Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: Flavio op augustus 25, 2011, 15:05:02
Die DSP is niet meer of minder dan een 2-bands PEQ die je d.m.v. een display kan instellen. Niet echt bijzonder.
Is niet relevant, de optie is aanwezig en kost je extra geld.

clockwork

Volgens Big Dan is Emotiva bezig met de ontwikkeling van een 15" 1000w sub.  :pompom:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Hoop wel dat deze wat meer gewicht krijgt door een sterkere kast o.a. De 12" met zijn 20 kilo vind ik persoonlijk wel wat aan de lichte kant, zeker t.o.v. bijvoorbeeld een BK XXLS400. Een 15" met 1000W RMS lijkt me iig een goede verhouding. Ik ben benieuwd!  8)

Haspel

Citaat van: Nooff op augustus 30, 2011, 13:42:58
Hoop wel dat deze wat meer gewicht krijgt door een sterkere kast o.a. De 12" met zijn 20 kilo vind ik persoonlijk wel wat aan de lichte kant, zeker t.o.v. bijvoorbeeld een BK XXLS400. Een 15" met 1000W RMS lijkt me iig een goede verhouding. Ik ben benieuwd!  8)

De velodyne SPL1200 ultra is met zijn 22 kg bij nog nooit in beweging geweest.
Ik vond hem eerst ook aan de lichte kant.

Nooff

Citaat van: Haspel op augustus 30, 2011, 17:17:45
De velodyne SPL1200 ultra is met zijn 22 kg bij nog nooit in beweging geweest.
Ik vond hem eerst ook aan de lichte kant.

Het is ook meer iets voor mezelf, ik vind persoonlijk dat een sub wel wat meer gewicht mag hebben. Is de Velodyne overigens niet een klasse D sub? Een goed gecontrueerde subwoofer hoeft ook helemaal niet zwaar te zijn, het is meer gevoelsmatig.

RvD

Nu is Emofest bezig en er zijn al enkele foto's gemaakt van de XPR-5 het design van deze is weer totaal veranderd. Ook staat de XMC-1 er maar deze heeft maar 1 hdmi output wat voor veel mensen lastig kan zijn met tv en beamer.

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Miesepies

Hmm, die XPR heeft volgens mij de 'oude' Emotiva-pro looks. Weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden, op de foto komt het heel plastic achtig over...

Mario D

Het lijkt zelfs dat er 1 LED niet werkt van CH5.  :-X

clockwork

Citaat van: Miesepies op september  4, 2011, 10:57:32
Hmm, die XPR heeft volgens mij de 'oude' Emotiva-pro looks. Weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden, op de foto komt het heel plastic achtig over...

Ben er ook niet wild van. In de praktijk ben ik ook niet zo weg van die VU 'meters'.

Ik lees nog helemaal niets over de xsp-1. Daar ben ik wel benieuwd naar. Hopelijk is die snel beschikbaar.

En dat de xmc-1 slechts 1 hdmi output heeft, snap ik idd ook niet. Gemiste kans. 10 inputs is wel rijkelijk veel.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

high-q

idd jammer van dat display achtige ding op de voorkant, gewoon kaal was mooier geweest imo.
ben wel benieuwd naar de prestaties en natuurlijk ook naar de prijs.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Miesepies

11 inputs zelfs, zit op de voorkant ook nog 1 :D    Zou niet weten wat ik er mee moet, een br spelertje, een mediaspelertje en een console...das 3 inputs. Maar, dit was geloof ik een leeg chassis. Er zou op de XMC-1 ook een phono input zitten, en die is op deze kast ook nog niet terug te vinden. Mogelijk dus dat op de uiteindelijke versie 2 hdmi uit zit.

Ben het met jullie eens dat een simpele kale/strakke voorkant heel wat leuker zou zijn.

Nooff

Cool die nieuwe look van de XPR-5, wat commerciëler, ik hou er van. De XMC-1 vind ik buiten het feit dat hij geen HDMI 2 out heeft ook nog foeilelijk. Die UMC-2 ziet er wel weer erg mooi uit overigens.

evilniek

Citaat van: clockwork op september  4, 2011, 11:04:18
En dat de xmc-1 slechts 1 hdmi output heeft, snap ik idd ook niet. Gemiste kans. 10 inputs is wel rijkelijk veel.

1 hdmi output? en 11 input's, echt rijkelijk dom. Ik mag hopen dat het uiteindelijke ding 10 in/2 out hdmi krijgt.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

treky22

Wat moet de XMC-1 nu gaan kosten dan ?

En geldt de 40% discount hiervoor ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Miesepies

Ja, de 40% korting kan je voor de XMC-1 gebruiken. Maar wat de uiteindelijke prijs wordt krijgen we waarschijnlijk pas te horen wanneer hij bestelbaar wordt.

CineSmurf

Citaat van: evilniek op september  4, 2011, 12:35:19
1 hdmi output? en 11 input's, echt rijkelijk dom. Ik mag hopen dat het uiteindelijke ding 10 in/2 out hdmi krijgt.

Ik hoop inderdaad dat er een extra output komt. Anders wordt het toch een marantz/onkyo hier denk ik.

Overigens krijg je die hdmi's wel vol, als ik zie wat ik nu al heb staan:
- 2 x blu ray speler
- Game console
- HTPC
- AppleTV
- tv tuner
- Dune

En dan zijn mijn HD-DVD speler en gewone DVD speler al de deur uit. Dan had ie al bijna vol gezeten...

Ik vind het wel een goede keuze om alle legacy aansluitingen eraf te gooien. Alleen irritant van de wii, maar daar zijn volgens mij verloopstukjes voor en over een jaar komt daar een nieuwe (ik neem aan wel met hdmi).
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RvD

De XSP-1 zou nu in jan/feb 2012 uitkomen als het klopt want meestal gaat het nog langer duren.  :(
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

clockwork

Citaat van: RvD op september  4, 2011, 19:01:02
De XSP-1 zou nu in jan/feb 2012 uitkomen als het klopt want meestal gaat het nog langer duren.  :(

Balen! Laatste berichten waren eind 3e kwartaal. Blij dat ik mijn huidige pre nog niet verkocht heb. >:(

Midcall

Citaat van: clockwork op september  4, 2011, 19:44:44
Balen! Laatste berichten waren eind 3e kwartaal. Blij dat ik mijn huidige pre nog niet verkocht heb. >:(
Toch nauwelijks een verrassing hoop ik? Dit is de manier waarop het altijd gaat namelijk.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Nee, hoor. Geen verrassing. Is idd meer regel dan uitzondering.
Maar je blijft toch hopen dat ze leren van hun vergissingen uit het verleden en deze keer realistische deadlines geven. :wacko:

norman

Citaat van: Nooff op september  4, 2011, 12:15:47
Cool die nieuwe look van de XPR-5, wat commerciëler, ik hou er van. De XMC-1 vind ik buiten het feit dat hij geen HDMI 2 out heeft ook nog foeilelijk. Die UMC-2 ziet er wel weer erg mooi uit overigens.

Hoe ziet de UMC-2 eruit dan ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Midcall

Citaat van: clockwork op september  5, 2011, 08:43:03
Nee, hoor. Geen verrassing. Is idd meer regel dan uitzondering.
Maar je blijft toch hopen dat ze leren van hun vergissingen uit het verleden en deze keer realistische deadlines geven. :wacko:
Als het gaat zoals het altijd gaat, en zie geen aanleiding om te denken dat het nu anders zal gaan, kan je hem op z'n vroegst eind april, begin mei in huis hebben staan.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Citaat van: Midcall op september  5, 2011, 10:19:06
Als het gaat zoals het altijd gaat, en zie geen aanleiding om te denken dat het nu anders zal gaan, kan je hem op z'n vroegst eind april, begin mei in huis hebben staan.

Kan ik nog even sparen!  ;D

Of prioriteit geven aan een andere upgrade. :blush:

clockwork

norman

@Clock nog nieuws over je XPA-1 ?
Ben benieuwd wanneer Emotiva de distributie gaat starten vanuit A'dam
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer