Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

FeaR1986

Ik heb het al vaker gepost hier, maar Emotiva blijft me toch aantrekken. Een mooie XPA-5 en XPA-2 is toch wel een droom. Echter vroeg ik me iets af. Op de site van Emotiva staat dat de units 19" diep zijn. Dat is zo'n 48,3 centimeter. Ik neem aan dat het - net zoals bij receivers - is gemeten van het verst uitstekende knopje op de front tot het einde van de speakerterminals? Op zich geen hele extreme maat voor een eindversterker. Maar in wat voor soort meubel zetten jullie die Emotiva's? Meubels die ik vind zijn veelal 40 centimeter diep, dat is al niet eens genoeg voor een gewone receiver. Nu had ik wat gevonden van 50 centimeter diep en dat zou wellicht net passen. Ik weet namelijk niet of die 50 centimeter inclusief deurtje is, anders zou het strak er in kunnen. Maar dan gaat het geen Emotiva met banaanpluggen worden aangezien je dan over de 50 centimeter heen gaat...
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Flavio

Citaat van: FeaR1986 op juli 27, 2011, 01:25:01
Ik heb het al vaker gepost hier, maar Emotiva blijft me toch aantrekken. Een mooie XPA-5 en XPA-2 is toch wel een droom. Echter vroeg ik me iets af. Op de site van Emotiva staat dat de units 19" diep zijn. Dat is zo'n 48,3 centimeter. Ik neem aan dat het - net zoals bij receivers - is gemeten van het verst uitstekende knopje op de front tot het einde van de speakerterminals? Op zich geen hele extreme maat voor een eindversterker. Maar in wat voor soort meubel zetten jullie die Emotiva's? Meubels die ik vind zijn veelal 40 centimeter diep, dat is al niet eens genoeg voor een gewone receiver. Nu had ik wat gevonden van 50 centimeter diep en dat zou wellicht net passen. Ik weet namelijk niet of die 50 centimeter inclusief deurtje is, anders zou het strak er in kunnen. Maar dan gaat het geen Emotiva met banaanpluggen worden aangezien je dan over de 50 centimeter heen gaat...

Wat ik me kan herinneren van de UPA-5 is dat de door Emotiva opgegeven diepte exclusief de speakerterminals is en dus puur de behuizing van de versterker.
Een rek van 50cm nemen en dan hangt de versterker iets over aan de achterkant maar zolang de voetjes ondergrond hebben maakt dat toch niet uit?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

clockwork

oke, 's avonds laat handmatig volume instellen zou ik eventueel overheen kunnen komen.  :alien:

Heb overigens antwoord op mijn vraag aan Emotiva of de XPA-1 echt volledig gebalanceerd is opgebouwd:

'As far as the XPA-1, it is fully balanced from input to output. The balanced input is split directly to the inverted and non-inverted modules and this signal goes directly to your speakers after it is amplified. This is the only amplifier we make that it fully balanced, the other amps are unbalanced.' 

:clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RobMeul

Citaat van: vester86 op juli 27, 2011, 00:44:43
edit: ik snap trouwens totaal niet wat robmeul bedoeld met het verschil van 2,5db... mijn USP kan ik (met de hand) gewoon traploos instellen qua volume.....

Ik bedoel volume regeling met de remote.
Finetuning doe ik ook handmatig.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

Citaat van: RobMeul op juli 27, 2011, 08:37:21

En is dat ook met de Metalen remote? Of gebruik je alleen de plastic uitvoering?
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

RobMeul

Citaat van: clockwork op juli 27, 2011, 08:38:25
En is dat ook met de Metalen remote? Of gebruik je alleen de plastic uitvoering?

Plastic :devil: die ligt ergens achter in een la! Afschuwlijk apparaat.
Ik heb de metalen remote wel maar die is alleen voor de sier :wub: Om die te laten werken moet ik het frontpaneel van de USP uitwisselen.
Misschien op een lange, donkere winteravond als ik echt niets te doen heb ga ik me daar aan wagen.

Ik gebruik de Logitech Harmony One. Nog wat zitten spelen met signaal tijden e.d. hielp niet. Gaat prima zo.
Af en toe naar je apparatuur lopen is goed voor de conditie. Ik moet toch ook regelmatig van CD wisselen  ;D aangezien ik niet stream.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

clockwork

Citaat van: RobMeul op juli 27, 2011, 08:43:24
Plastic :devil: die ligt ergens achter in een la! Afschuwlijk apparaat.
Ik heb de metalen remote wel maar die is alleen voor de sier :wub: Om die te laten werken moet ik het frontpaneel van de USP uitwisselen.
Misschien op een lange, donkere winteravond als ik echt niets te doen heb ga ik me daar aan wagen.

Ik gebruik de Logitech Harmony One. Nog wat zitten spelen met signaal tijden e.d. hielp niet. Gaat prima zo.
Af en toe naar je apparatuur lopen is goed voor de conditie. Ik moet toch ook regelmatig van CD wisselen  ;D aangezien ik niet stream.

Ja, waar zouden we zijn zonder Harmony.  :angel: Ik zag in mijn la een stuk of 10 ogebruikte AB's liggen.
En dat streamen zou je nu toch eens moeten proberen hoor. Beweging krijg je vast we genoeg. Je moet toch altijd tegen al die bergen daar bij jullie oplopen?

RobMeul

Citaat van: clockwork op juli 27, 2011, 08:47:50
Ja, waar zouden we zijn zonder Harmony.  :angel: Ik zag in mijn la een stuk of 10 ogebruikte AB's liggen.
En dat streamen zou je nu toch eens moeten proberen hoor. Beweging krijg je vast we genoeg. Je moet toch altijd tegen al die bergen daar bij jullie oplopen?
AB's
Ongebruikte AB's heb ik ook zat. Welke Harmony heb jij dan?
Een van de beste produkten van de laatste jaren die Harmony One. De batterij begint wat minder te worden, heb een nieuwe besteld via Ebay. 13$ inkl. verzenden.
Ik las echter dat de batterijen van de harmony serie na verloop van tijd een bolling gaan vertonen. ff gechkt, klopt :-( Maar snel vervangen voordat hij er niet meer uit te halen is.

Streamen
Ik blijf, voorlopig, bij het schijfjes wisselen. Af en toe draai ik ook nog een plaatje.
Streamen via de Oppo of PS3 doe ik af en toe voor een filmpje of foto's.

Beweging zat ja, dat klopt. Lekker hoor! http://www.saudaferie.no/engelsk/index.htm

clockwork

Citaat van: RobMeul op juli 27, 2011, 08:59:03
AB's
Ongebruikte AB's heb ik ook zat. Welke Harmony heb jij dan?
Een van de beste produkten van de laatste jaren die Harmony One. De batterij begint wat minder te worden, heb een nieuwe besteld via Ebay. 13$ inkl. verzenden.
Ik las echter dat de batterijen van de harmony serie na verloop van tijd een bolling gaan vertonen. ff gechkt, klopt :-( Maar snel vervangen voordat hij er niet meer uit te halen is.

Streamen
Ik blijf, voorlopig, bij het schijfjes wisselen. Af en toe draai ik ook nog een plaatje.
Streamen via de Oppo of PS3 doe ik af en toe voor een filmpje of foto's.

Beweging zat ja, dat klopt. Lekker hoor! http://www.saudaferie.no/engelsk/index.htm

6 restaurants maar liefst! En een hotel dat drie weken dicht is in het hoogseizoen. LOL! Wel prachtige plaatjes. Wie weet kom ik wel een keer kijken. Er is in elk geval een Camping. En dat Chinese restaurant lijkt me wel wat.  ;)

Heb hier de Harmony 885. Mijn vrouw vind dat mijn enigste aankoop die de moeite waard is. Ze adviseert hem zelfs aan haar vriendinnen.  :omg:
Ik zal de batterij eens goed bekijken. Maar vooralsnog heb ik er nog een in reserve.

Platen draaien ga ik niet meer aan beginnen (hoewel ik nog wel een collectie heb staan). Voordat ik het weet ben ik weer bezig met draaitafels, elementen, platenwassers en ga zo maar door.....  :sadlike:

vester86

Citaat van: RobMeul op juli 27, 2011, 08:37:21
ah zo, ja daar stoor ik me soms ook aan ja

Wansh

Citaat van: FeaR1986 op juli 27, 2011, 01:25:01

even gemeten en mijn XPA-2 is 54 cm diep met banaanluidsprekerpluggen en balanced input

norman

Al nieuws Clockwork ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

clockwork

Citaat van: norman op juli 31, 2011, 18:01:30
Al nieuws Clockwork ?

Nope. >:(

Nog niets gehoord.....

FeaR1986

Citaat van: Wansh op juli 31, 2011, 17:26:49
even gemeten en mijn XPA-2 is 54 cm diep met banaanluidsprekerpluggen en balanced input

Thnx voor het meten  :smile:
Dat wordt dan het kastje een stuk van de muur afzetten mocht er ooit een XPA komen. Een kastje van 60 centimeter diep zie ik gewoon niet zitten, dat is me veel te diep.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

clockwork

Citaat van: FeaR1986 op juli 31, 2011, 20:06:12
Thnx voor het meten  :smile:
Dat wordt dan het kastje een stuk van de muur afzetten mocht er ooit een XPA komen. Een kastje van 60 centimeter diep zie ik gewoon niet zitten, dat is me veel te diep.

Is een open rack geen optie? Mijn xpa-5 werd toch wel een beetje warm in een kastje. In een rack heb je ook geen (of minder) beperkingen qua diepte.

FeaR1986

Citaat van: clockwork op juli 31, 2011, 20:14:57
Is een open rack geen optie? Mijn xpa-5 werd toch wel een beetje warm in een kastje. In een rack heb je ook geen (of minder) beperkingen qua diepte.

