Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

daxie

Citaat van: Maro op december  5, 2011, 15:52:52
Ik las dit in dit topic. Ik weet het ook niet hoor. Vond het wel vreemd iig.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113800.225  Reply #240

Simpel: Van elke upgrade moet hij claimen dat die een prestatieniveau haalt dat hoger ligt dan een nieuw apparaat van gelijkaardige prijs. Wellicht schat hij in dat dat met de Emotiva's niet mogelijk is.

Dat kan zijn omwille van 2 redenen:
1) de emotiva's zijn eigenlijk al goed waardoor upgraden te weinig effect heeft om verkoopbaar te zijn.
2) de emotiva's zijn zo slecht dat te veel upgrades nodig zijn om veel effect te hebben.

Maar eigenlijk denk ik dat er nog een andere reden is.

Namelijk:
3) Emotiva heeft niet het juiste imago om upgrades verkoopbaar te maken. Soort zoekt soort zeg maar. "Hij ziet niks in het merk" Ik quote Vik. Vooroordelen zijn in de audiowereld bron van vele inkomsten.

Op zich is wat hij doet niet extreem. Componenten vervangen door andere of uit de signaalweg halen, of ergens een huisje rond bouwen.

daxie

Citaat van: clockwork op december  5, 2011, 16:11:32
Denk dat dit wel een gevalletje: 'Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend' is.

Mike moet ook de schoorsteen laten roken en ik kan me voorstellen dat hij niet elk product dat binnenkomt gaat modificeren. Je zult toch elke keer je huiswerk moeten doen en dat kost tijd en geld. Als ik in zijn schoenen stond, zou ik in mijn producten scala ook kiezen voor veel verkochte apparatuur zoals de Oppo, Denon en Marantz.

Of er valt natuurlijk niets meer te verbeteren aan Emotiva.  ;) ;) ;) ;)

Wat ik dus ook schreef, maar enkele seconden later :)

Audiofiel

Citaat van: clockwork op december  5, 2011, 16:11:32
Denk dat dit wel een gevalletje: 'Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend' is.

Mike moet ook de schoorsteen laten roken en ik kan me voorstellen dat hij niet elk product dat binnenkomt gaat modificeren. Je zult toch elke keer je huiswerk moeten doen en dat kost tijd en geld. Als ik in zijn schoenen stond, zou ik in mijn producten scala ook kiezen voor veel verkochte apparatuur zoals de Oppo, Denon en Marantz.

Of er valt natuurlijk niets meer te verbeteren aan Emotiva.  ;) ;) ;) ;)

Wat dacht je van het feit dat je geen modificaties wilt plegen op een apparaat dat continu door diverse fouten/storingen wordt geplaagd? Er is een simpele regel in de modificaties-business: het uitgangspunt moet goed en betrouwbaar zijn. Dat betekent dus niet een apparaat dat continu firmware upgrades nodig heeft. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Nooff op december  5, 2011, 15:18:32
Merken als Classé opereren in een andere markt, maar ook die komen er volgens mij niet geheel ongeschonden vanaf. Zij varen op een bepaalde naam, maar daarom doen ze per definitie niet meteen alles goed. Produceert Classé ook niet geheel zijn eigen Pre/Pro? Net als Arcam bijvoorbeeld? Er hangt toch een stevig prijskaartje aan deze apparaten en ook die kampen met diverse problemen (wellicht opgelost nu?).

Tuurlijk waar, alleen is Classé van de high-end merken wel de enige die zijn nek uitsteekt met een eigen high-end HD prepro. En het aantal problemen met de SSP-800 valt in het niet bij de UMC. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

daxie

Citaat van: Audiofiel op december  5, 2011, 16:24:53
Wat dacht je van het feit dat je geen modificaties wilt plegen op een apparaat dat continu door diverse fouten/storingen wordt geplaagd? Er is een simpele regel in de modificaties-business: het uitgangspunt moet goed en betrouwbaar zijn. Dat betekent dus niet een apparaat dat continu firmware upgrades nodig heeft. ::)

Voor de processor klopt dat, voor de eindversterkers niet zo.

Arcam heeft toch ook zijn eigen high-end hd prepro?

yorkie13

gaan we nu een apparaat van 800 euro met een Classe die 2 keer zo duur is

prijs €9.000,00........appels en peren vergelijken ?

Audiofiel

Citaat van: daxie op december  5, 2011, 16:31:17
Voor de processor klopt dat, voor de eindversterkers niet zo.

Mee eens. Ik denk dat de eindversterkers (veel simpeler) veel interessanter zijn om te modificeren.

CiteerArcam heeft toch ook zijn eigen high-end hd prepro?

Klopt.

Audiofiel

Citaat van: RA SUBS op december  5, 2011, 16:31:53
gaan we nu een apparaat van 800 euro met een Classe die 2 keer zo duur is

prijs €9.000,00........appels en peren vergelijken ?

€800 en €9000, ik snap de 2x zo duur niet helemaal. ::)

Nooff

Citaat van: Audiofiel op december  5, 2011, 16:26:33
Tuurlijk waar, alleen is Classé van de high-end merken wel de enige die zijn nek uitsteekt met een eigen high-end HD prepro. En het aantal problemen met de SSP-800 valt in het niet bij de UMC. ;)
Dat is ook bijzonder gezien de markt waarin zij opereren, maar voor een merk als Classé met een behoorlijk stevig prijskaartje verwacht ik ook geen dergelijke bugs die in een Receivertje van 1000 euro bijvoorbeeld gewoon naar behoren functioneren. Classé heeft daarnaast veel meer ervaring op dit gebied, vooral in het digitale tijdperk zal dit hun ten goede komen. Toch ben ik van mening dat doordat HDMI bijvoorbeeld geen echte standaard kent en fabrikanten andere manieren zoeken om verschillend te zijn (niet altijd ten goede) dingen vaak veel gecompliceerder raken dan hoeft.

yorkie13

moet zijn 2 x factor 5

Midcall

Citaat van: Nooff op december  5, 2011, 16:41:18
Dat is ook bijzonder gezien de markt waarin zij opereren, maar voor een merk als Classé met een behoorlijk stevig prijskaartje verwacht ik ook geen dergelijke bugs die in een Receivertje van 1000 euro bijvoorbeeld gewoon naar behoren functioneren. Classé heeft daarnaast veel meer ervaring op dit gebied, vooral in het digitale tijdperk zal dit hun ten goede komen.
Ik verwacht geen enkele bug als ik een apparaat koop, al kost ie 100 euro, prijs icm bugs vind ik hoe dan ook non-argumenten. Prijsverschil komt tot uiting in mogelijkheden/features, kwaliteitsverschil, zowel in bouw als klank en ik zou iets van levensduurverschillen verwachten, maar bugs zijn onvergevelijk, ongeacht de prijs. Ik denk dat Emotiva iets meer pijn in de buik van van hun pre/pro hebben gehad dan verwacht en gezien alle problemen met hun maar niet uitkomende nieuwe pre/pro denk ik zo maar dat ze er wel een beetje klaar mee zijn en dat dit zomaar de laatste pre/pro gaat zijn die ze uitbrengen, àls hij al uit gaat komen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Citaat van: Midcall op december  5, 2011, 17:22:12
Ik verwacht geen enkele bug als ik een apparaat koop, al kost ie 100 euro, prijs icm bugs vind ik hoe dan ook non-argumenten. Prijsverschil komt tot uiting in mogelijkheden/features, kwaliteitsverschil, zowel in bouw als klank en ik zou iets van levensduurverschillen verwachten, maar bugs zijn onvergevelijk, ongeacht de prijs. Ik denk dat Emotiva iets meer pijn in de buik van van hun pre/pro hebben gehad dan verwacht en gezien alle problemen met hun maar niet uitkomende nieuwe pre/pro denk ik zo maar dat ze er wel een beetje klaar mee zijn en dat dit zomaar de laatste pre/pro gaat zijn die ze uitbrengen, àls hij al uit gaat komen.
Waar, maar de realiteit is vaak anders. Overigens hebben ze naar mijn weten geen problemen met de nieuwe Pre, maar hebben ze deze aangepast naar de huidige standaard met 3D, daar waar hij eerst 1.3 zou zijn.

Maro

Citaat van: daxie op december  5, 2011, 16:13:26
Simpel: Van elke upgrade moet hij claimen dat die een prestatieniveau haalt dat hoger ligt dan een nieuw apparaat van gelijkaardige prijs. Wellicht schat hij in dat dat met de Emotiva's niet mogelijk is.

Dat kan zijn omwille van 2 redenen:
1) de emotiva's zijn eigenlijk al goed waardoor upgraden te weinig effect heeft om verkoopbaar te zijn.
2) de emotiva's zijn zo slecht dat te veel upgrades nodig zijn om veel effect te hebben.

Maar eigenlijk denk ik dat er nog een andere reden is.

Namelijk:
3) Emotiva heeft niet het juiste imago om upgrades verkoopbaar te maken. Soort zoekt soort zeg maar. "Hij ziet niks in het merk" Ik quote Vik. Vooroordelen zijn in de audiowereld bron van vele inkomsten.

