leveren, krijg je een track and trace nummer van Fedex.

Als het bedrag niet te hoog is,( en jij zult net op het randje zitten) levert Fedex de goodies bij je thuis en krijg je een paar weken later een factuur voor de BTW en import heffing. (wel goed narekenen!).

Even mezelf quoten.
Je moet sowieso import en btw betalen. De vrijstelling voor bestellingen in het buitenland ligt heel laag. Dus het maakt niet uit. Meestal duurt het 1 tot 2 weken. Beetje afhankelijk van de drukte/ feestdagen en de voorraad.

De kabels van Emotiva hebben een erg goede prijs kwaliteit verhouding (vind ik). Voordeel is dat je daar geen btw en verzendkosten over betaalt als ze met apparatuur meegestuurd worden.

balboa

Als je een "groot" iets besteld, dan doen ze de kabels er gewoon bij in de doos. Staan ook niet op de factuur, dus betaal je ook geen douanerechten over. Wel heel goed je factuur van Fedex controleren! Ik moest vooruit betalen ivm de grens van €300 - geen probleem op zich - maar wat ik vooruit had moeten betalen was +/- €60 meer dan de uiteindelijke factuur. Heb daar zelf achteraan moeten gaan om het verschil terug te krijgen. Slechte zaak!
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Midcall

Citaat van: CineSmurf op december 17, 2011, 14:03:20
(weet eigenlijk niet meer wat de norm is waaronder je geen invoerrechten moet betalen).
50 of 60 euro ongeveer.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Marco66

Citaat van: Thesqualer op december 17, 2011, 01:52:56
Ohhh. Nou ja de upa-2 wordt namelijk hier op het forum aangeboden dus leek me wel interessanter dan een amp uit amerika laten komen (lees goedkoper)
Ik kom van marantz PM-7003. En de wharfedale's zijn niet heel erg hongerig. ze vragen 100w en hebben een gevoeligheid van 86 dB

Ik stuur de fronts aan met twee upa-1 monos en surround en center met xpa-3,voordeel is dat nu ook stereo erg fraai klinkt met aparte aansturing.

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch