Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Midcall

Citaat van: Nooff op juni 18, 2010, 18:49:16
Ze worden amper warm, zelfs na intensieve workout  :)
Niet zo gek hè, als de koeling intern zit. Dat de buitenkant niet heet wordt zegt NIETS over de ruimte die je vrij moet houden bij versterkers. Staat hier niets over in de manual?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

phmeijer

Citaat van: Nooff op juni 18, 2010, 18:49:16
Ze worden amper warm, zelfs na intensieve workout  :)

Ok, dat had ik niet verwacht! Mooie meevaller!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

weirdorob

Mooi de svs sub is geariveerd wat een bakbeest vanavond ff een test met batman gedaan WOW moeten toch wat aan de fundering gaan doen wat een power :headbanging:
Gelukkig voor de buren dat ze op 500 meter zitten anders had ik nu ruzie :clapping:
Hopelijk maandag wat tijd om de boel in te regelen druk druk druk.
Ben een gelukkig mens joehoe
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Nooff

Citaat van: Midcall op juni 18, 2010, 20:28:50
Niet zo gek hè, als de koeling intern zit. Dat de buitenkant niet heet wordt zegt NIETS over de ruimte die je vrij moet houden bij versterkers. Staat hier niets over in de manual?
Dat betekent niet dat je niet aan de bovenkant kan voelen hoeveel warmte er uitgestoten wordt? Hij blijft gewoon lauw/warm. Als mijn oude Onkyo tegen die hitte kan dan gebeurt hier echt niets mee hoor.  ;)

Nooff

Citaat van: weirdorob op juni 19, 2010, 00:23:24
Mooi de svs sub is geariveerd wat een bakbeest vanavond ff een test met batman gedaan WOW moeten toch wat aan de fundering gaan doen wat een power :headbanging:
Gelukkig voor de buren dat ze op 500 meter zitten anders had ik nu ruzie :clapping:
Hopelijk maandag wat tijd om de boel in te regelen druk druk druk.
Ben een gelukkig mens joehoe
Wil je nog meer Emotiva spulletjes? Ze hebben nu weer 10% korting op alle componenten (excl. UMC-1) en speakers en 20% op de kabels  :D
Je kunt trouwens wel 10% terug vragen als je onlangs iets gekocht hebt, doen ze vrijwel nooit moeilijk om.

Mooie set heb je zo  :thumbs-up: veel plezier er mee!  :pompom:

Midcall

Citaat van: Nooff op juni 19, 2010, 00:28:21
Dat betekent niet dat je niet aan de bovenkant kan voelen hoeveel warmte er uitgestoten wordt? Hij blijft gewoon lauw/warm. Als mijn oude Onkyo tegen die hitte kan dan gebeurt hier echt niets mee hoor.  ;)
De koelblokken zitten binnen in het apparaat en zijn niet gekoppeld aan de behuizing. De cooling komt van de luchtstroom door het apparaat heen, maar als de apparaten zo dicht op elkaar staan wordt het interne koelblok veel te warm omdat de luchtstroom blokkeert. Even met je hand op de behuizing om te beoordelen dat het wel goed zit verder is meestal volledig nutteloos. In de handleiding staat meestal iets genoemd over de ruimte die vrij gehouden moet worden rondom de versterker, is dat bij Emotive ook het geval?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Citaat van: Midcall op juni 19, 2010, 01:13:35
De koelblokken zitten binnen in het apparaat en zijn niet gekoppeld aan de behuizing. De cooling komt van de luchtstroom door het apparaat heen, maar als de apparaten zo dicht op elkaar staan wordt het interne koelblok veel te warm omdat de luchtstroom blokkeert. Even met je hand op de behuizing om te beoordelen dat het wel goed zit verder is meestal volledig nutteloos. In de handleiding staat meestal iets genoemd over de ruimte die vrij gehouden moet worden rondom de versterker, is dat bij Emotive ook het geval?
Emotiva zegt dat stapelen niet uitmaakt als je de ruimte er omheen vrij houdt.

Dirk

Citaat van: Nooff op juni 19, 2010, 01:15:44
Emotiva zegt dat stapelen niet uitmaakt als je de ruimte er omheen vrij houdt.
Ik weet niet wat er in jouw manual staat, maar de mijne zegt toch duidelijk wat anders ;

Ultra amplifiers employ convection cooling, which is very effective and completely noiseless.
Under normal operating conditions, your Ultra amplifier will remain cool to mildly warm, but considerations for heat should be taken into account during placement.
Place your amplifier on a flat, level surface, with the weight distributed equally on all four feet.
If using a cabinet or shelf, please make sure that there is sufficient ventilation and there is at least 6 inches of free air space above the amplifier and 3 inches on each side.
If adequate ventilation is not available, your may consider installing two small brushless DC fans (such as those used in computer cases) to provide continuous airflow around the unit. If the amplifier is located on a carpeted surface, place a board under the amplifier's feet.

fyi ; die 6 inches die je erboven moet vrijhouden is pakweg 15cm, dus zowat hetzelfde als wat alle andere fabrikanten aanraden.
op zich ook 100% logisch, want ook al hoor je er nu geen negatief effect van of denk je dat het allemaal wel zal meevallen...de levensduur van je apparaat gaat met reuzesprongen verkorten, want hitte en electronische componenten gaan nu eenmaal niet samen.

edit : typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nooff

Ik heb het nagevraagd, ze stapelen zelf ook. Echt geen problemen hier, en dat zeg ik, mijn Onkyo werd loeiheet en heeft nooit problemen gehad.

Dirk

Citaat van: Nooff op juni 19, 2010, 09:42:21
Ik heb het nagevraagd, ze stapelen zelf ook. Echt geen problemen hier, en dat zeg ik, mijn Onkyo werd loeiheet en heeft nooit problemen gehad.
geloof je nou eerder een Sarah, Jan, Piet of wie dan ook die je daar van dergelijke antwoorden bedient boven hun eigen advies wat ze duidelijk in de manual bij alle amps neerschrijven ?
ik snap je hersenkronkels (met alle respect) echt niet, maar ben wel blij dat ík niet degene ben die je Onkyo heeft overgenomen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

ivo1986

Citaat van: Dynky op juni 19, 2010, 09:58:33
geloof je nou eerder een Sarah, Jan, Piet of wie dan ook die je daar van dergelijke antwoorden bedient boven hun eigen advies wat ze duidelijk in de manual bij alle amps neerschrijven ?
ik snap je hersenkronkels (met alle respect) echt niet, maar ben wel blij dat ík niet degene ben die je Onkyo heeft overgenomen.

In Amerika zetten ze zelfs in de handleiding van een magnetron dat je er geen poes in moet doen.
Dus neem die handleiding niet zo nauw. Als iets lauwwarm wordt kan dat prima.
Maar wanneer het echt warm wordt bevorderd het niet de levensduur.
Op de korte termijn zul je er niet veel van merken.

Nooff

Citaat van: Dynky op juni 19, 2010, 09:58:33
Vriend, Lonnie (de man achter alle componenten) heeft me zelf gezegd dat het geen kwaad kan om te stapelen, je moet het gewoon niet in een gesloten ruimte plaatsen. Die hersenkronkels van mij is niets mis meer hoor. Jij gelooft zeker ook altijd dat de datum op een brood de uiterste datum is?  ;)

Nooff

Citaat van: ivo1986 op juni 19, 2010, 10:16:18
In Amerika zetten ze zelfs in de handleiding van een magnetron dat je er geen poes in moet doen.
Precies. Het is veel belangrijker de processor niet af te blokken dan de versterker, deze wordt namelijk na een paar uur wel aardig warm. Deze staat bij mij dan ook bovenop, dus die kan alles mooi kwijt.

Dirk

dat ze er dergelijke opmerkingen van poezen in vermelden heeft voornamelijk te maken met de rechtzaken-cultuur die in de US de gewoonste zaak van de wereld is.
dat echter zowat àlle fabrikanten duidelijke richtlijnen inzake koeling & ventilatie rondom hun componenten in manuals neerschrijven, heeft dan weer meer te maken met het feit dat ze altijd naar die richtlijnen in de manual zullen verwijzen op het moment dat er wat (als gevolg hiervan) misloopt.
Als je dàn lekker blijft draaien met bvb. een loeihete Onkyo (zoals Nooff schreef) die tegen dat klare advies in, niet de ruimte heeft gehad om te ademen, dan ben je die richtlijnen dus gewoon in de wind aan het slaan...en is het absoluut mogelijk dat je problemen krijgt op middelkorte termijn...waarvan de fabrikant z'n handen netjes terugtrekt, en dat recht heeft ie ook ten volle.
(ik heb het zelf één keer meegemaakt met een professioneel toestel wat gevolgschade had opgelopen tgv een "insufficiently clean air filter"...iets wat ze dus netjes adviseerden in de manual. Maw : het weigeren van garantie omwille van niet opvolging van hun richtlijnen gebeurt wel degelijk)

Midcall

Citaat van: Dynky op juni 19, 2010, 10:40:35
dat ze er dergelijke opmerkingen van poezen in vermelden heeft voornamelijk te maken met de rechtzaken-cultuur die in de US de gewoonste zaak van de wereld is.
dat echter zowat àlle fabrikanten duidelijke richtlijnen inzake koeling & ventilatie rondom hun componenten in manuals neerschrijven, heeft dan weer meer te maken met het feit dat ze altijd naar die richtlijnen in de manual zullen verwijzen op het moment dat er wat (als gevolg hiervan) misloopt.
Als je dàn lekker blijft draaien met bvb. een loeihete Onkyo (zoals Nooff schreef) die tegen dat klare advies in, niet de ruimte heeft gehad om te ademen, dan ben je die richtlijnen dus gewoon in de wind aan het slaan...en is het absoluut mogelijk dat je problemen krijgt op middelkorte termijn...waarvan de fabrikant z'n handen netjes terugtrekt, en dat recht heeft ie ook ten volle.
(ik heb het zelf één keer meegemaakt met een professioneel toestel wat gevolgschade had opgelopen tgv een "insufficiently clean air filter"...iets wat ze dus netjes adviseerden in de manual. Maw : het weigeren van garantie omwille van niet opvolging van hun richtlijnen gebeurt wel degelijk)
Kijk, dat Nooff zo naief is om met handoplegging te bepalen of stapelen mogelijk moet zijn, ondanks dat de manual en àlle fabrikanten die dit soort AB versterkers iets anders beweren moet hij zelf weten. Hij moet immers met de consequenties leven, zo'n versterker houdt het best wel een jaartje, zelfs wel 2 vol vermoed ik. Natúúrlijk zegt Emotiva desgevraagd dat je kan stapelen. Ze willen versterkers verkopen, en als Lonny dit gevraagd wordt betekent het dat de klant een ruimte issue heeft. Niet kunnen stapelen betekent dat het merendeel van de klanten die deze issue heeft afhaakt en ze deze zeer interessante klanten voor meerdere machines kwijtraken. Overigens aardig om te zien hoe mensen blind vertrouwen hebben in adviezen van een verkoper die enkel zijn eigen spullen verkoopt, maar dat terzijde. De problemen treden meestal pas na enkele jaren op en dan is het geen probleem meer voor Emotiva, maar voor de klant. Locaal laten repareren wordt moeilijk, omdat niemand hier schema's heeft van die versterkers, en alles op eigen kosten naar de USA sturen, laten repareren en weer terug laten zenden is ook niet bepaald fijn. Het is zoals je het zegt, voor geen goud dat ik zo'n versterker zou overnemen 2e hands, het gevaar dat je er op leeg loopt financieel gezien vind ik veel te groot.

Midcall

Het probleem is dat je niet kan voelen of de versterker 'lauwwarm'wordt. Ja zal hem open moeten schroeven en voelen hoe warm het interne koelblok is, dan weet je pas of je versterker heet aanloopt of niet. Je voelt toch ook niet aan je computerkast om te bepalen of je processor te heet wordt?

Nooff

Citaat van: Dynky op juni 19, 2010, 10:40:35
Voordat je conclusies gaat trekken, mijn Onkyo had 6 cm bovenruimte en werd alsnog loei en loeiheet. Het is een eigenschap van Onkyo Receivers en ze kunnen er prima tegen. Ik heb jarenlang Onkyo gehad en er is nooit iets mee aan de hand geweest. Voorschriften zijn er overal, we mogen ook niet te hard rijden maar doen het toch. Dat je het zelf ooit eens mee gemaakt hebt is vervelend, maar het is een advies, niets meer en niets minder.

ajbeefde

Citaat van: Nooff op juni 19, 2010, 10:18:20
Vriend, Lonnie (de man achter alle componenten) heeft me zelf gezegd dat het geen kwaad kan om te stapelen, je moet het gewoon niet in een gesloten ruimte plaatsen. Die hersenkronkels van mij is niets mis meer hoor. Jij gelooft zeker ook altijd dat de datum op een brood de uiterste datum is?  ;)

Lonnie is toch meer de man achter de hete wok ?   ;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Nooff

Citaat van: ajbeefde op juni 19, 2010, 16:00:49
Lonnie is toch meer de man achter de hete wok ?   ;D
:D

Midcall

Citaat van: Nooff op juni 19, 2010, 15:50:46
Voordat je conclusies gaat trekken, mijn Onkyo had 6 cm bovenruimte en werd alsnog loei en loeiheet.
Dat is minstens 9 cm te weinig, dus niet zo gek dat hij loei en loeiheet werd. Maarja, het zijn jouw spullen, al zet je ze in een brandend gasfornuis, je moet het zelf weten, het was maar een simpel advies.

Nooff

Citaat van: Midcall op juni 19, 2010, 21:25:18
Dat is minstens 9 cm te weinig, dus niet zo gek dat hij loei en loeiheet werd. Maarja, het zijn jouw spullen, al zet je ze in een brandend gasfornuis, je moet het zelf weten, het was maar een simpel advies.
Tja, we hebben niet allemaal de uitstallingsruimte die jij hebt, en bovendien wilt het oog ook wat  ;)

norman

Heeft iemand al de remote ontvangen ?
http://emotiva.com/umcr.shtm
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

EJ

Citaat van: norman op juni 20, 2010, 17:23:52
Heeft iemand al de remote ontvangen ?
http://emotiva.com/umcr.shtm
Daar staat "Shipping in July, 2010". Lijkt me voor de hand liggend dat niemand die nog ontvangen heeft aangezien we nog in juni zitten. ;)

norman

aja goeie overheen gelezen :)

norman

Zijn er toevallig mensen die een processor test / vergelijk meeting willen doen ?
Ben namelijk heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de UMC in vergelijking met andere....