Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Citaat van: Chachacha op november  5, 2010, 21:31:14
Hallo Emotive's, ik zie op de site van Emotive nog helemaal niks van die nieuwe pro serie.
Ik wil graag het volgende gaan doen:
HD audio vanuit PC en BRD via HDMI naar apparaat1.
Van apparaat1 naar 5 kanaals eindversterker (apparaat2) (snr > 100 db) en naar LCD via HDMI.
Wat is dan de beste invulling?
Wachten op die nieuwe amps?
Alvast dank voor meedenken.
www.emotivapro.com
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Chachacha

Dank voor de URL, gek dat ze geen link op de amateur Emotiva site zetten.

Potdorie, geen 5 kanaals in de pro lijn. Dan maar 7 kopen en 2 niet gebruiken. Ik ga ze mailen.
Januari 2011 zeggen ze. Ik kijk eerst de kat uit de boom ivm de verhalen over de UMC1 software.
De eerste BR streams gedownload en zonder HDMI begin je daar niks mee.
Nu alleen HDMI out op m'n mooie nieuwe zelf gebouwde PC. Dat wordt een dure grap om dat door te trekken.
Nog maar even op LPCM 96 KHz afspelen of compressed multichannel.

Ik zal nooit meer een CD of BRD kopen of wat ze ook maar verzinnen voor schijfjes. Dat is alleen voor de aandeelhouders interessant.
Eerst heb ik betaald voor de muziek op mijn LP's, daarna moest ik voor dezelfde muziek weer betalen toen ze op CD uitkwam en zo verder.
Ik ben dus flink bestolen inmiddels, net als jullie waarschijnlijk. Die hele tussenhandel moet eruit.
Gewoon rechtstreeks streams van de artiest.

Ook dat gedoe met albums is me al decennia een doorn in het oog.
Meestal staan er maar een paar nummers op een album die echt de moeite waard zijn.
Gewoon losse nummers dus. Dat gaat nu de goeie kant op.
Ik wil alleen betalen voor nummers die ik echt mooi vind en dan in de best beschikbare
kwaliteit. De rest is voor mij meestal kort luisteren om te scannen of er mooie nummers bij zitten en dan gooi ik het weer weg.
Daarom wil ik ook graag eerst alles gratis hebben. Dat scannen kan ook in niet HiRes formaat natuurlijk.

Blijft voor mij nog de vraag waar nu de zwakke schakel zit in de laatste stand van techniek.
Is de microfoon de zwakste schakel nu?
Of zijn dat mijn good old zelf gebouwde boxjes (transmissie lijn met oa scanspeak) speakers met zilveren bedrading etc.

Ik heb nu een blue ray stream van Celine Dion via een torrent, maar moet dat via HDMI van PC naar
versterker brengen, dat kan alleen als ik mijn receiver vervang door HDMI spullen. Nu speelt het in 2 kanalen 96 kHz.
Dolby Digital HD en DTS HD zijn natuurlijk voor films, maar je zou er ook prima HiRes audio mee kunnen verspreiden.

Natuurlijk is uiteindelijk iedereen eerst op zoek naar een SAN MP situatie met alle audio etc. En daarna gewoon on demand via glasvezels
en daarna via hoge bandbreedte wireless overal ter wereld, ook in de bush van Afrika en op de top van de mount Everest.

Dolby HD en DTS HD formaten kun je niet via digital out afspelen, dat moet via HDMI.
DVDA is mislukt geloof ik. SACD is dichtgetimmerd nog steeds, maar de eerste (russische) SACD rips zijn er.
Als SACD echt een groter marktaandeel krijgt, wordt het ook wel een keer definitief gekraakt.
Maar waarschijnlijk is er dan weer een nieuwer formaat (nu blue ray), met nog meer kanalen op 192 kHz

Ik geef toe het is wat rommelig neergeschreven, maar er zitten toch mooie gedachten in of niet?

Flavio

Waarom wil je perse de Pro lijn? Van wat ik er over gelezen heb zijn de apparaten technisch gelijk aan de Consumer lijn met alleen de toevoeging van de Control 4 software en hardware waar je als consument waarschijnlijk toch niets aan hebt. De prijzen zijn wel vele malen hoger als de Consumer lijn vanwege dealermarge's en uitgebreidere ondersteuning.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Former member 78

Citaat van: Chachacha op november  6, 2010, 09:28:00
Ik geef toe het is wat rommelig neergeschreven, maar er zitten toch mooie gedachten in of niet?

Ook veel negatief ;)

Niemand verplicht jou om muziek te kopen op: LP, CD, DVD, Blu Ray etc etc ;)

Chachacha

ArjanR1, probeer eens het positieve eruit te halen. Het is helemaal niet negatief, alleen intelligent, haha.
En dan weer naar de inhoud, inderdaad, waarom de pro, nou die ziet er natuurlijk gewoon mooier uit. De specs staan helemaal niet vermeld.
Blijkbaar nog niet precies bekend. Ik besluit wellicht toch voor de amateurs tzt.

Hopjesvla

Citaat van: Chachacha op november  6, 2010, 11:40:24
...Het is helemaal niet negatief, alleen intelligent, haha....

Nou, ben blij dat je het zelf zegt ;)

Maar goed, prima als je besluit dat je nu genoeg hebt uitgegeven aan muziek voor de rest van je leven. Als iedereen er zo over denkt houdt het vanzelf een keertje op met nieuwe artiesten / muziek.

Mijn mening is heel simpel, alles downloaden wat je wilt, maar als je iets ECHT goed vindt, dan netjes kopen. Zo heb ik een kast vol met goede CD's, DVD's en Blu-rays die hun geld dus dubbel en dwars waard zijn.

Maar goed, we gaan off-topic...

Chachacha

Ha, nog een aangevallene? dag Hopjesvla, we zijn het volgens mij over het principe niet oneens.
Ik wil wel betalen voor iets dat ik het geld waard vind. Net als jij dus. Alleen vind jij meer de moeite waard om voor te betalen denk ik.
Ik bewaar maar weinig muziek langer dan 2 keer luisteren. Heb ook al mijn LP's in een container gekiept, ben lid van de bieb geworden.
Overigens, was ik op zoek naar kritisch meedenken over een slimme oplossing voor HD content > PC > HDMI > etc, niet zozeer naar belerende opmerkingen.
Schoolmeesteren moet maar voor de klas, haha.

Roger Black

Als je niet wilt dat er op gereageerd wordt, waarom post je het dan?

Wat voor een speakers heb je waar je de Emotiva's op wilt aansluiten?

Chachacha

Roger, ik wil graag inhoudelijke adviezen, geen belerende opmerkingen. Ik kom te vaak mensen tegen die te graag anderen lesjes willen leren. Ze reageren helemaal niet inhoudelijk, kortom ze helpen niet, maar gaan zaniken over de toon of over vermeende negativiteit. Mijn bijdragen zijn wellicht wat prikkelend soms, maar altijd opbouwend bedoeld. En ja, ik heb de pest aan die lui die niks bijdragen aan inhoud en betweterig, moraliserend etc. gaan lopen doen.
Die vraag over mijn speakers: ik had in een eerdere post aangegeven dat ik zelf speakers bouw. De eerste  zijn transmissielijn speakers met scanspeak onderdelen en zilveren bedrading. De achterspeakers en middenspeaker zijn basreflex bouw. De Emotivapro site geeft nog niet alle gegevens, bv de SNR (graag boven 110). Ik heb een vraag bij hen uitstaaan over de stabiliteit bij impedantie van 3 en 2 ohm. Speakers zijn vaak helemaal niet 4 of 8 ohm, maar per frequentie verschillend. Hoe ongevoeliger de versterker is voor lage impedanties hoe liever.

Hopjesvla

Chachacha: l*l niet man, jij geeft jouw mening op een bepaald onderwerp, ik geef de mijne. Volgens mij is daar een forum voor, actie & reactie. En als ik daarbij dan niet op een specifieke vraag van je inga ben ik niet inhoudelijk aan het reageren? En omdat we het niet met elkaar eens zijn ben ik belerend bezig? Neem een ander in de maling.

Je vraag over je Celine Dion streamen heeft ook helemaal niets met deze topic overigens, volgens mij hebben we het hier over Emotiva, is 't niet? Als je er een apart topic over opent is de kans groter dat men daar op gaat reageren, om het inhoudelijk te houden. ;)

Maar goed, no offence intended in ieder geval, let's get back to our lives.

Chachacha

He Hop, net gezegd dat ik geen belerende verhalen hoef, en doe je er nog een schepje boven op ook, wat heb jij inhoudelijk bij te dragen?

Flavio

Kunnen we even on topic blijven?

De originele vraag was:
Van apparaat1 naar 5 kanaals eindversterker (apparaat2) (snr > 100 db) en naar LCD via HDMI.

Antwoord:
Processor: Emotiva UMC-1 nu kopen of wachten op de XMC-1 (maart 2011). Als je nu de UMC-1 koopt krijg je 40% korting op de XMC-1 dus de keuze voor de UMC-1 lijkt me evident.
5-kanaals Versterker: Afhankelijk van je budget kan je kiezen voor:
1xUPA-5
1xXPA-5
2xUPA-1 + 1xXPA-3
3xUPA-1 + UPA-2
3xUPA-1 + XPA-2
2xXPA-1 + XPA-3
3xXPA-1 + 1xXPA-2
etc.
S/N ratio's zitten allemaal dik boven de 110dB bij vol vermogen. Bij 1 Watt zit alleen de UPA-5 boven de 100dB.

Ik denk dat de 3xUPA-1 + 1xUPA-2 de beste prijs/prestatie verhouding heeft.
Er komt ook nog een nieuwe XPR serie met XPR-7 en XPR-5 maar wanneer die beschikbaar weet alleen Emotiva.
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20

daxie

Citaat van: Flavio op november  7, 2010, 15:55:15
Kunnen we even on topic blijven?

De originele vraag was:

Antwoord:
Processor: Emotiva UMC-1 nu kopen of wachten op de XMC-1 (maart 2011). Als je nu de UMC-1 koopt krijg je 40% korting op de XMC-1 dus de keuze voor de UMC-1 lijkt me evident.
5-kanaals Versterker: Afhankelijk van je budget kan je kiezen voor:
1xUPA-5
1xXPA-5
2xUPA-1 + 1xXPA-3
3xUPA-1 + UPA-2
3xUPA-1 + XPA-2
2xXPA-1 + XPA-3
3xXPA-1 + 1xXPA-2
etc.
S/N ratio's zitten allemaal dik boven de 110dB bij vol vermogen. Bij 1 Watt zit alleen de UPA-5 boven de 100dB.

Ik denk dat de 3xUPA-1 + 1xUPA-2 de beste prijs/prestatie verhouding heeft.
Er komt ook nog een nieuwe XPR serie met XPR-7 en XPR-5 maar wanneer die beschikbaar weet alleen Emotiva.

veel hangt af van je beschikbare ruimte, budget, prioriteiten, luidsprekers,...

Chachacha

Ha, Flavio, dat is lekker concreet, thanks,  ga dat eens even rustig uitpuzzelen......

Chachacha

Citaat van: Chachacha op november  7, 2010, 18:39:45
Ha, Flavio, dat is lekker concreet, thanks,  ga dat eens even rustig uitpuzzelen......

Ik wil de UPA5, maar die is out of stock, die nieuwe processor staat er nog niet op. Even verdergooglen....

Chachacha

Citaat van: Chachacha op november  7, 2010, 18:47:25
Ik wil de UPA5, maar die is out of stock, die nieuwe processor staat er nog niet op. Even verdergooglen....

De UPA7 kan ook, heb je nog meer power over van de 2 kanalen die je niet gebruikt....

Chachacha

Citaat van: Chachacha op november  7, 2010, 18:49:28
De UPA7 kan ook, heb je nog meer power over van de 2 kanalen die je niet gebruikt....
Hier de specs van de xmc-1:
http://forum.blu-ray.com/pre-pro-amplifiers-separate-systems/89638-emotiva-xmc-1-pre-pro-specs.html
zoek de verschillen met de umc-1

Flavio

Citaat van: Chachacha op november  7, 2010, 18:47:25

De UPA-5 wordt met 2 tot 3 weken verwacht.

Chachacha

Verschillen xmc-1 / umc-1:

Professional balanced (XLR) line outputs on main 7.1 channels with THAT Corp.™ OutSmarts® balanced line drivers for exceptionally high common mode rejection.
Analog Devices 24/192 DAC's
Analog Devices 24/192 ADC's
Premium quality signal path and component selection for uncompromised audio/video performance
Voor de vinylisten: 1 - Precision phono input with MC/MM capability
Verder wat verschil in aantallen aansluitingen.
Wat steeds ontbreekt zijn de getallen voor vervorming en ruisafstandne.

Miesepies

Citaat van: Chachacha op november  7, 2010, 18:52:45
Hier de specs van de xmc-1:
http://forum.blu-ray.com/pre-pro-amplifiers-separate-systems/89638-emotiva-xmc-1-pre-pro-specs.html
zoek de verschillen met de umc-1

Volgens mij heb je niet zoveel meer aan die link. Het ontwerp van de XMC-1 is enigszins aangepast sinds die tijd... Als ik het goed begreep zal de XMC-1 bijvoorbeeld geen video processing meer doen, geen analoge video inputs meer hebben. De HDMI poorten zijn een HDMI switch, meer niet. Ook is geloof ik de 2x HDMI uit terug naar 1 gebracht.

HJ

Citaat van: Miesepies op november  7, 2010, 21:39:33
Volgens mij heb je niet zoveel meer aan die link. Het ontwerp van de XMC-1 is enigszins aangepast sinds die tijd... Als ik het goed begreep zal de XMC-1 bijvoorbeeld geen video processing meer doen, geen analoge video inputs meer hebben. De HDMI poorten zijn een HDMI switch, meer niet. Ook is geloof ik de 2x HDMI uit terug naar 1 gebracht.

hoe weet je dat zeker?
ik begreep dat er een 2e hdmi uit op zou zitten, dat is best een gemis als ze die achterwege laten naar mijn idee.
zijn de huidige specs bekend?

Flavio

Chachacha

Hee, Flavio, ik heb alles gelezen, maar werd er niet vrolijk van. Die xmc-1 is er voorlopig niet en de specs zijn niet bekend.
Ik bestel een onkyo reciever en wacht verder af.

RobMeul

Volgens de podcast; http://emotiva.com/news/

zou er door Lonny midden vorige week de specs van de xmc-1 worden gepost. Dat is, zoals verwacht want alle deadlines worden door Emotiva niet gahaald :blush:, niet gebeurd. Maar ze doen erg hun best en hopelijk gaat het deze week lukken. Een beetje geduld zou op zijn plaats zijn.
Je kan natuurlijk eerst de UMC kopen waardoor je 40% korting op de XMC meepakt. Heb je een XMC voor de prijs van een UMC, mits je de UMC kan verkopen natuurlijk!

En veel plezier met de Onkyo, aan welk type had je gedacht?
Ik denk dat je met een aparte eindversterker meer plezier van je luidsprekers gaat beleven.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

Citaat van: Chachacha op november  8, 2010, 10:55:38
Hee, Flavio, ik heb alles gelezen, maar werd er niet vrolijk van. Die xmc-1 is er voorlopig niet en de specs zijn niet bekend.
Ik bestel een onkyo reciever en wacht verder af.

Dan zou je ook aan deze kunnen denken

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106097.0

Die heeft 2 maal hdmi uit en alles wat je hartje begeert.......

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling