Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Roger Black

Citaat van: Jason B. op juni 11, 2010, 09:49:47
Hi Nooff,
bedankt voor de foto's; laat maar komen zou ik zeggen   :)

Mooie DAC (ook gezien de specs)  :worship: ; staat op mijn verlanglijst als voorversterker !!

Ik geloof dat er redelijk veel interesse is voor de XDA-1. Misschien is het interessant een list of interest te organiseren en eventueel als pre-order naar Emotiva sturen ?? Staan we misschien vooraan in de rij ??

Ja(so)n

:withstupid:

Nooff

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: clockwork op juni 11, 2010, 17:07:30
En, draait-ie al?
:lookaround:
Nope, ik draai nog met V6 Beta1, ik heb nog geen problemen gehad dus ik zie nog geen noodzaak om te updaten. Ik wacht even af wat de ervaringen zijn, even de kat uit de boom kijken. Het valt me op dat veel mensen last ondervinden met digitale tv kastjes, en aangezien ik die niet heb....  :)

clockwork

Citaat van: Nooff op juni 11, 2010, 17:09:36
Nope, ik draai nog met V6 Beta1, ik heb nog geen problemen gehad dus ik zie nog geen noodzaak om te updaten. Ik wacht even af wat de ervaringen zijn, even de kat uit de boom kijken. Het valt me op dat veel mensen last ondervinden met digitale tv kastjes, en aangezien ik die niet heb....  :)

Verstandig. Zeker als je geen problemen hebt. Eerst maar een paar dagen het forum bekijken.
;)

Hoe bevalt de UMCnu je hem een paar weken hebt. Is de geluidskwaliteit echt zo geweldig?
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nooff

Citaat van: clockwork op juni 11, 2010, 17:14:49
Hoe bevalt de UMCnu je hem een paar weken hebt. Is de geluidskwaliteit echt zo geweldig?
Ik heb voornamelijk CD's gedraaid en via de PS3 wat games en BD's afgespeeld. Analoog met CD is een waar genot, de combi met de ERC-1 en XPA-5 is erg gaaf! Heel erg ruimtelijk, plaatsing is erg nauwkeurig en de scheiding van instrumenten e.d. is erg mooi! Ik kan alleen de vergelijking doen met een Onkyo 805 op dezelfde set, maar die blijft dan wel echt achter. De plaatsing, timing en ruimtelijkheid van de UMC-1 is vele malen groter dan de Onkyo. Ik ken de processor van Onkyo verder niet, maar wat ik heb gelezen is dat vooral Analoog toch wel stukken beter is met de Emotiva, en dat ze op HT gebied wel aan elkaar gewaagd zijn. Mijn speakers komen in ieder geval opnieuw tot leven.  :)

treky22

Citaat van: clockwork op juni 11, 2010, 17:07:30
En, draait-ie al?
:lookaround:

Ik ga em dus wel draaien.
Vanavond om 23 uur klaar met werken, en dan vlug naar huis.
UMC-1 loskoppelen, en upgraden.
En dan maar eens kijken of het HDMI-probleem opgelost is.

Ik laat dan hier weten of het gelukt is.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Pffff. Je maakt het me wel moeilijk.

Die stereo eigenschappen zoek ik inderdaad.
Maar ik heb me echt voorgenomen op de XMC te wachten.

Anyway,eerst maar eens zien hoeveel de zomervakantie gaat kosten.

treky22

Hmm HDMI werkt nog steeds niet.

Zal ze een mailtje sturen, hadden ze bij Emotiva om gevraagd.

Sjaudio

Gaat lekker zo......

RvD

Citaat van: clockwork op juni 11, 2010, 19:55:18
Pffff. Je maakt het me wel moeilijk.

Die stereo eigenschappen zoek ik inderdaad.
Maar ik heb me echt voorgenomen op de XMC te wachten.

Anyway,eerst maar eens zien hoeveel de zomervakantie gaat kosten.

Als je de stereo eigenschappen zoekt gewoon de XSP-1 kopen dan heb je de beste stereo eigenschappen van Emotiva. Hopenlijk komt die echt in het derde kwartaal want zit er op te wachten.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

treky22

Citaat van: Sjaudio op juni 12, 2010, 01:09:40
Gaat lekker zo......

De rest draait goed. Ga morgenvroeg EMO-Q draaien, kijken wat die doet.

Voor het HDMI-gedoe heb ik Lonnie net een mail gestuurd.

Verder ben ik heel errug tevreden over de XPA-5 en de UMC-1.

Miesepies

Bij mij pakt ie DTS-HD MA niet :( Bij beta 2 gaf status DTS-HD MA aan, maar info zei no audio. Nu bij beta 3 ben ik al wel een stapje verder...bij status geeft ie DTS-HD MA aan en info zegt 48khz en 3/2+LFE... maar geen geluid. Vreemd, denk dat dit een issue is tussen de Dune en de UMC-1 maar kan dit niet testen, heb verder geen andere mediaspeler die kan bitstreamen. Vandaag ook eens TrueHD testen.

Wat betreft audio kwaliteit, al vind ik het het erg goed klinken, ik vind toch dat het geluid nog iets te veel aan de speakers blijft kleven. Dit is denk ik voornamelijk een issue met de XPA-5 hoor, niet de UMC-1, maar dat begin ik toch wel een beetje jammer te vinden. In eerste instantie was dit geen problem...maar na de luister middag bij Simon met de Classe weet ik ook hoe het anders kan, of meer kan. De Classe gaf echt een mooie brede soundstage, de muziek speelde echt af in een groot gebied terwijl bij mijn XPA dit gebied erg klein is. Het is ietsje te tweaken door de goede speaker kabels maar daar houdt het dan ook wel mee op. Misschien dat ik mijn XPA review maar eens een kleine update ga geven.

Teejoo

Citaat van: Miesepies op juni 12, 2010, 08:48:37
Bij mij pakt ie DTS-HD MA niet :( Bij beta 2 gaf status DTS-HD MA aan, maar info zei no audio. Nu bij beta 3 ben ik al wel een stapje verder...bij status geeft ie DTS-HD MA aan en info zegt 48khz en 3/2+LFE... maar geen geluid. Vreemd, denk dat dit een issue is tussen de Dune en de UMC-1 maar kan dit niet testen, heb verder geen andere mediaspeler die kan bitstreamen. Vandaag ook eens TrueHD testen.
En wat doet hij als je een blu-ay afspeelt met DTS-HD MA? Ik kan me niet voorstellen dat er een dergelijke bug inzit.
Wat betreft audio kwaliteit, al vind ik het het erg goed klinken, ik vind toch dat het geluid nog iets te veel aan de speakers blijft kleven. Dit is denk ik voornamelijk een issue met de XPA-5 hoor, niet de UMC-1, maar dat begin ik toch wel een beetje jammer te vinden. In eerste instantie was dit geen problem...maar na de luister middag bij Simon met de Classe weet ik ook hoe het anders kan, of meer kan. De Classe gaf echt een mooie brede soundstage, de muziek speelde echt af in een groot gebied terwijl bij mijn XPA dit gebied erg klein is. Het is ietsje te tweaken door de goede speaker kabels maar daar houdt het dan ook wel mee op. Misschien dat ik mijn XPA review maar eens een kleine update ga geven.
Dit is dus precies wat ik in inmiddels al maanden geleden heb geroepen toen de Emotiva hype hoogtij vierde:  Ik ben pas onder de indruk als iemand die nu apparatuur heeft van bijvoorbeeld Lexicon, Classé, Arcam, parasound etc, vervangt voor een Emotiva. En dát heb ik nog steeds niet gelezen.

Er komt blijkbaar meer bij kijken dan degelijk uitziende apparatuur met indrukwekkende specificaties. Dit is precies hetzelfde verhaal als Vincent een paar jaar geleden. Helemaal niet verkeerd, laat dat duidelijk zijn, maar het is nog steeds niet zo dat je voor een appel en een ei een geluidskwaliteit kan kopen die zich kan meten met de betere audiomerken. Door de tussenhandel er tussenuit te halen gecombineerd met made in China is er gewoon sprake van een duidelijk prijsvoordeel, maar de uiteindelijke geluidskwaliteit blijkt dus ook conform de klasse van een paar honderd euro duurder te zijn. Maar meer ook niet. Wat je ook ziet is dat de merken waar ze zich eerder mee kunnen meten, zoals Denon, Marantz en Onkyo zich in deze prijsklasse helemaal niet bezig houden met gescheiden voor- en eindversterkers. Hier is dus blijkbaar een een duidelijke reden voor.

Miesepies

De soundstage van de Classe (CA150 als ik het goed heb) was beter, maar de geluidskwaliteit van Emotiva won het weer van de deze Classe.

Raphie

De Classe gaf echt een mooie brede soundstage, de muziek speelde echt af in een groot gebied terwijl bij mijn XPA dit gebied erg klein is. Het is ietsje te tweaken door de goede speaker kabels maar daar houdt het dan ook wel mee op. Misschien dat ik mijn XPA review maar eens een kleine update ga geven.

Vergelijk je nou jouw thuisresultaat met dat van Simon?
je hebt de XPA-5 toch niet bij simon eraan gehangen?
andere speakers
andere akoustiek.

denk dat je conclusie nogal voorbarig is...
JBL PRX Power!

Teejoo

Citaat van: Miesepies op juni 12, 2010, 09:52:39
De soundstage van de Classe (CA150 als ik het goed heb) was beter, maar de geluidskwaliteit van Emotiva won het weer van de deze Classe.
Maar wat bedoel jij dan met geluidskwaliteit? Je soundstage is toch een integraal onderdeel van de ervaren geluidskwaliteit? Welke voorversterker werd overigens gebruikt?

Ik denk dat Raphie verder een goed punt heeft.

weirdorob

Mooi de umc-1 is onderweg komt 17-6 hopelijk komt ook de svs pb-13 ultra van de week binnen dus word weer knutselen :pompom:
hoop dat de beta 3 positieve ervaringen brengt kan de onkyo de deur uit :headbanging:
Ga alleen de twee hdmi uitgangen missen van de onkyo was wel makkelijk om te schakelen tussen plasma en beamer,
iemand hier een oplossing voor die goed werkt?
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Miesepies

Citaat van: Raphie op juni 12, 2010, 10:03:07je hebt de XPA-5 toch niet bij simon eraan gehangen?

Bij Simon hebben we zijn XPA-2 met de Classe vergeleken op dezelfde set speakers in de zelfde ruimte...

Citaat van: Teejoo op juni 12, 2010, 10:04:28Maar wat bedoel jij dan met geluidskwaliteit? Je soundstage is toch een integraal onderdeel van de ervaren geluidskwaliteit?

De soundstage is de plaatsing van instrumenten in de ruimte, geluidskwaliteit is de klank - in mijn beleving. Een betere soundstage geeft geen andere klank. De classe had een erg warm geluid, een flinke piek in het midlaag. Wollig of hoe je het ook wil noemen. De XPA was in onze beleving neutraler. Over smaak valt niet te twisten - voor beide smaken zijn er  liefhebbers - maar ik zelf vond de XPA-2 beter klinken. Wel miste ik de ruimtelijke plaatsing die de Classe heel duidelijk veel beter deed.

Alhoewel mijn kamer en speakers anders zijn, nog steeds kan je het verschil in ruimtelijkheid merken hoor.  Plaatsing is heel erg op de speaker zelf...

CiteerWelke voorversterker werd overigens gebruikt?

De TAG van Simon (weet type niet).

Miesepies

Citaat van: weirdorob op juni 12, 2010, 10:06:40iemand hier een oplossing voor die goed werkt?

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik denk dat ik een 2x2 matrix switch ga bestellen, eentje met IR. Deze kan ik dan met mijn Logitech One aansturen...

weirdorob

Citaat van: Miesepies op juni 12, 2010, 10:23:24
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik denk dat ik een 2x2 matrix switch ga bestellen, eentje met IR. Deze kan ik dan met mijn Logitech One aansturen...
Oke miesepies kan jij proefkonijn zijn hihi :clapping:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Raphie

ok, je luistert dus in een andere woning, naar een compleet andere setup (speakers, bekabeling, pre, pro, acoustiek)  en je weet dat je XPA-5 de oorzaak is van "het plakken aan de speakers"  en de classe'het geluidsbeeld losmaakt? :clapping: Of ik snap je niet, of je legt iets niet goed uit....
JBL PRX Power!

Teejoo

Citaat van: Raphie op juni 12, 2010, 11:37:25
ok, je luistert dus in een andere woning, naar een compleet andere setup (speakers, bekabeling, pre, pro, acoustiek)  en je weet dat je XPA-5 de oorzaak is van "het plakken aan de speakers"  en de classe'het geluidsbeeld losmaakt? :clapping: Of ik snap je niet, of je legt iets niet goed uit....
Het is natuurlijk wel zo dat hij wel degelijk kan vergelijken, als hij beide amps wisselt, en de rest niet.

Raphie

Citaat van: Teejoo op juni 12, 2010, 11:41:07
Het is natuurlijk wel zo dat hij wel degelijk kan vergelijken, als hij beide amps wisselt, en de rest niet.
hij heeft gewisseld met XPA-2 niet XPA-5 is appels met peren vergelijken
JBL PRX Power!

Nooff

Het is de combinatie van alles, niet alleen de XPA-5, of de Classé, of de UMC-1, of de Tag...

Ik ervaar het geluid helemaal niet zo, er plakt hier niets aan de speaker behalve mijn oor vanwege de intensieve luistersessies  :D De geluidskwaliteit is subliem en laten we eerlijk zijn, voor het geld van de Classé MOET deze ook wel beter presteren. Ik verwacht persoonlijk ook helemaal niet dat hij de Classé compleet onderuit haalt, maar wel dat hij een dergelijke versterker in bepaalde aspecten kan benaderen. Geluid is en blijft een smaak kwestie.