Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

yorkie13

Wel grappig dat de een na de andere UMC-1 eigenaar zich meldt met de meest uiteenlopende problemen.

Emotiva Support reageert nog steeds niet.

norman

Citaat van: corival op mei 31, 2011, 23:38:33
Ik heb een UMC-1 in de zomer van 2010 gekocht (met de powerbuy).

Hij werkt prima bij mij, alleen het schakelen tussen hdmi bronnen gaat soms wat traag.
Doordat ik hem in een groot/zwaar meubel heb staan had ik tot dusver geen zin om hem eruit te halen voor een firmware update.
Maar nu de muur een nieuw kleurtje krijgt, moest het meubel toch verplaatst en heb ik besloten de update te gaan doen.
Helaas las ik dat dit blijkbaar niet kan zonder een metalen afstandbediening....
Ik heb Emotiva hierover gemaild en kreeg als antwoord dat ze gratis een nieuwe afstandbediening en nieuwe microfoon afsturen.  :clapping:

Voorlopig ben ik dus tevreden. Nu maar hopen dat die update een beetje vlotjes gaat verlopen....

Gister nieuwe firmware erop gezet, ik had relatief trage switching met me PS3 (duurde een seconde voordat hij geluid pakte).
Dit is in de laatste firmware helemaal over!

Alles draait als een zonnetje en bij elke update word hij weer merkbaar beter ;)

@RA SUBS:
Voor 500 dollar vind jij geen pre, die dezelfde of betere kwaliteit en functionaliteit biedt.
Zowel ben ik benieuwd :)
Neemt niet weg dat als er problemen zijn dat het irritant is, maar geef het een kans om opgelost te krijgen voordat je het de grond in trapt.
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

EJ

RA subs heeft toch wel gelijk hoor. Als je een product koopt moet dat gewoon goed zijn. Dat is de europese mentaliteit. Je kunt duidelijk de amerikaanse mentaliteit in de producten van emotiva zien: schop een product zo snel mogelijk de markt op, en herstel eventuele fouten later, als je ze ueberhaupt wilt herstellen (de roemruchte 80-20 regel in allerlei vormen, zorg dat 80% van de mensen tevreden is enzo).

Daarmee is niet gezegd dat emotiva slecht is, integendeel. Maar je doet er goed aan je te realiseren dat je te maken hebt met een amerikaans product, met dito marketing. En zoals duidelijk wordt: support kan dan een probleem zijn. Mij zal het in ieder geval weerhouden van de aanschaf van emotiva producten. Denk ik ;)

norman

Citaat van: EJ op juni  1, 2011, 12:18:51
RA subs heeft toch wel gelijk hoor. Als je een product koopt moet dat gewoon goed zijn. Dat is de europese mentaliteit. Je kunt duidelijk de amerikaanse mentaliteit in de producten van emotiva zien: schop een product zo snel mogelijk de markt op, en herstel eventuele fouten later, als je ze ueberhaupt wilt herstellen (de roemruchte 80-20 regel in allerlei vormen, zorg dat 80% van de mensen tevreden is enzo).

Daarmee is niet gezegd dat emotiva slecht is, integendeel. Maar je doet er goed aan je te realiseren dat je te maken hebt met een amerikaans product, met dito marketing. En zoals duidelijk wordt: support kan dan een probleem zijn. Mij zal het in ieder geval weerhouden van de aanschaf van emotiva producten. Denk ik ;)

Ja maar goed, zoals elke Nederlander doe je eerst onderzoek voordat je iets koopt.
Dus je wist van te voren al dat er dingetjes verkeerd konden zitten.

Daarnaast is de support helemaal niet slecht, alleen een beetje traag...
Ik had een kapotte/slechte mic gekregen, dus die meten bij de EmoQ de raarste dingen.
Heb een nieuwe opgestuurd gekregen met de nieuwe afstandbediening en nu is alles goed.

Reactie kan een weekje duren, af en toe een reminder sturen helpt ook :)
maar reageren doen ze en ze lossen het ook netjes op naar mijn ervaring en andere ervaringen hier.

Roger Black

Citaat van: EJ op juni  1, 2011, 12:18:51

Je laat hiermee doorschijnen dat de support van Emotiva niet goed is én doordat de UMC software-issues heeft projecteer je dit op het merk Emotiva.

