Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Citaat van: weirdorob op mei 17, 2010, 16:32:17
Oke de boel aangesloten en ff de blueman group gedraaid maar miste wat en ja hoor geen center kanaal (zweet zweet) maar gelukkig een defecte kabel. :pompom:
Nu eerst een mooi meubel en de kabelzooi wegwerken
Miesepies denk dat jou rack te breed wordt in verband met toekomstige grotere sub dan kan ik de deur niet meer uit :notify:
ook nog een nieuw setje kabels tussen de emotiva's en de onkyo tips welkom  :worship:

Prachtig! Door jou begint het bij mij ook al weer te kriebelen.  :lookaround:

Het wordt wel tijd voor een nieuw rekje/ kastje. Dit kan zo natuurlijk niet......
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Bij mij staat dalijk eerst nog alles op de grond.

Offerte voor m'n meubel is nog niet binnen.

Vanavond als ik thuis kom, eerst de UMC-1 eens de FM updaten.
Echt balen dat ik nu moet werken tot 23 uur.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Miesepies

Citaat van: Nooff op mei 17, 2010, 18:21:20De bekabeling die je denk ik het beste kunt kopen is Blue Jeans Cable (http://www.bluejeanscable.com/) Niet duur en mooie stabiele bekabeling!

Vond de bluejeans kabels ook wel interessant, maar het probleem is dat de stekker en kabelhuls erg lang zijn...dus wanneer je deze in je amp doet, moet je echt iets van 10cm ruimte tot de muur hebben.

weirdorob

Bedankt voor de tip Noof kabels besteld :clapping:
ruimte tot de muur is niet zo'n punt Miesepies
Clockwork ik hoop niet dat ik je op kosten jaag :angel:
en je hebt gelijk ziet er zo niet uit eerst even over de sub beslissen en zien wat ik voor ruimte voor het rack overhoud
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

clockwork

Lol! Dat hoop ik juist wel. ;-)
Welke kabels heb je nu besteld?
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

weirdorob

Blue Jeans Cable LC-1
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

FloR

Zonet betaling overgemaakt voor een UMC-1.
Volgende zending zou gepland zijn voor donderdag, spannend!  ;D
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Roger Black

Gefeliciteerd!

Ik heb zojuist het geld overgemaakt voor de UPA-1's, ik krijg twee B-stock modellen.

Miesepies

Nou nou, weinig crisis hier :D

clockwork

nu begrijp ik waarom die euro zo daalt..... :hmmm:

Sterke vraag naar dollars en een onevenwichtige handelsbalans met de VS.
:-X

treky22

Ik heb net de nieuwe software op de UMC-1 gezet.

Moet ik nu eerst BETA-1 installeren, of kan ik meteen BETA-2 erop zetten ?

Updateje: Het is al gelukt  :thumbs-up:

Nooff

Citaat van: treky22 op mei 19, 2010, 11:24:35
Ik heb net de nieuwe software op de UMC-1 gezet.

Moet ik nu eerst BETA-1 installeren, of kan ik meteen BEAT-2 erop zetten ?

Je apparaat kwam toch al met beta 2 geïnstalleerd? Je kunt gewoon beta2 meteen installeren voor zover ik weet, zou het alleen wel even via emonatics pagina doen.

clockwork

en hoe zijn de ervaringen, mannen?

treky22

Ervaringen hoop ik de komende dagen op te doen.

Moet dalijk gaan werken van 15 tot 23, en dan 5 dagen vrij  :pompom:

weirdorob

ok ben in de markt voor een sub maar welke bk monolith of svs pb13ultra groot prijsverschil dus suggesties welkom en moet er dan een roomeq bij help  :eh:

FloR

Citaat van: weirdorob op mei 19, 2010, 12:52:14
ok ben in de markt voor een sub maar welke bk monolith of svs pb13ultra groot prijsverschil dus suggesties welkom en moet er dan een roomeq bij help  :eh:

hoort wel niet echt in dit topic thuis, maar ik ga zelf voor de ultra 13.
ben nog even de kat uit de boom aan het kijken, want miss komen ze wel met een update?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Starsky

Citaat van: Roger Black op mei 19, 2010, 08:07:51
Gefeliciteerd!

Ik heb zojuist het geld overgemaakt voor de UPA-1's, ik krijg twee B-stock modellen.

Wat zijn nou weer B-stock modellen?
Zijn dat wat oudere modellen ,of ex Demo? ik weet ff niet wat ik mij hierbij voor moet stellen... ;)

Dutch-E

Dag Emotiva lotgenoten,

Ik heb begin deze week mijn UMC-1 ontvangen en ik ben meer dan tevreden.

Ik had allerlei vervelende bugs verwacht, maar ik ben er nog geen 1 tegen gekomen. Dus dat valt hartstikke mee. Ik zie heel veel problemen op het forum van Emotiva staan, waar ik helemaal niets in herken.

Het enige is dat wanneer ik muziek via mijn Mede8er luister, ik bij de start van de eerste track een seconde mis. Nou ja als dat alles is...

Ik ben echt super tevreden met de set die ik nu heb. XPA-5 samen met de UMC-1. Klinkt als een huis. Voor mij was het het wachten zeker waard, zeker voor de belachelijk lage prijs.

Ik heb wel een vraag aan jullie forumleden.

Hoe krijg ik het voor elkaar om de kabel (radio) aan te sluiten op de UMC-1.

Op mijn oude Denon was het een kwestie van een COAX kabeltje aansluiten.

Echter op de UMC zit geen standaard COAX aansluiting maar meer een Satelliet aansluiting.

Ik heb nu al een zo'n satelliet kabeltje aangesloten op de UMC, maar aan de andere kant zit ook een satelliet aansluiting en dat zou eigenlijk een COAX male aansluiting moeten zijn. Kan die kabel gewoon strippen en er een COAX male aansluiting van maken?
Of is dat niet mogelijk en kun je alleen een FM Antenne via de ether aansluiten op de UMC-1.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet....

Dirk

Citaat van: Starsky op mei 19, 2010, 19:48:55
Wat zijn nou weer B-stock modellen?
Zijn dat wat oudere modellen ,of ex Demo? ik weet ff niet wat ik mij hierbij voor moet stellen... ;)
B-stocks zijn ex-demo units, die bvb op een beurs getoond zijn (hebben daar dan vaak niet eens gespeeld !) of door een klant ingeruild zijn.
deze toestellen worden wel uitgeleverd na een complete checkup en hierop geldt gewoon de volledige fabrieksgarantie (ik heb er hier ook 2 staan  ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nooff

Citaat van: Dutch-E op mei 19, 2010, 22:26:15
Ik heb wel een vraag aan jullie forumleden.

Hoe krijg ik het voor elkaar om de kabel (radio) aan te sluiten op de UMC-1.

Op mijn oude Denon was het een kwestie van een COAX kabeltje aansluiten.

Echter op de UMC zit geen standaard COAX aansluiting maar meer een Satelliet aansluiting.

Ik heb nu al een zo'n satelliet kabeltje aangesloten op de UMC, maar aan de andere kant zit ook een satelliet aansluiting en dat zou eigenlijk een COAX male aansluiting moeten zijn. Kan die kabel gewoon strippen en er een COAX male aansluiting van maken?
Of is dat niet mogelijk en kun je alleen een FM Antenne via de ether aansluiten op de UMC-1.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet....
Je kunt gewoon een coax kabel pakken en er een F-connector op monteren. De UMC-1 maakt gebruik van een F-connector aansluiting, deze zit veel vaster dan een gewone coax connector.

Starsky

Citaat van: Dynky op mei 19, 2010, 22:30:33
B-stocks zijn ex-demo units, die bvb op een beurs getoond zijn (hebben daar dan vaak niet eens gespeeld !) of door een klant ingeruild zijn.
deze toestellen worden wel uitgeleverd na een complete checkup en hierop geldt gewoon de volledige fabrieksgarantie (ik heb er hier ook 2 staan  ;))

Kijk dat is dan ook weer duidelijk ;)

FloR

Citaat van: Dynky op mei 19, 2010, 22:30:33

welk prijsverschil zit hier zoal op tov een "nieuw" toestel?

Roger Black

Bij mijn bestelde UPA-1 normaal $329 B-stock $299

weirdorob

Blue Jeans Cable LC-1 net binnen gekomen 3 dagen van bestellen tot levering dat is nog eens snel  :clapping:
nog bedankt voor de tip nooff :headbanging:

Raphie

al mijn RCA & spdif interlinks zijn ook BlueJeans, echt perfecte kabels, voor een uitstekende prijs  8)
JBL PRX Power!