Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Miesepies

Beats me... zijn geen nieuwe specs uit gebracht van het te bouwen model. Op het Emotiva forum is wel wat oud spul te vinden hierover. De laatste geopperde specs zijn onder andere gebalanceerd ontwerp en uitgangen en een HDMI switch (zonder processing, dus geen upscaling van analoog) en betere (stereo) audio kwaliteit (uiteraard :)).

Maarja, laten we maar wachten tot ze een 'definitieve' specs lijst uitbrengen.

clockwork

De nieuwe firmware voor de UMC-1 staat op de Emotiva site!
:pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

@treky22: heb je het nieuwe bord al binnen ?

@clockwork: Misschien dat ik em dit weekend ga installeren, maar wacht nog heel even de reacties af op het emotiva forum.

treky22

Citaat van: Miesepies op februari 18, 2011, 23:53:41
@treky22: heb je het nieuwe bord al binnen ?

Ik stuur je de kabel maandag terug.

De status op dit moment is dit:
Gisteren de 3 boarden terug gestuurd via FedEx naar Emotiva (dit na overleg met Sarah en Lonnie).
Zij gaan dan de boarden nakijken en upgraden met de laatste firmware. Want bij mij deden ze nog steeds hetzelfde als waar
alles mee is begonnen. Ze staan gepland dat ze 24 feb. daar aankomen, dus zullen ze die week daarna weer mijn kant opkomen.
Al met al duurt het dus nog minimaal 2 weken voor ik ze weer heb.
Als ze terug zijn, zou ik de boarden volgens hun er meteen in kunnen zetten, en dan zou het moeten werken.
I keep my fingers crossed.
Ik weet het ook niet meer, allerlei gedachten dwalen door mijn hoofd.
Niks t.o.v. Emotiva, dat is tot nu toe allemaal perfect geregeld.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Miesepies

Hmm... das jammer, duurt het nog langer :(  Mare, kosten fedex, zijn die voor Emotiva of heb je deze toch zelf moeten betalen ?

treky22

Emotiva betaald de kosten voor het terugsturen :thumbs-up:

Miesepies

Wow, das helemaal top  :pompom:

treky22

Citaat van: Miesepies op februari 19, 2011, 15:07:12
Wow, das helemaal top  :pompom:

Sarah had overlegd met Lonnie en Eric, en toen moest ik ze terugsturen.

Zij gaan de boarden nu klaarmaken, zodat ik ze er alleen in hoef te zetten.
Dan zou ie het moeten doen volgens hun (hoop ik)

weirdorob

Oke mannen de nieuwe firmware zit er in eerste indruk zeer positief :clapping:
Het probleem met de sub waar bij volume up en down een poppend geluid uit de sub kwam is weg heerlijk ging me toch steeds meer irriteren :headbanging:
De hdmi handshake is een stuk sneller.
Bij de mede8er miste ik altijd de 1e 3 seconden van muzieknummers ook dit is opgelost.
Verdere verbeteringen kan ik nog niet zeggen pas 2 uur aan het testen maar so far so good :D
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Roger Black

Heeft iemand de XDA al?

evilniek

Ik heb even een vraag met betrekking tot de aankoop van een UPA-7 eindversterker. Ik had al een quote aangevraagd voor zowel de XPA-5 als de UPA-7, wou gewoon even bekijken wat de prijs verschillen waren, heb ook de betalings instructie's gekregen, maar een ding snap ik niet, hoe weten ze nou welke eindversterker ik wil kopen?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

clockwork

Citaat van: evilniek op februari 22, 2011, 13:44:45
Ik heb even een vraag met betrekking tot de aankoop van een UPA-7 eindversterker. Ik had al een quote aangevraagd voor zowel de XPA-5 als de UPA-7, wou gewoon even bekijken wat de prijs verschillen waren, heb ook de betalings instructie's gekregen, maar een ding snap ik niet, hoe weten ze nou welke eindversterker ik wil kopen?