Ik ben gelukkig gebruiker van 4 emotiva producten zonder een vorm van problemen. Ik denk dat alleen de UMC wat problemen geeft, maar vergeet de rest van de succesvolle en betrouwbare artikelen niet.
En de support en problem-solving van Emotiva is ook erg goed, alleen verzenden kan problemen vormen. Maar dit wist je van te voren.

EJ

Ik projecteer niets, ik stel vast. Er zijn meer problemen met emotiva, niet alleen met umc. Het sluit ook volstrekt aan met 14 jaar ervaring met software makers uit de vs, die liefst vaporware verkopen, en het pas gaan maken als er betaald is... en er dus funding voor het maken is. Ander business model dan wat we in Europa gewend zijn.

Let wel dat niet de goede ervaringen tellen, maar de slechte. Die maken of breken namelijk een product.

Roger Black

Citaat van: EJ op juni  1, 2011, 12:38:35
Ik projecteer niets, ik stel vast. Er zijn meer problemen met emotiva, niet alleen met umc. Het sluit ook volstrekt aan met 14 jaar ervaring met software makers uit de vs, die liefst vaporware verkopen, en het pas gaan maken als er betaald is... en er dus funding voor het maken is. Ander business model dan wat we in Europa gewend zijn.

Let wel dat niet de goede ervaringen tellen, maar de slechte. Die maken of breken namelijk een product.

Welke producten hebben dan nog meer problemen?

yorkie13

Denk aan de UMC-1 :D
Die heb jij weer niet, en er lijken steeds meer mensen issues te hebben.
Toch wel leuk als een apparaat op zijn minst doet waar het voor bedoeld is.

Ik hoop dat ik voorlopig verstoken blijf van verdere
problemen.

Echter nu de problemen verholpen lijken, kan ik wel tevreden zijn over het beeld en geluid.

Roger Black

Citaat van: RA SUBS op juni  1, 2011, 12:49:36
Denk aan de UMC-1 :D
Die heb jij weer niet, en er lijken steeds meer mensen issues te hebben.
Toch wel leuk als een apparaat op zijn minst doet waar het voor bedoeld is.

Ik hoop dat ik voorlopig verstoken blijf van verdere
problemen.

Echter nu de problemen verholpen lijken, kan ik wel tevreden zijn over het beeld en geluid.

Ja de UMC is bekend, maar andere producten van Emotiva met structurele problemen ken ik niet.

yorkie13

De 2 x UPA-2 die ik nu heb zijn zeer degelijk gebouwd, en voldoen prima.
UPA-1 is nog onderweg voor de center.

treky22

Citaat van: hr15 op mei 31, 2011, 22:12:44
Kom ik weer met iets negatiefs ;)

Mijn UMC-1 aangesloten en ik krijg geen beeld. Het display aan de voorkant gaat niet aan. Als ik de UMC-1 aanzet dan zie ik het volgende;
- blauw licht rondom power button
- licht rondom power button kleurt oranje
- licht weer blauw
- licht weer oranje
- licht weer blauw
- licht weer oranje- licht weer blauw en blijft dit dan ook, maar het display blijft uit.
De lampjes rondom de functieknoppen aan de linkerkant blijven tijdens dit proces wel gewoon blauw.

De dim knop op de afstandsbediening lijkt niks te doen.

Toch even een vraagje .... Wanneer is dit probleem ontstaan ? Is er vantevoren iets gebeurd ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

hr15

Citaat van: clockwork op juni  1, 2011, 08:20:05
Neem aan dat je de software update bedoelt?

1/2 uurtje inclusief nieuwe instellingen.

Dat bedoelde ik inderdaad, dat moet me vanavond nog wel gaan lukken :)

Citaat van: treky22 op juni  1, 2011, 13:38:19
Toch even een vraagje .... Wanneer is dit probleem ontstaan ? Is er vantevoren iets gebeurd ?

Dit probleem was al vanaf het moment dat ik hem had aangezet. UMC-1 uitgepakt en de kabels uit mijn Marantz overgestoken op de UMC-1. Daarna de afstandsbediening in orde gemaakt en proberen aan te zetten en toen gebeurde dit.

