Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Ik denk overigens wel dat voornamelijk aan de decoder ligt. Ik zie regelmatig hetzelfde gebeuren bij een aantal vrienden van mij, i.c.m. een Onkyo Receiver/set. Het beeld is de ene keer paars, de andere keer weer goed.

clockwork

Citaat van: Nooff op september  6, 2010, 12:45:05
Ik denk overigens wel dat voornamelijk aan de decoder ligt. Ik zie regelmatig hetzelfde gebeuren bij een aantal vrienden van mij, i.c.m. een Onkyo Receiver/set. Het beeld is de ene keer paars, de andere keer weer goed.

Die heb ik inderdaad ook verdacht, ware het niet dat ik met mijn vorige Onkyo pre nooit problemen gehad heb.
Voor volgend jaar staat er wel een nieuwe decoder op mijn verlanglijstje (een VU+ o.i.d.). Dus dan zullen we het ervaren.

Ik zal er ook nog even een mailtje aan wagen naar Emotiva zelf. Wie weet kennen ze het probleem en een eventuele oplossing. Ik verwacht daar gezien het blijvende gezeur op het Emotiva forum niet zo veel van. Vandaar ook mijn oplossing om niet meer via de UMC tv te kijken.

Op het Emotiva forum kijk ik overigens momenteel zo min mogelijk. Wat een oeverloos gez%#$% van continue dezelfde personen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: _Nelis_ op september  6, 2010, 09:39:20
Hoi, ik woon in Ambacht. Heb afgelopen vrijdag zonder problemen mijn UMC-1 de update gegeven. Enige waar ik tegenaan liep is dat als je de laptop halverwege het proces aan de stroom gooit ivm leegraken batterij hij de verbindig verliest en dat je opnieuw moet beginnen, daarnaast geen problemen.

Wat overigens wel apart is dat de instellingen die ik kreeg na de autmatische inregeling van EMOQ afweken van de eerdere instellingen die ook automatisch waren gegenereerd... Ben dus weer paar uur zoet geweest met het instellen en de equalizer opnieuw instellen...

PM  8)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nooff

Iemand deze ook al gezien? Van links naar rechts (XPR-5/XPA-5 en UPA-5)

Wat een gigantische trafo voor die XPR-5  :o

DV79

Wow, dat is inderdaad wel een flink blok zeg.

Is er al iets over prijzen beschikbaar, en specs?
En ook wanneer hij uit gaat komen?
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

blue-eyes

Nu zie je ook waarom ze zo goedkoop zijn. Zoontje van een hobbier gaat na schooltijd zijn vaders ideeen bouwen in de keuken van het woonhuis :D :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Flavio

Citaat van: DV79 op september  6, 2010, 20:54:13
Wow, dat is inderdaad wel een flink blok zeg.

Is er al iets over prijzen beschikbaar, en specs?
En ook wanneer hij uit gaat komen?

Gevonden in de Emotiva Lounge:

XPR-7 $1999
XPR-5 $1699         (XPA-5 is $799)
XPR-2 $1499         (XPA-2 is $799)
XPR-1 $1299         (XPA-1 is $999)

Levertijd stond er niet bij.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Miesepies

Had liever gescheiden trafo's - per kanaal - gezien in die XPR lijn. Nu heb je 1 trafo en 1 capacitors blok voor alle kanalen (welke elkaar dus weer mogelijk kunnen beinvloeden). Echt jammer dat ze gestopt zijn met de MPS-2.

clockwork

Citaat van: Miesepies op september  7, 2010, 11:09:55
Had liever gescheiden trafo's - per kanaal - gezien in die XPR lijn. Nu heb je 1 trafo en 1 capacitors blok voor alle kanalen (welke elkaar dus weer mogelijk kunnen beinvloeden). Echt jammer dat ze gestopt zijn met de MPS-2.

Moet je toch aan de monoblokken.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

hmm... 5 x XPR-1... Iets zegt me dat dat niet WAF compatible is :P

Nooff

Citaat van: Miesepies op september  7, 2010, 11:09:55
Maar volgens mij beïnvloeden meerdere trafo's in 1 behuizing elkaar ook weer, zeker ringkern trafo's. Hoe meer van die dingen er in de nabijheid van elkaar gesitueerd zijn, des te groter de kans op magnetiche velden die gaan storen, toch?

Sjaudio

Volgens mij maakt het weinig uit of je 1 ringkern hebt van bv. 1000va of 5 x 200va? De eindtrappen worden toch wel gevoed.

EJ

Citaat van: Sjaudio op september  7, 2010, 17:46:15
Volgens mij maakt het weinig uit of je 1 ringkern hebt van bv. 1000va of 5 x 200va? De eindtrappen worden toch wel gevoed.
De theorie (en ook de praktijk) is dat er bij 1 ringkern onderlinge beinvloeding is. De voeding van eindtrap 2 zal dus gemoduleerd worden door de stromen (en instortende spanningen) van eindtrap 1.

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op september  6, 2010, 20:58:41
Nu zie je ook waarom ze zo goedkoop zijn. Zoontje van een hobbier gaat na schooltijd zijn vaders ideeen bouwen in de keuken van het woonhuis :D :D

LOL :hehe:

En ondertussen mag hij ook nog een paar modellen subs in elkaar schroeven. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sjaudio

Citaat van: EJ op september  7, 2010, 18:02:53
De theorie (en ook de praktijk) is dat er bij 1 ringkern onderlinge beinvloeding is. De voeding van eindtrap 2 zal dus gemoduleerd worden door de stromen (en instortende spanningen) van eindtrap 1.

Oke, dat is duidelijk! Maar ik kan me voorstellen dat meerdere ringkernen ook een bepaald nadelig effect hebben?

EJ

Citaat van: Sjaudio op september  7, 2010, 18:07:53
Oke, dat is duidelijk! Maar ik kan me voorstellen dat meerdere ringkernen ook een bepaald nadelig effect kunnen weerspiegelen?
Het lichtnet is dermate laagohmig dat dat niet het geval kan zijn als voor een dual mono opstelling wordt gekozen. Als je alle ringkernen op elkaar monteert... Tsja, dat is vragen om moeilijkheden. Monoblokken zijn het ideaal in deze.

Audiofiel

Citaat van: Sjaudio op september  7, 2010, 18:07:53
Oke, dat is duidelijk! Maar ik kan me voorstellen dat meerdere ringkernen ook een bepaald nadelig effect hebben?

Klopt. Een versterker met 5 trafo's is weliswaar meer 'multi-mono' en heeft wellicht een betere kanaalscheiding, maar geeft niet het voordeel dat één grote trafo geeft. Dan heb je met stereo weergave immers de beschikking over de 'volle' voeding. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sjaudio

Citaat van: Audiofiel op september  7, 2010, 18:10:34
Klopt. Een versterker met 5 trafo's is weliswaar meer 'multi-mono' en heeft wellicht een betere kanaalscheiding, maar geeft niet het voordeel dat één grote trafo geeft. Dan heb je met stereo weergave immers de beschikking over de 'volle' voeding. ;)

Inderdaad, daar had ik nog niet bij stil gestaan.

De door jou aangeboden Classe CAV-500 heeft toch ook 1 grote trafo? Ik neem aan dat een top-merk als deze met hun vlaggenschip multikanaals versterking toch wel weten wat ze doen en dat ze de voors en tegens wegstrepen voordat er überhaupt een ontwerp op tafel ligt.

EJ

Citaat van: Audiofiel op september  7, 2010, 18:10:34
Nee, dan is de beinvloeding kleiner omdat de spanning minder instort, en de stromen kleiner zijn. Maar de wederzijdse beinvloeding zal er met zekerheid nog steeds zijn.
Wat is volgens jou het voordeel van 1 grote trafo, er van uitgaande dat de voedingen van monoblokken voldoende gedimensioneerd zijn. Dat van die dimensionering is toch wel het minste dat je mag verwachten. ;)

AbZ

.

EJ

Citaat van: AbZ op september  7, 2010, 18:49:32
Goedkoper voor de fabrikant.
Is dat niet exact wat er vaak aan scheelt bij veelkanaals versterkers?
Precies, en precies. De belangrijke frase daar is daar "all channels driven"... 5 Monoblokken dus! ;) 5x XPA1 (of opvolger), dan heb je in ieder geval echt altijd vermogen genoeg. :D

AbZ

.

EJ

Citaat van: AbZ op september  7, 2010, 18:58:24
kan ook in 1 kassie:  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102882.0   :D

vandaar mijn zijdelingse interesse hier
<--------grijns-------->

AbZ

.

EJ

Citaat van: AbZ op september  7, 2010, 19:47:06
Ik heb serieus een XPA5 overwogen hoor (ja toch, Nooff?)
maar ben voor de Sherbourn gegaan vanwege die mono-opbouw (en XLR en dan die prijs...). 

Eerlijk gezegd was/is de keuze voor die opbouw nogal een 'esthetisch' issue (mooie techniek),
want ik speel eigenlijk nooit op zo'n groot vermogen dat de kanaalscheiding er ernstig onder kan lijden.

Verstandige keuze. En daar heb je 350 euro voor betaald? Lucky you!

Mooi opgebouwd betekent ook dat het ontwerptechnisch over het algemeen doordacht is. Niet onbelangrijk. ;)