Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Marco66

Citaat van: treky22 op december  7, 2011, 10:25:33
Wow, ziet er indrukwekkend uit  :headbanging:

Ik zou zelf de black trims erop zetten.

Die heb ik er niet bij maar vind dit wel oke zo,kan altijd later een keertje proberen.

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

clockwork

mooi hoor.  :clapping:

En de zilveren trims staan wel mooi bij de poten van het rack.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RobMeul

Citaat van: clockwork op december  7, 2011, 10:46:54
mooi hoor.  :clapping:

En de zilveren trims staan wel mooi bij de poten van het rack.

Mee eens dat de zilveren trims mooi staan bij het rack. Ik heb helemaal geen trims, alleen de boutjes, is ook mooi!  :wub:

Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Marco66

Alleen de boutjes lijkt mij ook wel mooi,zal ik eens proberen.

Marco
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Laat toch de upa's op de fronts zitten,deze heb ik biwire aangesloten en op de xpa kan dit niet.
Klinkt ieg als een klok en ben erg tevreden over het geluid, iets minder over de handschake problemen maar dat moeten voor nu maar voorlief nemen vrees ik.

Marco

Nooff

Je hebt voornamelijk issues met je decoder toch? Veelvoorkomend probleem, een issue van de manier waarop de UMC ontworpen is, decoders zijn ook echt waardeloos hoor wat dat betreft, die geven echt weinig mee.

Marco66

Ja, geluid en beeld is prima in orde maar nog steeds handshake problemen met de upc decoder en met de denon bdplayer moet ik steeds switchen tussen auto en passthrough omdat ie anders ook met moeite connect met de umc.
Dat vind ik toch wel storend voor een moderne processor hoor!

Toch maar even de zilveren plaatjes er af gehaald,vind ik toch wat rustiger en mooier staan bij de rest.

Marco

RobMeul

Citaat van: Marco66 op december  7, 2011, 13:38:40
Ja, geluid en beeld is prima in orde maar nog steeds handshake problemen met de upc decoder en met de denon bdplayer moet ik steeds switchen tussen auto en passthrough omdat ie anders ook met moeite connect met de umc.

Toch maar even de zilveren plaatjes er af gehaald,vind ik toch wat rustiger en mooier staan bij de rest.

Marco

Ja, mooi!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Nooff

Citaat van: Marco66 op december  7, 2011, 13:38:40
Waarop staat je Denon ingesteld? Het is een Bitstream speler, maar forceer je niet iets vanuit de settings van je speler? Staat de speler op passthrough of forceer je 24hz want dat is sowieso niet goed. Ik ken de Denon niet zo goed maar je zou eens de settings na kunnen lopen.

Marco66

Nee, denon staat gewoon op auto dus doet niets met het signaal.
Als ik de umc op pass zet duurt het heel lang en na een aantal malen schakelen van het beeld geeft ie de fallback error.
Op auto doet ie het gelijk maar kan ik geen 24 hz afspelen,moet dus schakelen met de videoknop op de umc om dit wel te kunnen,erg lastig allemaal.

Marco

Nooff

Citaat van: Marco66 op december  7, 2011, 14:10:26
Nee, denon staat gewoon op auto dus doet niets met het signaal.
Als ik de umc op pass zet duurt het heel lang en na een aantal malen schakelen van het beeld geeft ie de fallback error.
Op auto doet ie het gelijk maar kan ik geen 24 hz afspelen,moet dus schakelen met de videoknop op de umc om dit wel te kunnen,erg lastig allemaal.

Marco
Reset je Denon eens en zet video output op auto, deep color uit en beeldmodus op auto. Ik heb een zelfde ervaring gehad met de UMC, bleek aan de deep color optie te liggen.

Marco66

Als ik de video output op auto zet gaat het goed maar dan heb ik geen 24p!

Marco

Nooff

Citaat van: Marco66 op december  7, 2011, 14:38:42
Als ik de video output op auto zet gaat het goed maar dan heb ik geen 24p!

Marco
Ik heb het over de settings in je speler hè? Als de UMC op passthrough staat dan zou deze gewoon 24p moeten ontvangen van de speler. Ik heb destijds met twee spelers kunnen testen, de PS3 en de Onkyo 807, beide zonder problemen. Welke discs heb je getest? Let er op dat niet alle blu-ray's per definitie 24p zijn.

Marco66

Oke,zal straks kijken maar had al een 24p in de denon afgespeeld en dat ging goed met de u c op passthrough maar dan gaat de handshake niet goed.
Zal de deepcolor uitzetten als dat kan,moet dat dan ook uit op de umc?

Marco

Nooff

Citaat van: Marco66 op december  7, 2011, 16:00:56
Oke,zal straks kijken maar had al een 24p in de denon afgespeeld en dat ging goed met de u c op passthrough maar dan gaat de handshake niet goed.
Zal de deepcolor uitzetten als dat kan,moet dat dan ook uit op de umc?

Marco
Deep color op beide apparaten uitschakelen en weer proberen. De handshake kan ook een probleem zijn dat door de kabel wordt veroorzaakt. Welke HDMI kabel gebruik je? Je hoeft geen ontzettend dure kabel te hebben maar bij goedkope kabels wil vaak het signaal wegvallen.

balboa

Sinds een weekje staan hier al weer twee XPA-1's te spelen. Wat een power en genot! Gebruik nu als voorversterker nog de Mini matrix dac, maar heb bij de Bada gehoord dat - als je er een "echte" voorversterker op aansluit - er nog meer winst te behalen is. Mooi vooruitzicht dus. Nu is de buit voorlopig leeg en zullen we het hier mee moeten doen. Ach, dat is ook echt geen straf;)

Waar merk ik nou het meeste verschil in? Ruimtelijkheid en dynamiek is erg vooruit gegaan. Als je op hogere volumes speelt werd de Bada vaak snel wat te schel, daar waar de XPA-1's maar blijven gaan. De speakers zijn nu eerder de bottleneck.

