Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

NeoPhix

Ik heb de UMC-1 zonder center spelen en dat klinkt uitstekend  ;D

treky22

Net reactie van een mail aan Sarah gehad:

We are sending it out today via USPS.

Thank you for your patience,

Sarah Terry

Eindelijk  :thumbs-up:, dan kan ik het hier eens goed gaan afstellen.

Update: Gistermiddag 17:30 trackingnummer gekregen van Sarah.
              Eidndelijk de mic onderweg
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Volgende maand eens kijken wat de ERC-1 doet in de Holiday Sale.
Dan de $100,- er nog vanaf

RobMeul

Nog wat foto's  :wub:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

Prachtig Rob!  :inlove:
Nog steeds zo tevreden met het geluid?

En ga je nog zwarte trims bestellen of laat je het zo?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RubenV.

die zitten er toch al op? of zie ik het nou verkeerd :blink:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RobMeul

Citaat van: RubenV. op oktober 29, 2010, 19:09:38
die zitten er toch al op? of zie ik het nou verkeerd :blink:

Geen trims, wel de inbusbouten. Ik vind het er zo prachtig uitzien.  :inlove:
Ik heb trouwens een setje trims verkocht aan een Noor die er naar op zoek was. Die andere heb ik in elkaar geschroefd en fungeren nu als steun / standaard.

En het geluid...............PRACHTIG!
Afgelopen woensdag eventjes het begin van Saving Private Ryan (Blu Ray) bekeken. Super beeld, maar dat geluid als ze gaan schieten, kippenvel.

Clockwork;
ERC-1 te koop, is die transport zoveel beter?! Heb je een linkje?
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

clockwork

Citaat van: RobMeul op oktober 29, 2010, 19:24:52
Geen trims, wel de inbusbouten. Ik vind het er zo prachtig uitzien.  :inlove:
Ik heb trouwens een setje trims verkocht aan een Noor die er naar op zoek was. Die andere heb ik in elkaar geschroefd en fungeren nu als steun / standaard.

En het geluid...............PRACHTIG!
Afgelopen woensdag eventjes het begin van Saving Private Ryan (Blu Ray) bekeken. Super beeld, maar dat geluid als ze gaan schieten, kippenvel.

Clockwork;
ERC-1 te koop, is die transport zoveel beter?! Heb je een linkje?

Dus er zijn ook Noren die Emotiva kopen? Leuk.

Ja, die film kun je echt kippevel van krijgen. Zeker met deze geluidskwaliteit.  Heb je Band of Brothers ook?

En die Logitech Transporter. Ach, ik kwam erachter dat ik steeds meer mijn Squeezebox Duet gebruik in plaats van de ERC. Ik wilde echter net even wat beter geluid en zat al te kijken naar een DAC en een betere voeding voor de Logitech. Toen kwam ik op Ebay een Transporter tegen die niet zoveel meer moest kosten dan de DAC en de voeding bij elkaar. In een impuls geboden en opeens zomaar de nieuwe eigenaar.  :blush:

Linkje van een test: http://www.stereophile.com/mediaservers/207slim/index1.html

en: http://www.avguide.com/review/tested-logitech-transporter-network-music-player

Ik heb hem nog niet dus ik kan nog niet zeggen of hij echt zo goed is. Laat ik je wel weten.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

clockwork

foutje

RobMeul

Emotiva Podcasts!

Uitverkoop begint maandag :pompom:
Komt goed uit want er is iemand die mijn Denon wil overnemen :xmas:

UMC-1 + UPA-2 + --------

XMC leverdatum: Eind maart 2011, korting van de UMC is geldig!

clockwork

Citaat van: RobMeul op oktober 30, 2010, 16:21:35
Emotiva Podcasts!

Uitverkoop begint maandag :pompom:
Komt goed uit want er is iemand die mijn Denon wil overnemen :xmas:

UMC-1 + UPA-2 + --------

Leuk! waarom overigens de UPA-2?
En bijvoorbeeld niet de XPA-2?

RobMeul

Citaat van: clockwork op oktober 30, 2010, 17:28:48
Leuk! waarom overigens de UPA-2?
En bijvoorbeeld niet de XPA-2?

Voor de zone2 luidsprekers op het terras !

clockwork

Citaat van: RobMeul op oktober 30, 2010, 17:36:58
Voor de zone2 luidsprekers op het terras !

oke, dan snap ik het.  ;D

Ben benieuwd of ze de UMC afprijzen. Was vorige keren namelijk niet zo.
had je mijn antwoord op je pm overigens wel ontvangen? Ik twijfelde of dat helemaal goed ging vanaf mijn blackberry.

Aangezien Treky bericht had over zijn vervangende microfoon (en Remote) voor de UMC heb ik er ook nog maar een keer een mailtje aan gewaagd. Kreeg het standaard 'thank you for you patience' mailtje terug.  :(

treky22

Wat zijn nu de grote verschillen tussen de UMC-1 en de XMC-1 ?

RobMeul

In de podcast werd ook bekend gemaakt dat de volgende producten er aan komen;
XPR-7
XSP-1
Ultra series speakers

chk http://emonatics.com/ voor details.

RvD

XPR-7 en XPR-5 pas begin volgend jaar.