Nooff

Citaat van: hr15 op juni  1, 2011, 14:54:45

Dit probleem was al vanaf het moment dat ik hem had aangezet. UMC-1 uitgepakt en de kabels uit mijn Marantz overgestoken op de UMC-1. Daarna de afstandsbediening in orde gemaakt en proberen aan te zetten en toen gebeurde dit.
Je hebt alle kabels al los gehad en alleen de unit geprobeerd in te schakelen? Een blauw/Amber blinkende powerbutton duidt meestal op het niet goed voltooien van de software update. Probeer eens de nieuwste software in te laden en kijk dan eens of hij het doet.

treky22

Citaat van: hr15 op juni  1, 2011, 14:54:45

Doet ie dit ?
http://www.youtube.com/watch?v=aDeCCCM-rWo

hr15

Citaat van: Nooff op juni  1, 2011, 15:07:30
Je hebt alle kabels al los gehad en alleen de unit geprobeerd in te schakelen? Een blauw/Amber blinkende powerbutton duidt meestal op het niet goed voltooien van de software update. Probeer eens de nieuwste software in te laden en kijk dan eens of hij het doet.

Je eerdere tip heb ik nog niet geprobeerd dat wilde ik inderdaad vanavond gaan proberen :)

Citaat van: treky22 op juni  1, 2011, 15:31:06
Doet ie dit ?
http://www.youtube.com/watch?v=aDeCCCM-rWo

Dit doet hij inderdaad :)

treky22

Citaat van: hr15 op juni  1, 2011, 16:05:24
Je eerdere tip heb ik nog niet geprobeerd dat wilde ik inderdaad vanavond gaan proberen :)

Dit doet hij inderdaad :)

Als je de UMC-1 openmaakt, en je zet em met het front naar je toe, zit er links vooraan een printplaat met daarop 3 zekeringen.
Kijk eens of er hier eentje van stuk is ....
Het zijn van die kleine glaszekeringen.

yorkie13

Deze variant ken ik nog niet, ben benieuwd wat er met deze UMC-1 aan de hand is.

Alleen een zekering zou mooi zijn.

Overigens wel €53 refund gehad wegens lagere prijs van upa-1 en upa-2.

Verder is de upa-1 via een omweg ergens in Europa

Miesepies

Citaat van: RA SUBS op juni  1, 2011, 18:53:47Overigens wel €53 refund gehad wegens lagere prijs van upa-1 en upa-2.

Kijk, das toch leuk!

CiteerVerder is de upa-1 via een omweg ergens in Europa

Fedex works in mysterious ways  :devil:

hr15

Citaat van: treky22 op juni  1, 2011, 16:09:06
Als je de UMC-1 openmaakt, en je zet em met het front naar je toe, zit er links vooraan een printplaat met daarop 3 zekeringen.
Kijk eens of er hier eentje van stuk is ....
Het zijn van die kleine glaszekeringen.

Dit was de oplossing dankjewel iedereen voor alle hulp :)
Nu eens gaan spelen met alles!

treky22

Citaat van: hr15 op juni  2, 2011, 00:04:13
Dit was de oplossing dankjewel iedereen voor alle hulp :)
Nu eens gaan spelen met alles!

Graag gedaan. Ik ben blij dat ik kon helpen.
Daar is een forum voor  :thumbs-up:

Weer iemand die blij is met z'n UMC-1  :headbanging:

clockwork

Citaat van: treky22 op juni  2, 2011, 00:26:02
Graag gedaan. Ik ben blij dat ik kon helpen.
Daar is een forum voor  :thumbs-up:

Weer iemand die blij is met z'n UMC-1  :headbanging:

Goede tip Huib!  :clapping:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

hr15

Na een avondje film kijken, muziek luisteren en instellen, ben ik ontzettend blij met de UMC-1. Wat een vooruitgang in vergelijking met mijn Marantz! Enige waar ik ook last van heb is dat het geluid niet altijd goed gaat via HDMI. Maar daar kan ik prima mee leven even van source wisselen en weer terug is prima te doen. Hier dus een tevreden gebruiker :)

norman

Hmm daar heb ik geen last van, las op het Emotiva forum dat het kan zijn dat de update dan niet helemaal goed gegaan is.
Zou zeggen nog een keer doen met Factory resets en in de Windows Safe mode :)

yorkie13

Ik heb een vraagje betreffende het Volume op de UMC-1.

Hoe hard hebben jullie die staan ?
Bij mij komt er pas impact in het geluid bij een level van >50.

Ik heb de levels op 75 db ingesteld met een DB meter , mbv de UMC-1 level check.

die is redelijk hard bij 75 db.

X-over heb ik voorlopig op resp. 60/80/80 en 80 hz staan voor F/C/S en subwoofer.
Afstanden zijn gewoon met een rolmaat ingemeten en zijn 3.6/3,6/1,5 en 4.5 m.