Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

vester86

Citaat van: Nooff op november 17, 2010, 14:55:50
Heb je al contact met Emotiva opgenomen of je die remote gratis krijgt?
ik heb contact opgenomen, dat plastic ding is 10x niks... met de USP-1 remote kun je ook je ERC-1 bedienen trouwens, helemaal handig!

RubenV.

Mijn UMC-1 en XPA-5 zijn gisteravond aangekomen in Parijs. Als het goed is zijn ze morgen bij mij  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nooff

Citaat van: RubenV. op november 17, 2010, 15:37:22
Mijn UMC-1 en XPA-5 zijn gisteravond aangekomen in Parijs. Als het goed is zijn ze morgen bij mij  :headbanging:
Spannende uurtjes  ;D

Nooff

Citaat van: vester86 op november 17, 2010, 15:36:13
ik heb contact opgenomen, dat plastic ding is 10x niks... met de USP-1 remote kun je ook je ERC-1 bedienen trouwens, helemaal handig!
Heb ik ook gezien, erg handig inderdaad!  8)

RvD

Nu wachten op die preorder knop voor de XSP-1.  :pompom:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

RobMeul

Citaat van: vester86 op november 17, 2010, 15:36:13
Ik ben zeer benieuwd naar de reactie van Emotiva, houd me op de hoogte?!
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

RobMeul

Citaat van: Nahpets op november 17, 2010, 15:01:44
Waarom zou je een headphone ingang willen hebben?
Uitgang natuurlijk, alhoewel tis maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. De aansluiting van de koptelefoon moet je er wel IN doen maar het signaal komt er UIT :blink:.
De koptelefoon aansluiting, kompromis, van de USP bevalt mij iig erg goed.  :wub:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

RubenV.

Ow nee, vanmorgen is mijn pakketje in Veldhoven aangekomen. Nu staat er op de fedexsite clearance delay @ Eindhoven. De estimated delivery date staat nog steeds op vandaag.
Hebben jullie dit ook gehad met jullie bestelling? Zo ja, heb je het wel nog gekregen op de dag van de estimated delivery date? Ik heb vandaag vrij, de komende 3 dagen moet ik werken......beter komt het vandaag nog bij me aan  :hmmm:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

XpanD

Ik help het je hopen... Maar als de delivery date nog op vandaag staat ga ik d'r toch wel vanuit dat dat vandaag nog gaat lukken.
Marantz SR6013 > Yamaha P3500S > XTZ Master M2 + 2x2 JL Audio 10w3v3-4

RubenV.

Ik ben er bang voor..... Zo net is er via de post een overboekings formulier binnen gekomen van FedEx. Ik heb even snel het geld overgemaakt en een printscreen gemaakt van de betaling, en die terug gemaild zoals gevraagd werd.
Als dat binnen zou zijn voor 17.00 kan de zending vandaag nog verwerkt worden. Lijkt me sterk dat ze mij vanmiddag dan nog iets komen brengen  :sadlike:
Mijn topic
Bluray collectie

Roger Black

Normaliter checken ze het product en wordt er een inclaringsformurlier nagestuurd. Dat je dat eerder dan het pakket zelf hebt is wel bijzonder.

RubenV.

Dat vond ik ook al. Er staat wel duidelijk op vermeld dat dit een schatting is, en dat het definitieve bedrag wordt vastgesteld door de Nederlandse Douane.
Ik me niet herinneren van wat ik in dit draadje gelezen heb dat er iemand vooruit heeft moeten betalen. En als ik de status bekijk op de FedEx site staat er nog steeds
"Clearance delay, EINDHOVEN NL"

Een beetje raar dat de estimate delivery date niet mee veranderd, maarja het is niet anders. Als het maar niet 4 weken bij de douane blijft liggen zoals mijn autoradio...
Mijn topic
Bluray collectie

Wansh

Sinds een paar maanden draait hier een XPA2 waar ik heel tevreden van ben, ik gebruik mijn oude HK AVR7000 tijdelijk als voorversterker.
Aangezien ik de overstap gemaakt heb om helemaal digitaal stereo te spelen heb ik mij natuurlijk op de pre-order list gezet van de XDA1.
Ik ga daar een DAB-radio, mijn desktop PC en later een mediacenter op aansluiten.

Vermits hun kabels zeer prijselijk zijn, ga ik ze ook bij hen bestellen maar ik zit een vraag over de interconnects.
Mijn PC hangt nu via een gewone audio-RCA kabel van digitale uitgang aan een digitale ingang van de Harman Kardon.

Moet dat een gewone standaard RCA kabel zijn ? of een coax met impedantie van 75 ohm ?
Of ik kan mijn vraag anders stellen: wanneer gebruik je de ene, en/of wanneer gebruik je de andere ?

beide kabels staan op: http://emotiva.com/xcables.shtm

Flavio

Citaat van: Wansh op november 18, 2010, 19:17:53
Sinds een paar maanden draait hier een XPA2 waar ik heel tevreden van ben, ik gebruik mijn oude HK AVR7000 tijdelijk als voorversterker.
Aangezien ik de overstap gemaakt heb om helemaal digitaal stereo te spelen heb ik mij natuurlijk op de pre-order list gezet van de XDA1.
Ik ga daar een DAB-radio, mijn desktop PC en later een mediacenter op aansluiten.

Vermits hun kabels zeer prijselijk zijn, ga ik ze ook bij hen bestellen maar ik zit een vraag over de interconnects.
Mijn PC hangt nu via een gewone audio-RCA kabel van digitale uitgang aan een digitale ingang van de Harman Kardon.

Moet dat een gewone standaard RCA kabel zijn ? of een coax met impedantie van 75 ohm ?
Of ik kan mijn vraag anders stellen: wanneer gebruik je de ene, en/of wanneer gebruik je de andere ?

beide kabels staan op: http://emotiva.com/xcables.shtm

Voor een digitale verbinding kan je het beste een 75 Ohm kabel gebruiken.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Wansh

vester86

Citaat van: Roger Black op november 18, 2010, 14:02:22
Normaliter checken ze het product en wordt er een inclaringsformurlier nagestuurd. Dat je dat eerder dan het pakket zelf hebt is wel bijzonder.
ik had hetzelfde.... vond ik toen ook al raar

vester86

en betreffende de remote:

het volgende kreeg ik terug van Emotiva:

"Hello Joris the Plastic and Metal billet remote have 2 different set of discrete codes. The USP-1 would require reprogramming to allow use with the Billet Metal remote control. We are in the process of making an upgrade process for customers whom already own a USP-1 with the plastic remote control wanting to upgrade to the billet metal remote control.

We will be sharing with you as this process is complete with all details.

Thank you for your support.

Vincent Chen"

Roger Black

Citaat van: Flavio op november 18, 2010, 20:15:33
Voor een digitale verbinding kan je het beste een 75 Ohm kabel gebruiken.

Ik gebruik nu tijdelijk ook een (goede) RCA als digitale kabel, zit hier hoorbaar verschil in?

vester86

Citaat van: Roger Black op november 19, 2010, 10:40:34
Ik gebruik nu tijdelijk ook een (goede) RCA als digitale kabel, zit hier hoorbaar verschil in?
bij langere lengtes krijg je snel meer storing erin, niet snel hoorbaar, wel meetbaar

Flavio

Citaat van: Roger Black op november 19, 2010, 10:40:34

Waarschijnlijk niet maar als echte HT freak wil je natuurlijk wel alles volgens de regeltjes doen  :D
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Roger Black

Citaat van: Flavio op november 19, 2010, 10:44:38
Waarschijnlijk niet maar als echte HT freak wil je natuurlijk wel alles volgens de regeltjes doen  :D

Absoluut. Gewoon nieuwsgierig of ik een verbetering kan verwachten als ik deze kabel straks vervang voor de juiste.

RubenV.

Zo, de UMC-1 en XPA-5 zijn gearriveerd, en staan klaar voor gebruik  :music:
Ik ben nu de oude audio apparatuur weg aan het halen. Nu zit ik alleen met een vraag:

Kan ik mijn B&W CM1's als fronts combineren met van mijn oude jbl surroundsetje de center en de rears?
De Cm1's zijn namelijk 8 Ohm en de jbl's zijn 4 Ohm...
Of breng ik hiermee schade aan een van de componenten toe??
Mijn topic
Bluray collectie

clockwork

Citaat van: RubenV. op november 19, 2010, 12:48:04
Zo, de UMC-1 en XPA-5 zijn gearriveerd, en staan klaar voor gebruik  :music:
Ik ben nu de oude audio apparatuur weg aan het halen. Nu zit ik alleen met een vraag:

Kan ik mijn B&W CM1's als fronts combineren met van mijn oude jbl surroundsetje de center en de rears?

Vlgens mij geen probleem. De XPA kan het zeker aan.

Veel plezier!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

vester86

Citaat van: RubenV. op november 19, 2010, 12:48:04
Zo, de UMC-1 en XPA-5 zijn gearriveerd, en staan klaar voor gebruik  :music:

geen probleem, als je ze op aparte versterkerkanalen aansluit (en je hebt een 5 kanaals versterker,dus dat lijkt me wel).
mocht je ze op hetzelfde kanaal aan willen sluiten, dan kan dat wel, maar heb je kans dat de versterker in protectie schiet omdat de weerstand te laag wordt...

Wansh

Citaat van: Flavio op november 19, 2010, 10:44:38

Ik doe serieus mijn best om het te worden  :-*