Heb in het huidige meubel alles open en wil toch naar een gesloten meubel. Niet dat ik tijdens het spelen alles gesloten wil hebben, want dan mag het zeker in het zicht staan. Maar ik wil de apparatuur wel uit het zicht kunnen halen als ik het niet gebruik. Dus een open rack is dan helaas geen optie.

high-q

Citaat van: FeaR1986 op juli 31, 2011, 20:34:49
Heb in het huidige meubel alles open en wil toch naar een gesloten meubel. Niet dat ik tijdens het spelen alles gesloten wil hebben, want dan mag het zeker in het zicht staan. Maar ik wil de apparatuur wel uit het zicht kunnen halen als ik het niet gebruik. Dus een open rack is dan helaas geen optie.

Hoe wil je dat dan gaan oplossen als je geen 60cm diepe kast wilt hebben en ook geen rack? Als je een XPA-5 wilt hebben, zal je haast wel voor 1 van die 2 oplossingen moeten gaan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Flavio

Citaat van: high-q op juli 31, 2011, 21:36:54
Hoe wil je dat dan gaan oplossen als je geen 60cm diepe kast wilt hebben en ook geen rack? Als je een XPA-5 wilt hebben, zal je haast wel voor 1 van die 2 oplossingen moeten gaan.

Ik heb zelf een meubel van Just Racks van 50cm diep. Die is aan de voorkant dicht maar aan de achterkant open en een UPA-5 paste daar goed in.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

RvD

Ik heb een meubel van 55 cm diep de xpa-2 past er goed in de xpa-3 achter een deurtje heb ik de achterkant eruit moeten zagen waar de luidsprekeraansluitingen eruit steken.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

FeaR1986

Citaat van: high-q op juli 31, 2011, 21:36:54

Wellicht de speakers met bare-wire aansluiten en niet met banaanstekkers. Dat scheelt al een flink stuk. Verder kan het meubel wellicht een stukje van de muur afstaan om zo wat ruimte te maken. Maar ben nog naar wat meubels aan het kijken en een XPA is er nog niet eens. Maar houdt er al wel een beetje rekening mee. Veel meubels van bijvoorbeeld de Ikea vallen al af aangezien die de 40cm soms maar net redden qua diepte. Had een meubel gezien van 50 centimeter diepte, maar weet niet of dat de diepte van de planken is of de diepte inclusief het deurtje dat staat niet lekker aangegeven. Meubels van 60 centimeter diep zijn me gewoon te groot voor in de kamer. Wellicht zou 55 centimeter nog kunnen, maar daarna wordt het echt meer een bureau :P

Het was dus meer een informatieve vraag om een eventuele toekomstige aankoop op te kunnen selecteren.

high-q

Citaat van: FeaR1986 op juli 31, 2011, 23:41:00
Wellicht de speakers met bare-wire aansluiten en niet met banaanstekkers. Dat scheelt al een flink stuk. Verder kan het meubel wellicht een stukje van de muur afstaan om zo wat ruimte te maken. Maar ben nog naar wat meubels aan het kijken en een XPA is er nog niet eens. Maar houdt er al wel een beetje rekening mee. Veel meubels van bijvoorbeeld de Ikea vallen al af aangezien die de 40cm soms maar net redden qua diepte. Had een meubel gezien van 50 centimeter diepte, maar weet niet of dat de diepte van de planken is of de diepte inclusief het deurtje dat staat niet lekker aangegeven. Meubels van 60 centimeter diep zijn me gewoon te groot voor in de kamer. Wellicht zou 55 centimeter nog kunnen, maar daarna wordt het echt meer een bureau :P

Het was dus meer een informatieve vraag om een eventuele toekomstige aankoop op te kunnen selecteren.

Grappig dat je dat zegt, ik ben nu ook met een custom houten audio meubel bezig ... je raadt het nooit: 60cm diep, en 200cm breed, dus formaatje bureau op de hoogte van 60cm na:P
Ik snap precies wat je bedoelt, je moet ook inderdaad de ruimte maar hebben. Net als jij heb ik nog geen amp van Emotiva, maar ben ik me er al wel op aan het voorbereiden  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Ben ook uren bij Ikea (en nog heel veel andere winkels) geweest.  >:(
Heb uiteindelijk gekozen voor deze:
http://www.good2bhome.nl/shop/tvconsole-p-56.html

53 cm diep, zonder dat het echt heel erg 'bureau' lijkt. Als je een stukje uit de achterwand zaagt voor de stekkers (sowieso beter voor de koeling)  past het. :pompom:

Midcall

Hoe dik zijn die planken? Meeste van dit soort kasten buigen de planken binnen no time door als je er iets zwaarders inzet, zoals een versterkers in plaats van een dvd speler van 3 kg.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

RobMeul

high-q

Citaat van: clockwork op augustus  1, 2011, 08:48:57
Ben ook uren bij Ikea (en nog heel veel andere winkels) geweest.  >:(
Heb uiteindelijk gekozen voor deze:
http://www.good2bhome.nl/shop/tvconsole-p-56.html

53 cm diep, zonder dat het echt heel erg 'bureau' lijkt. Als je een stukje uit de achterwand zaagt voor de stekkers (sowieso beter voor de koeling)  past het. :pompom:

Mooie kast, zie je op het forum wel vaker voorbij komen. Mijn schoonouders hebben hem ook, maar hebben er niet zo'n zware amp in zitten als jij  :D

The CinemaLounge