Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Dutch-E

Citaat van: Nooff op mei 19, 2010, 23:56:13
Je kunt gewoon een coax kabel pakken en er een F-connector op monteren. De UMC-1 maakt gebruik van een F-connector aansluiting, deze zit veel vaster dan een gewone coax connector.

Bedankt Nooff voor je antwoord.  ;D

Nooff

Citaat van: weirdorob op mei 20, 2010, 12:21:16
Blue Jeans Cable LC-1 net binnen gekomen 3 dagen van bestellen tot levering dat is nog eens snel  :clapping:
nog bedankt voor de tip nooff :headbanging:
Graag gedaan hoor  ;)

Citaat van: Dutch-E op mei 20, 2010, 13:23:43
Bedankt Nooff voor je antwoord.  ;D
No prob  8)

Nooff

Hier nog even een foto van de nieuwe aanwinst  ;)

Sjaudio

zit er nou kleurverschil in, of is dat de lichtinval?

mooie set zo!

Nooff

Citaat van: Sjaudio op mei 20, 2010, 14:29:01
zit er nou kleurverschil in, of is dat de lichtinval?

mooie set zo!
Is lichtinval  :) Thnx!

FloR

Noof,

ziet er prachtig uit!

Hoe komt het dat jij zwarte zijplaatjes hebt?
Kan ik dat ook bemachtigen? Zou namelijk beter passen bij mijn set...
Mijn UMC-1 is wel al onderweg, maar mss zijn de plaatjes apart te bestellen?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Nooff

Citaat van: FloR op mei 20, 2010, 16:05:56
Noof,

ziet er prachtig uit!

Hoe komt het dat jij zwarte zijplaatjes hebt?
Kan ik dat ook bemachtigen? Zou namelijk beter passen bij mijn set...
Mijn UMC-1 is wel al onderweg, maar mss zijn de plaatjes apart te bestellen?
Dankje FloR!

De zwarte plaatjes zijn inderdaad via Emotiva te bestellen. Ze staan onder "Amp wear" (2RU = ERC-1/UMC-1/USP-1 etc. en 4RU = de grote Amps)  :)

FloR

Citaat van: Nooff op mei 20, 2010, 16:08:27
Dankje FloR!

De zwarte plaatjes zijn inderdaad via Emotiva te bestellen. Ze staan onder "Amp wear" (2RU = ERC-1/UMC-1/USP-1 etc. en 4RU = de grote Amps)  :)

bedankt voor de tip!

dat weet ik nu net twee dagen te laat  ???
mss kan ik ze mee laten overkomen met de remote die later zal opgestuurd worden.

maar de set ziet er prachtig uit  O0
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

daxie

Citaat van: FloR op mei 20, 2010, 16:13:06
bedankt voor de tip!

dat weet ik nu net twee dagen te laat  ???
mss kan ik ze mee laten overkomen met de remote die later zal opgestuurd worden.

maar de set ziet er prachtig uit  O0

Flor, je kan het ook zonder de plaatjes doen. Vind ik persoonlijk nog mooier.

FloR

Citaat van: daxie op mei 20, 2010, 16:15:02
Flor, je kan het ook zonder de plaatjes doen. Vind ik persoonlijk nog mooier.

goeie tip, bedankt!

ik heb een complete reeks verstekers van harman kardon, de signature series;
dus zwart gaat er beter bij passen.

mss moet ik maar is een showcase aanmaken, dat geeft een goed idee...

treky22

Citaat van: Nooff op mei 20, 2010, 14:05:45
Hier nog even een foto van de nieuwe aanwinst  ;)

Ziet er super uit, Nooff.

Zal morgen of zaterdag ook eens een foto maken.

Ik heb nu alleen de radio v/d UMC-1 draaiende.
Morgen krijg ik nog wat kabels binnen, en ook nog een (voor mij) hele mooie hardware-upgrade  :clapping:

Dan kan ik morgen alles gaan aansluiten, en de UMC-1 eens echt gaan testen.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Mario D

Citaat van: FloR op mei 20, 2010, 16:18:59
goeie tip, bedankt!

ik heb een complete reeks verstekers van harman kardon, de signature series;
dus zwart gaat er beter bij passen.

mss moet ik maar is een showcase aanmaken, dat geeft een goed idee...

Juist dan de zilverleurige inbus boutjes vervangen door zwarte.  ;)

daxie

Citaat van: kalimero op mei 20, 2010, 17:06:48
Juist dan de zilverleurige inbus boutjes vervangen door zwarte.  ;)

hoeft niet, ik vind het niet storend, maar je kan dat doen.

treky22

Als ik de beamer via HDMI aansluit op de UMC-1 doet ie niks. Geen Beeld.

Sluit ik ze aan via component .... tadaaaaa beeld.

Misschien is m'n beamer te oud ???

Thesqualer

is er eigenlijk ook al iets meer bekend over XMC-1??
En komt er van emotiva ook een alles vreter (lees Blu-ray, DVD, (SA)CD)?

Ben nog op zoek naar een alles vreter voor een leuke prijs misschien dat zij binnenkort met iets komen wat het wachten waard is.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Miesepies

De XMC-1 komt... maar wanneer is niet duidelijk. Denk dat die nog wel een jaartje op zich laat wachten, gezien de UMC-1 release :P

Een alles vreter ? Nee, denk niet dat dat gaat gebeuren. Zowieso is er weinig nieuws over bijvoorbeeld een blu-ray speler. Wel is er in de podcast gesproken over dat ze ideeen hebben voor een muziek streaming server oid...maarja, dat zijn slechts ideeen.

Miesepies

Citaat van: Nooff op mei 20, 2010, 14:05:45Hier nog even een foto van de nieuwe aanwinst  ;)

Leuk setje zo he ? Alleen had ik de UMC boven de ERC staan, de UMC geeft best wel wat warmte af, meer dan de ERC.

En, tevreden over de geluidskwaliteit ?

treky22

Kan ik voor het video-out signaal per bron kiezen of ik component of hdmi gebruik ?

Nooff

Citaat van: Miesepies op mei 21, 2010, 11:10:16
Leuk setje zo he ? Alleen had ik de UMC boven de ERC staan, de UMC geeft best wel wat warmte af, meer dan de ERC.

En, tevreden over de geluidskwaliteit ?
Ik vind het er in ieder geval erg strak uit zien  8)

Ik heb de set gisteren een halve dag aan gehad, maar de UMC-1 wordt maar lauw/warm hier. De ERC-1 heb ik nog niet aangesloten, moet nog een extra netsnoer hebben. Ik heb wel even aan de ERC-1 gevoeld, maar die werd niet echt anders van de warmte van de UMC-1. Ik denk dat het allemaal reuze mee valt, de apparaten worden helemaal niet heet ofzo, dat was met mijn Onkyo wel anders.

Ik heb alleen wat met de PS3 kunnen spelen, en wat inderdaad opvalt is dat de tikjes pas na 2 seconden worden opgepakt, maar dat hij ze ook direct kwijt is zodra je niets meer doet. De eerste seconde van een nummer valt weg, daarna gaat alles goed. Het is dus puur de audio lock, maar ik kan daar niet echt om malen. Waar op het Emotiva forum wordt gesproken over de Passthrough functie kan ik mij wel in vinden. Het beeld wordt lichtjes aangepast door de UMC-1 (andere colorspace en wat sharpening), maar van wat ik van Lonnie heb begrepen wordt daar aan gewerkt. Ik ben nog niet tegen problemen aangelopen, geen loss of audio, geen static bursts o.i.d. Ik ben meer dan tevreden met de geluidskwaliteiten die ik tot nu toe gehoord heb. Hij speelt ruimtelijker en op een hoger niveau dan mijn oude Onkyo. Ik moet echter nog wel veel meer horen wil ik er meer over kunnen zeggen. Toch ben ik meer dan tevreden op het moment  :smile:

Nooff

Citaat van: treky22 op mei 21, 2010, 11:13:18
Kan ik voor het video-out signaal per bron kiezen of ik component of hdmi gebruik ?

Ja, voor zover ik weet wel

Nahpets

Citaat van: treky22 op mei 20, 2010, 20:48:22
Als ik de beamer via HDMI aansluit op de UMC-1 doet ie niks. Geen Beeld.

Sluit ik ze aan via component .... tadaaaaa beeld.

Misschien is m'n beamer te oud ???

Wellicht een HDCP probleem?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Ziet er prachtig uit Nooff.  :clapping: Goed te horen dat je zo tevreden bent.

Heb je de (speaker) instellingen handmatig gedaan of heb je je 'gewaagd' aan de automatische setup?

Nu heb je zo lang gewacht op de set. Had je in de tussentijd echt geen gelegenheid om een netkabel te regelen?  ;) ;D

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Miesepies

Citaat van: treky22 op mei 21, 2010, 11:13:18Kan ik voor het video-out signaal per bron kiezen of ik component of hdmi gebruik?

Volgens mij kan je dat niet... tenminste, ben het niet in de instellingen tegen gekomen. Volgens mij kan component ook maar tot 1080i (maar kan me vergissen) en wanneer je beveiligde content af wil spelen (een originele blu ray bijvoorbeeld) dan schakelt component geloof ik óf uit óf gaat in lage resolutie mode (dankzij de grote film studios).

Nooff

Citaat van: clockwork op mei 21, 2010, 11:36:54
Ziet er prachtig uit Nooff.  :clapping: Goed te horen dat je zo tevreden bent.

Heb je de (speaker) instellingen handmatig gedaan of heb je je 'gewaagd' aan de automatische setup?

Nu heb je zo lang gewacht op de set. Had je in de tussentijd echt geen gelegenheid om een netkabel te regelen?  ;) ;D
Dankje!  8)

Ik heb zelf de afstanden e.d. ingesteld, vooralsnog komt er waarschijnlijk aan het einde van de dag weer een Beta V3 vrij, maar dat is nog niet helemaal zeker.

Jazeker, ik heb alles al liggen, behalve het netsnoer zelf. Ik zit nog steeds te wachten tot het binnen komt. Ik heb de persoon een ultimatum gesteld, daarna neem ik contact op met Paypal.

FloR

zonet sms (jawel, sms) gekregen van FedEx dat mijn UMC-1 eerstdaags verwacht wordt.

btw (21%) + invoer = 176 euro, lijkt jullie dat correct?