Ben nu ook driftig m'n cd's aan het rippen. Bevalt me erg goed om alles via een netbookje af te spelen. Heb bewust niet gekozen voor een squeezebox omdat een netbook voor hetzelfde geld multifunctioneler is en ik het ook prettiger werken vind.

Set up: Netbook - Musiland USD 01 - Mini Matrix dac - Emotiva XPA-1's - Aurum Cantus Volla's

Gebruik dan Foobar als afspeelmedium en kan op m'n android telefoon alles bedienen. Wat wil je nog meer;)

Blijf die Muse 21 ook een bijzonder dingetje vinden. Voor het geld vind je niet snel beter dnek ik, maar ik merkte dat ie qua vermogen gewoon tekort komt.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Marco66

Citaat van: Nooff op december  7, 2011, 16:44:49
Deep color op beide apparaten uitschakelen en weer proberen. De handshake kan ook een probleem zijn dat door de kabel wordt veroorzaakt. Welke HDMI kabel gebruik je? Je hoeft geen ontzettend dure kabel te hebben maar bij goedkope kabels wil vaak het signaal wegvallen.

Morgen proberen maar,heb er nu een nieuwe ruconnected tussen zitten,lijkt mij wel oke.

Marco

m9

onvoorstelbaar dat ze zulke versterkers voor zo weinig kunnen aanbieden.

http://www.diyaudio.com/forums/solid-state/171491-emotiva-xpa-1-vs-jungson-99d-19.html

hier hebben ze de soldeerbout er al in gezet.

waar zijn deze versterkers in winkels te beluisteren of is het uitsluitend internetverkoop.

clockwork

Alleen internetverkoop. Te beluisteren bij een aantal forummembers. ;)

Leuke link!
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Ejorne

Inderdaad indrukwekkend!

Ik ben binnenkort jarig, tegen beter weten in weet ik wat ik op mijn verlanglijstje moet zetten. Helaas, tegen beter weten in...  :tongue2:

clockwork

Citaat van: balboa op december  7, 2011, 17:01:36
Sinds een weekje staan hier al weer twee XPA-1's te spelen. Wat een power en genot! Gebruik nu als voorversterker nog de Mini matrix dac, maar heb bij de Bada gehoord dat - als je er een "echte" voorversterker op aansluit - er nog meer winst te behalen is. Mooi vooruitzicht dus. Nu is de buit voorlopig leeg en zullen we het hier mee moeten doen. Ach, dat is ook echt geen straf;)

Waar merk ik nou het meeste verschil in? Ruimtelijkheid en dynamiek is erg vooruit gegaan. Als je op hogere volumes speelt werd de Bada vaak snel wat te schel, daar waar de XPA-1's maar blijven gaan. De speakers zijn nu eerder de bottleneck.

Goed om te horen dat ze zo goed bevallen. Die ruimtelijkheid is erg herkenbaar. Ik geniet daar nog dagelijks van.
En 'echte' voorversterker zal inderdaad wel schelen schat ik zo in. Ik heb laatst een 1 op 1 vergelijking gedaan tussen mijn UMC en Bel Canto voorversterker. Ik hoopte dat ik die laatste wel zou kunnen wegdoen. Helaas, het verschil was toch wel erg opvallend.

clockwork

op pagina 8 van de link van m9 wordt de XPA-1 vergeleken met de Advance Acoustic MAA 1000. Ze lijken intern wel heel erg veel op elkaar. :blink:
Alleen kost de AA € 3200 per stuk....... :o

Het zou toch niet........ ;)

simsalabim

Zit al een tijdje te dubben of ik nu een xpa3 erbij neem of een upa 1, mijn centerspeaker is in de maak en ik kom straks een kanaal te kort, ik draai nu met een xpa2 voor de fronts en voor de rears upa2, wat vinden jullie, blend een upa1 mooi met de xpa2 of zit er een klankkleur verschil?
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

yorkie13

ik kan wel een keer met een Upa-1 langs komen om te testen.

zie PM

m9

Citaat van: clockwork op december  8, 2011, 10:49:51
op pagina 8 van de link van m9 wordt de XPA-1 vergeleken met de Advance Acoustic MAA 1000. Ze lijken intern wel heel erg veel op elkaar. :blink:
Alleen kost de AA € 3200 per stuk....... :o

Het zou toch niet........ ;)

je zou de emitter weerstanden kunnen vervangen door 0.3-0.33ohm zoals sommigen gedaan hebben.
verlaagt thd maar dissipeert uiteraard meer warmte.

http://www.caddock.com/Online_catalog/Mrktg_Lit/MP725.pdf

http://www.partsconnexion.com/capacitor_ele_jensen_4_pole.html

http://ixdev.ixys.com/DataSheet/FBE22-06N1.pdf

de voeding zou ik ook een beetje aanpasses, ixys gelijkrichter en 4 pole jensen electrolieten of erg goede schroefelco`s in rcrc config, en dan een hoge kwaliteits film condensator van 100nf.

900 dollar voor de xpa-1 id idioot weinig voor een dergelijke versterker, daar kunnen een hoop merken zich in dat prijssegment op stuk bijten, zelfs tot 5000 euro zou ik zeggen.