Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Marco66

Mooi dat je hem binnen hebt, ik krijg mijn xpa-3 maandag hopelijk binnen en da maar eens kijken hoe de emoQ werkt.
Zal wel ff een fototje plaatsen als ik de set compleet in mijn nieuwe aldenkamp heb staan. ;D

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Miesepies

Ik had 1x een runtime error. Is normaal, heb die bij alle firmware upgrades gehad :) Maar verder geen problemen.

Belangrijk is wel om schoon te beginnen. Dus eerst een factory reset, de boel uit, aan naar standby. Start upgrade tool op, plug usb kabel erin (soms herkent hij het apparaat niet, kies dan een andere usb poort op je pc/laptop) en start de te flashen upgrade file.

Volg verder de procedure. Zet de umc-1 gewoon netjes uit met schakelaar achter wanneer dat staat beschreven, doe alles rustig aan - ga niet haasten, en dan zou het moeten lukken. Gaat iets fout, doe je het gewoon nog een keer.

RobMeul

Same here  :headbanging:

En nu nog de parameters invoeren
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Miesepies

Oh, iets te vroeg geroepen. Alles doet het, behalve mijn display op de umc-1. Hmm, das nou weer jammer :(

Als ik tijd heb nog maar es de procedure doorlopen denk ik. Volgens mij ging het fout na een factory reset na de upgrade. Vaag. Ik had wel display, want heb de reset gedaan via het front panel, niet via de tv.

RobMeul

het display staat standaard op donker na een update! Probeer de dim knop op de ab!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

Miesepies

LOL... zo simpel :)   Niet aan gedacht. Wat stom zeg, dat ie em uit zet...

clockwork

Goede tip Rob!

Vinden jullie de geluidskwaliteit ook verbeterd? Ik heb het gevoel van wel.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RobMeul

Af en toe heb je wel wat aan me! :P

Maar beter geluid, ik dacht het wel!
Wishfull thinking........

Miesepies

Als ik het zo op het forum lees zijn er wel wijzigingen gedaan aan hoe het lfe kanaal wordt verwerkt (voor/na xover/processing etc oid. Was een tijd geleden een hele discussie over). Dus als je met sub speelt zou je inderdaad verschil kunnen merken.

CineSmurf

Welke pre/pro combineert er (behalve uiteraard die van Emotiva zelf) goed met de Emotiva eindversterkers? Ik zit al een tijdje te kijken naar de UPA1 monoblocken voor mijn Dali's, maar ben het wachten op de XMC1 een beetje beu aan het worden, bovendien - gegeven het trackrecord van Emotiva - zal de eerste versie wel vol met bugs zitten. Ik wil graag aansluiten met XLR aansluitingen en twee x hdmi-uit.  Zijn er hier trouwens mensen met ervaring met Dali (suite 2.8) en emotiva?

Wat zou een alternatief zijn? Er komen hier regelmatig Onkyo pre/pro's voorbij. Is dat een goede combi met Emotiva? Zijn er mensen met ervaring met zo'n combi?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

clockwork

Op het Emotiva forum zijn idd veel Onkyo pro-gebruikers. Ik heb hiervoor zelf een PR-SC885 gehad. Die deed qua surround zeker niet onder voor de UMC. Ik heb geruild vanwege het uiterlijk (WAF en plaatsingsmogelijkheden in mijn kast).

Ik mis nu de dubbele hdmi uitgang.  >:(
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

edwin99

Ik draai met Dali Suite 2.5 en Emotiva.
Vind het zelf een mooie combi. Hiervoor had ik een een oudere rotel eindversterker maar met de XPA-5 is het geluid er een grote sprong op vooruit gegaan.
Op alle fronten meer punch en gevoel.
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

CineSmurf

Beter 3 x UPA1 en 1 x UPA2 of 5 x UPA 1? Ofterwijl: achterkanaal combineren in een UPA2, of beter dezelfde versterker als voor?

@clockwork. Ik zie inderdaad regelmatig 885/6 en 5507 pre's voorbij komen. Volgens mij mooie apparaten. Tweedehands alleen net zo duur als een nieuwe UMC1, dus een beetje twijfelgeval wat wijsheid is. Twee HDMI's is wel erg handig. Ik loop nu erg te klooien met een componentswitch en hdmi via de versterker door elkaar.

@edwin99. Goed om te horen! Ik had al zo'n vermoeden dat dit een mooie combi zou moeten kunnen zijn.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

hansvk

Citaat van: clockwork op december  2, 2011, 18:22:43
Lekker!  :headbanging:
Wat is-ie zwaar heh? Al aangesloten?
Best zwaar ja  ;) Ondertussen ook aangesloten en alles opnieuw ingesteld. Ben tot nu toe heel tevreden met het geluid.
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

Marco66

Begin een beetje moe te worden, nu ook al handshake problemen met mijn denon 2500 bt!
Scherm flikkerd vijf zes keer, veranderd van 60 naar 50 hz, na 30 sec krijg ik eindelijk het denon beginscherm maar geeft de umc een melding dat de input resolutie niet ondersteund wordt door het scherm een de avr naar fallback mode gaat.

Het scherm ondersteund gewoon alle modi en dit is weer compleet nieuw voor mij,wat kan ik hier nu aan doen?

Marco  >:(
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Update, umc-1 op auto gezet ipv passthrough, nu geen probleem meer met de handshake en resolutie.
Wat een gedoe allemaal voordat het werkt haha.

Marco

Marco66

Update 2:

Op auto stand en ik speel een 24 p film dan speelt hij dit nu af op 60 hz.
Dus hij pakt niet automatisch 24 hz zoals gesuggereerd op een ander forum. Als ik de video weer op passthrough zet gaat ie wel gelijk op 24 hz!

Moet ik dus steeds switchen tussen deze modi,beetje omslachtig allemaal, en valt mij toch zwaar tegEn van dit apparaat.

Marco :(

RvD

Citaat van: CineSmurf op december  4, 2011, 10:18:00
Welke pre/pro combineert er (behalve uiteraard die van Emotiva zelf) goed met de Emotiva eindversterkers? Ik zit al een tijdje te kijken naar de UPA1 monoblocken voor mijn Dali's, maar ben het wachten op de XMC1 een beetje beu aan het worden, bovendien - gegeven het trackrecord van Emotiva - zal de eerste versie wel vol met bugs zitten. Ik wil graag aansluiten met XLR aansluitingen en twee x hdmi-uit.  Zijn er hier trouwens mensen met ervaring met Dali (suite 2.8) en emotiva?

Wat zou een alternatief zijn? Er komen hier regelmatig Onkyo pre/pro's voorbij. Is dat een goede combi met Emotiva? Zijn er mensen met ervaring met zo'n combi?

Vergeet de Marantz AV7005 niet komt ook veel voor op het Emotiva forum. Deze gebruik ik zelf ook al bijna een jaar maar deze wordt nu geupgrade door CineMike zie hier een review van de standaard vs CineMike uitvoering http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_marantzav7005.shtml
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

clockwork

Citaat van: Marco66 op december  4, 2011, 12:01:41
Update 2:

Op auto stand en ik speel een 24 p film dan speelt hij dit nu af op 60 hz.
Dus hij pakt niet automatisch 24 hz zoals gesuggereerd op een ander forum. Als ik de video weer op passthrough zet gaat ie wel gelijk op 24 hz!

Moet ik dus steeds switchen tussen deze modi,beetje omslachtig allemaal, en valt mij toch zwaar tegEn van dit apparaat.

Marco :(

En hard op 1080p 60hz zetten ipv automatisch?

Marco66

Citaat van: clockwork op december  4, 2011, 12:53:27
En hard op 1080p 60hz zetten ipv automatisch?

Dan speelt hij toch zowieso geen 24 hz op die stand maar alleen 60 hz?

Marco

clockwork

Citaat van: Marco66 op december  4, 2011, 13:06:31
Dan speelt hij toch zowieso geen 24 hz op die stand maar alleen 60 hz?

Marco

Foutje! Even te snel gelezen.  :-[

treky22

Citaat van: RvD op december  4, 2011, 12:04:07
Vergeet de Marantz AV7005 niet komt ook veel voor op het Emotiva forum. Deze gebruik ik zelf ook al bijna een jaar maar deze wordt nu geupgrade door CineMike zie hier een review van de standaard vs CineMike uitvoering http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_marantzav7005.shtml

Wat kost zo een upgrade ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

yorkie13

Is de nieuwe software update van de UMC-1 nu wel goed gegaan bij iedereen ?

Ga ik komende dagen ook maar eens een poging wagen.

Audiofiel

Citaat van: treky22 op december  4, 2011, 14:48:12
Wat kost zo een upgrade ?

Bijna evenveel als de aanschafprijs. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

treky22

Citaat van: Audiofiel op december  4, 2011, 17:11:19
Bijna evenveel als de aanschafprijs. :-\

Oh damn  :crazy:

Ik heb een beetje mń oog op de XMC-1, Maar wanneer die komt ....
Misschien is een Marantz of een Onkyo wel iets
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB