Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Miesepies

Net toch maar de laatste firmware geinstalleerd. Ben benieuwd of het nog verschil maakt voor mij.

Las positieve berichten over EmoQ, maar resultaten wisselen nogal. Heb em een paar keer gedraaid om o.a. de nivo's tussen de UMC-1 en de 840A goed te krijgen, maar bij elke scan krijg je wel weer andere resultaten. De afstanden verschilden nog wel eens, de fase van de sub draaide hij we eens om. Ook kreeg ik 1x een echt enorm luid 3e test geluid bij 2e pass van EmoQ. Erg hard...gelukkig dat mijn speakers wel wat aan kunnen, maar heel heftig. Naja, uiteindelijk gebruik ik de EQ niet omdat ik deze nooit prettig heb horen klinken, dus is het puur voor afstand, crossover en volume nivo per kanaal.

Het lijkt alsof de HDMI lock inderdaad wat sneller is, maar heb nog niet uitvoerig getest.

Miesepies

Citaat van: clockwork op mei 27, 2011, 17:03:45
Nope. 5.1

Oja! Het helpt wel als je een signature goed leest :D

yorkie13

zou het dan niet zoiets zijn als bas voor sub + fronts, dat kan je bij sommige receivers ook instellen.

MrCupra

Daar probeer ik dus achter te komen.
Kan het verschil niet echt horen, aangezien de 99.38 nou echt los komen met de XPA-5. Je weet zelf ook wel hoe ze klinken Ralf.
PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT

MrCupra

Citaat van: Miesepies op mei 27, 2011, 17:09:56

Heb em een paar keer gedraaid om o.a. de nivo's tussen de UMC-1 en de 840A goed te krijgen, maar bij elke scan krijg je wel weer andere resultaten. De afstanden verschilden nog wel eens, de fase van de sub draaide hij we eens om.

Ik heb dit dus ook ondervonden.
Volgens EmoQ zijn mijn fronts en sub dus in fase gedraaid. Neem aan dat ik dit kan terugzetten?
MrCupra's HT

clockwork

Citaat van: RA SUBS op mei 27, 2011, 17:11:52
zou het dan niet zoiets zijn als bas voor sub + fronts, dat kan je bij sommige receivers ook instellen.

Ik herinner me vaag er iets over gelezen te hebben. Maar ik heb geen idee meer.
Dit weekend maar even mee spelen.

EmoQ: werkt bij mij nu echt veel beter. Toch raar al die onderlinge verschillen.

Volgens mij kun je die faseverschillen gewoon negeren. Daar doet de UMC niets mee.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

yorkie13

Is zeker vreemd met de 99.38, hier komt de 99.26 met passieve sub zeker wel goed los
met stereo.

dat van die fase die de UMC-1 meet is ook vreemd, maar zou kunne komen door de zijdelings geplaatste

woofers welke wel tot 180 hz spelen.

Bij mij staat de x-0ver op 60 hz tussen monitor en sub bij stand Direct.

MrCupra

Op stereo lijkt het wel of ik een hoop geluid verlies, ondanks dat ze op full range staan. En de sub wilt dan perse meedoen, wat dus overbodig is.

Als ik hem op direct zet, dan lijkt het net of iemand een gordijn van ze afhaalt en komen ze helemaal tot leven. Dus voor muziek wordt het de direct stand iig.

Als jullie film kijken, zetten jullie hem dan ook op direct?
MrCupra's HT

yorkie13

Voorlopig gebruik ik voor muziek Direct.

vanmiddag een stukje Dark Knight gekeken met x-0ver voor F/C/S/Sub

op 60/80/80/80 hz

werkt prima

MrCupra

Ik heb dat gister gedaan. Met name die scene in de tunnel die jij mij ook liet luisteren.
Met F/C/S/Sub op full/80/80/80.

Heb jij hem al geprobeerd met je fronts op full?
MrCupra's HT

Roger Black

Gistermiddag de (2e handse) XDA-1 opgehaald.
De eerste klanken die via de XDA lopen zijn lekker. Helder, open is wat mij het eerste op valt. Rustiger geluidsbeeld, minder rommelig dan de Beresford. Frisser hoog en strakker laag! Vooral het laag is gedetailleerder, minder brommerig en veel strakker. Na 3 uur luisteren kan ik wel zeggen dat de Emotiva XDA-1 veel dynamischer klinkt, neutraler en relaxer. Ik ben een blij man.  :)

hr15

Na mijn positieve ervaring met de UPA-7 nu ook de UMC-1 besteld, deze komt maandag binnen als het goed. Ik ben dan ook erg benieuwd of dit net zo goed gaat bevallen als de UPA-7.

