Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

RubenV.

Dit zou inderdaad zeer goed nieuws zijn  O0
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

clockwork

Weet iemand hoeveel extra kosten erbij komen als je Emotiva met Paypal betaalt?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Ejorne

De dollar onder druk? Ik hoor berichten over de usa dat ze (eindelijk) in de gaten hebben dat ze veel te hoge schulden hebben. Wanneer china een beetje gaat 'plagen' kan de dollar weleens behoorlijk inzakken, begreep ik?

Dan zou het wellicht straks weer heel aantrekkelijk worden om weer wat over te laten komen?

Flavio

Citaat van: clockwork op juli 14, 2011, 13:44:13
Weet iemand hoeveel extra kosten erbij komen als je Emotiva met Paypal betaalt?

Niks, Emotiva berekent daar geen extra ksten voor.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

clockwork

Citaat van: Flavio op juli 14, 2011, 14:00:40
Niks, Emotiva berekent daar geen extra ksten voor.

oke, thanks. Zit erg te twijfelen of ik nog gebruik moet maken van de Sale....  :xmas:

En een dollarkoers van 1,40 vind ik nog niet zo slecht. Hier in Europa hebben we ook nog wel een aantal probleemples om op te lossen. Volgens mij houden we elkaar wat dat betreft redelijk in evenwicht.  :blink:
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

high-q

Citaat van: clockwork op juli 14, 2011, 14:10:55
oke, thanks. Zit erg te twijfelen of ik nog gebruik moet maken van de Sale....  :xmas:

En een dollarkoers van 1,40 vind ik nog niet zo slecht. Hier in Europa hebben we ook nog wel een aantal probleemples om op te lossen. Volgens mij houden we elkaar wat dat betreft redelijk in evenwicht.  :blink:

... en dan gaat het de XPA-1 worden??
Ik wacht zelf tot de volgende sale. Zoals het er nu naar uit ziet is mijn ruimte toch pas na de bouwvak klaar.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Ejorne

Citaat van: clockwork op juli 14, 2011, 14:10:55

De koers is inderdaad niet slecht. Maar wanneer China nog meer Griekse en Portugese obligaties gaat kopen, (ook al is het alleen om de USA een beetje te 'pesten' door te laten zien dat China de touwtjes in handen heeft) zal de dollarkoers (voor ons) nog gunstiger kunnen worden...

clockwork

Citaat van: high-q op juli 14, 2011, 14:28:55
... en dan gaat het de XPA-1 worden??
Ik wacht zelf tot de volgende sale. Zoals het er nu naar uit ziet is mijn ruimte toch pas na de bouwvak klaar.

heb idd een quote opgevraagd voor 2 maal de XPA-1. Maar ik twijfel ook nog wel of dit wel de juiste keuze is (of de verbetering in mijn geval wel opweegt tegen een investering van € 1800).

En die dollarkoers: het is een beetje mijn vak (beleggingen), maar ik ben er wel achter dat de dollarkoers in de praktijk nauwelijks te voorspellen is.

norman

Citaat van: clockwork op juli 14, 2011, 14:53:37
heb idd een quote opgevraagd voor 2 maal de XPA-1. Maar ik twijfel ook nog wel of dit wel de juiste keuze is (of de verbetering in mijn geval wel opweegt tegen een investering van € 1800).

En die dollarkoers: het is een beetje mijn vak (beleggingen), maar ik ben er wel achter dat de dollarkoers in de praktijk nauwelijks te voorspellen is.

Als jij dat nou doet en het verschil tussen dat en de XPA-5 verteld en de monoblokken, dan kan ik daar ook ooit over na gaan denken hehe ;)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

high-q

Citaat van: clockwork op juli 14, 2011, 14:53:37

Dat is inderdaad de vraag, aangezien je de XPA-1 zelf nog niet hebt gehoord. Aan de andere kant, als ze echt zo goed zijn als er word gezegd in de reviews, dan zit je wel safe. Enerzijds qua prestaties en anderzijds dat je er ook snel weer van af kan zijn als het toch je ding niet is.

Wat betreft het niet kunnen voorspellen van de dollarkoers, kan je ook wachten tot de volgende sale. Scheelt je sowieso dan een kleine $200 voor 2 XPA-1's en volgens mij is dat sowieso goedkoper, ongeacht de koers ... maar daar weet jij meer van dan ik :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Midcall

Citaat van: high-q op juli 14, 2011, 15:04:35
Dat is inderdaad de vraag, aangezien je de XPA-1 zelf nog niet hebt gehoord. Aan de andere kant, als ze echt zo goed zijn als er word gezegd in de reviews, dan zit je wel safe. Enerzijds qua prestaties en anderzijds dat je er ook snel weer van af kan zijn als het toch je ding niet is.
Kies een willekeurige ander apparaat van €1.800,- en je zal er net zulke enthousiaste reviews over vinden. Alles wordt tegenwoordig positief gereviewed, maar omdat mensen selectief lezen denken ze daar niet meer zo bij na en doet zo'n positieve review erg goed. Het werkt vaak psychologisch gezien als een rechtvaardiging om iets te kopen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

clockwork

Citaat van: Midcall op juli 14, 2011, 15:28:37
Kies een willekeurige ander apparaat van €1.800,- en je zal er net zulke enthousiaste reviews over vinden. Alles wordt tegenwoordig positief gereviewed, maar omdat mensen selectief lezen denken ze daar niet meer zo bij na en doet zo'n positieve review erg goed. Het werkt vaak psychologisch gezien als een rechtvaardiging om iets te kopen.

Daar kom ik ook steeds meer achter. Heet dat niet iets van cognitieve consonantie? Het zal niet zo vaak voorkomen dat gebruikers hun net aangeschafte speeltje de grond in boren.
Maar gezien mijn ervaringen met de XPA-5 ben ik wel overtuigd dat het qua kwaliteit (voor mij) wel goed zit. Blijft de vraag of het verschil 1800 waard is.

Het duurt idd wel even voordat je die $260 (nu 869 ipv 999) korting goedmaakt door een betere dollarkoers. Heb nog 30 uur om te beslissen. :crazy:

Citaat van: norman op juli 14, 2011, 15:03:33
Als jij dat nou doet en het verschil tussen dat en de XPA-5 verteld en de monoblokken, dan kan ik daar ook ooit over na gaan denken hehe ;)

LOL! Allebei 1 kopen?

norman

Citaat van: clockwork op juli 14, 2011, 15:47:06
LOL! Allebei 1 kopen?

Haha stuur jij je linker aan doe ik de rechter :)

high-q

Citaat van: Midcall op juli 14, 2011, 15:28:37

Gedeeltelijk mee eens. Uiteraard heeft zo'n positief review invloed op een potentiele koper. Maar een slimme koper verdiept zich wel eerst in de materie en leest ongetwijfeld meer dan enkele of een paar reviews voor hij op de aankoop over gaat. Mensen die bijvoorbeeld ook actief deelnemen op fora om gebruikerservaringen uit te wisselen hebben naar mijn mening toch een wat andere gedachtengang en maken een meer weloverwogen beslissing, zeker als het om wat "duurdere" speeltjes gaat.

The CinemaLounge

EJ

Helaas zijn er bedrijven die reviewers 'kopen' en is het vinden van een onafhankelijke review geen sinecure. In de VS was het zelfs gewoonte om bloggers om te kopen.

Reviews? Ik geloof er eigenlijk niet in. Helaas.

Midcall

Citaat van: high-q op juli 15, 2011, 10:21:19
Gedeeltelijk mee eens. Uiteraard heeft zo'n positief review invloed op een potentiele koper. Maar een slimme koper verdiept zich wel eerst in de materie en leest ongetwijfeld meer dan enkele of een paar reviews voor hij op de aankoop over gaat. Mensen die bijvoorbeeld ook actief deelnemen op fora om gebruikerservaringen uit te wisselen hebben naar mijn mening toch een wat andere gedachtengang en maken een meer weloverwogen beslissing, zeker als het om wat "duurdere" speeltjes gaat.
Dat is opzich waar, maar dan kom je al snel in een kip - ei discussie. Dat zie je ook hier, wanneer er te weinig info op een forum staat, laat iemand zich toch beïnvloeden door positieve reviews en ontstaat er vervolgens discussie over op het forum. Ik mis vaak referentie materiaal, zowel wat betreft gebruikerservaringen als in reviews. Waarmee wordt het beschreven apparaat vergeleken? Conclusies als; het klinkt net zo goed/beter als apparaten die veel duurder zijn, zonder diezelfde duurdere apparaten te benoemen zijn volstrekt zinloze opmerkingen, maar haalt veel mensen die geïnteresseerd zijn in evt aankoop heel makkelijk over om tot koop over te gaan. Als nu eenmaal de roze bril op de neus staat blijkt men toch een stuk minder kritisch en leest men vooral wat men eigenlijk wil lezen. Begrijp me niet verkeerd, ik spreek hier in het algemeen en slaat niet specifiek op Emotiva of dit topic. Positief gereviewde zaken kunnen erg goed zijn, maar als alles positief gereviewd wordt en onderlinge samenhang ontbreekt, is de waarde van dit soort teksten mijns inziens zeer gering.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Rob Eric Blank

Citaat van: EJ op juli 15, 2011, 10:44:58
Helaas zijn er bedrijven die reviewers 'kopen' en is het vinden van een onafhankelijke review geen sinecure. In de VS was het zelfs gewoonte om bloggers om te kopen.

Reviews? Ik geloof er eigenlijk niet in. Helaas.
Kijk naar alle bladen, vol advertenties van verschillende producenten. Dit heeft invloed op de inhoud van het blad.

EJ

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 15, 2011, 11:05:20
Kijk naar alle bladen, vol advertenties van verschillende producenten. Dit heeft invloed op de inhoud van het blad.
Berucht (in de computerwereld) was de poging (en meer dan dat was het niet, c't was erg onafhankelijk) van Intel om positieve reviews te krijgen. Ze hebben enige tijd niet geadverteerd... C't heeft een en ander gewoon gepubliceerd, en dat vond Intel niet fijn. Duitse bladen waren (zijn?) altijd onafhankelijker geweest dan de meeste amerikaanse bladen, op zowel audio als op computergebied. De amerikaanse (m.u.v Byte vroeger) en engelse bladen publiceren nooit negatieve reviews. Als je die moet geloven is alles geweldig en beter.

De meeste recensies zijn advertorials. Op voorwaarde van een goede review krijgt het blad advertenties...

Skyfox

Op een zijspoor: door advertenties aan positieve gamereviews te koppelen zijn bladen die hier niet aan mee wilden doen (bv Hoogspel en Software Gids) gestopt. Zonder advertenties is een blad maken een prijzige bezigheid.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

clockwork

Anyway. Toch maar geprofiteerd van de sale. :blush: Verzending de 20ste.

Ben even vergeten hoe lang de zendingen naar Nederland erover doen met Fedex. Weekje?

MrCupra

Zal maandag binnenkomen.
PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT

clockwork

norman

clockwork

high-q

Spannend!!! Ben heeeeeel benieuwd!!  :D

The CinemaLounge