Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Jason B.

Nette 'review' en mooi verwoord, denk ik.

Wat ik uit je verhaal lees is dat:
- de ERC-1 warm en dynamisch is en
- de USP-1 dit nog eens verder verrijkt (vergeleken met je Denon).
Naast de voordelen van de hoofdtelefoon aansluiting begrijp ik nu ook een beetje waarom er veel mensen zowel de USP-1 als de UMC-1 aanschaffen...

Ik wens je veel luisterplezier met deze mooie setup !
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Nooff

Citaat van: Jason B. op oktober 22, 2010, 11:34:15
Nette 'review' en mooi verwoord, denk ik.

Wat ik uit je verhaal lees is dat:
- de ERC-1 warm  is
Van het cd'tje spinnen dan denk ik?  :D De ERC-1 is namelijk alles behalve warm, dat zal meer een een toevoeging vanuit de bekabeling/speaker zijn dan vanuit de speler.

Jason B.

Citaat van: Nooff op oktober 22, 2010, 12:39:19
Van het cd'tje spinnen dan denk ik?  :D De ERC-1 is namelijk alles behalve warm, dat zal meer een een toevoeging vanuit de bekabeling/speaker zijn dan vanuit de speler.

Misschien dat de Denon het voorheen nog 'kouder' weergaf  ;)

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

RobMeul

Citaat van: Jason B. op oktober 22, 2010, 13:00:29
Misschien dat de Denon het voorheen nog 'kouder' weergaf  ;)

En ik woon in Noorwegen dus............ :clapping:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

MartijnR

Citaat van: RobMeul op oktober 22, 2010, 08:20:30
Wanneer denk je dat de XMC-1 uitkomt?

Als je nu de UMC-1 koopt kan je dan de 40% korting gebruiken voor de XMC-1?
En kan je meteen de 100$ besteden bij dezelfde zending, bijvoorbeeld voor bekabeling?

Volgens mij zitten de UMC-1 en XMC-1 in dezelfde receiverlijn zodat de 40%-korting niet van toepassing is. Staat beschreven op de website van Emotiva zelf.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

clockwork

Citaat van: MartijnR op oktober 22, 2010, 19:16:56
Volgens mij zitten de UMC-1 en XMC-1 in dezelfde receiverlijn zodat de 40%-korting niet van toepassing is. Staat beschreven op de website van Emotiva zelf.

Martijn

Ik weet haast 100% zeker dat het wel zo is.Kan alleen zo snel even de bevestiging op het forum niet vinden.

Edit: gevonden: http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=13324&page=3
reply #58 van Big Dan himself.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RobMeul

Citaat van: clockwork op oktober 22, 2010, 19:29:09
Ik weet haast 100% zeker dat het wel zo is.Kan alleen zo snel even de bevestiging op het forum niet vinden.

Edit: gevonden: http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=preamps&action=display&thread=13324&page=3

Klopt! Heb ik ook gelezen. En de UMC-R zit er ook bij dus......... Leuke deal :notify:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

clockwork

Ga je de UMC bestellen? Zeker met die 100 dollar korting een mooie deal. En dan volgend jaar upgraden naar de XMC......
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

MartijnR

Citaat van: clockwork op oktober 22, 2010, 19:29:09

Dat lijkt dan in strijd te zijn met de eigen website: http://emotiva.com/upgrade.shtm. maar ik ga natuurlijk niet argumenteren met de eigenaar van de toko zelf. Als het inderdaad met de 40% korting kan, dan is het wel een erg mooi aanbod.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

clockwork

Citaat van: MartijnR op oktober 24, 2010, 09:26:56
Dat lijkt dan in strijd te zijn met de eigen website: http://emotiva.com/upgrade.shtm. maar ik ga natuurlijk niet argumenteren met de eigenaar van de toko zelf. Als het inderdaad met de 40% korting kan, dan is het wel een erg mooi aanbod.

Martijn

Ik vond het zelf ook erg verrassend. Zal het dan ook zeker overwegen. Gelukkig heb ik nog wel even de tijd. Volgens de intimi komen de eerste exemplaren pas in februari 2011 beschikbaar. De upgraders komen dan pas veel later aan de beurt.

Ik herinner me overigens ook nog iets gelezen te hebben over een hi-end processor die rond de $2000 zou moeten kosten en waar de upgrade korting ook voor zou gelden  :eh:. Dat zou tzt ook nog een optie kunnen zijn. Kan dit alleen nergens meer terugvinden. Weet iemand daar meer over?

XpanD

Citaat van: clockwork op oktober 24, 2010, 09:37:43
Ik vond het zelf ook erg verrassend. Zal het dan ook zeker overwegen. Gelukkig heb ik nog wel even de tijd. Volgens de intimi komen de eerste exemplaren pas in februari 2011 beschikbaar. De upgraders komen dan pas veel later aan de beurt.

Ik herinner me overigens ook nog iets gelezen te hebben over een hi-end processor die rond de $2000 zou moeten kosten en waar de upgrade korting ook voor zou gelden  :eh:. Dat zou tzt ook nog een optie kunnen zijn. Kan dit alleen nergens meer terugvinden. Weet iemand daar meer over?  

De Emotiva Pro serie misschien?
http://emotivapro.com/products/processors.html
Marantz SR6013 > Yamaha P3500S > XTZ Master M2 + 2x2 JL Audio 10w3v3-4

clockwork

Citaat van: XpanD op oktober 24, 2010, 10:49:29

Ja, daar was ik ook 'bang voor'. Ik denk namelijk dat de prijs kwaliteit verhouding bij de modellen via het directe kanaal groter is.
We wachten het gewoon af. Vooralsnog ben ik tevreden met de UMC. Ik richt mijn upgrade aandrang wel even op de andere componenten.  ;)

RobMeul

Citaat van: clockwork op oktober 23, 2010, 12:02:40
Ga je de UMC bestellen? Zeker met die 100 dollar korting een mooie deal. En dan volgend jaar upgraden naar de XMC......

Ik denk het niet. Heb al genoeg gekocht dit jaar. XPA-5, ERC-1, USP-1, K701, Subwoofer, Meubel, bekabeling Als ik de Denon kan verkopen is er nog een mogelijkheid, anders niet!
Voorlopig erg tevreden hoor!

Kreeg afgelopen weekend de FedEx rekening. Toch fijn dat Emotiva de kabels niet op de transportrekening zet. Scheelde toch mooi 25% van 500$  :clapping:

gew55

Mooi spul, net een UMC-1 besteld en betaald  :worship:

De vrachtwagen staat al klaar om te vertrekken  :butbut: :crazy:

dus :withstupid:

;D Ben benieuwd  :-X

:google:maps

clockwork

Citaat van: gew55 op oktober 26, 2010, 14:44:09
Mooi spul, net een UMC-1 besteld en betaald  :worship:

De vrachtwagen staat al klaar om te vertrekken  :butbut: :crazy:

LOL!
Wat voor eindversterker ga je gebruiken?

treky22

Citaat van: XpanD op oktober 24, 2010, 10:49:29

Die Pro-serie ziet er inderdaad heel mooi uit  ::)

Maar om volgend jaar alweer te gaan upgraden wbt de XPA-5 en de UMC-1 zie ik echt niet zitten.
Teveel andere upgrade-plannen nog.
En ze draaien bij mij op het moment gewoon heel goed.

Als de meet-microfoon nou nog een keer binnenkomt, dan kan ik het geheel eens goed gaan afstellen.
Die nieuwe remote (UMC-1) doe ik nog niks mee dan.

@ Clockwork: Heb je al nieuwtjes in de laatste firmware gezien, die toch wel belangrijk zijn om te gaan upgraden ?
                   Of kan ik nog wel even zonder ?  8)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

gew55

Citaat van: clockwork op oktober 26, 2010, 14:56:59
LOL!
Wat voor eindversterker ga je gebruiken?

Rotel RMB-1565 5X100W in beamp configuratie en RB-1510 voor achter.
Classe D versterkers, extreem zuinig in stroom verbruik, en ze passen gewoon in mijn kast  :inlove:

zaterdag beluisterd bij Hobo, zeer muzikaal en luchtig van karakter !

clockwork

[quote author=treky22 link=topic=93401.msg1819420#msg1819420 date=1288099006

@ Clockwork: Heb je al nieuwtjes in de laatste firmware gezien, die toch wel belangrijk zijn om te gaan upgraden ?
                   Of kan ik nog wel even zonder ?  8)

[/quote]

Als alles bij jou nu goed werkt, zou ik het lekker zo laten. Ik heb alleen veranderingen in de DolbyVolume gezien. Ik weet alleen nog niet zo zeker of dit echt verbeteringen zijn. Mijn bass/ subwoofer is nu erg aanwezig bij muziek. Moet ik nog even mee spelen.

Dus jij hebt ook nog niets gehoord over de vervangende microfoon? Ik kreeg vorige week als antwoord op mijn reminder dat ze hem deze week zouden versturen.

clockwork

Citaat van: gew55 op oktober 26, 2010, 16:11:06
Rotel RMB-1565 5X100W in beamp configuratie en RB-1510 voor achter.
Classe D versterkers, extreem zuinig in stroom verbruik, en ze passen gewoon in mijn kast  :inlove:

zaterdag beluisterd bij Hobo, zeer muzikaal en luchtig van karakter !

Mooi! Die combi van pro en eindversterking heb ik nog niet eerder gezien. Ben benieuwd. Wanneer krijg je de Rotels? Welke speakers?
Denk dat die klasse D wel goed werken in een gesloten kast vwb de warmteontwikkeling. Ik moet toch echt de deurtjes een stuk open laten staan voor mijn XPA-5.

gew55

Citaat van: clockwork op oktober 26, 2010, 16:16:27
Mooi! Die combi van pro en eindversterking heb ik nog niet eerder gezien. Ben benieuwd. Wanneer krijg je de Rotels? Welke speakers?
Denk dat die klasse D wel goed werken in een gesloten kast vwb de warmteontwikkeling. Ik moet toch echt de deurtjes een stuk open laten staan voor mijn XPA-5.

ja, ben zelf ook wel benieuwd hoe het setje gaat klinken !
Deze week komen de versterkers, effe inspelen op mijn oude preamp en afwachten op de UMC-1

Speakers; Audiolab Axis en audiolab compact surround. Nog geen center, nog over in dubio  ::)

Nederlands fabrikaat, ik heb daar, lang geleden, 7 jaar voor gewerkt vandaar  :thumbs-up:

treky22

Citaat van: clockwork op oktober 26, 2010, 16:13:29

Dus jij hebt ook nog niets gehoord over de vervangende microfoon? Ik kreeg vorige week als antwoord op mijn reminder dat ze hem deze week zouden versturen.

