Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Citaat van: treky22 op september 21, 2010, 19:49:33
Microfoon en Remote krijg ik "when the come in stock in a few weeks". Dit volgens Janna van Emotiva.

Iemand hier al eens een manual setup gedaan met Emo-Q ?
Of moet ik gewoon wachten op de microfoon, voordat ik iets instel ?

En kon ze de trims meesturen?

Heb je nog helemaal niets ingesteld (afstanden en levels?). Dat heb ik vanzelfsprekend wel gedaan. Zou ik zeker even doen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op september 21, 2010, 20:44:27
En kon ze de trims meesturen?

Heb je nog helemaal niets ingesteld (afstanden en levels?). Dat heb ik vanzelfsprekend wel gedaan. Zou ik zeker even doen.

Dit was een antwoord op een eedere mail.

Ik heb nog niks ingesteld. Vanavond als ik thuis kom eens mee beginnen
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

corival

Citaat van: treky22 op september 21, 2010, 17:57:23
misschien kan ik ze met de nieuwe remote + meet microfoon laten opsturen.
vanavond als ik thuis kom toch eens ff mailen

Ik kreeg vandaag een mail dat ik half oktober het upgrade certificaat per post krijg opgestuurd en eventueel een nieuw geprinte manual. Ik weet niet of jij dit certificaat al hebt gekregen, anders kun je de trims gelijk hiermee laten opsturen.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

treky22

Citaat van: corival op september 21, 2010, 23:13:24
Ik kreeg vandaag een mail dat ik half oktober het upgrade certificaat per post krijg opgestuurd en eventueel een nieuw geprinte manual. Ik weet niet of jij dit certificaat al hebt gekregen, anders kun je de trims gelijk hiermee laten opsturen.

Ik denk dat ik dezelfde mail heb gehad, stond ook oktober in ja.

Ben net thuis, en ben aan het denken ....
De XPA-5 en UMC-1 komen dalijk in een dicht dressoir. Ze staan dus niet in het zicht. Waarom dan zwarte trims ?
Toch eens ff kijken wat ik nu doe ...
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Roger Black

Ik heb bij mijn UPA's en ERC de trims er gewoon afgehaald, ik moet zeggen dat ik dat toch ook wel strak vind. Mooier dan met zilveren trims..

RobMeul

Besloten om vrijdag het volgende te bestellen;

ERC-1
USP-1

Dan is het voorlopig wel compleet, temeer morgen de AKG K701 binnenkomt  :music:

Iemand ervaring met de USP-1 als headphone amp.?

Helaas is de levering van het Spectral meubel uitgesteld, nog eventjes wachten op de foto's.........
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Ejorne

Citaat van: RobMeul op september 22, 2010, 08:05:28
Besloten om vrijdag het volgende te bestellen;

ERC-1
USP-1

Dan is het voorlopig wel compleet, temeer morgen de AKG K701 binnenkomt  :music:

Iemand ervaring met de USP-1 als headphone amp.?

Helaas is de levering van het Spectral meubel uitgesteld, nog eventjes wachten op de foto's.........

Een mooie headphone komt er bij jou binnen!  8)

Als ik de ervaringen zo lees, met de 701, dan lijkt het erop alsof de meeste gebruikers toch kiezen voor een losse/aparte headphone-amp. Maar ik zou het gewoon eerst proberen. Als je niet op harde volumes luistert moet het volgens mij best te doen zijn. Sowieso zal het een heel prettig geluid geven en als je dan later nog eens besluit om er een aparte amp bij te kopen, heb je twee keer de rush van je aankoop van de akg.

weirdorob

Kabels van Nooff overgenomen en al binnen thanks Nooff :pompom:
alleen 1 vraagje zitten ook zakjes popcorn bij zijn die wel geschikt voor 220 v of moet ik er een omvormer tussen zetten  :clapping:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Nooff

Citaat van: weirdorob op september 23, 2010, 14:30:05
Kabels van Nooff overgenomen en al binnen thanks Nooff :pompom:
alleen 1 vraagje zitten ook zakjes popcorn bij zijn die wel geschikt voor 220 v of moet ik er een omvormer tussen zetten  :clapping:
No problem  8)

Helaas, de popcorn dient op 110V gepoft te worden  :D  :D

clockwork

Citaat van: Nooff op september 23, 2010, 14:33:18
No problem  8)

Helaas, de popcorn dient op 110V gepoft te worden  :D  :D

En waarom kreeg ik geen popcorn bij de UMC/ERC!! Ik voel me zwaar achtergesteld!  >:( :(

Anyway, ik vond de popcorn die ik bij mijn XPA kreeg sowieso niet zo lekker. Zal wel het verkeerde voltage geweest zijn.
;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: clockwork op september 23, 2010, 15:56:39
En waarom kreeg ik geen popcorn bij de UMC/ERC!! Ik voel me zwaar achtergesteld!  >:( :(

Anyway, ik vond de popcorn die ik bij mijn XPA kreeg sowieso niet zo lekker. Zal wel het verkeerde voltage geweest zijn.
;)

LoL  :D

De popcorn heb ik recent ontvangen overigens, ik weet niet hoe lang ze dit al doen? Kreeg twee nieuwe interlinks opgestuurd omdat de connector niet helemaal goed gesoldeerd was.   :smile:

Je hebt toch niet je XPA-5 de popcorn laten bakken?  :D

weirdorob

Erc-1 vandaag binnen eerste cd's gedraaid en maar 1 woord wow  :headbanging:
Jammer dat ik de onkyo niet meer heb die had de popcorn wel kunnen poffen de xpa's worden gewoon niet heet genoeg :D
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Nooff

DV79

Citaat van: Nooff op september 23, 2010, 23:35:02
Here we GO  :D

Ziet er chique uit. Ik ben benieuwd hoe dat zal klinken.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Nooff

Citaat van: DV79 op september 23, 2010, 23:49:21
Ziet er chique uit. Ik ben benieuwd hoe dat zal klinken.
Zie het als een XMC-1 in een ander jasje + Control4 systeem etc, met daarnaast een XPR-7 versterker in een ander jasje. Het geluid zal waarschijnlijk gewoon erg "Emotiva" zijn.

vester86

RobMeul

Citaat van: weirdorob op september 23, 2010, 22:48:50
Erc-1 vandaag binnen eerste cd's gedraaid en maar 1 woord wow  :headbanging:
Jammer dat ik de onkyo niet meer heb die had de popcorn wel kunnen poffen de xpa's worden gewoon niet heet genoeg :D

Mijn ERC-1 en USP-1 worden vandaag verstuurd  :pompom:
Hopelijk ben ik over een dag of 10 net zo enthousiast.

Iemand ervaringen met de headphone amp. in de USP-1?
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

Xstream

@Nooff:
Welk apparaat is dat nou bovenop? Ik zie die unit niet op de emotiva site/shop. Wel de UMC-1 Processor, maar die is minder hoog en andere indeling.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nooff

Citaat van: Xstream op september 24, 2010, 17:50:09
@Nooff:
Welk apparaat is dat nou bovenop? Ik zie die unit niet op de emotiva site/shop. Wel de UMC-1 Processor, maar die is minder hoog en andere indeling.
De nieuwe Pro lijn van Emotiva (PMC-1 Processor en PMA-7350 Versterker). Beide apparaten gaan $2999 per stuk kosten. Zie ook www.emotivapro.com

Xstream

Hm, nog dikker spul dus :P

Ik had Emotiva al in huis gehad als die kleredingen niet zo groot / zwaar waren.
Heb net een nieuwe meubel met glasplaten, maar die trekt 40 Kg niet ... en ook de diepte is niet genoeg ...

Maja ... nog maar even laten bezinken, kan ook een andere meubel kopen natuurlijk ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Sjaudio

Tja ze kunnen het ook van piepschuim maken...

-gat in de markt-

Nooff

Nog 2 foto's

Former member 78

Ik hoor ze het schreeuwen, maak me schoon!!!  :P

Nooff

xanien

De pro reeks ziet er inderdaad mooi uit!

Vorig jaar in juli 2 XPA-1's en een XPA-3 gekocht. De promotie van de XPA-1 was net voorbij maar ik kreeg alsnog de korting. Voor de prijs heel deftig materiaal.
Panasonic P50V10 | Onkyo PR-SC5507 | Emotiva 2x XPA-1 XPA-3 | JTR Triple 12HT | SVS PB-13 Ultra | Ayre QB-9 | Audio Valve Eclipse | Heco Statement