Op zich is wat hij doet niet extreem. Componenten vervangen door andere of uit de signaalweg halen, of ergens een huisje rond bouwen.

Het ging in het CM topic toch niet over het modden van Emotiva versterkers maar over het feit dat je de audiofiele winst van een door hem gemoddee AV7005 twv €1250,- niet eens kon waarnemen op Emotiva versterkers. Ik zet geen vraagtekens bij Emotiva maar wel bij die dure mod.

Iedereen doet maar... I rest my case.. :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

yorkie13

ik zeg K.I. bellen

RvD

Om jullie uit de droom te helpen hij ziet niks in de UMC-1..

De eindversterkers vind die wel goed..  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Maro

Citaat van: RvD op december  5, 2011, 19:00:08
Om jullie uit de droom te helpen hij ziet niks in de UMC-1..

De eindversterkers vind die wel goed..  ;)

Ik kan toch wel lezen hoor. Even het quote-je dan waar ik me op baseer. ;)

Citaat van: vik op november 18, 2011, 09:09:26
Als het goed is, is die van mij volgende week klaar.  :)

Om nog even terug te komen op je eind versterkers, zie dit s.v.p. niet als een aanval maar als advies die ik je mee wil geven.

Emotiva zal best een aardig merk zijn maar om de volle potentie uit je upgrades te halen van de Marantz AV 7005 CineMike zal je toch een stuk hoger moeten grijpen in je eindversterking. Anders hebben deze upgrades weining zin.

Dit is ook het advies wat Mike mij mee gaf.

Verder schrijf je voorlopig dus als je wil upgraden in de toekomst heb ik niks gezegd.  :)

Heb het er anders even over met Mike.   ;)

Suc6 in ieder geval en nogmaals zie het niet als een aanval.  ;) Dat is absoluut niet mijn bedoeling.

Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RvD

Ja dat heeft Vik gepost en hij is onder tussen ook op de hoogte..

Ik heb het onder tussen met CineMike besproken uiteraard en daar baseer ik mijn zin op.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Maro

Dan draait CineMike nogal..kwa mening over versterkers..

RvD

Nee het is zo gegaan Vik heeft eens iemand door gestuurd met een UMC-1 voor te laten upgraden maar daar begint CineMike niet aan, toen was Vik in de veronderstelling dat CineMike helemaal niks ziet in het merk Emotiva. Maar dat is dus niet zo de eindversterkers vind die goed en heeft die ook ervaring mee...  ;)

Maro

Leek mij ook nogal sterk allemaal. Bedankt voor de opheldering.  :clapping:

treky22

Wat zijn nu de grote verschillen tussen een Emotiva UMC-1, en een Marantz AV7005 ?
Dan heb ik het over kwalitatief, komt daar een andere sound uit ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

yorkie13

7005 heeft eindtrappen aan boord

RvD

Die vraag kun je beter op het emotiva forum stellen.

Kwalitatief is de Marantz zeer stabiel geen handshake problemen en updaten gaat vlekkeloos via de ethernet kabel.  ;)

Voor de Marantz heb ik de Onkyo PR-SC886 gehad en vind de Marantz mooier klinken vooral stereo vond ik beter. Onkyo is wat agressiever vond ik en de Marantz kun je wel kopen bij forumsponsors voor een nette prijs vraag maar eens een offerte aan..

Op het AVS forum heb je ook een groot topic over de AV7005 maar heb ik zelf nooit meer gevolgd daar kun je ook veel info vinden.  

RvD

Citaat van: RA SUBS op december  5, 2011, 21:17:18
7005 heeft eindtrappen aan boord

Je bedoeld de SR-7005  ;)

De AV-7005 is surroundprocessor zonder eindtrappen.

treky22

Citaat van: RvD op december  5, 2011, 21:26:45
Die vraag kun je beter op het emotiva forum stellen.

Kwalitatief is de Marantz zeer stabiel geen handshake problemen en updaten gaat vlekkeloos via de ethernet kabel.  ;)

Voor de Marantz heb ik de Onkyo PR-SC886 gehad en vind de Marantz mooier klinken vooral stereo vond ik beter. Onkyo is wat agressiever vond ik en de Marantz kun je wel kopen bij forumsponsors voor een nette prijs vraag maar eens een offerte aan..

Op het AVS forum heb je ook een groot topic over de AV7005 maar heb ik zelf nooit meer gevolgd daar kun je ook veel info vinden.  

Eerst eens kijken of er vraag is naar een UMC-1, en zoja voor welke prijs ....
Zal eens op het AVS-forum kijken.
Oh ja, welke sponsors zouden dat hier zijn ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB