Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

treky22

Maar wat is nu het verschil tussen de UMC-1 en de XMC-1 ?

Is het een upgrade waard ?
Volgend jaar al wat andere upgrades in de planning hier, daarom de vraag.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nooff

Citaat van: treky22 op november  1, 2010, 12:35:26
Maar wat is nu het verschil tussen de UMC-1 en de XMC-1 ?

Is het een upgrade waard ?
Volgend jaar al wat andere upgrades in de planning hier, daarom de vraag.

Verbeterde analoge output, Headphone uitgang, Balanced XLR output. Het wordt allemaal naar een wat hoger niveau getild.

RobMeul

Hmmm, niet echt spectaculair deze uitverkoop  :dozingoff:

www.emotiva.com
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Nooff

Valt me ook zwaar tegen dit, in vergelijking met vorig jaar. Nu hebben ze gemiddeld 70 dollar korting op een apparaat, dat is niet echt iets om over naar huis te schrijven, dat is 'slechts' 50 euro. Het lijkt er op dat ik in ieder geval dit jaar het geld maar mooi op de bank laat staan.

Marcel87

Ik ben zelf toch wel erg benieuwd naar dit merk, maakt het echt zijn hoge verwachtingen waar.

Ik ben zelf van plan om ergens volgend jaar over te gaan op lossen eindversterking en vind dit een interessant merk.

Ik heb zelf 2 zelfbouw speakers van o.l.s. Emotion, specs heb ik niet maar heb toen begrepen dat deze speakers 180 watts zijn maar de ohm weet ik niet.
Dus weet niet echt hoe zwaar ze zijn voor een versterker.

Ik heb er op dit moment 2 monoblokken van Marantz aanhangen (ma-500) en wil voor de voorspeakers hoe dan ook weer monoblokken.
Ik zit dan zelf te denken aan 2 x de UPA 1 of XPA 1 voor de fronts en een UPA 3 of XPA3 voor de center en rears.

Alleen vraag ik me dus af is de UPA 1 al voldoende, ik wil echt iets goeds hebben ook voor de toekomst, geen zorgen meer hoeven te maken of de versterker zwaar genoeg is.

Wat is jullie mening?
LG 77g3 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

Roger Black

Ik heb zelf 2x UPA-1 en vind dit echt meer dan voldoende. De XPA-1 is een klasse hoger, het prijsverschil is dan ook enorm. Ik denk dat het appels met peren vergelijken is.
Maar de XPA-1 lijkt mij meer geschikt voor de héle mooie vloerstaanders zoals een B&W 802D o.i.d.

gew55

Hmmm  :pompom:

UMC-1 is binnen in goede staat gearriveerd  :worship:
En ik moet zeggen ziet er gelikt uit voor dat geld  :sigh:

één klein min puntje het ding is geen 13" diep maar 13.8", scheelt toch 2 cm.
Zal er toch een gat in de kast moeten  :crazy: goed dat ik een decoupeerzaag heb >:D

Dus nog effe alles inbouwen en dan knallen met die bak  :headbanging:

U hoort nog van mij  :ph34r:

high-q

Citaat van: Marcel87 op november  1, 2010, 20:25:38
Ik ben zelf toch wel erg benieuwd naar dit merk, maakt het echt zijn hoge verwachtingen waar.

Ik ben zelf van plan om ergens volgend jaar over te gaan op lossen eindversterking en vind dit een interessant merk.

Ik heb zelf 2 zelfbouw speakers van o.l.s. Emotion, specs heb ik niet maar heb toen begrepen dat deze speakers 180 watts zijn maar de ohm weet ik niet.
Dus weet niet echt hoe zwaar ze zijn voor een versterker.

Ik heb er op dit moment 2 monoblokken van Marantz aanhangen (ma-500) en wil voor de voorspeakers hoe dan ook weer monoblokken.
Ik zit dan zelf te denken aan 2 x de UPA 1 of XPA 1 voor de fronts en een UPA 3 of XPA3 voor de center en rears.

Alleen vraag ik me dus af is de UPA 1 al voldoende, ik wil echt iets goeds hebben ook voor de toekomst, geen zorgen meer hoeven te maken of de versterker zwaar genoeg is.

Wat is jullie mening?

Ben benieuwd in beide gevallen wat het voor jou doet. Ik ben zelf geïnteresseerd in 2x XPA-1 icm mijn Tannoy's en de SR8002. Had gehoopt dat de kortingen wat aantrekkelijker zouden zijn.
Hoeveel is de verbetering met de MA500 tov alleen de SR8002 en in hoeverre verwacht jij vooruitgang als je van de MA500 gaat upgraden naar de UPA-1?

Grtz!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Hopjesvla

Dat er geen dealer opstaat die dit merk wil importeren in NL begrijp ik niet helemaal. Is volgens mij nog best handel voor te vinden..

blue-eyes

Citaat van: Hopjesvla op november  2, 2010, 12:19:45
Dat er geen dealer opstaat die dit merk wil importeren in NL begrijp ik niet helemaal. Is volgens mij nog best handel voor te vinden..

Wellicht dat de dealers onderstaande reacties van gebruikers niet waardeerd ;) :D :D
Het enige dat je hoort is dat de kortingspercentage niet hoog genoeg, en 50 euro als te laag wordt beschouwd.
Tja. Er is meer dan korting denk ik?

Citeer
Hmmm, niet echt spectaculair deze uitverkoop  :dozingoff:

Citeer
Valt me ook zwaar tegen dit, in vergelijking met vorig jaar. Nu hebben ze gemiddeld 70 dollar korting op een apparaat, dat is niet echt iets om over naar huis te schrijven, dat is 'slechts' 50 euro. Het lijkt er op dat ik in ieder geval dit jaar het geld maar mooi op de bank laat staan.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Ejorne

Zulke goede prijs/kwaliteit apparatuur en dan gaan klagen dat de korting niet hoog genoeg is.

Natuurlijk is het jammer als je een hoger korting verwacht dan dat er gegeven wordt, zeker wanneer de vorige korting wel wat hoger was. Maar kom op zeg, je koopt nog steeds veel waar voor je geld, ook al zouden ze geen korting maar juist extra tax berekenen...

En die extra tax zal er bij een Nederlands importeur ook wel bijkomen. De prijzen zullen aanzienlijk hoger liggen dan de prijzen direct uit de VS (en dat is uiteraard logisch ook. Garantie, voorraad en personeel moeten natuurlijk betaald worden door de klanten.) Maar dan krijg je weer het geklaag dat de prijzen hoger zijn dan in de VS en zullen sommige mensen nog steeds via de VS zelf laten overkomen. En als de importeur afspraken maakt met de VS dat dit niet meer gebeurd dan wordt het geklaag waarschijnlijk nog weer erger. Was er met SVS ook niet zoiets gaande?

Hopjesvla

Citaat van: Blue-Eyes op november  2, 2010, 12:22:41
Wellicht dat de dealers onderstaande reacties van gebruikers niet waardeerd ;) :D :D
Het enige dat je hoort is dat de kortingspercentage niet hoog genoeg, en 50 euro als te laag wordt beschouwd.

Mja, een paar 'zeikerds' die het nog niet goedkoop genoeg vinden daargelaten, denk ik dat een merk als dit best een succes kan worden in NL. Uiteindelijk wordt er op forums altijd wel geklaagd natuurlijk.

Hoe je het ook wendt of keert, met normale marges blijft het nog steeds flink onder de prijs van andere merken, die (naar wat ik begrijp) niet per definitie heel veel beter zijn. Het merk straalt ook best high-end uit; denk dat veel RAF/Stassen/Hobo klanten hier wel gevoelig voor zouden zijn.

Ik ken het merk verder niet, maar ik vermoed dat de prijs-kwaliteit goed op orde is, daarom zou het best een succes kunnen zijn in NL.

RobMeul

We blijven wel Nederlanders he! Veel voor weinig, zeg maar.

En de uitverkoop was groots aangekondigd in de podcast dus een gemiddelde van tussen de 10 en 15% valt dan wat tegen.
Desondanks is prijs / kwaliteit verhouding prima te noemen, ook zonder korting.
En als je kabels of andere ekstra's besteld wordt dat in de  doos erbij gedaan maar niet op de vrachtbrief vermeld zodat je er geen kosten over hoeft te betalen :pompom:

Een Europese dealer gaat er niet komen, policy van Emotiva. Een manier om de kosten te drukken.

Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

Hopjesvla

Citaat van: RobMeul op november  2, 2010, 12:50:06
...Een Europese dealer gaat er niet komen, policy van Emotiva. Een manier om de kosten te drukken.

Dat ze niet zomaar gaan investeren in een Europees dealerschap kan ik mij voorstellen. Maar als er in Nederland een dealer ze vraagt of hij importeur mag worden zeggen ze ook nee? Kan ik mij niet voorstellen; iemand die een lading spullen bij ze wil bestellen lijkt mij welkom; toch?

Als ik jullie (Emotiva fans) was, zou ik je krachten bundelen en in één keer een pak apparatuur bestellen door iemand met ervaring in internationaal zaken doen, dan is er vast wel een leuke deal te maken op het gebied van inkoop en transport.

gew55

Citaat van: Hopjesvla op november  2, 2010, 12:46:15
Mja, een paar 'zeikerds' die het nog niet goedkoop genoeg vinden daargelaten, denk ik dat een merk als dit best een succes kan worden in NL. Uiteindelijk wordt er op forums altijd wel geklaagd natuurlijk.

Hoe je het ook wendt of keert, met normale marges blijft het nog steeds flink onder de prijs van andere merken, die (naar wat ik begrijp) niet per definitie heel veel beter zijn. Het merk straalt ook best high-end uit; denk dat veel RAF/Stassen/Hobo klanten hier wel gevoelig voor zouden zijn.

Ik ken het merk verder niet, maar ik vermoed dat de prijs-kwaliteit goed op orde is, daarom zou het best een succes kunnen zijn in NL.

Valt niet mee hoor een importeurschap van een merk als dit.
Er komt meer bij kijken dan je denkt, veel verplichtingen; reparatie, service etc.

Marche audio is zo'n 1.8 dat betekend simpelweg dat b.v. een UMC-1 zo rond de 1600,- Euro gaat kosten in NL incl. bijkomende kosten  :o

Maar als jij een UMC-1 voor 1500,- wil, ga ik hem wel voor je bestellen, en wanneer die stuk gaat regel ik de reparatie wel  :sigh:

Jason B.

Misschien moet het vliegtuig uit China maar eens een verplichte tussenlanding op Schiphol maken in het kader van verscherpte controles uit het oosten ?
  :pompom:
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Nooff

Citaat van: Blue-Eyes op november  2, 2010, 12:22:41
Wellicht roep je dat als Merk ook een beetje over jezelf af. Als je een heel jaar lang loopt te pronken met je veel geprezen Holiday Sale waar de hoogste kortingen worden gegeven, dan vallen kortingen als 30 dollar toch wel tegen. Ga het bedrag eens omrekenen naar Euro's, dan blijft er van die "leuke" korting maar weinig over, vooral als buitenlander zijnde. Kijk, voor amerikanen is het leuk aangezien zij ook geen shipping betalen, maar voor het gemiddelde component komt er hier toch al gauw weer 200 euro bij. Natuurlijk is er meer dan alleen korting, maar het is niet interessant genoeg om het daarom NU te kopen.

Citaat van: Hopjesvla op november  2, 2010, 12:55:44
Dat ze niet zomaar gaan investeren in een Europees dealerschap kan ik mij voorstellen. Maar als er in Nederland een dealer ze vraagt of hij importeur mag worden zeggen ze ook nee? Kan ik mij niet voorstellen; iemand die een lading spullen bij ze wil bestellen lijkt mij welkom; toch?

Als ik jullie (Emotiva fans) was, zou ik je krachten bundelen en in één keer een pak apparatuur bestellen door iemand met ervaring in internationaal zaken doen, dan is er vast wel een leuke deal te maken op het gebied van inkoop en transport.
Dan zeggen ze nog nee, en het antwoord op de vraag waarom ze dat niet willen is vrij simpel. Emotiva is een merk dat het grote publiek wil bereiken, daar kan je geen prijzen van 1500 euro bij gebruiken. Juist omdat ze puur en alleen via internet gaan verkopen maakt het zo aantrekkelijk voor de menigte. Met de inkoop en transport valt ook weinig te doen. Emotiva pakt een bepaalde marge, net als dat FedEx dat doet. Als je nagaat dat de verzending naar NL per Amp zo'n 150 dollar is, en voor de terugzending de eigen kosten neerkomen op 400 dollar, dan snap je natuurlijk wel dat er met de verzending niets meer gedaan kan worden. De prijzen zijn al scherp, juist door de grote afzet.
Citaat van: Ejorne op november  2, 2010, 12:39:34
Zulke goede prijs/kwaliteit apparatuur en dan gaan klagen dat de korting niet hoog genoeg is.

Natuurlijk is het jammer als je een hoger korting verwacht dan dat er gegeven wordt, zeker wanneer de vorige korting wel wat hoger was
Dat is ook niet het euvel voor mij persoonlijk. Ik heb een x-bedrag om uit te geven en wanneer de korting (die normaliter met de Holiday sale juist het hoogste is) dan tegenvalt, dan zet ik mijn geld weg en wacht ik tot de volgende sale. Een aantal producten zal in prijs verhoogd worden, en dat hebben ze nu al gedaan met de UPA-2 die normaliter 349 kost en opgehoogd is naar 399, waarna de korting werkelijk maar 20 dollar is natuurlijk, aangezien de prijzen pas per 1 januari opgehoogd zouden worden. Neemt niet weg dat het nog steeds een koopje is, maar dan zet ik liever mijn geld weg voor een duurdere versterker, die kortingen doen het hem niet en maken een aankoop tijdens de Holiday sale gewoon niet aantrekkelijker.

gew55

Midcall

Citaat van: Hopjesvla op november  2, 2010, 12:46:15

RAF/Stassen/Hobo klanten krijgen deze apparaten nooit te zien, simpelweg omdat RAF / Stassen / Hobo dit soort producten niet afneemt. De marges zijn te gering en een importeur zal nauwelijks een cent overhouden, àls hij dat al zou doen. Een merk als emotiva moet het van de wereldwijde verkoop hebben om een beetje geld te kunnen verdienen. Ze hanteren een marges van wellicht 30/40% op zijn hoogst, dan valt er voor een importeur/dealer echt geen droog brood meer te verdienen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Hopjesvla

Maar dan de hamvraag.. Hoe goed is Emotiva? Staat het z'n mannetje bij de merken die een stuk duurder zijn? Zijn er al tests geweest, waar ze het op een referentie-set opnemen tegen zwaarder geschut?
Zag de 'pro-serie', zo'n PMC-1 en PMA-7350, blijft dat een beetje overeind naast Classe, Chord etc?

treky22

Vanmiddag binnen gekomen hier:

- Een nieuwe meet-microfoon
- De nieuwe UMC Remote Control PR-5
- Een pasje met daarop de generation two upgrade (40 % korting op een generatie 3 of hoger (single unit) Emotiva A/V processor)

Ga ik morgen meteen met EmoQ aan de gang.

Roger Black

Citaat van: Hopjesvla op november  2, 2010, 23:16:50
Maar dan de hamvraag.. Hoe goed is Emotiva? Staat het z'n mannetje bij de merken die een stuk duurder zijn? Zijn er al tests geweest, waar ze het op een referentie-set opnemen tegen zwaarder geschut?
Zag de 'pro-serie', zo'n PMC-1 en PMA-7350, blijft dat een beetje overeind naast Classe, Chord etc?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Ik weet alleen dat de UPA-1 mijn Naim Nait5i helemaal wegspeelde. Wellicht een keer thuis proberen? Volgens mij ben je ze zo weer kwijt op de markt mocht het niet de match zijn die je verwachtte.

Roger Black

Geldt dat upgrade systeem ook voor eindversterkers btw?

RobMeul

Citaat van: Roger Black op november  3, 2010, 08:21:39
Geldt dat upgrade systeem ook voor eindversterkers btw?

Nee, alleen prosessors;
http://emotiva.com/upgrade.shtm

treky22

En de PMC-serie, geldt die wel voor de upgrade ?

De XMC-1 wel, of ook niet ?