Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

knubbe

Hmmm B-stock zou ik hier in NL niet veel problemen mee hebben maar om het nou uit de States te laten shippen. Wel lekker de korting+trims! Ben benieuwd naar je ervaringen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

gast_001

@miesepies,

zou je de UMC1, achteraf gezien, nu opnieuw bestellen ?

Miesepies

Citaat van: darkraver op mei  5, 2010, 08:22:28zou je de UMC1, achteraf gezien, nu opnieuw bestellen ?

Waarom niet ? Ik wist vooraf al dat er issues mee waren. Dat is een bewuste keuze geweest... Kwa geluid is er niks mis mee hoor. Gelukkig doet mijn vriendin er ook niet zo moeilijk over - ondanks dat ik nu 3 apparaten heb staan met een beta firmware  :wacko:

treky22

Citaat van: Miesepies op mei  5, 2010, 00:19:01
Sinds een paar dagen Siltech New York interlinks... Daarvoor QED Qunex 2 en Van Damme silver nog iets.

Zal wel een domme vraag zijn van me.
Is er verschil tussen "interlinks" en rca-kabels ? Ik dacht dat dit hetzelfde was  ???
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Miesepies

Citaat van: treky22 op mei  5, 2010, 09:33:04Is er verschil tussen "interlinks" en rca-kabels ?

In dit geval niet, maar interlink is een "algemene" (engelse) benaming voor een verbindings kabel, ongeacht de gebruikte stekkers. RCA is een stekker type (tulp). Dus ik heb een interlink met RCA stekkers :)

treky22

Ik snap em, thanx voor de uitleg  :clapping:

Kjelt

Mocht je nog willen bestellen, let dan goed op je werkelijke kosten , nu de euro tegenover de $ zo is gezakt  ;)

Nooff

Citaat van: Kjelt op mei  6, 2010, 10:08:24
Mocht je nog willen bestellen, let dan goed op je werkelijke kosten , nu de euro tegenover de $ zo is gezakt  ;)
Met de vriendelijke groeten van de EU en Griekenland  :sneaky2:

Kjelt

Ja met de groeten van de olijven landen, laat ze daar maar de olijvo gaan invoeren  :D

knubbe

Ik heb een potentiele marktplaats klant die interessant loopt te doen met de bewering dat over 3 maanden Emotiva producten (iig de XPA-5) hier in NL beschikbaar zullen en dat de prijs rond de 750euro zal liggen. Nooff? Neem aan dat dit niet waar is gezien ze helemaal niet met een dealerschap werken?

stereo showcase

Nooff

Citaat van: knubbe op mei  6, 2010, 10:26:54
Ik heb een potentiele marktplaats klant die interessant loopt te doen met de bewering dat over 3 maanden Emotiva producten (iig de XPA-5) hier in NL beschikbaar zullen en dat de prijs rond de 750euro zal liggen. Nooff? Neem aan dat dit niet waar is gezien ze helemaal niet met een dealerschap werken?
Lijkt me niet waar, aangezien Emotiva altijd stellig heeft beweerd dat ze dit absoluut niet willen. Maar misschien zijn ze van gedachten veranderd? De prijs lijkt me in ieder geval onzin, het kan niet anders dan dat die hoger komt te liggen in NL.

Nooff

Citaat van: Kjelt op mei  6, 2010, 10:20:35
Ja met de groeten van de olijven landen, laat ze daar maar de olijvo gaan invoeren  :D
:-X

Kjelt

Citaat van: knubbe op mei  6, 2010, 10:26:54
Altijd ge&*^& met die marktplaats klanten, gewoon taktiek om je prijs te drukken. Gewoon antwoorden dat hij in dat geval lekker 3 maanden moet wachten. Vertel hem ook maar dat de dollar nu weer flink duurder is geworden dus als hij nog langer wacht je je prijs gaat verhogen  :D