XSP-1 komt de preorder pagina binnen 2 weken van en zou je dan voor de kerst nog in huis moeten hebben. De preorder prijs wordt $799,- daarna $899,- hier komt die onder de boom te liggen in ieder geval wacht er al een tijdje op.  :xmas:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Ejorne

Citaat van: RobMeul op oktober 29, 2010, 18:08:04
Nog wat foto's  :wub:

Gaaf zeg, die ups1. Simpel en mooi. Ik vraag me alleen af of ik me zou gaan storen aan de blauwe verlichting. Is die nog zelf in te stellen?

Ennuh, even offtopic over de Paradigm speakers: Ik dacht Klipsch te zien staan maar dat was dus niet zo. Al eens eerder verward tussen Paradigm en Klipsch. Komt de behuizing vanaf dezelfde fabriek misschien? Weet iemand dat, of lijken ze maar wat op elkaar en zit er wel degelijk verschillende kastjes omheen gebouwd?

RobMeul

Citaat van: Ejorne op oktober 31, 2010, 08:14:31
Gaaf zeg, die ups1. Simpel en mooi. Ik vraag me alleen af of ik me zou gaan storen aan de blauwe verlichting. Is die nog zelf in te stellen?

Nee, niks aan in te stellen. Achter de volumeknop zou het ietsje minder mogen maar het irriteert niet tot nu toe.

Ennuh, even offtopic over de Paradigm speakers: Ik dacht Klipsch te zien staan maar dat was dus niet zo. Al eens eerder verward tussen Paradigm en Klipsch. Komt de behuizing vanaf dezelfde fabriek misschien? Weet iemand dat, of lijken ze maar wat op elkaar en zit er wel degelijk verschillende kastjes omheen gebouwd?

Heb eventjes gekeken op de site van Klipsch en ze lijken inderdaad op elkaar.
Paradigm is Canadees, Klipsch Amerikaans. Misschien is het noord Amerikaans design??
Erg tevreden over Paradigm trouwens :inlove: Deze gekozen na uitgebreid luisteren in de studio bij de RAF. Kan me niet meer herinneren of ik ook naar Klipsch geluisterd heb :music:
Maar!!! De B&W 805D is een paar klasse beter, ook een paar klasse duurder..... :o Wel weer een hoog WAF gehalte :pompom:

clockwork

Citaat van: Ejorne op oktober 31, 2010, 08:14:31

Je bent gebonden aan die blauwe verlichting. Het display is natuurlijk wel te dimmen. Gedimd is het een stuk minder 'kerstboom'.

@RobMeul: dus je bent nog steeds aan het dubben over die B&W's? Zijn ze echt zoveel beter dan je huidige speakers? Heb je ook nog naar andere merken gekeken? Ik zag dat er in Stavanger nog best wel wat keuze was. Viel me 100% mee wat daar bij de dealer opgesteld stond (Sonus Faber etc).   

Nooff

De verlichting van de USP-1 is niet te dimmen of uit te schakelen, dit is nog een ontwerp zonder dim functie.

RobMeul

Citaat van: Nooff op november  1, 2010, 11:16:08
De verlichting van de USP-1 is niet te dimmen of uit te schakelen, dit is nog een ontwerp zonder dim functie.

En zo is het! Bij ERC-1 is wel eea uit te zetten.

NOOFF, weet je al iets meer over de uitverkoop?
Jij bent meestal heel goed geïnformeerd.

Nooff

Citaat van: RobMeul op november  1, 2010, 11:36:32
En zo is het! Bij ERC-1 is wel eea uit te zetten.

NOOFF, weet je al iets meer over de uitverkoop?
Jij bent meestal heel goed geïnformeerd.
De uitverkoop begint vandaag, ik zou rond een uur of 4 (NL tijd  :P) eens kijken op de site. De prijzen gelden alleen op producten die op voorraad zijn dus op=op! Prijzen weet ik nog niet, die komen vandaag vast wel op de site te staan.

LET OP! Prijzen van veel Emotiva producten gaan per 1 Januari omhoog vanwege de verhoogde kosten van grondstoffen en de lage dollarkoers.

Nooff

Citaat van: RobMeul op oktober 30, 2010, 16:21:35
Let wel op, de korting geld alleen voor mensen die rechtstreeks de UMC-1 bij Emotiva hebben gekocht. Eigenaren van tweedehands UMC-1's hebben geen recht op de 40% korting.

RobMeul

Las ergens dat de prijs voor de XMC $999,- wordt.
De UMC kost nu 699 inkl. remote en 100 emobucks! En de 40% korting op de XMC.
Dus dan kost de XMC dus $600,- De UMC verkopen voor $500 dollar...........leuke deal!

Eerst maar eens de officiële specs van de XMC afwachten, woensdag volgens de podcast.
En er komen 2 versies, een gewone en een compleet digitale! Ben benieuwd.

Nooff

Citaat van: RobMeul op november  1, 2010, 12:04:31
Las ergens dat de prijs voor de XMC $999,- wordt.
De UMC kost nu 699 inkl. remote en 100 emobucks! En de 40% korting op de XMC.
Dus dan kost de XMC dus $600,- De UMC verkopen voor $500 dollar...........leuke deal!

Eerst maar eens de officiële specs van de XMC afwachten, woensdag volgens de podcast.
En er komen 2 versies, een gewone en een compleet digitale! Ben benieuwd.
Je kunt het voor jezelf inderdaad heel erg goedkoop maken  ;) Helaas geldt de 100 Emobucks tot 1 Januari, maar dat kan je voor jezelf verlengen door het uit te geven aan giftcards die altijd geldig blijven  ;D