Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

_Nelis_

Citaat van: treky22 op januari 27, 2011, 23:32:46
Kudos voor Emotiva:

Hello,
We are going to send you 3 boards so that you can replace the ones in your unit.
They are not hard to change.In the mean time while you are waiting on your boards I
will suggest you to try to use a different computer and make sure that the emotiva
installer is the latest one.
So please send us your address.Thank you.

Ik heb in de return-mail ook gezet, of het niet verstandiger is om dan een nieuwe
unit te sturen ipv de boards ivm garantie als er iets fout gaat.
Je weet nooit he.
Dan kunnen ze beter een nieuwe sturen   ::)

Inderdaad kudos voor Emotiva, maar eerlijk gezegd niet voor jou...

Verleden keer ben je naar mij toegekomen met het updateprobleem, toen hebben we probleemloos nieuwe firmware geïnstalleerd. Conclusie was dus dat het niet aan de UMC ligt maar aan de configuraties waarmee jij hem hebt geprobeerd te updaten..

Heel fijn natuurlijk dat Emotiva je zo tegemoet komt, maar daarvoor dus ook extra kosten moet maken die ongetwijfeld weer afgewenteld worden op de klanten, een upgrade naar XMC zal dus wel duurder uit gaan vallen..

In een PM heb je verleden week gevraagd of we de update nog eens konden doen, ik heb toen aangegeven dat ik dat prima vind, maar op korte termijn geen tijd heb. Ik snap dat je snel weer wilt genieten van je spullen, maar nu betalen de andere klanten van Emotiva hiervoor de rekening.
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93
Pro-ject Debut III Esprit Klipsch WF-35 Klipsch RC-64 Klipsch RW-12D Klipsch Quintet II

treky22

Citaat van: _Nelis_ op januari 29, 2011, 15:55:59

Verleden keer ben je naar mij toegekomen met het updateprobleem, toen hebben we probleemloos nieuwe firmware geïnstalleerd. Conclusie was dus dat het niet aan de UMC ligt maar aan de configuraties waarmee jij hem hebt geprobeerd te updaten..

Heel fijn natuurlijk dat Emotiva je zo tegemoet komt, maar daarvoor dus ook extra kosten moet maken die ongetwijfeld weer afgewenteld worden op de klanten, een upgrade naar XMC zal dus wel duurder uit gaan vallen..

In een PM heb je verleden week gevraagd of we de update nog eens konden doen, ik heb toen aangegeven dat ik dat prima vind, maar op korte termijn geen tijd heb. Ik snap dat je snel weer wilt genieten van je spullen, maar nu betalen de andere klanten van Emotiva hiervoor de rekening.

Ik heb ook nog bij anderen de software op de pc ge-installeerd, en daar geprobeerd om de firmware terug te zetten.
Maar de UMC-1 reageert gewoon nergens meer op.
Dus dan zou het niet alleen aan mijn configuratie, maar ook aan de anderen.
Laptop lukt niet, PC lukt niet. Heb ook verschillende kabels geprobeerd.

Ik weet niet wat je probeert te suggereren, maar het is zeker niet mijn bedoeling om anderen hiervoor op te laten draaien.
Ik ben de hele week al aan het mailen met Emotiva over m'n probleem.
Ging echt super, ze kwamen elke keer weer met wat te proberen (ook bij iemand anders).
Heb zelfs via een forum-lid hier zijn kabel toegestuurd gekregen om te proberen (ook samen met de UMC-1 bij iemand anders geprobeerd.
Hij wil het gewoon niet doen.

De vorige keer (toen ik bij jou geweest ben) wilde de update gewoon niet lukken, want de pc zag de UMC-1 niet.
Nu ziet ie em wel, maar de UMC-1 reageert verder helemaal niet.

Dus daarom was dit de reactie van Emotiva's kant, waar ik heel blij om ben  :clapping:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

eduard

Grappig commentaar geven op iemand die Garantie claimed :(

Roger Black

Dát is nog eens een bijzondere benadering! Zo ben ik ze nog niet eerder tegengekomen. Dit slaat natuurlijk nergens op. Je kiest voor een merk met een bepaalde service (, image, kwaliteit e.d.), of dat je nu wel of niet terug moet gaan naar de winkel voor een defect je hebt al voor het serviceniveau van het merk betaald, daar heb je immers voor gekozen. Als je dit niet wilt dan kies je voor een ander merk.

Wees juist blij met dit voorbeeld, mocht het jou overkomen dan weet je wat te doen en hoe behulpzaam Emotiva kan zijn. Als deze actie iets over nieuwe klanten kan zeggen dan is dat enkel een mooi voorbeeld van de service van Emotiva.

Daarbij sla je de plank compleet mis om het probleem van Treky22 te refereren aan zijn eerdere problemen met het updaten van de UMC. Nu gaat het apparaat ineens niet meer aan. En dat staat los van het updaten van de firmware.

treky22

Verwachte aflevering

Feb 8, 2011 tegen 6:00 PM

Bestemming

Eindhoven NL

Miesepies

Mooi...jammer dat je nog een week moet wachten. Maarja, als je hiermee je probleem mee kan verhelpen.

