Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

en anders kijk je hier even, vooral degene met sleeve doet het erg goed op o.a. de XPA-2!
JBL PRX Power!

mP

Citaat van: RA SUBS op december 15, 2011, 17:29:03
nee, alleen een powercord

kabels kan je apart bestellen

Daar heb ik dus geen rekening mee gehouden.
iemand nog een aanrader voor de interconnect kabel?
-

mP

Citaat van: Raphie op december 15, 2011, 17:55:16
en anders kijk je hier even, vooral degene met sleeve doet het erg goed op o.a. de XPA-2!

Ralphie, ik Pm je even.
-

Thesqualer

Heeft iemand ervaring met de UPA-1 en de UMC-1?
Wil deze aanschaffen voor surround en stereo.

De UMC-1 wordt later vervangen door de XMC-1?
Maar zou graag wat ervaringen horen van mensen ook T.O.V de XPA-2

En graag zou ik willen weten hoe wij moeten bestellen en betalen vanuit nederland?
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

clockwork

De XMC wordt naast de UMC verkocht. De XMC moet als het goed is een slagje beter worden.
Voor stereo komt er dan ook een XSP-1 naast de USP-1.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Thesqualer

Citaat van: clockwork op december 15, 2011, 19:23:32
De XMC wordt naast de UMC verkocht. De XMC moet als het goed is een slagje beter worden.
Voor stereo komt er dan ook een XSP-1 naast de USP-1.

Ja hopelijk wordt de XMC-1 ook verbeterd op stereo gebied.

Heb inmiddels mijn huidige marantzen van de hand gedaan dus kan ik Emotiva bestellen. Maar wil eerst weten hoe dit bij hun in zijn werk gaat.

2x UPA-1
1x UMC-1

Totaal $1097,00 dus ongeveer € 1100,00
Denk dat dit wel een leuke vervanger is en op beide gebieden goed kan presteren.
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:

clockwork

Procedure: via de website een international quote aanvragen. Je krijgt dan per mail een prijs incl verzendkosten. Als je die accepteert (ook per mail) krijg je een betalingsverzoek. Je kunt betalen via paypal of bankoverschrijving.
Als het geld binnen is bij Emotiva en ze leveren, krijg je een track and trace nummer van Fedex.

Als het bedrag niet te hoog is,( en jij zult net op het randje zitten) levert Fedex de goodies bij je thuis en krijg je een paar weken later een factuur voor de BTW en import heffing. (wel goed narekenen!).

Door de gestegen dollar zul je iets hoger uitkomen qua prijs dan €1100. :nopompom:

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

simsalabim

Mijn XPA 2 staat te koop omdat ik voor een XPA 5 wil gaan, andere optie is om er een XPA 3 bij te nemen, heeft iemand hier ervaring met het verschil tussen de XPA 3 en 2 tov de XPA 5? zijn de 2&3 meer de moeite dan een 5?
Thanks
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Thesqualer

Die XPA-2 is ook leuk heeft alleen geen bi-wire jammer genoeg dan kan ik mijn huidige kabel niet gebruiken.
En er staat momenteel geen UMC-1 te koop op het forum onder laatst zag ik er toch 1 in de prijsbepaling.

Lounge:

clockwork

Citaat van: simsatit op december 15, 2011, 21:15:12
Mijn XPA 2 staat te koop omdat ik voor een XPA 5 wil gaan, andere optie is om er een XPA 3 bij te nemen, heeft iemand hier ervaring met het verschil tussen de XPA 3 en 2 tov de XPA 5? zijn de 2&3 meer de moeite dan een 5?
Thanks

De 3 en de 5 zijn intern gelijk. De 2 is wel (een stuk) beter dan de 3 en 5. Ik zou in jouw geval zelf voor een extra 3 gaan.

clockwork

Citaat van: Thesqualer op december 15, 2011, 21:26:06
Die XPA-2 is ook leuk heeft alleen geen bi-wire jammer genoeg dan kan ik mijn huidige kabel niet gebruiken.
En er staat momenteel geen UMC-1 te koop op het forum onder laatst zag ik er toch 1 in de prijsbepaling.

Ben je dan zo erg gehecht aan je kabel? Valt die niet om te bouwen?
Ik weet niet of Huib zijn UMC te koop gaat aanbieden. Volgens mij twijfelt hij nog. Je kunt natuurlijk altijd even pm'en.

Thesqualer

Citaat van: clockwork op december 15, 2011, 21:31:54
Ben je dan zo erg gehecht aan je kabel? Valt die niet om te bouwen?
Ik weet niet of Huib zijn UMC te koop gaat aanbieden. Volgens mij twijfelt hij nog. Je kunt natuurlijk altijd even pm'en.

Gehect is een groot woord maar ben er zeer tevreden over klinkt lekker neutraal.
Durf niks te zeggen of deze om te bouwen is, misschien mede forumleden hier een idee over.

Lounge:

yorkie13

heb een UPA-2 in de markt gezet, dacht mijn fronts te gaan bi-ampen.
Gaat echter niet lukken.

simsalabim

Citaat van: clockwork op december 15, 2011, 21:27:55
De 3 en de 5 zijn intern gelijk. De 2 is wel (een stuk) beter dan de 3 en 5. Ik zou in jouw geval zelf voor een extra 3 gaan.

Thanks Clockwork, ik ga er over denken.

clockwork

Citaat van: simsatit op december 15, 2011, 21:39:57
Thanks Clockwork, ik ga er over denken.

Graag gedaan. Ik denk dat je spijt krijgt als je een 2 gaat vervangen voor een 5.

Citaat van: RA SUBS op december 15, 2011, 21:38:30
Gaat echter niet lukken.

Wat ging er mis?

yorkie13

mijn subs moeten op 63 hz afvallen, en dit krijg ik zonder actief filter niet lekker voor elkaar.

Heb inmiddels 2 x 300 watt plate amps eraan hangen met instelbaar x-over.

LFE hangt al een monoliet subwoofer aan

simsalabim

Citaat van: RA SUBS op december 15, 2011, 21:38:30
Gaat echter niet lukken.

Ai, dat is jammer :(

Citaat van: clockwork op december 15, 2011, 21:49:40
Graag gedaan. Ik denk dat je spijt krijgt als je een 2 gaat vervangen voor een 5.

Een XPA 3 it will be, moet ik wel weer een uitbreiding op mijn rack maken :P

clockwork

Citaat van: simsatit op december 16, 2011, 09:35:20
Ai, dat is jammer :(

Een XPA 3 it will be, moet ik wel weer een uitbreiding op mijn rack maken :P

:clapping: :clapping: :clapping: :headbanging:

simsalabim

Citaat van: clockwork op december 16, 2011, 11:07:54
:clapping: :clapping: :clapping: :headbanging:

8)

Nu maar hopen dat die xmc 1 niet zo lang meer op zich gaat laten wachten en dat het een top apperaat word zonder al te veel kinderziektes (vraag ik nu te veel? :P)

Hoe vind jij de XPA 1 tov alle andere amps die jij gehoord hebt tot nu toe?

clockwork

Citaat van: simsatit op december 16, 2011, 11:31:51
8)

Nu maar hopen dat die xmc 1 niet zo lang meer op zich gaat laten wachten en dat het een top apperaat word zonder al te veel kinderziektes (vraag ik nu te veel? :P)

Hoe vind jij de XPA 1 tov alle andere amps die jij gehoord hebt tot nu toe?

Dat hopen we 'allemaal'. Ik denk niet dat ik vooraan in de rij zal staan bij het bestellen.  ;)

De XPA-1 is geweldig. Heel ruimtelijk en een heel strak laag. Opvallend vind ik de rust die alles uitstraalt.
Mijn referentiekader is vergeleken met veel anderen hier beperkt. Maar in mijn oren doet hij niet onder voor de duurdere Denons en de Arcams en Parasounds.

Edit: voordat we een discussie krijgen over 1 op 1 vergelijken en zo: dit is in mijn oren. Ik ben gewoon erg tevreden.  :coffee:

simsalabim

Die XPA 1's lijken mij ook wel heel mooi, enige is dat ik 3 van die jongens voor mijn front sectie nu even niet kan betalen, dus dan maar de XPA 2 en 3 combi..

clockwork

Citaat van: simsatit op december 16, 2011, 11:50:18
Die XPA 1's lijken mij ook wel heel mooi, enige is dat ik 3 van die jongens voor mijn front sectie nu even niet kan betalen, dus dan maar de XPA 2 en 3 combi..

Doe je er toch 2? En een XPA-2 erbij voor de rest.  ;D
Je mag wel komen luisteren als je wilt hoor. Volgens mij woon je ook in NH.

Nooff

Citaat van: simsatit op december 16, 2011, 11:50:18
Als je er wel 2 kunt betalen dan ben je gek als je daar niet voor gaat, dat verschil is echt wel groot.

simsalabim

Citaat van: clockwork op december 16, 2011, 11:59:08
Doe je er toch 2? En een XPA-2 erbij voor de rest.  ;D
Je mag wel komen luisteren als je wilt hoor. Volgens mij woon je ook in NH.

Ik heb 5 speakers dan kom ik een kanaal te kort..
Als je het doet moet je het goed doen toch? Dus in mijn geval XPA 2 & 3, waar woon je ook weer? Ik wil de XPA 1's best eens horen tov de XPA 2, misschien eens in de toekomst vergelijken..

clockwork

Citaat van: simsatit op december 16, 2011, 12:26:05
Ik heb 5 speakers dan kom ik een kanaal te kort..
Als je het doet moet je het goed doen toch? Dus in mijn geval XPA 2 & 3, waar woon je ook weer? Ik wil de XPA 1's best eens horen tov de XPA 2, misschien eens in de toekomst vergelijken..

pm