Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: Marco66 op november 21, 2011, 19:34:33
Vandaag mijn umc-1 aangesloten en heb maar een woord, wow!
Draai nu nog maar in stereo maar dit klinkt echt zo strak.

Een probleem, bij wisselen van tv kanaal loopt het geluid niet altijd synchroon, op sommige wel en sommige niet.
Wat kan dit zijn?
Kan de lippsync  niet hoger zetten,dan wordt het alleen maar erger,geluid loopt voor op het beeld ipv achter.

Marco
Klinkt meer als een probleem met de uitzending, als andere kanalen wel goed zijn. Gebruik je een CI module? Lipsync met je kunnen plussen en minnen.

Veel plezier met je aankoop, mooi apparaat!

Lex Groningen

Citaat van: clockwork op november 20, 2011, 22:36:32
Je bent welkom. Je hebt alleen wel kans dat je dan de sale bij Emotiva gemist hebt. Ik weet niet precies hoe lang deze nog duurt.

Bedankt.

Hoelang hun aktie duurt durf ik ook niet te zeggen. Maar met een beetje geluk bestel ik dit jaar nog.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Marco66

Citaat van: Nooff op november 21, 2011, 19:45:44
Klinkt meer als een probleem met de uitzending, als andere kanalen wel goed zijn. Gebruik je een CI module? Lipsync met je kunnen plussen en minnen.

Veel plezier met je aankoop, mooi apparaat!

Nee, gewoon een decoder van upc. in de UMC kan ik lippsync alleen van 0 naar omhoog instellen,niet naar -.
Vreemde is dat niet alle kanalen dit probleem hebben,lijkt op een aut sync probleem op sommige kanalen.

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Even wat gerommeld met de lipsync, als ik de decoder opnieuw uit en aan doe is het goed maar na een tijdje verloopt het weer en loopt de audio weer voor op het beeld.
Wat kan ik hier nu aan doen?

Marco
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xstream

Is het misschien een kwestie van firmware updaten?
Kan me herinneren dat lipsync problemen er eerder waren met de UMC en deze met een firmware opgelost waren, maar weet 't ook niet zeker.
Sowieso even een mail sturen naar Emotiva, die hebben wellicht een idee.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

clockwork

Heb je hem via hdmi aangesloten? Dan zou het wel erg raar zijn. Ik heb namelijk wel eens gelezen dat hdmi geen lipsync issues kan hebben.
De UMC heeft overigens wel vaker issues met decoders en satelliet ontvangers. Ik heb mijn satelliet ontvanger via hdmi rechtstreeks op de tv en de audio via optisch op de UMC aangesloten. Ik kreeg de handshake niet voor elkaar.

En idd eens met Emotiva mailen. Het kan een dag of 2 duren voordat je antwoord hebt.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Marco66

Firmware is de laatste vanuit de fabriek nml 0.10 en heb al contact met Matt van Emotiva hierover.
Waarschijnlijk te maken dat sommige zender geen goede cec meesturen om de autosync goed te laten verlopen.
Wel raar want met de pioneer nooit last mee gehad met de zelfde decoder er aan via hdmi.

Wil eigenlijk geen aparte kabels voor beeld en geluid hebben maar als dit de oplossing is moet dat maar.

Marco

Nooff

Nieuwe mini amp is te bestellen.

Cobraatje

En op blue friday misschien wel tegen een 'steal' price.

Ik ben sinds kort ook de eigenaar van een XPA-5. Nu vraag ik mij af of ik de XPA-5 gewoon op mijn 12-voudige stekkerdoos(11 aansluitingen in gebruik) kan aansluiten of dat het beter is om de XPA-5 rechtstreeks of op een ander blok aan te sluiten.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Marco66

Citaat van: Cobraatje op november 23, 2011, 00:45:56
En op blue friday misschien wel tegen een 'steal' price.

Ik ben sinds kort ook de eigenaar van een XPA-5. Nu vraag ik mij af of ik de XPA-5 gewoon op mijn 12-voudige stekkerdoos(11 aansluitingen in gebruik) kan aansluiten of dat het beter is om de XPA-5 rechtstreeks of op een ander blok aan te sluiten.

Wanner is blue friday dan en wat houd ie in?

Marco

Lex Groningen

Citaat van: Marco66 op november 23, 2011, 06:29:08

Marco

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Cobraatje

Citaat van: Marco66 op november 23, 2011, 06:29:08

Marco

Even kopie van de mail van Emotiva:

Blue Friday - The first-ever Emotiva Doorbuster Sale.
We couldn't resist; we're having a Black Friday Sale this year. But of course we're all about the Blue and had to change up the name a little bit... Be sure to check out our Blue Friday Special on Friday, November 25, 2011.

What else can we possibly have on sale? You'll have to visit our homepage between 5 AM CST - 12 PM CST to find out. We'll have exclusive doorbuster deals that are truly fantastic. Quantities are limited so set your alarm clocks and calendar reminders!

If you haven't checked out our Holiday Sale yet, it's going on now.

Thanks, and have a great holiday weekend!

Your friends at Emotiva
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

hansvk

Gisteren een qoute gevraagd voor een XPA-3 en een setje zwarte trims. Verzendkosten bedragen $171. Ik had eigenlijk iets van $145-$150 verwacht (volgens wat oudere posts op dit forum). Iemand recentelijk nog besteld of een quote gehad? Wat waren bij jullie de verzendkosten?
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

Rob Eric Blank

Citaat van: hansvk op november 23, 2011, 08:56:24
Gisteren een qoute gevraagd voor een XPA-3 en een setje zwarte trims. Verzendkosten bedragen $171. Ik had eigenlijk iets van $145-$150 verwacht (volgens wat oudere posts op dit forum). Iemand recentelijk nog besteld of een quote gehad? Wat waren bij jullie de verzendkosten?
Die 20 euro op het totale bedrag zou ik in dit geval ook geen buil aan vallen.

Marco66

Zou nu dan op 568 euro uitkomen ex importheffing.
Wacht maar even af of ie vrijdag in de aanbieding is dan  ;)

Marco

clockwork

Citaat van: hansvk op november 23, 2011, 08:56:24

ik was vorig jaar (maart) voor een XPA-5 $163 kwijt en dit jaar (augustus) voor een iets zwaardere XPA-1 $175.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

hansvk

Citaat van: Rob Eric Blank op november 23, 2011, 09:03:42
Die 20 euro op het totale bedrag zou ik in dit geval ook geen buil aan vallen.

Nee, ga ik het ook niet op laten afketsen. Heb het wel even gemeld dus even afwachten of ze nog iets aan de prijs doen.

Ga ook alvast maar eens nadenken over een zelfbouw audiomeubel (teakhout, past mooi bij de rest van de meubels). Die XPA-3 is erg diep en past niet in het huidige meubel.
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

Marco66

Citaat van: hansvk op november 23, 2011, 10:47:54
Nee, ga ik het ook niet op laten afketsen. Heb het wel even gemeld dus even afwachten of ze nog iets aan de prijs doen.

Ga ook alvast maar eens nadenken over een zelfbouw audiomeubel (teakhout, past mooi bij de rest van de meubels). Die XPA-3 is erg diep en past niet in het huidige meubel.

Ja,moest mijn meubel ook ontdoen van wat hout aan de achterzijde  ;D spul is serieus diep en heb er ook nog supra netkabels aan hangen die behoorlijk uitsteken.

Marco

clockwork

Ik raad je wel aan om de XPA niet in een volledig afgesloten kast te zetten. Dan wordt ie wel erg heet.  En 60 cm diepte heb je echt wel nodig.

corival

Citaat van: clockwork op november 23, 2011, 11:42:31
Ik raad je wel aan om de XPA niet in een volledig afgesloten kast te zetten. Dan wordt ie wel erg heet.  En 60 cm diepte heb je echt wel nodig.
Ik vind de hitte van de XPA-5 bij mij wel meevallen, de UMC-1 wordt veel heter bij mij. De XPA-5 zit bij mij ook in de kast (http://www.modulmodul.com, maar dan wel een hoogglans wit). Deze kast heeft wel ventilatieruimte onder bij de klep en achterlangs. 60cm ruimte in de kast kan nog krap zijn als je stugge kabels gebruikt. Voor de interlinks heb ik zelfs een haakse connector moeten gebruiken...

@Marco66: De lipsync problemen had ik eerst ook bij de Nederlandse HD-kanalen. Na een firmware update van de kabelontvanger was dit verholpen. Je kunt de lipsync natuurlijk niet per tv-zender instellen op de UMC-1.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Marco66

Heb de decoder al geforceerd een software check laen doen maar is de laatste firmware en heeft niet geholpen.
Is ook raar dat ik nooit problemen heb gehad met lipsync met de pioneer die ik hier voor had.
Dus lijkt het toch een probleem van de umc te zijn.

Heb de lipsync op 100 ms gezet en het lijkt beter te gaan op de meeste zenders maar soms moet ik toch de decoder weer opnieuw opstarten als het weer wat verloopt.

Marco

Nooff

Citaat van: Marco66 op november 23, 2011, 12:49:07
soms moet ik toch de decoder weer opnieuw opstarten als het weer wat verloopt.
Hier geef je eigenlijk al aan wie het probleem veroorzaakt. Het is vaak een kwestie van de handshake indien je HDMI gebruikt. Advies, sluit de decoder met optisch aan en dan zou je geen problemen meer moeten ondervinden. Het klinkt misschien omslachtig, maar daarmee zouden alle problemen in 1 keer over moeten zijn. Zo niet, dan is het toch echt de decoder die het probleem veroorzaakt. Het zijn over het algemeen gezien nou niet de meest stabiele apparaten.

clockwork

Citaat van: corival op november 23, 2011, 12:44:12
Ik vind de hitte van de XPA-5 bij mij wel meevallen, de UMC-1 wordt veel heter bij mij. De XPA-5 zit bij mij ook in de kast (http://www.modulmodul.com, maar dan wel een hoogglans wit). Deze kast heeft wel ventilatieruimte onder bij de klep en achterlangs. 60cm ruimte in de kast kan nog krap zijn als je stugge kabels gebruikt. Voor de interlinks heb ik zelfs een haakse connector moeten gebruiken...

Daarom zei ik ook 'volledig afgesloten'. Als je de achterkant open hebt en bij de klep een opening hebt, gaat het goed.

Goede tip van Nooff. Probeer het gewoon. Is 1 extra kabeltje. Lijkt me het proberen waard.

Marco66

Ja dat is zo maar waarom had ik dat probleem niet met de pioneer? Umc toch gevoeliger voor dit probleem?
Zal ff nadenken over de kabeltjes,wil eigenlijk niet schakelen van bron op de tv maar alleen via de umc.

Marco