Ze gaan er gewoon vanuit dat dit een 'offer you can't refuse is'.  ;) Volgens mij doen ze bij een quote ook standaard de betalingsinstructies erbij, zodat je weet hoe dat werkt.
Weet je al wat je gaat kiezen?

Hebben er al meer mensen de UMC upgrade uitgevoerd? Ik was het afgelopen weekend weg en ben er nog niet aan toegekomen.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

evilniek

Of moet je gewoon een quote aanvragen voor het product dat je wilt kopen, UPA-7 in dit geval. Ik heb ook een mailtje gestuurd, krijg alleen geen reactie.

Roger Black

Hou ook rekening met het tijdsverschil he  :)

evilniek

Het is al twee dagen geleden eigenlijk.

Nooff

stuur je em gewoon nog een keer, soms glipt er wel eens iets tussendoor.

Wansh

Citaat van: Roger Black op februari 19, 2011, 21:31:38
Heeft iemand de XDA al?

Yep

Niet dat ik ontgoocheld ben, maar ik heb me de ganse tijd wat voorgelogen denk ik, ik verklaar me nader:

Ik had vroeger een HK AVR700 met een 5.1 XTI reeks van JBL

Heb mezelf overtuigd om terug naar stereo over te stappen,
eerste stap : JBL's buiten, Triangle Volante 260 in de plaats
tweede stap : een 1/2 AVR7000 buiten: alleen de voorversterker blijven gebruiken met de XTI subwoofer en een Emotiva XPA-2 in de plaats. Staat hier zo al een maand of 6
derde stap: AVR helemaal buiten en XDA in de plaats, sinds eergisteren

En nu heb ik de indruk dat ik onderin van alles mis.
Ik moet misschien terug gewoon worden aan een neutrale, (zonder toonregeling/subwoofer) sound.

Ik moet wel zeggen dat ik tijdelijk in een te kleine kamer zit met alleen MP3's op PC en een DAB tuner.
Daarbij zit ik met tinitus (dank zij Freddy Mercury en jarenlang motorrijden zonder oorbescherming)

Haspel

Citaat van: Haspel op januari 24, 2011, 18:03:46
Ik heb besloten ook voor een Emotiva te gaan.
Helaas zijn ze even uitverkocht.
Dus heb ik vandaag een reservering gemaakt voor de XPA5.
Shipping 2/15/11

gr Haske

Hij is binnen  !!!
Ben er zeker wel tevreden mee.

Roger Black

Citaat van: Wansh op februari 23, 2011, 16:56:21
Yep

Niet dat ik ontgoocheld ben, maar ik heb me de ganse tijd wat voorgelogen denk ik, ik verklaar me nader:

Ik had vroeger een HK AVR700 met een 5.1 XTI reeks van JBL

Heb mezelf overtuigd om terug naar stereo over te stappen,
eerste stap : JBL's buiten, Triangle Volante 260 in de plaats
tweede stap : een 1/2 AVR7000 buiten: alleen de voorversterker blijven gebruiken met de XTI subwoofer en een Emotiva XPA-2 in de plaats. Staat hier zo al een maand of 6
derde stap: AVR helemaal buiten en XDA in de plaats, sinds eergisteren

En nu heb ik de indruk dat ik onderin van alles mis.
Ik moet misschien terug gewoon worden aan een neutrale, (zonder toonregeling/subwoofer) sound.

Ik moet wel zeggen dat ik tijdelijk in een te kleine kamer zit met alleen MP3's op PC en een DAB tuner.
Daarbij zit ik met tinitus (dank zij Freddy Mercury en jarenlang motorrijden zonder oorbescherming)

Je mist van alles? Je zou zeggen dat Emotiva juist neutraal is, maar dat ervaar jij niet zo?
Ik ben wel benieuwd naar meer

Wansh

Citaat van: Roger Black op februari 23, 2011, 18:04:35

Je mist van alles? Je zou zeggen dat Emotiva juist neutraal is, maar dat ervaar jij niet zo?
Ik ben wel benieuwd naar meer

Inderdaad hij zal heel neutraal zijn, ik heb de laatste 6 maanden stereo beluisterd met een subwoofer nu mis deze precies ...

Dit is is wel een uiterst persoonlijk gevoel ...
Ik had hem ook eerst aangesloten op een USB uitgang, dus gebruik makend van de sound card van de XDA.
Maar hierjuist via een digitale coax uitgang van mijn PC naar de XDA en dat gaat beter.

ga nog wat verder experimenteren ...

clockwork

Citaat van: Haspel op februari 23, 2011, 17:16:32
Hij is binnen  !!!
Ben er zeker wel tevreden mee.

Gefeliciteerd! Ik ben er na een jaar ook nog steeds erg tevreden mee.

Heb zojuist de umc-1 update gedaan. Ging vlekkeloos. Eerste indrukken zijn erg goed. Snellere handshakes, snellere respons op de AB bij wisselen ingangen.
Geluidskwalitieit: lijkt beter. (nog) meer detail? Kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten. ;)

Ik moest wel mijn Harmony opnieuw instellen. Waarschijnlijk stond die nog op de instelingen voor de plastic remote.

Miesepies

Citaat van: Wansh op februari 23, 2011, 16:56:21En nu heb ik de indruk dat ik onderin van alles mis.

Jah, als je van een lekker warm klinkende set afkomt, zal Emotiva heel koud en kil over kunnen komen. Heb laatst een oude Denon erbij, en dat is echt een enorm verschil. En ja, dat is een stuk gewenning en ook een stuk smaak. Het warme ligt wel vaak snel lekkerder in het gehoor.

Geef het even tijd, en zoek naar goede opnames. Vergelijk maar eens opnames van diverse pop van de afgelopen tijd en bijvoorbeeld opnames van Diana Krall of Patricia Barber. Dat zijn opnames die toch net wat dikker op het laag gemixed zijn en dus ook op neutralere of analytische sets wat lekkerder overkomen qua gehoor.

treky22

Boarden zijn vandaag aangekomen bij Emotiva, en dit was het antwoord van Sarah:

Eric was able to repair your boards and we are sending them out today. The tracking number is xxxxxxxxxx via FedEx.
Please note that these boards are ready to be used and do not need an update.

Wat een service  :worship:

@ Miesepies: Kabel gaat morgen of vrijdag hier de deur uit. Bedankt voor het lenen  :thumbs-up:

Ik ben echt weer toe aan beeld en geluid. Heb nu de 360 maar rechtstreeks op de beamer aangesloten, en optisch in m'n oude
receiver. Dan heb ik nog een beetje geluid, wel 2.0 Ik ga niet alles loshalen van de XPA-5  ;D

clockwork

@treky22: super! Kun je hopelijk snel weer luisteren. Is het moeilijk om die boardjes erin te zetten of kan iedereen met een schroevendraaier dit doen?

@wansh: heb je al meer kunnen experimenteren? Heb je ook andere bestandsformaten dan mp3 geprobeerd?

treky22

Citaat van: clockwork op februari 24, 2011, 17:29:22
@treky22: super! Kun je hopelijk snel weer luisteren. Is het moeilijk om die boardjes erin te zetten of kan iedereen met een schroevendraaier dit doen?

Je hebt er geen speciaal gereedschap voor nodig.

Ik heb wel foto's gemaakt van hoe de aansluitingen zitten, maar het is allemaal best wel makkelijk.

Dus ik hoop, als ze dinsdag binnenkomen, dat ik woensdag weer kan draaien hier.
Ik heb middagdienst, dus ik ga me niet hassten met het inzetten als ze bv om 12:00 binnenkomen.