Dat antwoord kreeg ik dus ook vorige week van Sarah.
Zou dan dus moeten zijn: Mic, Remote, Certificate. Dat zei ze.

Komt daar dan weer een rekening van FedEx achteraf ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Citaat van: gew55 op oktober 26, 2010, 16:27:31
ja, ben zelf ook wel benieuwd hoe het setje gaat klinken !
Deze week komen de versterkers, effe inspelen op mijn oude preamp en afwachten op de UMC-1

Speakers; Audiolab Axis en audiolab compact surround. Nog geen center, nog over in dubio  ::)

Nederlands fabrikaat, ik heb daar, lang geleden, 7 jaar voor gewerkt vandaar  :thumbs-up:

Mooi! ik zie op de site van Audiolab dat ze ook centers leveren. Ze kunnen je daar vast wel adviseren welke het beste matched met je fronts. Houd je ons op de hoogte hoe het gaat klinken? Waar ligt Follega overigens? (edit: inmiddels gevonden!)

@treky: ik neem niet aan dat er nog een factuur komt van Fedex. Het gaat om onderdelen toch?

gew55

Citaat van: clockwork op oktober 26, 2010, 17:01:47
Mooi! ik zie op de site van Audiolab dat ze ook centers leveren. Ze kunnen je daar vast wel adviseren welke het beste matched met je fronts. Houd je ons op de hoogte hoe het gaat klinken? Waar ligt Follega overigens? (edit: inmiddels gevonden!)

@treky: ik neem niet aan dat er nog een factuur komt van Fedex. Het gaat om onderdelen toch?

Audiolab bouwt op dit moment, voor zover ik weet, geen speakers meer  :(
De website die er nu nog op staat heb ik gebouwd zo'n 9 jaar geleden, toen ik opgestapt ben is het merk min of meer een rustige dood gestorven  :turn:

De toen mallige center speakers vind ik ook wat groot, ik zoek eigenlijk iets compakters !
wat je voor de TV kan leggen, Elac heeft zo'n aluminium ding, alleen niet mijn favo merk !

Maar uhh, kun je de UMC-1 ook zo schakelen dat het front stereo is zonder center ?
Ofwel het center signaal via de front speakers ?! voorlopig !

P.S. Tracking NR. is binnen, toch meer dan een brak terein dus  :pompom:

Ik zal mijn bevindingen hier posten wanneer alles speelt en aangesloten is  :music:

XpanD

Hmm... Zit zelf al een tijdje te kijken naar een eventueele toekomstige upgrade met spul van Emotiva en misschien XTZ, en dan bijvoorbeeld een combinatie van UMC-1/XMC-1, 2x UPA-1 (voorkanalen, phantom center) en 1x UPA-2, samen met de XTZ 99.38 vloerstaanders en evt. 99.36 of 99.25/26 als rears. Nu weet ik dat de XTZ speakers bij de specificaties een nominale impedantie hebben van 4 - 8 Ohm (niet super-specifiek, kan ook geen meet-gegevens vinden). En dan lees ik opeens dit:

http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?action=display&board=amps&thread=11926&page=1#183562

Da's toch wel een hele flinke stijging in de vervorming bij 4 ohm... Hoe komt dit, en zou dat met speakers zoals die XTZ vloerstaanders ook hoorbaar worden?
Marantz SR6013 > Yamaha P3500S > XTZ Master M2 + 2x2 JL Audio 10w3v3-4

clockwork

Citaat van: gew55 op oktober 26, 2010, 21:39:53
Audiolab bouwt op dit moment, voor zover ik weet, geen speakers meer  :(
De website die er nu nog op staat heb ik gebouwd zo'n 9 jaar geleden, toen ik opgestapt ben is het merk min of meer een rustige dood gestorven  :turn:

LOL! Dat had ik niet eens door. Zo zie je maar hoe je genept kunt worden door zo'n 'website'. Je kunt de UMC inderdaad ook zonder center instellen. Ik weet alleen niet hoe dat klinkt. In stereo klinkt het echter uitstekend dus ik denk dat het wel goed komt.

@XpanD: ik zou een mailtje aan Emotiva sturen waarin je deze vraag stelt. Ik heb de ervaring dat hier snel en goed onderbouwde antwoorden op gegeven worden.

Ik heb overigens vanochtend mijn ERC-1 te koop gezet in de marktsectie. Ik ben per ongeluk tegen een Slim Device Transporter aangelopen. Om financieel en fysiek ruimte te maken, moet mijn ERC helaas het veld ruimen.  :hmmm: