Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: FloR op mei 21, 2010, 16:15:21
zonet sms (jawel, sms) gekregen van FedEx dat mijn UMC-1 eerstdaags verwacht wordt.

btw (21%) + invoer = 176 euro, lijkt jullie dat correct?
Zoals ik het nu bereken klopt dat precies, als ik van mijn eigen aanschaf uit ga.

$699 + $84 = $783
$783/1.24 = 631
631 x 1.045 = 659
659 x 1.21 = 798

Verschil = 798 - 631 = 166 + 10 (voorschietkosten) = 176 euro

FloR

Citaat van: Nooff op mei 21, 2010, 17:01:35
Zoals ik het nu bereken klopt dat precies, als ik van mijn eigen aanschaf uit ga.

$699 + $84 = $783
$783/1.24 = 631
631 x 1.045 = 659
659 x 1.21 = 798

Verschil = 798 - 631 = 166 + 10 (voorschietkosten) = 176 euro

die voorschietkosten, wat houdt dat juist in?

alweer bedankt nooff!
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Nooff

Citaat van: FloR op mei 21, 2010, 17:05:16
die voorschietkosten, wat houdt dat juist in?

alweer bedankt nooff!
Voorschietkosten zijn de kosten die FedEx betaalt voor de BTW  ;)

Miesepies

Over de geluidskwaliteit van de UMC-1 heb ik niets te klagen...maar het hele gedoe met de HDMI aansluitingen en de video processing (die de UMC-1 niet hoort te doen in passthrough) komt nou toch een beetje mijn neus uit. Gister heb ik uiteindelijk maar mijn speler rechtstreeks aan de beamer gesloten en geluid via optical naar de UMC-1 :(

Ik heb nu dat zwart in het beeld heen en weer flitst tussen blauw (verticaal strepen patroon) en terug naar zwart (dat laatste als ik mazzel heb). Je ziet dus een hoop blauwe pixels (en bij donkere/zwarte regionen hele stukken met een blauw streep patroon) door het beeld.

Ik weet niet wat er allemaal gebeurd, maar begin nu toch wel te balen. In feite is de UMC-1 op dit moment nog onbruikbaar voor video voor mij. Ik hoop dat de komende beta 3 wat verbetering gaat brengen op video gebied.

Nooff

Citaat van: Miesepies op mei 23, 2010, 11:34:46
Over de geluidskwaliteit van de UMC-1 heb ik niets te klagen...maar het hele gedoe met de HDMI aansluitingen en de video processing (die de UMC-1 niet hoort te doen in passthrough) komt nou toch een beetje mijn neus uit. Gister heb ik uiteindelijk maar mijn speler rechtstreeks aan de beamer gesloten en geluid via optical naar de UMC-1 :(

Ik heb nu dat zwart in het beeld heen en weer flitst tussen blauw (verticaal strepen patroon) en terug naar zwart (dat laatste als ik mazzel heb). Je ziet dus een hoop blauwe pixels (en bij donkere/zwarte regionen hele stukken met een blauw streep patroon) door het beeld.

Ik weet niet wat er allemaal gebeurd, maar begin nu toch wel te balen. In feite is de UMC-1 op dit moment nog onbruikbaar voor video voor mij. Ik hoop dat de komende beta 3 wat verbetering gaat brengen op video gebied.
Heb je de Beta 2 maal geïnstalleerd? Schijnt wel te willen helpen. Ik heb overigens nog beta V1, nog geen problemen tegengekomen. Ik had eerst wat edge enhancements tijdens Passthrough, daarna op auto gezet, toen werd het nog erger, daarna weer terug naar Passthrough en toen was het weg. Het is ook nog niet weer terug gekomen. Als ik het goed begrijp heb je dus beter beeld als je alles via de Edge laat lopen? (op de edge enhancements na etc) Ik heb nu mijn PS3 rechtstreeks op de UMC-1 en vanuit daar een HDMI naar mn Pioneer. Ik herken niet waar je nu last van hebt in mijn situatie.

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat je tig keer de firmware moet installeren voordat je eindelijk eens goed beeld krijgt, maar helaas is het wel zo. Ik hoop ook voor je dat V3 meer verbeteringen gaat brengen. Ik wacht V3 ook af, ik ga nu niet V2 installeren omdat ik 2 seconden mis van het eerste nummer die ik af speel.

Nooff

Citaat van: Miesepies op mei 23, 2010, 11:34:46

Heb je overigens de mogelijkheid tot selecteren van de colorspace? De UMC-1 doet namelijk alleen 4:2:2 en geen 4:4:4. Allicht het proberen waard?

Miesepies

Juh, heb de beta 2 al 3x gedaan geloof ik. Dit zwart/blauw probleem is alleen wanneer ik mijn Dune aan de UMC-1 hang - de beamer heeft er geen last van. Bij colorspace zaken zou hoogstens het beeld fletser o.i.d. worden - niet dat ik een blauwe strepen patroon te zien krijg in de zwarte gebieden, toch ? Anyway, mijn speler kan ik niet tweaken, maar zou het nog eens een keer via mijn scaler kunnen proberen en dan met de output spelen.

Zowieso nog een vaag iets. Ik kreeg het beeld van mijn speler niet goed op de UMC-1...maar met wat spelen ben ik er achter gekomen hoe dit te fixen. In het kort: load defaults, power off (stroom) 30 sec, connect alle HDMI apparatuur, zet aan en configureer, VERANDER DE KABELS NIET MEER!

Kwam erachter dat wanneer mijn speler op HDMI 1 was geconfigureerd, dat wanneer ik deze over zou prikken in HDMI 2 en de setup aanpas ik alleen zwart beeld krijg. Zodra ik de kabel weer in de originele aansluiting (1) deed en de video selectie weer op 1 zet, heb ik mijn beeld weer terug  :wacko:

Heb toch wel geinige issues. HDMI gebruikt auto detectie e.d. om zichzelf te configureren...maar wat als je 2 uitgangen heb, in mijn geval een tv en een beamer via de UMC-1. Mijn splitter geeft de config door van het apparaat wat aan poort 1 hangt, mijn UMC-1 dus. Maar deze schakel ik hard uit via een schakelaar op mijn powerblok. Dus dan gaat de autodectectie naar poort 2 (tv) bij de volgende keer dat ik de boel aan zet. Wanneer ik mijn UMC-1 weer aanzet, blijft de scaler de config van de tv houden want de handshake is al geweest  :crazy:

treky22

Probleempje !!!!

Mijn beamer heeft geen HDMI-aansluiting, wel DVI. Dus daar heb ik een omzet-stekker van Supra voor.

Ik heb mijn BR-speler en DUne via HDMI op de UMC-1 aangesloten.

Als ik de UMC-1 via HDMI op m'n lcd tv aansluit heb ik beeld en geluid.

Als ik de UMC-1 via HDMI op m'n beamer aansluit (met een Supra dvi-hdmi stekker) heb ik wel geluid, maar geen beeld.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Als ik m'n BR-speler of Dune rechtstreeks via HDMI en de dvi-hdmi stekker op de beamer aansluit, heb ik wel beeld.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nooff

Citaat van: treky22 op mei 25, 2010, 10:01:50
Probleempje !!!!

Mijn beamer heeft geen HDMI-aansluiting, wel DVI. Dus daar heb ik een omzet-stekker van Supra voor.

Als ik de UMC-1 via HDMI op m'n beamer aansluit (met een Supra dvi-hdmi stekker) heb ik wel geluid, maar geen beeld.

Als ik m'n BR-speler of Dune rechtstreeks via HDMI en de dvi-hdmi stekker op de beamer aansluit, heb ik wel beeld.

DVI (Digital Video Interface) is alleen beeld, je zult via DVI geen geluid door kunnen sturen. Het geluid moet dan via optisch of coax of zelfs analoog.

Roger Black

Citaat van: Nooff op mei 25, 2010, 10:36:50
DVI (Digital Video Interface) is alleen beeld, je zult via DVI geen geluid door kunnen sturen. Het geluid moet dan via optisch of coax of zelfs analoog.

Goed lezen, hij zegt wél geluid en geen beeld.  ;)

Nooff

Citaat van: Roger Black op mei 25, 2010, 10:39:06
Goed lezen, hij zegt wél geluid en geen beeld.  ;)
Heb ik gelezen, maar geluid gaat niet naar de beamer. Er is dus, of een probleem met de HDMI --> DVI stekker, of de UMC-1 is niet compatibale met HDMI naar DVI. Daar zijn overigens nog veel meer apparaten van die daar niet mee overweg kunnen. Hij geeft al aan dat rechtstreeks er via HDMI naar de LCD geen problemen ontstaan, dus is het "verloop naar" het probleem.

Nahpets

Heb je hier al aan gedacht?

Citaat van: Nahpets op mei 21, 2010, 11:28:05
Wellicht een HDCP probleem?

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

treky22

Citaat van: Nahpets op mei 25, 2010, 11:26:33
Heb je hier al aan gedacht?

Heb ik wel aan gedacht.
Maar zou een andere stekker van DVI -> Hdmi helpen ?
Of een rechtstreeks kabel met aan de ene kant DVI, en aan de andere kant HDMI ?

Ik denk niet dat de vrouw het ziet zitten, als ik ook maar weer een andere beamer aan ga schaffen.

Nahpets

Als het inderdaad een HDCP probleem is zal je dat niet met een andere kabel kunnen oplossen. Denk dan eerder aan een HDFury oid.
I love everybody!
some I love to avoid,

treky22

Citaat van: Nahpets op mei 25, 2010, 12:55:25
Als het inderdaad een HDCP probleem is zal je dat niet met een andere kabel kunnen oplossen. Denk dan eerder aan een HDFury oid.

HDFury ??

Nahpets

Apparaat dat het (digitale) videosignaal omzet naar een (analoog) HDCP-vrij signaal. Verkrijgbaar in verschillende versies (oa van DVI-ingang naar 5*BNC-uitgang). Kost iets van 100 EUR, let wel op want er worden namaak HDFury's aangeboden.
I love everybody!
some I love to avoid,

treky22

Citaat van: Nahpets op mei 25, 2010, 13:01:18
Apparaat dat het (digitale) videosignaal omzet naar een (analoog) HDCP-vrij signaal. Verkrijgbaar in verschillende versies (oa van DVI-ingang naar 5*BNC-uitgang). Kost iets van 100 EUR, let wel op want er worden namaak HDFury's aangeboden.

Is het dan wel zeker dat ik wel beeld heb ?

Enig idee waar ik die kan kopen ?

Nahpets

Kans lijkt me behoorlijk groot, maar eerst testen heeft uiteraard de voorkeur.

Het zou me niet verbazen als 1 van de forumsponsoren je kan helepen (wellicht ITC of JvB).

Ik heb de mijne op ebay gehaald voor iets van 70 GBP (maar dat is al weer een jaartje of 2 geleden).
I love everybody!
some I love to avoid,

treky22

Citaat van: Nahpets op mei 25, 2010, 13:05:50
Kans lijkt me behoorlijk groot, maar eerst testen heeft uiteraard de voorkeur.

Het zou me niet verbazen als 1 van de forumsponsoren je kan helepen (wellicht ITC of JvB).

Ik heb de mijne op ebay gehaald voor iets van 70 GBP (maar dat is al weer een jaartje of 2 geleden).

Dan moet ik eentje hebben van HDMI naar DVI ....

Ik zal eens rondkijken

Thanx alvast voor de tip  :thumbs-up:

Nahpets

Citaat van: treky22 op mei 25, 2010, 13:07:38
Dan moet ik eentje hebben van HDMI naar DVI ....

Ik zal eens rondkijken

Thanx alvast voor de tip  :thumbs-up:

Voor HDMI -> DVI zul je een andere oplossing moeten zoeken (wellicht een switch box die het HDCP signaal stript). HDFury doet echt alleen maar het omzetten van digitaal naar analoog waardoor gelijk de HDCP opgelost is.
I love everybody!
some I love to avoid,

treky22

Citaat van: Nahpets op mei 25, 2010, 13:09:58
Voor HDMI -> DVI zul je een andere oplossing moeten zoeken (wellicht een switch box die het HDCP signaal stript). HDFury doet echt alleen maar het omzetten van digitaal naar analoog waardoor gelijk de HDCP opgelost is.

Maar hoe sluit ik het dan aan op de UMC-1 ?

Ik bedoel: Wat  moet er dan tussen de UMC-1 en de beamer komen ?

Nahpets

Een gewone HDMI kabel met evt (afhankelijk van welke HDFury je zou aanschaffen) een HDMI->DVI-D adapter aan het einde.
I love everybody!
some I love to avoid,

Raphie

Lijkt een handshake probleem dan, zou zeker géén component analoog gaan kijken zou eerder kijken naar een HDMI switchbox met HDCP stripper o.i.d.
met component ga je 20 jaar terug in de tijd...

Probleempje !!!!

JBL PRX Power!

treky22

Heb deze gevonden.
http://www.consoleshop.com/product.php?productid=16848

Alleen dan een HDMI-kabel vinden die daarop kan.

Teejoo

Volgens mij gaan jullie hier aan voorbij: dus geen DHCP probleem! Anders gaf hij dan ook geen beeld uit.