Miesepies

En weer een kleine sale t/m 30 mei bij Emotiva. Voornamelijk speakers, maar ook de UPA-1/2, de USP-1 en de XDA-1 (nu al ??) zijn een paar tientjes lager.

Ralf, als je de gewone prijs hebt betaald voor de UPA-2 en UPA-1 en de prijs wordt lager binnen 2 weken, kan je het verschil terug krijgen! Is toch iets van $70 :)  ("If the item you purchased is reduced from its regular price, we will happily accommodate a sale adjustment within 14 days from your order date.")

En....

"SAVE $10 - Thanks for reading our newsletter! Save an extra $10 on any order over $100 from now until Monday, May 30, 2011. Use coupon code EMEM11 upon checkout at www.emotiva.com! "

clockwork

Citaat van: hr15 op mei 27, 2011, 23:59:06
Na mijn positieve ervaring met de UPA-7 nu ook de UMC-1 besteld, deze komt maandag binnen als het goed. Ik ben dan ook erg benieuwd of dit net zo goed gaat bevallen als de UPA-7.

Cool! Welke speakers?
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

yorkie13

Prima, ga ik even een mailtje sturen.(send)

al heb ik volgens mij al wel $ 70 korting op de verzending gekregen......
bedankt voor de tip.

yorkie13

Here we go.........UMC-1 gaat raar doen

blu ray van U2 360 geeft toch helaas de besproken drop outs.

Soms voor een 1 a 2 seconden geheel blauw beel en geluid hapert even. :devil:

vreemd, daar ik gisteren tijdens een gewone DVD (verschrikkelijke ikke) totaal geen last heb gehad

Toch maar de update doen komende dagen ?

360 van U2 eruit , en Avatar BR maar eens testen.........

bron is een oppo 93 met de laatste software en geen problemen bij de Onkyo

clockwork

Welk geluidsformaat? DTS toevallig?

Ik heb deze in bdrip. Tot de laatste firmware deed deze het niet. Nu na de laatste update probleemloos.

yorkie13

Ja, dacht het wel

zit nu van Avatar in DTS-HD Master ter genieten 8)
Als alles zo is na de update, dan ben ik weer blij.

Maar met de Oppo 93 werd na een software update ook een HDMI probleem opgelost.

hr15

Citaat van: clockwork op mei 28, 2011, 08:29:59
Cool! Welke speakers?

Klipsch luidsprekers, RF-35 RB-15 en RC-35 samen met een BK sub XXLS400

Ralf heeft de update geholpen?

yorkie13

ga ik komende week eens doen

eerst de matchende versterkers ontvangen en plaatsen.
het gaat voorlopig om 1 blu ray.

yorkie13

net even gecheckt , maar heb al de laatste Software versie

w7.04.00.07

yorkie13

vandaag de UPA-2 binnen voor surrounds

de boel aangesloten.....werkt rechter surround niet

kortom e.a. gewisseld, interlink, speakerkabel en ook kanaal R surr en L surr

uiteraard met de power eraf telkens

blijkt bij een test van kanalen dat er ruis uit de R surround pre out komt  :devil:

vermoedelijk defect

kortom ik koppel de UMC -1 maar weer af en ga naar de Onkyo terug

heb ik tenminste weer 5.1 geluid

ik baal hier wel van

clockwork

Au! Da's balen. :devil: Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Hopelijk komt Emotiva met een goede oplossing.

Sterkte ermee.

yorkie13

ach, voorlopig blij dat ik mijn onkyo 707 nog heb.

Emotiva heeft met de UMC-1 een behoorlijk belabberde eerste indruk achter gelaten

ik baal er in elk geval stevig van, en denk erover de UMC-1 ook niet meer in de HT keten op te nemen.

clockwork

Citaat van: RA SUBS op mei 30, 2011, 15:19:42

ik baal er in elk geval stevig van, en denk erover de UMC-1 ook niet meer in de HT keten op te nemen.

Wacht nog even op de reactie/oplossing van Emotiva. Geloof me: als ie werkt is de UMC echt een goed apparaat.  :satisfied: