Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: RobMeul op augustus 26, 2010, 12:14:06
OK!  ;D :withstupid:

Soms moet je ver gaan............. :wub: :wub: :inlove:
Tot het gaatje...  :D

Roger Black

Citaat van: treky22 op augustus 26, 2010, 11:03:07
Kunnen die pootjes er ook onderuit geschroefd worden ?
Dan zou ik, als ik dit meubel zou willen (wel zwart dan), er zelf iets van doppen kunnen schroeven/plakken.

Ik ga mijn huidige kastje verbouwen en als poot RVS vierkantje pijpen van zo'n 2cm dik rond om bevestigen, ook een tip!  ;D

Roger Black

Citaat van: Nooff op augustus 26, 2010, 12:19:29

Ik hoop voor jou iets verder!

Nahpets

Citaat van: Nooff op augustus 26, 2010, 12:19:29

Been there, done that. Werkt niet.  :nopompom:

Andersom wel overigens (-> als de dames wat van de heren gedaan willen krijgen).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

treky22

Citaat van: clockwork op augustus 26, 2010, 11:44:34
Hij moet wel ietsjes van de grond staan vanwege de deurtjes en de lade. Ik zou het voor de zekerheid even met Neptune bespreken.

Hier was de WAF erg hoog.

Wat was trouwens de levertijd ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

_Nelis_

Citaat van: clockwork op augustus 26, 2010, 08:45:15
On topic: Moet overigens wel snel iets gaan doen aan de warmte afvoer. Gisteravond werd de XPA toch echt wel warm. Voorlopig maar spelen met het deurtje open.

Zou ze dan in de achterwand plaatsen, zodanig dat ze naar buiten blazen, als je dan twee gaatjes in de bodem boort aan de voorkant van het meubel krijg je automatisch luchtcirculatie.
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93
Pro-ject Debut III Esprit Klipsch WF-35 Klipsch RC-64 Klipsch RW-12D Klipsch Quintet II

treky22

Eens even naar de maten gekeken van het meubel ...... :blink: Damn niet eens aangedacht.

Het meubel is in de huidige situatie bij mij 60 cm te lang.
Als nu alles anders stond zou het makkelijk gaan.
Maar op dit moment kan er maar een meubel tussen de fronts van 150 cm (fronts staan 180 cm uit elkaar).

Als ik het wel anders wil gaan zetten hier, moet alles (scherm, beamer) verplaatst worden.

Nooff

clockwork

Citaat van: _Nelis_ op augustus 26, 2010, 12:45:31
Zou ze dan in de achterwand plaatsen, zodanig dat ze naar buiten blazen, als je dan twee gaatjes in de bodem boort aan de voorkant van het meubel krijg je automatisch luchtcirculatie.

Dat is een goede tip! :worship: Aan die toevoergaten zou ik nooit gedacht hebben.
Citaat van: treky22 op augustus 26, 2010, 12:48:13
Eens even naar de maten gekeken van het meubel ...... :blink: Damn niet eens aangedacht.

Het meubel is in de huidige situatie bij mij 60 cm te lang.
Als nu alles anders stond zou het makkelijk gaan.
Maar op dit moment kan er maar een meubel tussen de fronts van 150 cm (fronts staan 180 cm uit elkaar).

Als ik het wel anders wil gaan zetten hier, moet alles (scherm, beamer) verplaatst worden.

Dat is balen. Kan het echt niet anders?
Citaat van: treky22 op augustus 26, 2010, 12:22:31
Wat was trouwens de levertijd ?

Binnen twee weken geleverd.  :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Citaat van: clockwork op augustus 26, 2010, 20:33:58
Dat is balen. Kan het echt niet anders?

Dan zouden, zoals de situatie nu staat, de fronts op het meubel moeten.
Dat gaat dus niet uit zien, volgens mij.

Enigste oplossing is dan om de set compleet 90 graden te draaien, dan met de bank .5 of 1 mtr verder er vanaf te zitten.
En dan het grootste issue: beamer moet verhangen worden, en die wil ik dan toch echt wel tegen het plafond hebben. En niet net als nu 70 cm lager.
En dan de kabels van de beamer .........

Dat wordt dan een complete woonkamer-verplaatsing.

clockwork

Citaat van: treky22 op augustus 26, 2010, 20:53:37
Dat wordt dan een complete woonkamer-verplaatsing.

Was je dat toch al niet van plan?

Maar het klinkt inderdaad als een hele operatie.  :hmmm:

Ik had al even snel gekeken, maar zag zo snel niets van 150 breed en 60 diep.

Heb overigens net de Marmitek ir control geplaatst. Zo kan ik de apparatuur bedienen met de deuren dicht. Werkt perfect.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

treky22

Nog even met de vrouw over gehad.
Ze vind het prima, als ik maar zorg dat ze a) de kabels niet ziet of bijna niet, en b) de beamer wel tegen het plafond gaat (en niet 70 cm lager zoals nu).

Die Marmitek Control is een hele goede oplossing.
En dan nog een keer al mijn remotes vervangen door eentje.

Maar volgens mij had ik in mijn topic vermeldt dat ik dit jaar niks meer ging doen  ::)

Trouwens ook nog mail gehad van Neptune: Hij kon er ook 10 mm rubberpootjes onderzetten, als ik dat wou  :thumbs-up:

vester86

Citaat van: ajbeefde op augustus 25, 2010, 09:03:21
Dit niets voor je?

http://www.finite-elemente.de/en/racks/spider
ziet er wel ok uit, maar maak liever zelf, past beter bij de inrichting en bij wat ik voor ogen heb... de oude beeldbuis moet er ook nog boven  :angel:
ga morgen het laatste hout halen en timmeren, dan staat die maandag als het goed is :)

vester86

Citaat van: Nahpets op augustus 25, 2010, 10:08:20
Aangezien de spullen nog niet aangesloten staan zal dat (nu) geen problemen op leveren. Als de apparaten wel gestapeld 'moeten' worden wanneer ze aangesloten staan zou ik in ieder geval de eindversterker bovenop zetten.
mocht het over mijn "stapeltje" gaan... die ga ik allemaal los van elkaar ophangen, met zo'n 4cm extra tussenruimte dan nu het geval is, dat moet voldoende zijn

vester86

Citaat van: clockwork op augustus 25, 2010, 19:41:08
Hij komt bij een sponsor vandaan:  http://www.good2bhome.nl/shop/tvconsole-p-56.html
Deze maand zonder verzendkosten.  ;)

Oke, omdat jullie zo aandringen de foto's. De satellietontvanger moet nog in de kast, maar de hdmi kabel is te kort.  :hmmm:
mooie set zo !!

clockwork

Citaat van: vester86 op augustus 26, 2010, 23:34:31
mocht het over mijn "stapeltje" gaan... die ga ik allemaal los van elkaar ophangen, met zo'n 4cm extra tussenruimte dan nu het geval is, dat moet voldoende zijn

Dat is inderdaad ruim voldoende. Ben benieuwd naar de uiteindelijke opstelling.

Citaat van: treky22 op augustus 26, 2010, 22:19:40
Nog even met de vrouw over gehad.
Ze vind het prima, als ik maar zorg dat ze a) de kabels niet ziet of bijna niet, en b) de beamer wel tegen het plafond gaat (en niet 70 cm lager zoals nu).

Die Marmitek Control is een hele goede oplossing.
En dan nog een keer al mijn remotes vervangen door eentje.

Maar volgens mij had ik in mijn topic vermeldt dat ik dit jaar niks meer ging doen  ::)

Trouwens ook nog mail gehad van Neptune: Hij kon er ook 10 mm rubberpootjes onderzetten, als ik dat wou  :thumbs-up:

Dus dat gaat waarschijnlijk lukken? Dat is mooi.
Kun je de beamer tegen het plafond aan plaatsen? Dat lukt de vorige keer toch niet? Ik voel een nieuwe beamer aankomen... ;) ;D

treky22

Citaat van: clockwork op augustus 27, 2010, 09:04:30
Dat is inderdaad ruim voldoende. Ben benieuwd naar de uiteindelijke opstelling.

Dus dat gaat waarschijnlijk lukken? Dat is mooi.
Kun je de beamer tegen het plafond aan plaatsen? Dat lukt de vorige keer toch niet? Ik voel een nieuwe beamer aankomen... ;) ;D

Nieuwe beamer gaat er dit jaar nog niet komen.

Ik ga vandaag en morgen eens even spelen met afstanden en hoogtes.
Eens kijken hoe het gaat uitkomen enzo. Moet het vrouwtje ook tevreden houden  ::)
Ik wil toch zeker niet verder dan 20 cm van het plafond afkomen.

Gisteravond weer eens lekker muziek geluisterd:
Alison Kraus and Union Station - Live (wel DVD, met DTS)
Beyonce - I Am (intimate .....) (BR, True-HD)

Wat klinkt dat dan toch weer mooi op mijn bescheiden setje  :music: Echt genieten  :clapping:

RobMeul

Gisterenavond geluisterd naar Beck - Sea Change HDCD, Christina Branco - Ulisses DVD-A, David Sanborn - Time Again SACD. :music:
Vanavond de BD van Porcupine Tree en Chris Botti maar eens met een kritisch oor beluisteren.

Goed luisteren om te vergelijken met de XPA-5 die een dezer dagen binnenkomt.  :pompom: Dan komen ook de foto's.......
De SACD's van Dire Straits, Depeche Mode en Pink Floyd ken ik intussen wel.

Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

Citaat van: RobMeul op augustus 27, 2010, 10:29:14
Gisterenavond geluisterd naar Beck - Sea Change HDCD, Christina Branco - Ulisses DVD-A, David Sanborn - Time Again SACD. :music:
Vanavond de BD van Porcupine Tree en Chris Botti maar eens met een kritisch oor beluisteren.

Goed luisteren om te vergelijken met de XPA-5 die een dezer dagen binnenkomt.  :pompom: Dan komen ook de foto's.......
De SACD's van Dire Straits, Depeche Mode en Pink Floyd ken ik intussen wel.

Luister je die dan op de Oppo?

En heb je al een ETA voor de XPA gekregen? 

RobMeul

Citaat van: clockwork op augustus 27, 2010, 11:24:22
Luister je die dan op de Oppo?

En heb je al een ETA voor de XPA gekregen? 

Ja, de Oppo! Prima speler. Nog geen moment spijt van gehad. Ik had een Denon 2930, die staat nu bij mijn dochter op haar kamer
Maar ik denk erover om een ERC-1,USP-1,XPA-2 combinatie aan te schaffen puur voor CD weergave. :music:

En de XPA-5 staat sinds gisteren in Oslo, misschien wel morgen in huis mits hij vandaag richting Stavanger gaat.
Anders wordt het volgende week, komt goed uit want ik ben de gehele week vrij.

Maandag ga ik hier naar kijken; http://blog.stereophile.com/ces2010/bw_805_series_diamond_two-way_monitor/ Eh, vnml. luisteren :-)
http://eisa.eu/awards.html#european-high-end-loudspeaker-2010-2011
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

Nahpets

Citaat van: RobMeul op augustus 27, 2010, 11:59:39
http://eisa.eu/awards.html#european-high-end-loudspeaker-2010-2011

Dat hele Eisa gebeuren zou ik met een flinke kilo zout nemen. Meerwaarde daarvan is vooral zelfverheerlijking van de producent, advertentieinkomsten voor de bladen en royalty inkomsten voor Eisa.
I love everybody!
some I love to avoid,

RobMeul

Citaat van: Nahpets op augustus 27, 2010, 12:10:48
Dat hele Eisa gebeuren zou ik met een flinke kilo zout nemen. Meerwaarde daarvan is vooral zelfverheerlijking van de producent, advertentieinkomsten voor de bladen en royalty inkomsten voor Eisa.

Tuurlijk, weet ik wel. Ik ga dan ook zelf luisteren. En ik neem mijn eigen speler mee  :headbanging:

De Eisa award voor de Pioneer LX5090 was wel terecht trouwens. :pompom: Elke keer nog versteld van het beeld. :inlove:

Nahpets

Citaat van: RobMeul op augustus 27, 2010, 12:14:39
Ik ga dan ook zelf luisteren. En ik neem mijn eigen speler mee  :headbanging:

Zelf luisteren is altijd goed (en leuk/leerzaam).

Kun je je eigen versterker(s) niet meenemen? Is veel meer bepalend voor je sound als de CD-speler.
I love everybody!
some I love to avoid,

EJ

Citaat van: Nahpets op augustus 27, 2010, 12:18:43
Zelf luisteren is altijd goed (en leuk/leerzaam).

Kun je je eigen versterker(s) niet meenemen? Is veel meer bepalend voor je sound als de CD-speler.
Je eigen luidsprekers zijn nog veel meer bepalend. ;) Zie je iedereen al slepen? :D

Nahpets

Citaat van: EJ op augustus 27, 2010, 12:38:21
Je eigen luidsprekers zijn nog veel meer bepalend. ;)

Helemaal mee eens.

Maar waarom zou hij zijn eigen luidsprekers meenemen als hij naar een paartje 805's gaat luisteren?
I love everybody!
some I love to avoid,