Nooff

Citaat van: Kjelt op mei  6, 2010, 10:42:04
Altijd ge&*^& met die marktplaats klanten, gewoon taktiek om je prijs te drukken. Gewoon antwoorden dat hij in dat geval lekker 3 maanden moet wachten. Vertel hem ook maar dat de dollar nu weer flink duurder is geworden dus als hij nog langer wacht je je prijs gaat verhogen  :D
Precies, nog even en je kunt je prijs verhogen, importeren wordt alweer een stuk duurder. Ik moet in 1 dag alweer zo'n 30 euro bij mn UMC-1 opdrukken. Ik zit er nu steeds meer aan te denken om hem eerder te laten komen, dan maar zelf updaten.

knubbe

Citaat van: Kjelt op mei  6, 2010, 10:42:04

Done, mn reactie:
'Maar als ik u was zou ik dan 3 maanden wachten en hem hier in NL te bestellen.
Als u zich bedenkt en er achter komt dat u toch in de US zal moeten bestellen en de euro nog verder heeft zien zakken dan weet u me te bereiken :)'

Al tientallen mailtjes aan verspilt, en dan ineens een belachelijk bod.. blijft toch lastig dat marktplaats :)

stereo showcase

Nooff

Citaat van: knubbe op mei  6, 2010, 11:06:41
Done, mn reactie:
'Maar als ik u was zou ik dan 3 maanden wachten en hem hier in NL te bestellen.
Als u zich bedenkt en er achter komt dat u toch in de US zal moeten bestellen en de euro nog verder heeft zien zakken dan weet u me te bereiken :)'

Al tientallen mailtjes aan verspilt, en dan ineens een belachelijk bod.. blijft toch lastig dat marktplaats :)
Alleen het zakken van de koers zorgt er al voor dat de XPA-5 hier nooit en te nimmer voor € 750 aangeboden kan worden (Nieuw in doos)  ;)

Emotivar

Ik had een voorzienige blik. Ik heb in december 2009 voor 800 dollar aan giftgard van Emotiva gekocht tegen een koers van 1.49. Ik heb op emotiva forum  aangekondigd, dat dollar zou gaan stijgen. Ik betaal daar nu de UMC-1 + vrachtkosten van. Kunnen jullie alsnog doen. Emotiva stuurt dan mail met giftcardnummers en zij houden de kaarten in beheer. Hoef je ook geen importbelasting over te betalen.

Nooff

Citaat van: Emotivar op mei  6, 2010, 11:16:49
Ik had een voorzienige blik. Ik heb in december 2009 voor 800 dollar aan giftgard van Emotiva gekocht tegen een koers van 1.49. Ik heb op emotiva forum  aangekondigd, dat dollar zou gaan stijgen. Ik betaal daar nu de UMC-1 + vrachtkosten van. Kunnen jullie alsnog doen. Emotiva stuurt dan mail met giftcardnummers en zij houden de kaarten in beheer. Hoef je ook geen importbelasting over te betalen.
De dollar is overtijd wel wat sterker geworden, maar deze schommelde nog steeds rond de 1,33 - 1,35 wat vrij "normaal" was. Nu met de recente aankondiging van de 110 miljard kostende lening van de EU kon een koersdaling niet uitblijven. Heerlijk zo'n gemeenschappelijke munt. Eerst te hoog inzetten, daarna gewoon een miljardenlening verstrekken die nooit en te nimmer terugbetaald kan/gaat worden. Laten we maar niet teveel nadenken over welke landen nog meer komen klagen (Spanje). We zitten straks binnen no-time op een 1:1 conversie en we mogen met zijn allen 2 euro of meer per liter benzine betalen. Die giftcards zijn nog niet zo'n gek idee nu  ;)

Emotivar

Dollar staat nu op 1.28.

Dirk

Citaat van: knubbe op mei  5, 2010, 00:28:30
Hmmm B-stock zou ik hier in NL niet veel problemen mee hebben maar om het nou uit de States te laten shippen. Wel lekker de korting+trims! Ben benieuwd naar je ervaringen!
net ff via tracking gechecked...en ze zouden 11/05 aankomen
I'll keep you posted  ;)
leuk dat die 13e alweer een vrije dag is, dat wordt dus rustig testen & genieten :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Miesepies

Bij mij kwamen ze 2 dagen eerder dan de geplande datum :P Dus, ik weet niet of je een vrije dag heb gepland om die spullen te ontvangen...maar dat kan wel eens ietsje anders lopen.

Dirk

Citaat van: Miesepies op mei  6, 2010, 20:26:53
Bij mij kwamen ze 2 dagen eerder dan de geplande datum :P Dus, ik weet niet of je een vrije dag heb gepland om die spullen te ontvangen...maar dat kan wel eens ietsje anders lopen.
daar is aan gedacht...'k laat ze gewoon bij me op het werk leveren  ;)
ook omdat ik er geen vrije dag voor kàn nemen btw
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

treky22

Waarschijnlijk kan ik vanavond, en anders morgen het geld overmaken voor de UMC-1  :pompom:

Ik moet nog wachten op de bevestigings-mail van Sarah  :smile:

Miesepies

Ja ? Je gaat het toch doen, de knoop doorgehakt ? Denk niet dat het een slecht koop is hoor, alleen zal het denk ik wel nog heel even duren tot ze een goede stabiele firmware hebben.

Heb vandaag nog even zitten spelen en testen met mijn Emotiva setup. Misschien dat ik binnenkort een review topic hiervoor open, maar een paar dingetjes die ik wel even kan noemen hier.

Ik heb een aantal keer tussen de UMC-1 en de Rotel RSX-1056 gewisseld als pre voor mijn cd speler. Analoog in, mode direct op biede apparaten. De UMC-1 geeft een beter gedetailleerd geluid, wat vooral bij laag en hoog duidelijk is. Het laag is net wat pittiger, ietsje meer punch. Waar de Rotel een drum wat zacht kan laten overkomen, de UMC-1 dit net iets beter. In het hoog is het verschil duidelijker, de UMC-1 geeft een wat crispier geluid - net wat meer, net ietsje scherper zonder vervelend te worden en ook meer detail.

Daarnaast heeft de UMC-1 een betere kanaal scheiding, wat een wat bredere stage geeft (ik moet hier wel bij vermelden dat bij sommige cd's dit net wat minder klonk, de Rotel gaf dan een net wat rustiger geluid).

Als minpunt voor de UMC-1, al is deze heel erg smaak gebonden, maar de Rotel klinkt net een klein stukje relaxter en muzikaler. Dit komt voornamelijk omdat de de Rotel het midlaag net een klein beetje aantikt. Dit is wat duidelijker hoorbaar wanneer je wisselt tussen de XPA-5 als eindversterker en de geintegreerde van Rotel. Ik was de Rotel gewend, dus de Emotiva apparaten klinken net een beetje "koeler" in mijn oren...

Een paar dagen terug ook nog een film zitten kijken, gewoon standaard DTS geluid, maar wel duidelijk een verbetering ten opzicht van de Rotel. Alles was beter gedefinieerd, meer detail, net wat helderder... Als enige minpunt, iets waar ik nog niet naar heb gekeken, is dat de sub soms wel ineens heel erg hard begint mee te doen. Het nivo is duidelijk  iets te hoog ten opzicht van de rest. Maar, wat een power komt er uit af en toe, bij ontploffingen bijvoorbeeld. Zodra mijn bovenburen weg zijn, gaan we U-571 nog eens kijken :D

treky22

Citaat van: Miesepies op mei  6, 2010, 23:36:16
Ja ? Je gaat het toch doen, de knoop doorgehakt ? Denk niet dat het een slecht koop is hoor, alleen zal het denk ik wel nog heel even duren tot ze een goede stabiele firmware hebben.

Ze gaan zeker de goede kant op.

Ik zal vanavond wel de verlossende mail krijgen, en dan geld overmaken.

Zal blij zijn als er hier eindelijk weer geluid klinkt  :music: