Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Roger Black

Hoe bevallen de signaalkabels van Emotiva zelf eigenlijk?

Nooff

Citaat van: Roger Black op september 20, 2010, 11:57:11
Hoe bevallen de signaalkabels van Emotiva zelf eigenlijk?
Heb ze zelf vanaf het begin gebruikt, klinken net als de apparatuur erg neutraal, strak in het laag en een mooi verdeeld midden en helder hoog.

Roger Black

Heb je ze vergeken met andere kabels?

Nooff

Citaat van: Roger Black op september 20, 2010, 12:36:21
Heb je ze vergeken met andere kabels?
Ik kwam van een Audioquest King Cobra, deze klonk in combinatie met de Emotiva wat doffer in het laag en te schel in het hoog. Toen ik de XRCA van Emotiva er op gooide was dat verdwenen en was alles veel meer gebalanceerd.

Roger Black

Citaat van: Nooff op september 20, 2010, 12:47:28
Ik kwam van een Audioquest King Cobra, deze klonk in combinatie met de Emotiva wat doffer in het laag en te schel in het hoog. Toen ik de XRCA van Emotiva er op gooide was dat verdwenen en was alles veel meer gebalanceerd.

Oke, thanks.

Miesepies

Nooff heeft een aantal RCA kabeltjes van Emotiva to koop staan hier op de markt. Misschien kan je hem ervan af helpen, en kan je eens kijken of deze kabels wat voor je zijn ?

FloR

Sinds dit weekend de UMC-1 "echt" in gebruik genomen (hdmi's in gebruik, component, coax digitaal, optisch).

Ding doet het allemaal perfect en sta versteld hoe vlot dit allemaal ging!  :blink:
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

clockwork

Citaat van: FloR op september 20, 2010, 17:23:25
Sinds dit weekend de UMC-1 "echt" in gebruik genomen (hdmi's in gebruik, component, coax digitaal, optisch).

Ding doet het allemaal perfect en sta versteld hoe vlot dit allemaal ging!  :blink:

Dat is mooi!
En hoe vind je hem klinken?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

vanmorgen wilde ik Emo-Q draaien. kreeg een foutmelding bij de ambient test.

zal wel de meet-microfoon zijn.

heb meteen Emotiva gemaild. nu afwachten wat ze zeggen
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Roger Black

Citaat van: Miesepies op september 20, 2010, 16:09:41
Nooff heeft een aantal RCA kabeltjes van Emotiva to koop staan hier op de markt. Misschien kan je hem ervan af helpen, en kan je eens kijken of deze kabels wat voor je zijn ?

Ik heb ze gezien, maar ik heb eerst andere prioriteiten. Sorry Nooff  ;)

Thesqualer

Citaat van: Nooff op september 20, 2010, 12:47:28

Hoe zoudt deze kabel zich verhouden tegenover een VDH D102 MKIII?
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Nooff

Citaat van: Thesqualer op september 20, 2010, 20:03:31
Hoe zoudt deze kabel zich verhouden tegenover een VDH D102 MKIII?
Ik ben niet bekend met de VDH, ik heb ooit wel de "The Ultimate" geprobeerd, maar het is te lang geleden om daar iets over te zeggen, en het was tevens op een andere set. Ik weet wel dat de kabels gewoon erg goed zijn voor het geld, ik denk dat er wel meer zijn op het forum die dat kunnen beamen. Ik wilde zelf het geluid van Emotiva zoveel mogelijk neutraal laten, dus ik heb er destijds voor gekozen om ook de bekabeling bij Emotiva te houden.

bmateijsen

Citaat van: Nooff op september 21, 2010, 11:11:25
Ik ben niet bekend met de VDH, ik heb ooit wel de "The Ultimate" geprobeerd, maar het is te lang geleden om daar iets over te zeggen, en het was tevens op een andere set. Ik weet wel dat de kabels gewoon erg goed zijn voor het geld, ik denk dat er wel meer zijn op het forum die dat kunnen beamen. Ik wilde zelf het geluid van Emotiva zoveel mogelijk neutraal laten, dus ik heb er destijds voor gekozen om ook de bekabeling bij Emotiva te houden.

Wat is neutraal ;). Je hebt in ieder geval voor een benadering gekozen die met Emotiva apparatuur goed werkt. Of de match met de luidsprekers dan ook optimaal is ::)

FloR

Citaat van: clockwork op september 20, 2010, 18:52:50
Dat is mooi!
En hoe vind je hem klinken?

Alles digitaal tot aan de UMC-1 en die zet om naar analoog.
Vind hem zeer goed klinken, moet wel zeggen dat ik niet de grote ervaring heb met DAC's. Maar geluid is wat mij betreft zeer zuiver, heel dynamisch, ben heel tevreden.

EDIT: ik ga trouwens niet akkoord dat de UMC-1 een soort van kermis-attractie zou zijn op gebied van uiterlijk. Bij mij integreert hij mooi; en dan heb ik nog niet eens de black trims, die hem nog mooier zullen maken.
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

treky22

Zijn die trims niet gewoon zwart te spuiten ?

Apart bestellen zie ik qua kosten niet zo zitten.

Nooff

Citaat van: bmateijsen op september 21, 2010, 11:17:37
Wat is neutraal ;). Je hebt in ieder geval voor een benadering gekozen die met Emotiva apparatuur goed werkt. Of de match met de luidsprekers dan ook optimaal is ::)
Ik snap wat je bedoelt. De match met de luidspreker is altijd een gok, maar laten we voorop stellen dat ik het geluid als zeer prettig ervaarde en de noodzaak van het zoeken naar iets anders totaal overbodig vond. Er zou heel goed een andere kabel kunnen zijn die een andere kant van mijn speaker naar boven haalt, maar heel eerlijk gezegd interesseert me dat helemaal niks als ik al tevreden ben  ;)

bmateijsen

Citaat van: Nooff op september 21, 2010, 12:02:14
Ik snap wat je bedoelt. De match met de luidspreker is altijd een gok, maar laten we voorop stellen dat ik het geluid als zeer prettig ervaarde en de noodzaak van het zoeken naar iets anders totaal overbodig vond. Er zou heel goed een andere kabel kunnen zijn die een andere kant van mijn speaker naar boven haalt, maar heel eerlijk gezegd interesseert me dat helemaal niks als ik al tevreden ben  ;)

Dat laatste is heel belangrijk! 8).

Nooff

Citaat van: treky22 op september 21, 2010, 11:38:49
Zijn die trims niet gewoon zwart te spuiten ?

Apart bestellen zie ik qua kosten niet zo zitten.

Dan krijg je wel een andere kleur zwart. De trims zijn niet zo duur hoor, de verzendkosten zij niet heel hoog, het weegt niets en valt onder de vrijstelling van invoer.

treky22

Citaat van: Nooff op september 21, 2010, 12:04:56
Dan krijg je wel een andere kleur zwart. De trims zijn niet zo duur hoor, de verzendkosten zij niet heel hoog, het weegt niets en valt onder de vrijstelling van invoer.

Dan zal ik eens een qoute aanvragen bij sarah.

Miesepies

Misschien kan je de zwarte trims van Dynky aftroggelen ? Die verkoopt ze bij z'n UPA-1, maar misschien wil hij ze ook los verkopen ??

treky22

Citaat van: Miesepies op september 21, 2010, 14:45:15
Misschien kan je de zwarte trims van Dynky aftroggelen ? Die verkoopt ze bij z'n UPA-1, maar misschien wil hij ze ook los verkopen ??

Als ie ze voor de XPA-5 en UMC-1 heeft, dan wel  ;)

Dirk

hoorde ik daar iets van aftroggelen ?
oeps, nee...in de foute richting zie ik  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

FloR

Dynky -> als je ze los wilt verkopen, ben ik kandidaat hoor.

Anders, Treky, we kunnen ze mss samen bestellen?

grtn,
Flor

treky22

misschien kan ik ze met de nieuwe remote + meet microfoon laten opsturen.
vanavond als ik thuis kom toch eens ff mailen

treky22

Microfoon en Remote krijg ik "when the come in stock in a few weeks". Dit volgens Janna van Emotiva.

Iemand hier al eens een manual setup gedaan met Emo-Q ?
Of moet ik gewoon wachten op de microfoon, voordat ik iets instel ?