Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

RubenV.

dat is nog eens een interessant nieuwtje, ik ben benieuwd of dit in de toekomst nog consequenties gaat hebben voor emotiva...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nooff

Citaat van: RubenV. op december 22, 2010, 01:26:16
dat is nog eens een interessant nieuwtje, ik ben benieuwd of dit in de toekomst nog consequenties gaat hebben voor emotiva...
Nee, Jade Design is wel eigendom van dezelfde persoon achter Emotiva, maar is het bedrijf dat OEM design doet. Het staat verder los van Emotiva, en de Direct-to-consumer lijn van Emotiva gaat dan ook gewoon verder zoals ze nu doen. Het heeft alleen betrekking op de Emotiva Pro lijn en de verdere ontwikkeling van Sherbourn.

RubenV.

Dat had ik inderdaad begrepen uit het artikel. Ik vraag mij alleen af of bijvoorbeeld zo'n versterker als de XPA-1 straks niet de overstap maakt richting de sherbourn divisie, en daardoor misschien zelfs iets hoger geprijsd gaat worden...

anyway, leuke site Nooff! dat CE pro, ik had er nog nooit van gehoord
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nooff

Citaat van: RubenV. op december 22, 2010, 01:37:15
Dat had ik inderdaad begrepen uit het artikel. Ik vraag mij alleen af of bijvoorbeeld zo'n versterker als de XPA-1 straks niet de overstap maakt richting de sherbourn divisie, en daardoor misschien zelfs iets hoger geprijsd gaat worden...

anyway, leuke site Nooff! dat CE pro, ik had er nog nooit van gehoord
Dat zou heel goed kunnen, met misschien wat lichte tweaks hier en daar en hoogwaardigere onderdelen. Of het allemaal verschil uit gaat maken moet in de praktijk maar blijken, maar ik denk dat veel mensen niet bereid zijn 2 tot 3x zoveel geld te betalen voor een merknaam als Sherbourn als ze al bekend zijn met Emotiva. Dat de prijs daardoor omhoog gaat daar ben ik wel vrij zeker van.

Anyway, graag gedaan  ;)

Miesepies

Vandaag een stapel Emotiva XRCA kabeltjes binnen gekregen, gekocht van de $100 emobucks bij de UMC-1. Gelijk maar aangesloten tussen de cd speler en de pre en tussen de pre en de eindversterker...en moet zeggen dat ik blij verrast ben. Weet niet of deze kabels nog profiteren van inspelen maar de eerste indruk, in vergelijking tot mijn Siltech interlinks, is erg goed.

James T. Kirk©

Citaat van: Miesepies op december 23, 2010, 16:59:43
Vandaag een stapel Emotiva XRCA kabeltjes binnen gekregen, gekocht van de $100 emobucks bij de UMC-1. Gelijk maar aangesloten tussen de cd speler en de pre en tussen de pre en de eindversterker...en moet zeggen dat ik blij verrast ben. Weet niet of deze kabels nog profiteren van inspelen maar de eerste indruk, in vergelijking tot mijn Siltech interlinks, is erg goed.

Da's slecht nieuws voor de Siltechs! Zou je toch wat meer high end van verwachten?
take care,
____________________________Jim©

Miesepies

Zo moet je het ook niet lezen... was gewoon erg verrast of hoe goed het gelijk klonk. Of ze beter zijn dan de Siltechs (ik heb de MXT New York - toch niet de minste dacht ik) weet ik niet. Dat zal moeten blijken in test als de kabels een aantal draaiuurtjes hebben gehad.

James T. Kirk©

Ah! Op die fiets!  ;)
take care,
____________________________Jim©

Jason B.

Heeft iemand de XDA-1 al in huis of in aantocht ??

De eerste berichten die ik kreeg was het minimum-volumeniveau dat nogal hard staat ?!
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Nooff

Citaat van: Jason B. op december 28, 2010, 12:54:47
Heeft iemand de XDA-1 al in huis of in aantocht ??

De eerste berichten die ik kreeg was het minimum-volumeniveau dat nogal hard staat ?!

Volgens mij opgelost met update die nu standaard geleverd wordt als je hem aanschaft. Overigens is de XDA-1 niet eerder leverbaar dan Februari, de rest is preorder.

Jason B.

Citaat van: Nooff op december 28, 2010, 13:01:09
Volgens mij opgelost met update die nu standaard geleverd wordt als je hem aanschaft. Overigens is de XDA-1 niet eerder leverbaar dan Februari, de rest is preorder.

@Nooff
Thanks; je bent erg goed op de hoogte!

Ben benieuwd naar de bevindingen en evt. vergelijkende tests bij de forumleden (dat wordt dus pas vanaf februari...), dus de volgmodus blijft aan  :coffee:
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Wansh

Inderdaad,

hierjuist een mailtje gekregen nadat ik me een paar maand geleden op de preorder list gezet had.

Luc

---------- Forwarded message ----------
From: Vincent Chen <[email protected]>
Date: Tue, Dec 28, 2010 at 4:48 PM
Subject: RE: XDA-1 Reservation
To: tootje

Next projected shipment is Spring of 2011.
Thank you.

Vincent Chen
           Sales Manager
           Emotiva Audio
           135 Southeast Parkway Court
           Franklin, TN 37064
           615 790 6754

From: tootje
Sent: Tuesday, December 28, 2010 7:32 AM
To: [email protected]
Subject: Fwd: XDA-1 Reservation

Dears

Any idea about the shipment ?

Luc

Miesepies

CiteerI spoke to Cathy again today, and she said not only is the UPA series discontinued (they have one more shipment coming in Feb) but the XPA is also done. Seems very strange to me considering she also said the replacment will not be out by the spring...but sometime closer to summer.

I was told that a 300wpc x 7 amp is coming out....but that it will be around the $2000.00 mark...

Heb nog geen officiele melding gezien van Emotiva zelf... Vind het wel een beetje vreemd dat ze deze lijnen al zo snel weer uitfaseren. Alhoewel, gezien de verschillen in prijskaartje van de UPA/XPA (<$1000) en de XPR series (>$1000) ;)

FloR

Heeft er iemand ondertussen die nieuwe meetmicrofoon al?
Dat ding lijkt bij mij niet te werken?

En met wie nemen jullie contact op daarvoor?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Miesepies

Ja, de nieuwe mic werkt voor zover ik heb kunnen testen naar behoren. Als het niet goed werkt een mailtje naar [email protected] sturen.

Miesepies

Heb dit weekend even getest met een aantal interlinks, van mijn cd speler naar mijn pre en van mijn pre naar de eindversterker. Uiteindelijk kwam ik op 2 sets, een set Emotiva kabels (welke, zo ver ik kan oordelen, gelijk aan de RCA kabels die RU Connected levert) en een set Siltech MXT New York.

I.p.v. hele verhalen hier te tikken, hou ik het kort. De Emotiva/RU Connected kabels bieden erg veel waar voor hun geld. Je hoort echt veel detail, lekker strak en snel. Ik heb ze niet uitgebreid ingespeeld, maar eigenlijk vanaf het begin was ik blij verrast met de kwaliteit. Ik hou van een strak laag en gedetailleerd hoog, en op beide vlakken stelde de kabels me niet teleur.  Ook qua bouw ziet het er netjes uit, en de flexibiliteit ten opzichte van de siltechs was erg prettig met aansluiten.

Nee, ze waren niet zo goed als de Siltechs, deze gaven een net iets steviger, voller geheel. Het verschil is moeilijk te omschrijven, maar deze kabels gaven de muziek wat meer lucht, waardoor ze muziekaler klinken. Maarja, de Siltechs kosten ook het 10-voudige...dan mag je toch wel iets van verschil verwachten  :)

Wat mij betreft zeker een toppertje voor een lage prijs!

treky22

Vandaag wilde ik m'n set aanzetten.
Ik klik de UMC-1 aan, de XPA-5 bleef standby.

Stap 1) De display van de UMC-1 gaf niks aan, de knoppen werden blauw.
Stap 2) Na 5 seconden springt de UMC-1 in standby, powerbutton wordt oranje, de rest blijft blauw en aan.
Stap 3) Na 2 seconden springt de UMC-1 weer aan, en het gaat vanaf stap 1 weer hetzelfde.

Dit blijft zich maar herhalen.
Ik heb Emotiva een dringende mail gestuurd, maar wacht nog op antwoord van hun kant.

Iemand verder een idee ??????????
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Even de spanning eraf halen?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op januari 20, 2011, 20:18:23
Even de spanning eraf halen?

Al geprobeerd.

Hij blijft daarna hetzelfde doen, dus dat helpt niet.
Of hij moet er langer dan 10 min. af.

Wansh

Deze nacht binnen gekomen
From: Janna Riggs
Date: Thu, Jan 20, 2011 at 9:43 PM
Subject: XDA-1
To: Janna Riggs <[email protected]>

Hello,

We expect our next shipment of XDA-1s in by February 15th. Please call in with your card information to complete this order at $299.00. If you are an international customer you may use PayPal or Bank Transfer. If we do not hear from you by Wednesday, January 27th we will move to the next customer in line.

Thank you
Janna Riggs

Jason B.

Citaat van: Wansh op januari 21, 2011, 08:15:17
Deze nacht binnen gekomen
Hello,

We expect our next shipment of XDA-1s in by February 15th. Please call in with your card information to complete this order at $299.00. If you are an international customer you may use PayPal or Bank Transfer. If we do not hear from you by Wednesday, January 27th we will move to the next customer in line.

Thank you
Janna Riggs

Da's goed nieuws! Graag je bevindingen als ie eenmaal binnen is......  ;)

Roger Black

Citaat van: Jason B. op januari 21, 2011, 08:24:33
Da's goed nieuws! Graag je bevindingen als ie eenmaal binnen is......  ;)

Heel graag...

Have fun!

Miesepies

Citaat van: treky22 op januari 20, 2011, 20:20:51
Al geprobeerd.

Hij blijft daarna hetzelfde doen, dus dat helpt niet.
Of hij moet er langer dan 10 min. af.

Misschien lukt het wel als em re-flashed ?

treky22

Citaat van: Miesepies op januari 21, 2011, 10:34:10
Misschien lukt het wel als em re-flashed ?

It looks like your dsp code got corrupted, please re flash your unit  and see if  that resurrects it. If it does not, please lets us know so that we can find the roots of the problem elsewhere.Thank you.

Dit kreeg ik van Emotiva via mail.
Probleem alleen is dat dat de vorige keer hier niet lukte. Ben toen naar een forum-lid gemoeten, 100 km verderop  :-\

Op Emotiva Lounge dachtten ze dat misschien de frontpanel-fuse kapot is.
Waar zit die ?

gew55

Citaat van: treky22 op januari 21, 2011, 15:35:18
Probleem alleen is dat dat de vorige keer hier niet lukte. Ben toen naar een forum-lid gemoeten, 100 km verderop  :-\

gewoon opnieuw proberen, wanneer die vast loopt tijdens het flashen !
Deed ie bij mij ook, en een korte goede USB kabel doet ook wonderen !!
Bij mij lukt het de vierde keer pas, dus niet opgeven en veel geduld is the KEY to succes !