Miesepies

Hmm, las dat de UPA-7 uit het product assorti gaat. Zou te weinig verkopen. Dus als je deze nog wil kan je em nu met $100 korting krijgen ;)

treky22

Citaat van: Miesepies op februari  2, 2011, 22:31:53
Mooi...jammer dat je nog een week moet wachten. Maarja, als je hiermee je probleem mee kan verhelpen.

Ik wacht geduldig af.

Is het een probleem dat ik je kabel nog een weekje hier hou, om te proberen daarna ?
Misschien lukt het dan ook met mijn kabel, maar voor de zekerheid ...

Miesepies

Is goed... ik hoor het wel :)

treky22

Nee nee nee !!!!!!!!!!!!!!!!!

Krijg ik vandaag de boarden van Emotiva binnen, das goed.

Maak ik de zak open met het board met de hdmi-aansluitingen erop .... zitten er 2 onderdelen los in het zakje die op het board vast horen te zitten.

Daaronder bij de pen horen de 2 losse parts te zitten.
Ik heb maar weer gemaild met Emotiva.

Baal hier wel flink van  :devil:

Miesepies

Boehoe...hoeveel pech kan je hebben :(  Dat zuigt flink!

Maar, het waren 3 borden toch ? Misschien is het vervangen van de andere borden voldoende?

treky22

Citaat van: Miesepies op februari  7, 2011, 21:02:45
Boehoe...hoeveel pech kan je hebben :(  Dat zuigt flink!

Maar, het waren 3 borden toch ? Misschien is het vervangen van de andere borden voldoende?

Inderdaad lots of pech hiero  :crazy:

Inderdaad 3 borden:
- Board met de hdmi ingangen
- Board wat achter het frontpanel zit
- Rechts van de spoel zit nog een board met 2 zwarte koelribben. Die zit er ook bij.

Misschien dat ik de andere 2 vervang dat ie het wel doet ?
Zal eens proberen

evilniek

Citaat van: treky22 op januari 27, 2011, 23:32:46
Kudos voor Emotiva:

Hello,
We are going to send you 3 boards so that you can replace the ones in your unit.
They are not hard to change.In the mean time while you are waiting on your boards I
will suggest you to try to use a different computer and make sure that the emotiva
installer is the latest one.
So please send us your address.Thank you.

Ik heb in de return-mail ook gezet, of het niet verstandiger is om dan een nieuwe
unit te sturen ipv de boards ivm garantie als er iets fout gaat.
Je weet nooit he.
Dan kunnen ze beter een nieuwe sturen   ::)

Typisch een geval van "I Told You So", niet lullig bedoeldt overigens, maar wel balen zeg, hoop dat er snel een oplossing komt voor je.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

treky22

It looks like the board got damaged in the shipping so we will send you another board tomorrow.Try to install the one that is not damaged and try to update your UMC while you are waiting for the new board.Thank you.

Wordt morgen de 2 andere boards monteren, en dan wachten op de 3e

Former member 78

Die wat defect is laten solderen, dan heb je een reserve :P

daxie

Citaat van: treky22 op februari  7, 2011, 22:11:46
It looks like the board got damaged in the shipping so we will send you another board tomorrow.Try to install the one that is not damaged and try to update your UMC while you are waiting for the new board.Thank you.

Wordt morgen de 2 andere boards monteren, en dan wachten op de 3e

Emotiva blijft dit netjes doen vind ik.

treky22

Citaat van: daxie op februari  8, 2011, 08:28:40
Emotiva blijft dit netjes doen vind ik.

Absoluut, ook helemaal niks op aan te merken.

Er zijn weinig bedrijven die het meteen zo correct afhandelen  :clapping:

Roger Black

Wat heeft Correct er nou mee te maken?

Uh, sorry..  :D

Hopenlijk is het snel opgelost!

treky22

Citaat van: Roger Black op februari  8, 2011, 08:43:41
Wat heeft Correct er nou mee te maken?

Uh, sorry..  :D

Hopenlijk is het snel opgelost!

Dat board zal waarschijnlijk volgende week maandag/dinsdag of woensdag hier zijn.

En dan hoop ik dat ik eindelijk weer eens van beeld & geluid kan genieten.

Kijk/luister nu op een 26" lcd.

evilniek

Dat je straks weer kunt genieten van je geluid kan ik me indenken, maar van t beeld? :tongue2:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Roger Black

Het beeld loopt ook via de UMC..

CineSmurf

Twee jaar terug was er sprake van een XMC processor, met 3xhdmi. Ik heb daar nooit meer wat van vernomen, gaat die nog komen?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

treky22

Citaat van: Roger Black op februari  8, 2011, 12:14:22
Het beeld loopt ook via de UMC..

That's right.
M'n beamer zit aangesloten op de UMC-1

Miesepies

Ik geloof dat de XMC-1 weer was langs gekomen in de laatste podcast van Emotiva. De productie zou binnenkort gestart worden oid...  Maarja, Emotiva kennende zal dat allemaal wel wat later gaan worden :)

treky22

Citaat van: Miesepies op februari  8, 2011, 14:15:29
Ik geloof dat de XMC-1 weer was langs gekomen in de laatste podcast van Emotiva. De productie zou binnenkort gestart worden oid...  Maarja, Emotiva kennende zal dat allemaal wel wat later gaan worden :)

Wat is de upgrade t.o.v. de UMC-1 ?