Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Citaat van: FloR op september 30, 2010, 10:39:12
Is de ERC-1 analoog aangesloten op de umc-1?

Ja. En dan op de 'Direct' stand.

Was je er overigens al uit met de video upscaling?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FloR

Citaat van: clockwork op september 30, 2010, 10:52:18
Ja. En dan op de 'Direct' stand.

Was je er overigens al uit met de video upscaling?

Dus de DAC's van de ERC-1 zijn beter dan die van de UMC-1; of is dat een verkeerde conclusie?
(ik heb nagenoeg alles (enkel de tuner), digitaal aangesloten op mijn umc-1, dus die doet alle omzetting van digitaal naar analoog...)

Heb al wat zitten experimenteren, maar het verhaal rond de upscaling is mij nog niet helemaal duidelijk...
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

clockwork

Citaat van: FloR op september 30, 2010, 11:05:50
Dus de DAC's van de ERC-1 zijn beter dan die van de UMC-1; of is dat een verkeerde conclusie?
(ik heb nagenoeg alles (enkel de tuner), digitaal aangesloten op mijn umc-1, dus die doet alle omzetting van digitaal naar analoog...)

Heb al wat zitten experimenteren, maar het verhaal rond de upscaling is mij nog niet helemaal duidelijk...

Ik weet niet zeker of dat een juiste conclusie is. Mijn conclusie is voorlopig dat de ERC het erg goed doet.
De ERC is ook het enige appartaat dat ik analoog heb aangesloten. (op advies van Emotiva zelf).

Ik heb mijn video instelling 'vast' staan op 1080p. Doet het voor mij. Alleen mijn oude hd recorder stuur nog 720 uit.

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nooff

Citaat van: FloR op september 30, 2010, 11:05:50
Upscalen doet de UMC-1 in alle gevallen indien de resolutie in het menu vastgesteld is op bijvoorbeeld 1080p of 720p etc. Indien je pass-through gebruikt, dan doet de UMC-1 niets.

FloR

Citaat van: Nooff op september 30, 2010, 14:17:15
Upscalen doet de UMC-1 in alle gevallen indien de resolutie in het menu vastgesteld is op bijvoorbeeld 1080p of 720p etc. Indien je pass-through gebruikt, dan doet de UMC-1 niets.

OK, bedankt Nooff, dat is duidelijk.

Als het goed klinkt, dat is al het belangrijkste hé Clockwork.
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Miesepies

Heb een DacMagic overgenomen, om eens te testen of deze een verbetering in mijn set geeft... En om eerlijk te zeggen, hoor ik weinig verschil tussen de DacMagic en de DAC in de UMC-1. Gezien de goede reviews van de DacMagic lijkt me dit ook iets zeggen over de kwaliteit van de DAC in de UMC-1 (of gebrek aan mijn gehoor :)).

clockwork

Citaat van: Miesepies op september 30, 2010, 22:14:06
Heb een DacMagic overgenomen, om eens te testen of deze een verbetering in mijn set geeft... En om eerlijk te zeggen, hoor ik weinig verschil tussen de DacMagic en de DAC in de UMC-1. Gezien de goede reviews van de DacMagic lijkt me dit ook iets zeggen over de kwaliteit van de DAC in de UMC-1 (of gebrek aan mijn gehoor :)).

Oke, dank voor deze info. Dat is dus zowel goed, als slecht nieuws. Het goede nieuws is dat ik dan geen DAC hoef (of mag :hmmm:) (te) kopen, het slechte nieuws is dat ik een andere oplossing moet zoeken om de Duet ongeveer op hetzelfde niveau te krijgen als de ERC. Toch maar eens kijken naar een andere voeding.

Dit weekend hoop ik tijd te hebben voor een 1 op 1 vergelijk tussen de ERC en de SB.

Welke bron gebruikte je overigens voor jouw test: De Dune of de ERC?

Miesepies

Bron is een iPod Touch in een Onkyo digitaal dock aangesloten via optical op de DacMagic.

Ik kan de DacMagic zowel via optical doorlussen als ook analoog uit naar de UMC-1 tegelijk. Dan is het een kwestie van schakelen op de UMC-1 om te testen wat lekkerder klinkt. Ben net nog heel even bezig geweest met speakerkabel testen, en heb ook nog eens wat lopen schakelen tussen de 2 DAC's. De DacMagic is misschien een tikje muziekaler, de UMC-1 een tikje helderder/scherper. Wat betreft mijn gehoor is er erg weinig verschil in ieder geval. Denk dat er wel mensen zijn die een duidelijker verschil kunnen horen (en dus ook een voorkeur voor een van beide zullen hebben).

Heb nog niet getest tussen de ERC-1 DAC en de DacMagic eigenlijk...zou ik ook eens kunnen proberen, misschien dat ik vanmiddag nog wat kan proberen.

Miesepies

Vanmiddag nog even bezig geweest met testen. In kort: voor mij is het verschil tussen de DacMagic en de DAC in de UMC-1 niet noemenswaardig. Tussen de DacMagic en de ERC-1 zit ietsje meer verschil maar ook niet in die mate dat het "een wereld van verschil" is. Uiteraard hoor ik wel wat subtiele verschillen, de Emotiva DAC's geven net wat meer in het hoog, de CA DacMagic net wat minder, maar heeft een tikje meer warmte - wat bij sommige nummers net ietsje muzikaler klinkt.

Ook ben ik nog bezig geweest met wat speakerkabels testen, en hoewel ik er nog niet uit ben op dat gebied, moet ik wel zeggen dat ik toch aardig tevreden ben met een all-Emotiva setup op mijn MA speakers. Sommige nummers klinken echt waanzinnig...maar zoals het een goede set betaamd, vallen slechte/mindere opnames ook direct door de mand.

(Het enige wat ik nog een beetje mis is een wat meer ruimtelijk geluidsbeeld. Deels ligt dat denk ik ook aan de versterker, anderzijds zal ook mijn (te kleine) woonkamer en mogelijk de kabel keuze mij parten spelen...)

treky22

Is er trouwens bij Emotiva een DVD / BR / SACD-speler in de planning ?
Of is dit ijdele hoop ?

Zou wel beter staan bij de mooie sets van Emotiva die de meeste hier hebben  8)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vester86

Citaat van: treky22 op oktober  4, 2010, 13:48:53
Is er trouwens bij Emotiva een DVD / BR / SACD-speler in de planning ?
Of is dit ijdele hoop ?

Zou wel beter staan bij de mooie sets van Emotiva die de meeste hier hebben  8)

zou ik ook wel willen hebben ja!

RobMeul

Citaat van: vester86 op oktober  4, 2010, 14:14:21
zou ik ook wel willen hebben ja!

Gaat voorlopig niet gebeuren denk ik, op het forum wordt geschreven over te dure licenties.
Koop een Oppo BDP-93 :pompom: Top samen met Emotiva! :headbanging:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

Citaat van: clockwork op september 30, 2010, 10:35:31
Ik heb sinds vorige week een Squeezebox Duet staan. Digitaal aangesloten op mijn UMC-1.
Omdat ik het bedieningsgemak van de SB geweldig vind, heb ik even getwijfeld of ik mijn ERC-1 niet weer zou verkopen. Maar de ERC speelt de SB nog steeds weg qua geluidskwaliteit. Dus hij mag blijven.

Dit weekend voor de zekerheid nog een keer één op één vergelijken.

Dan is het wachten op de DAC van Emotiva. Ben benieuwd of het verschil tussen de SB en de ERC dan nog steeds zo groot is.

Ik moet mijn uitspraak overigens wel even nuanceren.
Het wegspelen is overdreven. Ik heb de afgelopen dagen de Squeezebox Duet met de ERC-1 vergeleken. De ERC-1 is overigens analoog aangesloten op de UMC middels een Oehlbach interlinkje (geen idee welke) en de SB digitaal met een Canare digital interlink.
Ik heb cd's gebruikt die ik goed ken (Nina Kinert, REM  en de Red Hot Chili Peppers) en vergeleken met de rips in FLAC op mijn QNAP NAS.
Op het eerste gehoor ontlopen de twee bronnen elkaar niet eens zo veel. Pas na aandachtig luisteren vallen de verschillen op. Met name in het hoog hoor je op de ERC meer detail. Ook het laag lijkt iets strakker.
Voor de achtergrondmuziek  ga ik zeker de SB gebruiken vanwege het gebruiksgemak. Als ik er echt voor ga zitten zal ik de ERC wel gaan gebruiken.
Wie weet verandert dit als ik een betere voeding op de SB zet. Maar dat zien we later dan wel weer.   
Gezien de ervaringen van Miesepies laat ik een losse DAC voorlopig rusten.

Miesepies

Citaat van: clockwork op oktober  5, 2010, 16:18:15Gezien de ervaringen van Miesepies laat ik een losse DAC voorlopig rusten.

mja, was niet zo handig van mij... nou kan ik mijn Dacmagic niet aan jou verpatsen :D

Nooff

Citaat van: clockwork op oktober  5, 2010, 16:18:15
Gezien de ervaringen van Miesepies laat ik een losse DAC voorlopig rusten.
Ook de XDA-1? Deze schijnt een betere DAC te hebben dan de USP-1 welke op zijn beurt weer beter is dan die van de UMC-1. Gezien de prijs is het misschien wel het proberen waard, helemaal aangezien er genoeg mensen zijn die hem weer van je over willen nemen indien hij je niet bevalt.

clockwork

Citaat van: Miesepies op oktober  5, 2010, 19:16:32
mja, was niet zo handig van mij... nou kan ik mijn Dacmagic niet aan jou verpatsen :D

LOL! nee, klopt. Maar ik zat sowieso inderdaad zoals Nooff zegt al naar de XDA te kijken. Voor $ 299 kun je het allicht proberen.

xanien

M'n nieuw meubel met emotiva.
Panasonic P50V10 | Onkyo PR-SC5507 | Emotiva 2x XPA-1 XPA-3 | JTR Triple 12HT | SVS PB-13 Ultra | Ayre QB-9 | Audio Valve Eclipse | Heco Statement

Audiofiel

Dat ziet er keurig uit! O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

XpanD

*jaloers*

Weet iemand al iets van wanneer die XMC-1 uit gaat komen? :p
Marantz SR6013 > Yamaha P3500S > XTZ Master M2 + 2x2 JL Audio 10w3v3-4

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RobMeul

Citaat van: Audiofiel op oktober  5, 2010, 23:16:02
Dat ziet er keurig uit! O0

Heel netjes!

Vanmiddag worden de ERC-1 en de USP-1 bezorgd, binnenkort een evaluatie.
De spectral HE2003 wordt pas eind oktober geleverd, Noorwegen lijkt het einde van de wereld wel :-(, dus dan volgen mijn foto's.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

high-q

Interessant topic!

Liep er vorige week tegen aan en heb intussen dit hele (en verwante) topic(s) door gelezen  ;D
Aangezien ik mijn receiver als tussen oplossing heb gekocht, om in de nabije toekomst over te stappen naar een pre/pro + power amps, leek mij het toevoegen
van een Emotiva amp mij een ideale upgrade. Ik heb intussen begrepen het samenstellen van een HT set opgebouwd uit Emotiva amps op verschillende manieren
kan gebeuren, afhankelijk van "smaak" (XPA vs UPA) en behoefte aan power.

Ik heb bijvoorbeeld gezien dat iemand hier op het forum een combinatie heeft gemaakt met 2x XPA-1 + 1x XPA-3 wat mij ook erg aansprak. Het lijkt mij daarom
ook erg interessant om dit in stappen op te bouwen.

Grtz!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

planeet

UMC 1 gisteren mogen ontvangen. Echter geen handleiding teruggevonden.

Wat moet er nog aan de remote gebeuren vooraleer die werkt?

RobMeul

De manual kan je downloaden;
http://emotiva.com/umc1.shtm

Wat ga je eraan hangen?

planeet

ik heb de XPA-5 staan. Als speakers (om te beginnen) Q Acoustics 2020.